1. leht 1-st

E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 25.06.2010 23:50 01
Postitas thiery
Lugu nimelt selline, et mul oleks vaja vahetada ära kõik piduri kettad ja piduriklotsid, nii ees kui taga.

Küsimus selline, et ehk keegi oskab soovitada hea hinna ja kvaliteediga vastavaid osi, et kust ja milliseid saab?

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 26.06.2010 21:16 35
Postitas ray11
tere
ostsin paar aastat tagasi odavad uued klotsid ja kettad ja olin rahul. kuu aja pärast enam rahul ei olnud kirusin ennast kõvasti.kuidagi suutsin ühe aasta ära sõita siis ei pidanud enam närv vastu .ja ostsin ette uued zimmermannid ja delphi klotsid taha jätsin odavad alles kuna need enamus ajast ei rakendu.tagumised uued klotsid olid mingid kolme tähega rohelises karbis ja kettad eriti odavad 345.eek tk
oma kogemuse põhjal võin öelda kui sul veel vibrat pole ära mingit jama ette küll osta.

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 26.06.2010 22:32 30
Postitas thiery
ray11 kirjutas:tere
ostsin paar aastat tagasi odavad uued klotsid ja kettad ja olin rahul. kuu aja pärast enam rahul ei olnud kirusin ennast kõvasti.kuidagi suutsin ühe aasta ära sõita siis ei pidanud enam närv vastu .ja ostsin ette uued zimmermannid ja delphi klotsid taha jätsin odavad alles kuna need enamus ajast ei rakendu.tagumised uued klotsid olid mingid kolme tähega rohelises karbis ja kettad eriti odavad 345.eek tk
oma kogemuse põhjal võin öelda kui sul veel vibrat pole ära mingit jama ette küll osta.
tugevalt pidurdades rool suht väriseb.

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 26.06.2010 23:09 14
Postitas leits
Soovitan Brembo kettaid. Minul lemförder ei jäänudki pidama .. Zimmermanne ei oska kommenteerida, kuna pole neid proovinud

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 27.06.2010 00:29 16
Postitas siim .j
oluline on ka see, mis oleks universaalne klots mis ei viliseks hullu moodi?! esinduses oma kohe ei ostaks...

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 27.06.2010 07:49 29
Postitas jan523
ise soovitaks ka Brembosid(zimmermanid läksid väga ruttu kõveraks) muud ei jäänud ka pidama aga klotsitest niipalju ,et taha soovitaks originaalid panna kuna minu e39 ei sobinud b klotsid , paigaldades ei jäänud nad korralikult peale jäid viltu ühesõnaga ilge jama tekkis (sai ka muid proovitud kuna sadulad olid maas aga ikka sama efekt, ainult A osana istus perfektselt)

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 27.06.2010 13:03 48
Postitas leits
siim .j kirjutas:oluline on ka see, mis oleks universaalne klots mis ei viliseks hullu moodi?! esinduses oma kohe ei ostaks...

esinduse omakohe ei ostaks wtf? see ongi kindla peale minek mis ei vilise. mina proovisin mintexit ja mingit firmat veel ees. ajuvaba kuiva ilmaga oli nagu minig vilepilli koor.

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 28.06.2010 02:09 49
Postitas siim .j
no noh... mõtlesin, et on mingi universaalne alternatiiv ka olemas, räägitud on Ferodo mingist seeriast ... :roll: kuigi jah see kogu vile huinjaa oleneb ju autost endast ka väga palju.

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 28.06.2010 17:38 44
Postitas ray11
minul odavad klotsid vilistasid väga kõvasti . võtsin aasta pärast alt ära ja uurisin neid .klotsid olid vähe kulunud ja pind oli libe .ja sellest arvamus et nad tehtud kõvast materjalist mis eriti ei kulu ja pidurdamisel kogub enda sisse ja peale ketta metalliosakesi mis tekitavad klotsile mettallise kihi ja kui pidurit vajutada siis kaks metalli oma vahel vilistavad . ja kui panin delphid vilistamine täielikult kadunud.

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 28.06.2010 18:34 17
Postitas kloox
hea klots on pagid,ise kasutan ja teistele soovitan ka ;) ,ketastega ikka see teema,et kõveraks nad kuluvad esimese 10 tuh km jooksul,kuna ei puhastata pindu ära korralikult ja ketas jääb alla pannes viskama.

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 28.06.2010 23:41 40
Postitas Kalev
Kui uued kettad-klotsid panna tuleks supportid ka kriililise pilguga üle vaadata.. Kulunud ketta ja klotsiga on kolb rohkem väljas ja kipub rooste minema ja pori, sool ja vana õlip*ask kuivab sinna kinni. Ja kui ilma puhastamata või roostes kolvid sisse suruda võivad nad kinni jääda. Liugtapid tuleks ka ära määrida.

