K: E34 esivedrude lõikamine.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
omega
Huviline
Postitusi: 1830
Liitunud: 25.04.2005 16:29 58
Asukoht: Tallinn

K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas omega »

Tahaks oma masinal esiotsa madalamaks saada orig. vedru lõikamise teel, aga ei tea, kui palju tasub maha võtta, et norm. jääks. Olen kuskilt kuulnud, et 2 keerdu ? On keegi proovinud, kuidas amort toimima jääb ja kuidas juhitavusele mõjub ?
E34 177TGI
E32 730i
E53 3.0d
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas toivoku »

omega kirjutas:Tahaks oma masinal esiotsa madalamaks saada orig. vedru lõikamise teel, aga ei tea, kui palju tasub maha võtta, et norm. jääks. Olen kuskilt kuulnud, et 2 keerdu ? On keegi proovinud, kuidas amort toimima jääb ja kuidas juhitavusele mõjub ?
Juhtavus vist läheb õrnalt täpsemaks.
kuid kui originaal vedru rappida siis võib tekkida probleem ,et vedru jääb loksuma ja see nii väga hea ei ole. 2 keerdu on umbes 2-3 cm
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
kivihall
Huviline
Postitusi: 195
Liitunud: 19.02.2009 23:01 53

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas kivihall »

võin omast kogemustest öelda, et üks keerd haaval :D vastasel juhul,kui palju lõigata võib kiirelt uusi vedrusi vaja minna;)
Kasutaja avatar
Bmw525ix
Huviline
Postitusi: 337
Liitunud: 27.10.2007 12:21 42
Asukoht: Võru

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas Bmw525ix »

sai endal 2 keerdu maha lõigatud. Esiots langes mõnusalt aga liiga jäik oli sõita edasi. Mugavust kaotasin jubedalt. Võibolla selle ka et tagamised vedrud olid orignaalid ja jäi õõtsuma. Kõige parem osta orignaal madaldus =)
Kasutaja avatar
Dreamon
Huviline
Postitusi: 1367
Liitunud: 11.07.2007 19:40 00

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas Dreamon »

Endal olid enne ees ka väga pehmed orig vedurd ja krdi kõrged,sai poolteist keeru maha võetud jäi väga tip topp, ei jäänd loksuma, läks parajalt madalaks,ja jäigemaks eriti ei läinud,ehk mugavuses ei kaotanud
Lauri_R

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas Lauri_R »

oht veel, et orig amordisaatori puhul hakkab see kergesti põhja taguma, kuna tavalisel vedrul jääb jäikust väheks.
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas fiziks »

2 keerdu on rohkem kui 2-3cm! eks see oleneb auto esiotsa raskusest ka, aga 2 keerdu maha võtta on ikka üsna tõsine pauk...kui plaanid veel autoga eesti teedel igapäevaselt ringi sõita peale seda.
üle pooleteist keeru ei soovitaks lõigata, vb mõistlik isegi ühega alustada pigem.

juhitavusele mõjub nii, et kurvis hakkab rohkem otse minema, kuid reageerib kiiretele vasakule-paremale pööramistele ka kiiremini ja täpsemalt. pidurdusmaa pikeneb.
amort jääb toimima, kuid eluiga ilmselt lüheneb mingil määral ning juhitavuse koha pealt parema tulemuse saavutaks kindlasti vastavalt jäigema amordiga.
põhja tagumist pole eriti mõtet karta, ja eks seal on see löögipuks ka asja pärast vahel ;)
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas toivoku »

fiziks kirjutas:2 keerdu on rohkem kui 2-3cm! eks see oleneb auto esiotsa raskusest ka, aga 2 keerdu maha võtta on ikka üsna tõsine pauk...kui plaanid veel autoga eesti teedel igapäevaselt ringi sõita peale seda.
üle pooleteist keeru ei soovitaks lõigata, vb mõistlik isegi ühega alustada pigem.

juhitavusele mõjub nii, et kurvis hakkab rohkem otse minema, kuid reageerib kiiretele vasakule-paremale pööramistele ka kiiremini ja täpsemalt. pidurdusmaa pikeneb.
amort jääb toimima, kuid eluiga ilmselt lüheneb mingil määral ning juhitavuse koha pealt parema tulemuse saavutaks kindlasti vastavalt jäigema amordiga.
põhja tagumist pole eriti mõtet karta, ja eks seal on see löögipuks ka asja pärast vahel ;)

Ahh ära seleta :D 2 keerdu on rohkem kui 2-3 cm :D:D loffa autol oleme võtnud vist nyydseks poolteist keerdu ja masin on vist umbes poolteistcm langenud :D
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas fiziks »

ei seletagi rohkem midagi, jää sina oma arvamuse juurde ja mina ütlen nii nagu mina tean.

küll aga soovitaks sul natuke loogilist mõelda vahelduseks...ja kui see ei aita siis vaata näiteks siit lingilt pilti (punkt 17) ja katsu ise natuke arvestada, mis see 2 keerdu maha tähendab!
http://www.bmw4life.com/suspensionLowellFB.htm
ja lohva autole tõsta mootor ka peale, muidu tuleb veel välja pärast, et hoopis tõusis äkki kõrgemaks peale vedru lõikamist :shock: :lol:
Kasutaja avatar
trevi
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 29.06.2007 22:52 24
Asukoht: Tln
Kontakt:

