1. leht 2-st

K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 06.03.2011 18:00 44
Postitas veiko11
Tere,

äsja sai ostetud 95. a 525 tdsa , 105 kw , automaat. Kuna pole varem bemari diisel-automaadiga sõitnud siis tekkis kahtlus kas kast korras on. Käike vahetab sujuvalt, kuid tundub nagu libiseks natuke läbi. Maanteel püsikiirushoidjaga 90km/h langetab pöörded 1200-1300 peale, samas vahepeal vahetab iga väiksema tõusu/jõnksu peale käigu alla, vahepeal jällegi mitte.
eelmise omaniku sõnul olevat uuema tüübi kast , 5 käiku, vahekäikudega?
Väga hea oleks kui Lõuna-Eesti kandis keegi liikleks mõne samasugusega, saaks proovida, saaks hingerahu :)

Veiko

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 10.03.2011 10:43 33
Postitas villis21
kuna selel autol on liiga räige ülekanne difris, siis turbiinilukuga pöörded ongi nii madalad.
ja mootor ei arenda selle pöördega mingit jõudu.
soovitan sebida kusagilt 3,46 ülekandega difri, siis jäävad pöörded umbes 2000 peale ja masin sõidab normaalselt. selle difri saab näiteks 524td alt ja 520 110kw alt.

räägin seda kuna endal ka oli selline masin.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 10.03.2011 10:57 17
Postitas ooDDoo
Loll jutt. mootor on ikka väga suss kui originaal differ seda kere liigutada ei jõua. parem remondi mootor või arvatavasti ikka kõrgsurve pump ära enne kui diffrit vahetama hakkad.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 10.03.2011 11:05 45
Postitas villis21
ooDDoo kirjutas:Loll jutt. mootor on ikka väga suss kui originaal differ seda kere liigutada ei jõua. parem remondi mootor või arvatavasti ikka kõrgsurve pump ära enne kui diffrit vahetama hakkad.
mis loll jutt. pealegi differ ei liigutag seda kere, autot veab edasi ikka mootor. 1200 pöördega ei jõua tds ju minna. isegi manuaal kastiga. optimaalne on ju 1700 alates, ja kõrgsurve pumpa lihtne testida. kui käima läheb külmalt ja soojalt ja minek normaalne siis pump korras.
hea oleks kui saad küttekoguse arvutiga vaadata ja vajadusel lasta juude koputada,aga seda juba asjatundjal.
pealegi differ palju odavam kui pumba või mootori remont.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 10.03.2011 13:52 01
Postitas veiko11
Diffrit vahetama vast ikka ei hakka, püüan enne pumba üle vaadata. Praegu tühikäik ka kahtlaselt madal, umbes 600 rpm, peaks olema 800 juures?. Kõigutab ka tühikäigul pöördeid, hoolikalt tahhot jälgid on aru saada. Laseb pumba paika panna siis vaatab edasi.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 10.03.2011 20:42 26
Postitas asko
Se on täiesti normaalne,kuna olen ise sellise autoga sõitnud viis aastat.Tundub et ainuke lahendus difri vahetus.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 11.03.2011 10:56 15
Postitas ooDDoo
No mina olen omand sellist autot ja mu sõpradel tuttavatel on selline auto(Ühel sõbral 10 a sama tdsa touring) ja sellist juttu kuulen küll esimest korda et kellelgi jõudu vähe(sellist anomaaliat olen täheldanud ainult nendel masinatel millel kõrgsurvepumba küttesegu liiga lahja)

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 11.03.2011 22:25 04
Postitas asko
Jõus polegi probleem,küsimus oli käiguvahetuses tõusudel.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 12.03.2011 08:56 46
Postitas veiko11
Jah, jõudu nagu on. Kindlasti rohkem et need väiksemad tõusud ilma allavahetuseta läbida. Nüüd üks remondi mees rääkis et neil iseõppiv kast? Ehk kui täielik õlivahtus teha kastil, siis tuleks see nullida ja kast pidi siis õppima vastavalt sõidustiilile ja õlile käike vahetama. Kui nii, siis äkki oli eelmine omanik rahutu jalaga ?
Või kui nüüd pump on tõesti mööda, siis äkki auto/kasti aju arvab et jõudu vähe ja vahetab alla ?

