E39 paagipump

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Ott6
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 26.09.2010 12:43 14

E39 paagipump

Postitus Postitas Ott6 »

Tere, oleks vaja Teie nõu. Nimelt on jäänud siiani segaseks, mis on paagipumba eesmärk, millal ta töötama peab? Kui varjatud menüüst vaadata, mis pilt sealt avanema peaks, mõlemad paagipooled võrdselt täis, või kuidas? Autoks siis 530T D.
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas vahur_s »

Kuna BMW on tagaveoline, on vaja kardaani jaoks ruumi, seetõttu on kütusepaak kaheosaline (sadula kujuline)
Vasakul pool (juhi pool) on sifoonpump+tasemeandur, paremal pool on põhipump+tasemeandur. Sifoonpumba ülesanne on kütuse pumpamine vasakult paagi poolelt paremale. Kui paak kütust täis, siis esimesena asutakse tühjendama vasakut paagipoolt.

Kütusepaak ja vasaku poole sifoonpump+tasemeandur (pos. 2)
Pilt

Vasakul - põhipump+tasemeandur, paremal - sifoonpump+tasemeandur, ujukid selgesti eristatavad
Pilt

Peidetud menüüs 6 punkti all saab näha palju kütust on kummaski paagi pooles.
Peidetud menüüs:
  • 6.0 on antud 6 kohaline numbrijada. nt: 000175, kolm esimest numbrit näitavad vasakus paagi pooles olevat kütuse kogust ja kolm viimast näitavad paremas paagi pooles oleva kütuse kogust.
  • 6.1 kuue kohalise numbrikombinatsiooni kolm viimast numbrit näitavad vasaku ja parema paagi poole summaarset kütusekogust.
  • 6.2 näitab palju kütusenäidik kütuse koguseks näitab, näeb palju näidik valetab.
Peidetud menüüs peaks täis paagi puhul nägema numbrikombinatsiooni 340310, esimesena hakkab langema vasaku paagi poole number kuni jõuab nulli.

Kuigi E39 paagi mahutatavuseks antakse 70 l (tegelikuses mahutab tiba rohkem, ca 72 l), ei näita peidetud menüü kunagi üle 65 l kütust paagis. Kuhu jääb 5 liitrit, see jääb mõistatuseks, on arvatud, et see on vasakul pool, aga seda lihtsalt ei näidata.

Fuel supply system E38 / E39 (spark-ignition engines).
Ott6
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 26.09.2010 12:43 14

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas Ott6 »

Väga asjalik vastus, sain oma küsimustele vastused. Äitähh!
Kasutaja avatar
wtf
Huviline
Postitusi: 412
Liitunud: 18.12.2010 20:35 02
Asukoht: Kohila / Tallinn

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas wtf »

Nii, kütusepaagis on siis paagipump ja ka sifoonpump.
Kumb aga lõpuks on süüdi selles, et kui kütet alla 15l, siis enam ei käivitu?

Masinaks E39 530D 135kW.
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas vahur_s »

Sifoonpump peaks süüdlane olema.
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas DaddyV »

wtf kirjutas:Nii, kütusepaagis on siis paagipump ja ka sifoonpump.
Kumb aga lõpuks on süüdi selles, et kui kütet alla 15l, siis enam ei käivitu?

Masinaks E39 530D 135kW.
Mul oli eile täpselt sama värk. 15 liitrit kütet paagis,sureb välja joonelt ja käima enam ei läinud.15 liitrit peale ja tõmbasin käima,sest õhk oli vahel.Nii et siis võib arvata,et on see pump läbi,mis ühelt poolt teise pumpab
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
Kasutaja avatar
wtf
Huviline
Postitusi: 412
Liitunud: 18.12.2010 20:35 02
Asukoht: Kohila / Tallinn

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas wtf »

Vaatasin varjatud menüü alt kah paagi täituvust. Vasakul pool hoiab rohkem sees kui paremal. (kui üleüldse kokku alla 25-30 liitri kütust) Seega jah kütus jääb vasakule poole (u10-15l) ja siis parem tühi, enam ei käivitu.