Peale remonti tuleks sõita ja katsuda ega kuumaks ei läe..

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 29.06.2010 11:11 56
Postitas eero
Ma võiks rääkida nii mõistliku hinnaga klotsidest mis ei tahma ega vilista kui ka ketastest, mis ei kõverdu, aga seda võetaks nagunii kui enda toodete promomisena ja vist pole mõtet. :roll:

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 29.06.2010 13:05 05
Postitas vahur_s
Mu masinal on ees ja taga Wokingi klotsid (Forss müüb neid), pole kordagi vilistanud.
Ees on esinduse kettad, taga Toprani omad.

Eero räägi oma jutt ära, eks iga inimene oma peaga otsustab mida osta.

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 29.06.2010 13:10 19
Postitas tramtram
räägi jah, huvitab ka just soodne esimeste ketaste ja klotside ja muu nänn supportid? komplekt, mis ei vilistaks ja ei kisuks kõveraks.

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 29.06.2010 14:04 46
Postitas eero
OK, ühesõnaga
Ketastest rääkides, siis absoluutselt - Bremboga ei ole puutunud mingite probleemidega kokku. Kui välja arvata, et mu oma rullikal on taga Brembod ja jõnksutab. Kuid see võib olla ka sellest, et rullikas on seisnud vahel üle poole aasta ja rooste ja jama jne. Krt teab. Kui see välja arvata, mis pole tõenäoliselt materjali süü, siis veatu. Samas Brembo konkurentsitult kõige kallim. Ca 2x ja rohkemgi kallim kui pandavad odavamad kettad. Kellel raha laialt, siis igal juhul. Muretu elu. Kellel pole, siis pigem midagi alljärgnevatest.

Zimmermann. Ei ole ka probleeme. Ei klientidel ega omal. Omal taga Zimmermannid touringul ja olid ka eelmisel 540-il. Siiski-siiski - hiljuti oli üks E65, millel läks üks (rõhutan, et ÜKS) kõveraks paari tuhendega. Aga see üks juhus on tilk meres ja ikka juhtub. Garantiikorras ilma probleemideta välja vahetatud ja sõit jätkub. Hinnalt on Zimmermannid tiba üle keskmise.

Delphi Lockheed. Hinnalt kukub sinna kanti kus Zimmermann. Aga Lockheed on pikkade traditsioonidega piduritootja ja pidurite kvaliteedi üle mingit põhjust nuriseda ei ole. Ei tea ühtegi juhust kus oleks jama olnud.

Lemförder. Samuti sinna keskmise - üle keskmise kanti jäävad hinnad. Kusjuures esimesed kettad on enamasti mõistliku hinnaga ja tagumised kisuvad sinna Brembo tuuri isegi. Ei tea miks. Kaldun arvama, et Lemförder ise kettaid ei tooda, vaid keegi neid talle teeb. MIna ühtegi jama Lemfi ketastega ei mäleta.

Topran. Räägitagu Toprani sillaosadest mis tahes - seal on omajagu tõtt, aga palju on ka vahtu - siis pidurid on küll selle raha eest täiesti okeid. Neid kettaid on müüdud kahe aasta jooksul kõige rohkem ja on kaks juhtumit kus paar tuhandega on probleem tekkinud. Aga samuti kaduvväike protsent. Mõlemad juhtumid E39 esimestega. Ühegi teise mudeliga mitte mingit jama. Mõlemad juhtumid garantiikorras lahendatud ilma ühegi poole kahjudeta. Hinnalt on odavama otsa kanti. Aga leiab Itaallaseid ja asju ka odavamaid.

PEX. Hinnalt Toprani klassi. Praegu veel vara statistikat teha, pool aastat müüdud alles, aga so far so good. PEXi tehases toodetakse saksamaal ja saksa tööjõuhindade juures ei tasu saasta vist toota või?

NK ja NF. Odav bränd. Pakendatud põhjamaades (Taani või Norra, ei mäleta praegu). Bemmile pole ausalt öeldes müünud, sest bemm on kapriissem varuosade suhtes. Ja et hind ei erine oluliselt eelmisest kahest siis seda enam. Seep ei tea öelda, kuidas bemmi all kestavad, aga nt. Saabide all sõidavad eduliselt.
Hind nagu öeldud odavapoolne.

Rohkem ei tule meelde :) On puhtaverelisi Itaallasi (Foster mingi äkki ja LPR jt). Pole pannud eriti. Bemmile mitte ühtegi. Hind peaks olema kõige madalam. Arvatavasti väikeste autode all sõidavad, aga bemmil nii väikseid ei ole.
Mingeid kirjusid on meie turul veel, aga kokkupuudet pole olnud.