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 12.03.2011 11:43 52
Postitas Mürka
Kui väike on "väike" tõus?
Nagu ma aru saan, siis mure on sul selles, et käigukast avab turbiinilukustuse sel ajal, kui tõusust üles punnitab end. Täiesti normaalne nähe, kuna käigukast tegutseb nii, kuidas vähem mootorit koormav ja ökonoomsem on.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 12.03.2011 12:25 14
Postitas Tarmo_N
vahekäikudega?
täiesti norm kui 90 pealt pöörded 1300-1400.peksa katt vahelt tühjaks ja kohe läheb paremaks.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 14.03.2011 17:10 37
Postitas veiko11
Väike tõus on vahest nii väike et ei saa arugi et mingi tõus olnud oleks, pigem kerge maantee muhk. Samas vahepeal võtab suurema tõusu ilma allavahetamiseta läbi.
Sellest vahekäikudega asjast ei saanud hästi aru. Eelmine omanik ütles et tal on uuematüübi kast, millel on vahekäigud. ???? Samas kui maanteel (90km/h) tõmmata kang Sund 4 peale, (kangu juures olev plastik näitab numbrit 3 aga see LCD displey spidobloki juures näitab 4) siis tõusevad pöörded enam-vähem 2500-ni, ja kui uuesti lükata D peale, siis kukuvad alguses pöörded 1800 peale ja siis natukese aja pärast 1200-1300 juurde. Tundub nagu mingi vahekäik seal on. Või näitab spidobloki juures olev LCD valesti ja on tõesti 3 käik ? Tundub imelik, 3. käik 2500 pööret 90km/h juures ?
Kui nüüd kat tühjaks peksta, kuidas tahmaga lood on, ÜV probleeme ei teki ? Ja kui tühjaks peksta kas targem ei ole toru asemele panna? Või pole turbomootoril vahet?

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 14.03.2011 18:30 22
Postitas tfk
on endalgi selline probleem olnud;) aga jah mina lahendasin selle diffriga;) nimelt sai sebitud õige differ;) nii nagu tehase poolt ette nähtud! eks neid diffreid on erinevaid ja paljud sobivad alla küll aga kui ikka ei ole õige samm siis ongi jamps käes!

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 14.03.2011 23:04 42
Postitas Tarmo_N
94-95a 2,5 tds ongi kiirem differ kui näiteks 92-93a 2,5tds mudelitel.seal ei ole mingit vahekäiku,lihtsalt hüdromuhv läheb lukku mis peabki nii olema.2,5 tds ongi 5 käiguline aut kast ja käiguvalitsa juures peavad olema 2-3-4 mitte 1-2-3 nagu 4 käigulisel kastil.kat tühjaks löömise kohta niipalju et tahmamine kaob vastupidi ära,8 hobujöudu tuleb juurde ja mingit toru pole turbomootorile vaja ja üv ei saa midagi öelda kuna diislil lamdat pole ja midagi mööta ei saa.see kat seal vahel roheliste teema ainult,aga niivanal autol on ta juba ammu täis tahmanud ja umbes mis veelgi halvendab selle 2,5tds mootori tööd.kui sa väidad et 90km-h on pöörded 1300-1400 siis differ öige.92-93a mudelitel on 90 pealt u 2000rpm.94 95a mudelitel on kiirem differ selle jaoks et 5 käiguga söites kütust säästa.samas on h VILLISEL öigus et 1300rpm pealt jöudu vähe kuna norm jöud tuleb tdsil alates 1700-1800 rpm.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 15.03.2011 10:27 26
Postitas ooDDoo
Tarmo ära aja möga tds-a le e34 kere peal on pandud diffreid 2,64 ja 2,65 ja olenemata aasta arvust ja käigukastist. ma ei usu et see 100-ga sõites 500 rpm tõstab
525td-ga on teised lood kuna selll on vahe sees vastavalt mudelile kas manuaal /automaat kuna atm kast seal 4-ja käiguline

ja kuna tds-.a le käib kõige kiirem neist alla siis ei saa küll diffri süüks asja veeretada

See diffri juitt võrdub sellega et ostan 4,4 l bmw ja 2süütepooli on läbi ning seetõttu peaks 2,0 diffri alla panema et masin normaalselt liiguks. vähe mööda ju :evil:

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 15.03.2011 12:20 02
Postitas Tarmo_N
jap pole uurinud kuskilt ülekandeid aga oma autode najalt tean väita et vanematel differ aeglasem.vahe vöib muidugi tekkida sellest kas sedaan või touring.minu käest on viimase 5a jooksul läbi käinud u20 tds aastaarvudega 92-96a nii aut kui manuaal kastiga aga jah köik on olnud touringud.vanematel aut kastiga masinatel on köigil olnud 100kmh u1700-1800rpm ja uuematel 1200-1300.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 15.03.2011 17:46 55
Postitas ooDDoo
Äkki oli td mitte tds millel sellised pöörded manuaalil on küll kõrgemad pöörded jah kuid atm hoiab 100 km h ikka ca 1500rpm

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 15.03.2011 18:50 51
Postitas Tarmo_N
eip.pole old ühtegi td.köik kindlasti tds.aga pole mötet vaielda.rääkisin seda mis olen ise kogenud minukäes olnud autodega.samas viimane 94a 525tds hoidis kah 100kmh u1300rpm ja vahetas iga töusu peale käiku.mina lahendasin asja sellega et vötsin kati vahelt välja ja peale seda oli tal ka 1300rpm pealt jöud olemas.kasti viga siin kindlasti ei ole.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 15.03.2011 20:21 48
Postitas villis21
võin lisada et hetkel mul 525d 120kw ja sellel masinal ka pöörded ilusti 2000 ligidal kui 100kmh sõidan.
e34 tdsa ylekanne on 2.65 ja pöörded madalad, aga manualil sama ylekanne ja pöörded 2000 kui 100kmh.
manualil on kast ise aeglasem, aga kui automaadile panna 3,46 ylekanne siis töötab see automaat ka ideaalselt.
milleks vaja nii madalat pööret? me ei ela saksamaal et saad sõita 200kmh ja pööre on alla 3000.

ma tegin ise oma tdsa ymber manualiks, panin alla 2,4td käigukasti, tulemus oli see et 5käiguga 100 kmh olid pöörded ikka 1200. ja puuduliku jõuga olid ka 1 ja tagumine käik. vhetasin ylekande ka ja kõik oligi korras. ja nyd vedeleb see 2.65LSD kodus kuuris ja pole seda kuskile panna sest pole selliseid masinaid mis nii kiiret ylekannet taluksid.
see madal pööre on ebapraktiline meie tingimustes.
aga eks igaüks ise teab, püüan lihtsalt inimesi aidata probleemidest soodsalt lahti saada, see tds mootori ja pumbaremont ei ole eriti odav.

Edu kõigile tds meestele.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 16.03.2011 09:11 11
Postitas veiko11
Eesmärgiks olen seadnud ikkagi selle E34 teha eeskujulikku, 99% originaal korda. Seega diffri vahetust tegema ei hakka. Pöörded võiksid minu pärast maanteel ka kõrgemad olla, mis härib on see, et ta vahetab väikestel tõusudel käiku. Pole just eriti mugav sõita kui püsikaga pöörded üles-alla käivad.
Teen kati puhastuse ära ja vaatan mis saama hakkab.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 16.03.2011 09:32 11
Postitas ooDDoo
Minu kogemused sellega on tavaliselt olnud ikka kõrgsurve pumba kulunud kaanes. Üks pauk kaant haamriga salongi poole ja asi tunduvalt parem. Ära kohe kat-i ka tühjaks peksma hakka.. enne kontrolli ikka kas on umbes ka. minu enda omatud tds-a läks küll 90 km/h 5 käik ja 1400rpm tõusudest üles(ja kusjuures sinise küttega läks niimoodi palju suurematest tõusudest üles kui neste küttega

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 17.03.2011 10:29 36
Postitas Genne
ooDDoo kirjutas:Minu kogemused sellega on tavaliselt olnud ikka kõrgsurve pumba kulunud kaanes. Üks pauk kaant haamriga salongi poole ja asi tunduvalt parem. Ära kohe kat-i ka tühjaks peksma hakka.. enne kontrolli ikka kas on umbes ka. minu enda omatud tds-a läks küll 90 km/h 5 käik ja 1400rpm tõusudest üles(ja kusjuures sinise küttega läks niimoodi palju suurematest tõusudest üles kui neste küttega
Kuidas sa kontrollid, kas kat. on umbes?