Kuid osad ütlevad ikkagi, et paagipump süüdlane. Et samade sümptomitega olnud ikkagi paagipump.

Tahtsin enne ostmist kindel olla, võtsin tagumise istme ära ning seal oli näha ainult paagipumba juhtmeid (paremal pool 2 paagipumba juhet + 2 tasemeanduri juhet ning vasakul pool ainult 2 taseme anduri juhet).
Seega kuskohast selle sifoonpumba juhtmed jooksevad? Kust ma seda testida saaksin?

Paagipump tegi häält küll, kuid see ei tähenda alati toimimist - võib ka labad maas olla vms?


edit:
panin segast, see polegi elektriline??
The E39 also has a "sucking jet pump" which is a passive (unpowered) fuel transfer device, which moves the gas to the passenger side (where the electric pump lives) from the driver's side. This hose sometimes comes loose, resulting in the car running out of gas, when there's still plenty left in the driver's side.
Kasutaja avatar
jõmmu4
Huviline
Postitusi: 614
Liitunud: 25.08.2008 20:51 49

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas jõmmu4 »

Pane jupp voolikut paagipumbale külge ja pumpa kuhgi kanistrisse,siis näed kas pump toimetab või ei.
______________________________
Vahest harva halva teega sõidaks maagi BMW-ga
avicii
Huviline
Postitusi: 224
Liitunud: 09.02.2012 11:39 59
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: siinseal

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas avicii »

530d 135kw touring.

Kummal pool paagis sõel peaks olema? Tahaks üle kontrollida, kahtlane tunne nagu oleks miski umbes. Saan õigesti aru, et see on kõrvalistuja pool, kus asub ka elektriline pump?
Kasutaja avatar
sauh
Huviline
Postitusi: 3173
Liitunud: 14.06.2007 21:43 36

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas sauh »

ikka!!!!
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas DaddyV »

Kui hull töö selle paagisisese pumba vahetamine on?
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas DaddyV »

Miks on sifoonpumbal(juhi pool) üldse voolik üleval küljes? Tagasivool? Millise vooliku kaudu kütus paremale poole pumbatakse? Mis aktiveerib sifoonpumba? Põhipumba ujuk? Kui süüte sisse keerasin,sisi mingiaeg põhipump töötas ja siis hiljem voolas selle ülemise vooliku kaudu,mis asub sifoonpumba kaane peal,tagasi kütust.
Loodan,et sai piisavalt selgelt kirjutatud?
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
alexolen
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 03.07.2012 06:46 40
Peamine sõiduk: Audi a8 2005a
Asukoht: paide

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas alexolen »

Pumba vahetamine ei v66ta kaua , ta on paagis kahe sellise nagaga kinni , vajutad need alla ja t6stad kogu kupatuse v2lja voolikudb kyljest ja uuesti kylge pump paika ja korras , v2hemalt e39 tdsil on nii lihtne vaevalt 530 erinev on selle kohapealt.
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas DaddyV »

See pole sifoonpunmp,millest sa räägid- See on PÕHIPUMP,mis pumpab paagist kütust välja. See,millest sina rääkisid,selle ka vahetasin täna ära. Sifoonpumba ka kohe varsti vahetan
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas DaddyV »

Hmm. Nüüd on küll mõistus otsas. Eile sai 10 liitri pealt ktüus otsa,õhumullid vahel. Aga VASAK paagipool oli täitsa nullis. Paagipump on just vahetatud,nüüd ei oskagi viga otsida kuskilt
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas arnis »

Pump ei seisa täpselt põhjas. Mingi tihend viltu. Läbipaistvate voolikutega ja süütega mängimisel saab lõpuks selgeks.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas DaddyV »

Kusjuures paak ei saagi kunagi täitsa kuivaks. Sellepärast mahutabki paak rohkem maksimaalsest paagimahtuvusest,mis on näidatud spetifikatsioonides.See 5 + liitrit jääb alati paagi põhja
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas arnis »

Jama jutt, alla liitri no problem.

