1. leht 1-st

E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 14.04.2010 17:11 32
Postitas Robska
Mõtlesin, et nii iiiiigaks juhuuuks teen teema,et ehk keegi oskab aidata mind mingil määral.
Ühesõnaga, on mingi haige kamm, vaikselt sõites konarlikul teel( kiirus alla 10kmh) pole midagi, vaikus. Aga ütleme üks 30kmh pealt juba hakkab pihta siuke "tampimine" ( see ei ole kolin) . Ja kõige rohkem tuleb ilmsiks kui sõita siukse paigatud tee peal. Käisin tõstuki peal, kus inimene kes on autodega tegelenud vaatas üle. Kangutas mis ta kangutas ja ütles,et juhipoolsed sillatala puksid võivad olla,aga kindel pole,et nood olid natukene kahtlased.Kondid polnud ka vist esimeses nooruses,aga kondid peaksid kolisema ju ? On pakutud veel,et ehk taga on "tugevamad?" vedrud, mis iganes. Endalgi netis midagi silma jäänud,et on saadaval erinevaid. Aga, kas siis ei peaks autol taga osa kikkis olema? Ei ütleks,et ta nüüd püsti on. Üks, mida veel soovitati teha, et tagaistmele korjata 3 suuremat klemmi ja siis vaadata kuidas on. Kas vedrude pealt võiks leida mingeid koode,et hiljem saaks välja selgitada, millega tegu ? Üks asi veel, auto ei uju siledal teel sõites.
Aastast 98 on auto ise siis.
Muidugi oleks nii endale, kui ka teistele( ilmselt :D ) lihtsam, kui viiksin auto kuhugi pädevasse remondi kohta ja nõuaks,et tehke korda,aga paraku õpilasele käib see tiba üle jõu. Loodan,et keegi ehk oskab midagi soovitada või pakkuda. :)

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 14.04.2010 17:55 20
Postitas buumer5
Pakuks, et seda kuminat teevad suured sillatala puksid.

Siit leiad lisainfot.

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=241959

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 14.04.2010 19:17 54
Postitas Indrek_M
buumer5 kirjutas:Pakuks, et seda kuminat teevad suured sillatala puksid.
+1

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 14.04.2010 21:08 35
Postitas Robska
Ega pole keegi kursis, mis näiteks eindus võib võtta sellise töö eest? Ilmselt lihtsam sinna helistada ja uurida. Samas, see töö ka täitsa ise tehtav, eelpool antud lingilt sai kõvasti tõmmitsate jooniseid ja õpetusi( ala kuidas neid ise teha) . Uurin veel maad pisut, fakt on see,et miski aeg tuleb see asi ette võtta.
Väga paljud on veel pakkunud,et liiga suured veljed all( aga ei ju :D 235/45/17 - originaal mõõt värk särk) , siis,et lihtsalt ongi nii jäikja selle tambib. Imo,asi pole hetkel jäikuses.

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 14.04.2010 21:54 19
Postitas krisT
Minul tegid samasugust kolksuvat häält üks katkine kont.

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 15.04.2010 07:04 23
Postitas Indrek_M
Robska kirjutas:Ega pole keegi kursis, mis näiteks eindus võib võtta sellise töö eest?
4 puksi, esinduses mingi 1200 eek/tk + vahetus ... suurusjärk mingi 6 tuhat. Konkreetse hinna saad ilmselt esindusest.
Muidugi annab sportvedrustus ja liiga kõrge rehvirõhk ka kombinatsiooni, kus tagaots on jäik.
Minu autol olid siiski läbi tagasilla suured puksid ja peale nende vahetamist saabus vaikus. Enne oli samamoodi "paukuv" tagasild.

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 14.05.2010 22:41 57
Postitas topfuel
Minul ka need suured puksid seal taga vahetatud. Enne seda käisid ka mõnusad matsud tagant läbi aukudes

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 31.08.2010 09:51 55
Postitas alvaruus2
Robska kas oled nüüdseks need sillatala puksid ära vahetanud? enda masinal ootab ees sama töö, sest tagaosa paugub ikka korralikult. veermiku kontrollis öeldi ka, et need läbi. Kas lasid kusagil vahetada või võtsid töö ise ette?