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 29.06.2010 14:30 11
Postitas eero
Klotsid ka.
Neid on kõvasti rohkem erinevaid nimesid kui kettaid.

Muidugi kõikide lemmik Ferodo. Tasub märkimist, et Ferodol on rida erinevaid tooteid st. et Ferodo ei võrdu ühe kindla klotsiga. See hea Ferodo on Premier. Pidurdab efektiivselt ja ei vilista. Aga on jällegi 2-3x kallim kui mõni täiesti hea konkurent. Aga laitmatu kvaliteet. Kui pappi on, siis osta need. Aga väga head klotsid saab ka odavamalt mõnelt alltoodult firmalt.

Ferodo säästutoode on Ferodo SL. See ei ole ausalt öeldes Ferodo nime küll väärt. Küll aga teadmatu ostja kisub alla ja on sillas, et Ferodo sai odavalt. Hinnalt keskmine, omadustelt odav. Esineb vilistamist jne.

Ferodol on ka Racing tooted kiire sõidu harrastajatele. Aga et need peavad rajal paugutamist kannatama nii et päeva lõpuks otsas ei ole, siis linnasõidul krigisevad nagu hullud. Hästi kuumalt pidurdavad väga hästi.

Delphi Lockheed. Sai eespool mainitud, et Lockheed traditsioonidega piduritootja. Ja väga rahul. Korralikud mitmekihilised katted. Ise reklaamib, et originaalosa kavliteet ja ausaltöeldes pole mingit põhjust vastu vaielda. Hind keskmine e. nt. esimesed keskeltläbi 400-500 kr komplekt.

Topran. Kehtib sama mis sama margi ketaste puhul, et probleemivabad. Kes kasutab on saatnud sõpru samu ostma. Ei tahma, ei vilista ja pidurdamisel orikaga võrreldes vahet ei ole. Need on kasutajate kommentaarid, mis on nopitud siitsamast foorumist. Hind on Delphiga samas augus, aga see on sinna jõuga surutud. Normaalne jaehind peaks olema ca 50% kallim isegi. Et ei ole säästutootega tegu, Toodetud Inglismaal.

PEX. Hiljuti, kes alla pani omale tagapiduritele, kes meeles on Priit_R ja tema tagasiside oli, et paarisaja km-ga trassil töötasid sisse, tahm on olematu, vilet pole. Saksas tehtud ja hästi tehtud. Hinnalt nt. Topranist ja Delphist tiba odavamad enamasti.

Remsa. On kvaliteettoode. Muud ei tea kui et probleeme nendega ei ole. Hind on üle keskmise. Hea asi, aga ei näe põhjust miks peaks eelistama enam-vähem sama headele aha odavamatele.

Pagid. On hea klots. Aga jutt copy paste Remsa omaga.

Jufi. Lühend Jurid Finlandist. Hinnalt odavad. Saab sõita. Isegi oma Touringul on ees. Üldislet ei vilista, aga võtavad tiba kehvalt. Nagu.

Fomar. Poola toode. Hinnalt kahtlaselt odav. Eks kui pappi pole siis miks mitte. Poola suur tööstusriik. Tuleb sealt ka pandavaid asju.

NK. Ka odav bränd, aga mitte nii odav, et peaks ostma. Pigem siis juba Fomar.

LPR. Itaalia. Üsna laialt teeb igasugu piduri ja siduri nii hüdraulika kui mittehüdraulika varuosi. Selle raha eest (= odavapoolne) pandav. Käsipiduriklotse olen selle tootja omi müünud enamasti.

ABS. On üks tootja, kellel on valikus palju selliseid klotse, mida enamikel või isegi kõigil ülaltoodutel ei olegi pakkuda. Nt. uuematel E65 ja sellistel bemmidel. Hind ei ole odav, aga kui sul E65 klotsikomplekt originaalis on 6K :!; :o siis paned need ca tonniga rõõmuga alla. Nurisetud ei ole.

Puhh. Ma arvan, et sellest piisab. Igaüks peaks oma leidma, mis jõukohane ja vajadusi rahuldab. Vähemalt peaks teada olema, mida tahta ja mis saab kui osta

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 29.06.2010 15:10 47
Postitas vahur_s
Asjalik jutt Eero, keep up the good work :D

Wokingu klotsid on Remsa (Eurofren brakes S.L.U.) toode, hind oli jah üle keskmise.

Re: E39 piduriosade vahetus

Postitatud: 01.07.2010 18:26 05
Postitas HrHuu
Mul on Eero juures e39-le alla pandud terve ketaste klotside ring Topranilt... tagumised on miskipärast hakanud vilet laskma. Alguses olid vaiksed. Aga vastu on küll pidanud asjad kenasti.