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 17.03.2011 17:40 03
Postitas ooDDoo
EEmaldad kat-i tagant toru ning annad gaasi ja vaatad mis sealt välja tuleb'

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 12.04.2011 20:08 47
Postitas veiko11
Vahepeal sai auto "kerge" avarii üle elatud, kuid nüüdseks korras ja liigub. Sai nüüd siis lõpuks kat tühjaks tehtud. Kütusekulu tundub väiksem olevat, aga käike vahetab ikka alla. Kui sõita talvise režiimiga, siis hoiab pöördeid umbes 1700 peal ja ei vaheta käike nii tihti alla, küll aga on kütusekulu "tujurikkuja" järgi tiba kõrgem. Nüüd on tulnud ka probleemid hommikul käivitamisega. Nimelt korraks kävitub, pöörded jõuavad umbes 400-ni ja siis sureb välja. Uuesti käivitades tahab ketramist umbes 10 sekundit. Soojalt käivitub hästi. Kas viga võib olla nõrgas akus? Aku on hetkel nii küpse, et teist korda 10 sekundilist ketramist välja ei pigista.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 12.04.2011 21:15 19
Postitas sander k
Eelppol kõneöejatel ülekande kohta.
Võrdlus
e34 525tdsa peaülekanne 2,64
e39 525tsa peaülekanne 3,15

Ei usu et e39 peale pandi teise ülekande tagadiffer et mootor on suss. Pigem ikka selle pärast et teha sõitu mugavamaks, viia maanteel pöörete vahemik sinna kus on mootoril reaalselt parem vääne. Sellega vahetab palju vähem käiku mäkke minekul ja mööda sõita saab ka nii et käiku ei vahetaks.

E34 valikus kõige lähedaseme ülekandega on 525i manuali oma mis oli vist 3,24. Sellega pöörded 2000 juures maanteel 100ga. Kunagi järgi proovitud e34 peal. Vahe oli märgatav.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 13.04.2011 08:42 50
Postitas Genne
Ühinen ka teemaga, et suht tüütu on E34 + TDS + atm ülekande kooslus.
Pumba kaane peale koputamine (viimase piirini :D ) ka ei aita. Proovisin järele, ikka lappab käike alla, nagu vanasti. Nimelt mul siin elukoha lähedal üks pikemat ja järsemat sorti tõus, mitte muffigi polnud vahet "koputamata" kaanega.

Tõsi, tagumiku düno andis küll paremad ajad kiirendusele :D

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 14.04.2011 20:47 03
Postitas TD
Ühinen samuti murega, ning kui keegi teab murele lehendust siis oleksin meeleldi valmis kuulama :D
Kiirust ületades 100 või 110 km/h sõites on väga hea, kuid 90 teeb nii samuti et laob käike alla!

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 14.04.2011 21:19 50
Postitas veiko11
Tõesti, sõites nii 110 km/h on asi palju parem.
Ehk siis tuleb trahvi saades kirjutada selgituseks, et ma ei saa aeglasemalt sõita kuna muidu vahetab auto pidevalt käike alla.
Probleemi lahendamiseks nõuanded teretulnud.

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 14.04.2011 22:10 43
Postitas rixxi
minu auto kast on küll n.ö iseõppiv.ise sõidan,on ok,aga paarimehe käes mõne päeva olnud,siis viskab püsikaga recalli pannes istmega selga nii,et valus.ja samamoodi peale seda üritab iga künka peal käiku alla lüüa.päeva sõidan rahulikult,on nagu penskariauto ja mulle sobib.ehk viga elektroonikas su kastil,ei taha enam rahulikuks õppida. :D

Re: K: E34 525 tdsa mure automaadiga

Postitatud: 20.04.2011 15:02 42
Postitas veiko11
Iseõppiv ta on, kui mõnda aega talda anda siis harjubki kõrgemal vahetama.
Aga see selleks. Kas keegi teab kas tal on võimalik automaadi "aju" ümber programmeerida. Nt. et vahetab käigu alles siis alla kui kütusekulu tõuseb üle 20 l/100 -le. VÕI on äkki võimalik püsikiirushoidja aktiveerudes ära blokeerida alla vahetamine ?

Hommikul käivitamise probleemist sain jagu; panin tagasivooluklapi pumba ja filtri vahele ja nüüd käivitub kenasti, poolest pöördest. Kui keegi teab kust või mille pärast ta kütuse alla laseb võib teada anda. Pole päris õige lahendus see tagasivooluklapp.