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 31.08.2010 14:14 12
Postitas TimoA
Mul tampis ka tugevalt.
Sain esindusest 4 puksi, 800 tk. Vahetada nad ei jõudnud, kuigi plaanis oli.

Võtsin järgmine päev kätte ja vahetasin ise ära. Muidugi aretamist oli kõvasti kuidas need välja saada, ja kuidas need sisse tagasi saada. Sisse oli tunduvalt lihtsam neid panna. :) esinduses öeldi mulle et mingi kas oli 2500 midagi nelja puksi vahetus. võin natuke eksida.

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 31.08.2010 14:57 29
Postitas alvaruus2
TimoA kirjutas:Mul tampis ka tugevalt.
Sain esindusest 4 puksi, 800 tk. Vahetada nad ei jõudnud, kuigi plaanis oli.

Võtsin järgmine päev kätte ja vahetasin ise ära. Muidugi aretamist oli kõvasti kuidas need välja saada, ja kuidas need sisse tagasi saada. Sisse oli tunduvalt lihtsam neid panna. :) esinduses öeldi mulle et mingi kas oli 2500 midagi nelja puksi vahetus. võin natuke eksida.
Uurisin, et forssist saaks puksid ligikaudu 700eek/tk. Vahetuse eest 2500 maksta vist ei tahaks aga töö oleks kindlasti tunduvalt lihtsam kui oleks vajalik tööriist olemas. Ise võiks teha ju aga kui saab normaalse hinna eest töö ära lasta teha, siis minul kergem ja töömehel raha rohkem. Keegi teab mõnda head tegijat?

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 31.08.2010 16:51 27
Postitas Robska
Vahetasin ära ja mõnus vaikne sai. Tegime sõbraga 2kesi, mõlemad nägime sealset elu esimest korda. Küll aga oli sõber teinud enda scorpiol sama tööd( ent sild kui ka puks hoopis teine). Vedasime natukene vanarauda kohale, lõikasime, puurisime, paar suuremat vindilatti ja tehtud ta sai.

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 01.09.2010 09:01 51
Postitas alvaruus2
Robska kirjutas:Vahetasin ära ja mõnus vaikne sai. Tegime sõbraga 2kesi, mõlemad nägime sealset elu esimest korda. Küll aga oli sõber teinud enda scorpiol sama tööd( ent sild kui ka puks hoopis teine). Vedasime natukene vanarauda kohale, lõikasime, puurisime, paar suuremat vindilatti ja tehtud ta sai.
Tundub, et enamus on selle töö ikka ise ette võtnud. Peaks vist ka auto alla ronima. Kas tegid seda tööd kusagil kanali või tõstuki peal? Või saab ka palja maa peal kuidagi hakkama?

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 03.09.2010 17:55 22
Postitas Robska
Tavalise maapeal sai asi ära tehtud. Noo eks ta ole nii ja naa, siin foorumis kirjutati caps lockiga,et e39 tagaratta laagreid suvalise nuka taga eritööristatetta ära ei vaheta. Mul endal sõbra abiga mõlemad tagumised vahetatud ja garaazist puudus vaid 36 torx padrun.

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 05.01.2011 17:52 33
Postitas karl91
tere,endal ka sarnane probleem,autoks 535 e39 98aasta. aukudes ei prõmmi,kui kui siledal maanteel või linnas sõites siis kostub ka tagasillast imelik kumin või selline nagu rongi heli. millest selline asi võib olla? kas laager võib nii kumisema hakata? või võib asi poolteljes olla või mis seal veel võib olla,ehk kellelgi rohkem aimu asja kota,lähipäevil muidugi auto remonti kah.

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 06.01.2011 00:25 47
Postitas Tarmo_N
mul kah 2000a 530 ja oli sama lugu.eero käest sain 4 meyle tugevdatud puksi ja vahetada lasin endises westland autos ja paigaldus koos puksidega 5200 eek.peale seda auto nagu uus ja enne oli tagaosa väga jäik ja nuud mönusalt pehme ja konkreetne.