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas trevi »

2 keerdu originaal vedrust on ca 3cm. pärast jääb rohkem õõtsuvam (kui on originaal amort) , sest vedru on pehem.
Millise loogika järgi on vedru pehmem?
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas fiziks »

oijah, Interface füüsikat vist eriti palju õppinud ei ole?
mitte ükski vedru ei jää pehmem kui sellelt keerde maha lõigata, see lihtsalt ei ole mitte mingil moel võimalik...vedrust teebki vedru tema keerdude kogus, ja mida rohkem neid on, seda pehmem on verdu.
aga okei, rohkem ei viitsi siin spetsialistidega vaielda, ilmselt tuleb siis soovitada võtta 5 keerdu maha, kuna 5cm on ju suhteliselt paras madaldus originaalist E34'le :cool: minul näiteks umbes-täpselt niipalju on madaldatud ja väga hea mugavuse/performance suhe ma ütleks.
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas fiziks »

kuidas on pehmem? :D no ega ilmselgelt mingit teaduslikumat selgitust pole mõtet andma hakatagi, aga seda peaks ju ikka suutma endale ette kujutada, et "mida rohkem on vedru, seda rohkem see vedrutab".
mis auto paigalhoidmisest räägid? vedru ülesanne ei ole autot paigal hoida, tundub et sul on asjad ikka väga sassis. Aga jah, ega nö. oma kogemusega vaidlema pole mõtet hakata tegelt, niiet kui sinu bemmi jaoks füüsikaseadused ei kehti siis oskan ainult õnne soovida sel puhul!

huvitav on see, et isegi mu naine, kes ei tea autodest ja vedrudest mitte midagi, suutis anda õige vastuse sellele küsimusele...ehk et mismpidi see vedru jäigem ja pehmem on :lol:
Kristjan
Huviline
Postitusi: 352
Liitunud: 30.10.2002 19:26 49
Asukoht: Tallinn

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas Kristjan »

Tere. Ma sõitsin nii, et vedru oli ca 2,5 keerdu. Kõik oli kena ja vägev, aga halval teel jäi esiots "noogutama" ja suht okid amrodid lendasi kahe kuuga utiili. Rajal oli vägev aga linnas sõita oli piin

r15 195 65 rehviga oli nõnda
Pilt
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas Danil523 »

fiziks kirjutas:kuidas on pehmem? :D no ega ilmselgelt mingit teaduslikumat selgitust pole mõtet andma hakatagi, aga seda peaks ju ikka suutma endale ette kujutada, et "mida rohkem on vedru, seda rohkem see vedrutab".
mis auto paigalhoidmisest räägid? vedru ülesanne ei ole autot paigal hoida, tundub et sul on asjad ikka väga sassis. Aga jah, ega nö. oma kogemusega vaidlema pole mõtet hakata tegelt, niiet kui sinu bemmi jaoks füüsikaseadused ei kehti siis oskan ainult õnne soovida sel puhul!

huvitav on see, et isegi mu naine, kes ei tea autodest ja vedrudest mitte midagi, suutis anda õige vastuse sellele küsimusele...ehk et mismpidi see vedru jäigem ja pehmem on :lol:


Mul oli madaldus- kunagi e34 peal . ASI ÕÕTSUS- väga heade amortidega :!: seepärats pole võimalik nõnda iga päev liikuda....

Teooria ja praktika ei lähe iga kord käsikäes. Vähemalt minu e34 524td peal oli nii :lol:
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas fiziks »

ei krt, päris hea ikka :D alguses vaatad küll, et üks selline tüüp on ainult, aga lõpuks leiab ikkagi taas tõestust see vana tõde, et bemmivendadele füüsikaseadused ei kehti, teooria on nõrkadele ja füüsikat õpivad kusikud :lol: aga pole hullu, mulle meeldib kui odavaid varuosasid "keeps coming" kuna iga natukese aja tagant mingi "praktik" jälle 200'ga kurvi võttis, üritades maailmale tõestada kuidas teooria ja praktika ei lange kokku :lol:

üks soovitus ka minu poolt, võtke vedru üldse vahelt ära, siis on auto eriti mõnusalt pehme (mida vähem vedru, seda pehmem, right?), samas ei õõtsu üldse ning amorti ka ju ei kulu. ja lisaboonusena on veel ilgelt hea madaldus :cool: bemmi tehas sellepärast ei tee nii, et nad ei taha liiga häid autosid lambikatele müüa, see on puha vormel1 tehnoloogia.
TD
Huviline
Postitusi: 408
Liitunud: 07.04.2007 20:57 47
Peamine sõiduk: Bmw

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas TD »

ostad suure hunniku sulli eest omale Väga head amordid, siis lõikad vedrudelt oma mitu keerdu maha ning lähed sõidad oma jagu kilomeetreid ning ükshetk on need Väga head amordid NOOGUTATUD.
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Re: K: E34 esivedrude lõikamine.

Postitus Postitas erikred »

Pilt
4,5 keerdu jäi alles, peaks vist piisama. jäik on küll raibe :D
Amortidel niiehknaa garantii läbi, 100kkm sõitnud, kui katki lähevad siis pole väga kahju.

terv
erich
Vasta