Ja kui isegi rääkida paagi põhjast, siis neid on kaks, kummas siis liitrid püsima jäävad?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas DaddyV »

Kust võtad,et alla liitri?
Mu arust isegi sellepärast ei tohiks ta kõike kütet ära tarbida,et mingit sitta mitte ette tõmmata,mis tahes-tahtmata paaki tekib.
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas arnis »

Kui kõik on korras, siis ei teki sinna mitte midagi. Minul pole 12a jooksul midagi tekkinud.
Mõnel vahest tekib kui vett tuleb jne. Nimelt on selline tore elajas, kes elab vesi+diisel+õhk abil, aka "must plöga".

Mul läks Viljandis tuluke põlema, Saue-Jüri vahel ütlesid mõlemad paagiandurid stabiilselt 0,0.
Keila kandis oli veel enamvähem, 12km hiljem oli autol 80kW vähem jaksu, jeelijeeli sain 90'ni kiirendatud. 2km möödudes saabusin koju.
Paak tühi, kütusefilter samuti, toru õhku täis. Kallasin 25L sisse, ootasin 40 sec, läks paugust tööle.

Ei ole see paagipump mingi ülivõimas pill, et kui nüüd õhku saab ja vedelikku sees ei ole, siis läheb hüperpöördesse ja kuumeneb üle ka veel. See on tavaline väike mikromootor, millele on väike turbiinike otsa pandud. Ei vaja see mingi megasuurt määrimist. Täitsa kuivalt jah võibolla, aga paak ei KUIVA ära kui kütus otsas on.
Muidu, põhjaaluse pumbaga autodega nii sujuvalt auto ei käitu kui kütus otsa saab. Seal lihtaslt saab otsa ja kökkkk, kankuga jooksma. Piisab 5-10L-st, 40 sek ja jälle töötab.

Kui põhjaalust pumpa ei ole, siis on kööga. Peab paar kilomeetrit köie otsas tirima, manuaali puhul siis ainult funkab see trikk.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ps3qwerty
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 28.02.2013 02:47 48
Peamine sõiduk: BMW 520D

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas ps3qwerty »

Nagu siin eelnevates postitustes jutt, et 15 liitri pealt jääb kuivale.
Juhtus endal sama lugu, käivitumine oli nõrk, pöördeid kogus vaikselt,
ristmikule jõudes kõnges ära, eelnev mootori töö viitas kuivale jäämist. Üritasin korduvalt käivitada, mootor klõbistas tühja. Sai nööri otsas ära viidud ja autopoest kohe uus nö põhipump/etteandepump ostetud (80.- EUR).
Vahetatud, töötab, kuid pole enne täheldanud, et pump oleks eelsüütes tööle jäänud.
Ühesõnaga, süüde on teises astmes ja pump muudkui uhub paagis, viskab vahele erinevaid noote (paagis on pisut alla 30L). Ehk oskab keegi mõne targa sõna visata, milles võib probleem olla.
Ette tänades.
E39 520TD
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas arnis »

Probleemi pole. Pumbad töötavad pea minuti, kui lõpuks relee teeb klõps. See on normaalne.
Vastasel juhul oleks väga raske õhk süsteemist välja saada peale ektseermset tühjenemist.

Teistele ekstreemolukorra mugavaks päästmiseks. Kui on teada, et ühes paagipooles on
kütus ja teises pole, siis võib proovida järsku manöövrid vasakule. ~~15L'st vasakul pool
võimalik mõned liitrid paremale saada, mis päästaks olukorra, et sõita koju.
Aga sellises olukorras võiks probleem tegelikult olla ka sifoonpumbas.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas DaddyV »

Mul suri ära auto. Liitreid paagis oli 8 umbes,paremas pooles.. Nüüd valasin peale 5 liitrit. Ei aidanud,õhk on rämedalt vahel. Kuidas common rail õhust lahti saab? Panen täna veel 15l peale,siis proovin käima. Ei saagi aru,mis krdi jama see paagipump korraldab. Kust õhk vahele sai,kas on torustik ebahermeetiline?
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
urks
Huviline
Postitusi: 287
Liitunud: 29.05.2009 21:06 38
Peamine sõiduk: BMW f11 530D
Asukoht: Harjumaa, Rae vald