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 06.01.2011 01:07 48
Postitas Lauri_R
karl91 kirjutas:tere,endal ka sarnane probleem,autoks 535 e39 98aasta. aukudes ei prõmmi,kui kui siledal maanteel või linnas sõites siis kostub ka tagasillast imelik kumin või selline nagu rongi heli. millest selline asi võib olla? kas laager võib nii kumisema hakata? või võib asi poolteljes olla või mis seal veel võib olla,ehk kellelgi rohkem aimu asja kota,lähipäevil muidugi auto remonti kah.
Rattalaager võib nö kuminat tekitada küll. Hiljuti sai sõidetud ühes Audis, mõlemad tagumised rattalaagrid läbi ja tunne oli küll justkui rongis :mrgreen:

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 19.08.2011 21:33 01
Postitas hansu
Mis võib veel kuminat taga tekitada E39 Touring-ul. Vahetatud sai tagasilla puksid , stabika kondid ja puksid ja tagaamordid. Aga vaiksemaks auto küll ei läinud. Midagi ei kolise aga konarlikul teel on selline vastikul kõrvadele hakkav kumin. Taga on õhkvedrustus. Kas tõesti Eesti teedel M vedrustus tekitab seda.

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 19.08.2011 23:21 57
Postitas TimoA
mul ka M vedrustus, ja ei tähelda küll mingit kuminat.

Oled kindel et silla tala puksid vahetatud, 4 tk....

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 20.08.2011 09:32 35
Postitas hansu
TimoA kirjutas: Oled kindel et silla tala puksid vahetatud, 4 tk....
Jah, eile lasin vahetada.

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 21.08.2011 11:34 03
Postitas vendw
hansu kirjutas:
TimoA kirjutas: Oled kindel et silla tala puksid vahetatud, 4 tk....
Jah, eile lasin vahetada.
enda omal ka m vedrustus ja taga öhk ning täpselt samuti jäik, sild muidu täiesti korras, ei kolise ega midagi. kui vörrelda tava vedrustusega siis tava verdustus ordades pehmem ja körgem ka.

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 23.08.2011 08:47 05
Postitas sander k
Õhkvedrustus m-paketil ja tava versioonil on sama. Kui diagnosti programm taha visata siis saab lihtsalt kõrgust sättida. Tava või siis M-tech. Kõrguse vahet ei mäleta peast kas oli 15 või 20 mm. Enda auto pealt olen aru saanud et kui üksi sõidad siis ongi suht jäik. Kui 2 või kolm inimest taga siis on päris hea juba.

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 23.08.2011 09:18 04
Postitas hansu
Selle järgi on erinevad.
Mind see jäikus ei häirigi, aga salongis on selline ebameeldiv kumin. Ja see tekib juba väiksemategi konaruste puhul.

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 23.08.2011 09:20 47
Postitas vahur_s
Pm on jah samma, aga M vedrustusel on padi ikkagi teine (tootekoodid erinevad).
Õhkvedrustus ei tee autosõitu "õhulisemaks", patjade põhieesmärk on hoida auto tagumik samal kõrgusel teepinnast olenemata koormusest.
TIS's on antud täpsed kõrgused tava ja M vedrustusega masinatel sõltuvalt kasutatava velje läbimõõdust.

Re: E39 touringu tagasild " tambib"

Postitatud: 23.08.2011 13:37 43
Postitas Indrek_M
sander k kirjutas:Õhkvedrustus m-paketil ja tava versioonil on sama. Kui diagnosti programm taha visata siis saab lihtsalt kõrgust sättida. Tava või siis M-tech. Kõrguse vahet ei mäleta peast kas oli 15 või 20 mm. Enda auto pealt olen aru saanud et kui üksi sõidad siis ongi suht jäik. Kui 2 või kolm inimest taga siis on päris hea juba.
15mm on sportvedrustus madalam. Õhkvedrustus ei muuda jäikust vaid tagaotsa kõrgust olenevalt koormast. Kui tavavedrustusega viskad tsemendikotid pagasiruumi, siis sõidad nagu mootorpaadiga - nina püsti ja tagumik vastu maad, õhkvedrustuse puhul pumbatakse siis patjadesse õhku juurde kuni tagumik õigele kõrgusele tõuseb.
Nagu juba mainitud, siis padjad on tava- ja sportvedrustusel erinevad kuna padja kõrgus normaalolekus on erinev.