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas urks »

Selliseid anomaaliaid võib põhjustada ka vigane kütuse taseme andur.Mul oli juhus,et terve sõidu aja pump ainult pinises. Vasaku poole ujuk oli poole peale kinni kiilunud(väike plastik tükike oli vahel). Auto arvas,et vasakul veel pool paaki ja pumpas kõik paremale poole ümber. Kui õhku võtab siis arvatavasti pumba juurest ,pole korralikult oma pesas. Seal all ka mingi ühendus vasaku poolega.
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas DaddyV »

Siis peab lahti kakkuma selle jama. Ja uuesti panema. Tühja paaagiga oleks seda hea teha,siis ei pea seal solberdama ka nii palju.
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas DaddyV »

Kusjuures mul pump piniseb ka koguseg,tagant ei lükkagi ennast
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas DaddyV »

urks kirjutas:Selliseid anomaaliaid võib põhjustada ka vigane kütuse taseme andur.Mul oli juhus,et terve sõidu aja pump ainult pinises. Vasaku poole ujuk oli poole peale kinni kiilunud(väike plastik tükike oli vahel). Auto arvas,et vasakul veel pool paaki ja pumpas kõik paremale poole ümber. Kui õhku võtab siis arvatavasti pumba juurest ,pole korralikult oma pesas. Seal all ka mingi ühendus vasaku poolega.
Kui paremale pumpaks,siis peaks paagipump ikka lööma ju. Kui Vasakult paremale pumpaks,siis oleks jama.Kidas saab paagipump üldse õhku vahele võtta,kui ta on kütuse sees.
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
urks
Huviline
Postitusi: 287
Liitunud: 29.05.2009 21:06 38
Peamine sõiduk: BMW f11 530D
Asukoht: Harjumaa, Rae vald

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas urks »

Minul õhu probleeme ei olnud. Sain vabalt sõita mitu päeva, lihtsalt tüütavaks muutus see pumba pinin -süüte sisse keeramisest kuni masina seiskamiseni. Pumpas vasaku tühjaks ja üritas sealt tühjast veel võtta. Armatuuri osuti järgi oli ka näha, et peale käivitust hakkas kütuse kogus tõusma(mingi tasemini) .Seisma jättes langes alla (kütus voolas vasakule tagasi). Ei kujuta ka ette kust kohast ta seda õhku võtab. Peale pumpa ta võtta ju ei saa vaid peaks lekke kohast hoopis kütust välja pressima(juhul kui el.pump töötab)
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas DaddyV »

Leket all pole. Kuid olen täheldanud,et küttetase mingl määral mängib,kord langeb,kord tõuseb. Viimane kord oligi nii,et enne seismajäämist kukkus küttetase suht järsult. Peaks siis sifoonpumba juures oleva anduri välja vahetama? Sest paremal asuv paagipump on juba koos tasemeanduriga välja vahetatud ja ikka sama jama,et õhk sees,kui alla 15 liitri paagis rsk.. Kui ta vasaku poole tühjaks tõmbab,siis on selge ju,kust õhk tleb,sest vasak pool oli täiesti 000- tühi! :) Seis oli selline umbes viimane kord,et 000 ja 084,kui seisma jäi.
Valasin peale 5l- midagi,veel 5l ,ikka mitte midagi. Alles peale järjekordset 5 liitrit. Viiekaupa valasin,sest kanister oli ainult 5liitrine ja jooksin bensuka vahet
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
urks
Huviline
Postitusi: 287
Liitunud: 29.05.2009 21:06 38
Peamine sõiduk: BMW f11 530D
Asukoht: Harjumaa, Rae vald

Re: E39 paagipump

Postitus Postitas urks »

Ma paagist kütust vähemaks kui 25-30 liitrit ei sõitnudki, vaid valasin tanklast enne mingi 20 liitrit juurde. Kui sul varjatud menüüst õigesti näitab, et vasakul pool 0 ,siis võib viga ka mujal olla, et pump välja ei lülitu.
Vasta