Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Alex61
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 16.02.2011 16:20 47
Asukoht: Ida-virumaa

Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas Alex61 »

Tervist mehaanikud!
mind ootab ees kl.sääre tihendite vahetus. Seoses sellega palun abi seda tööd teostanud meestelt.(sooviksin kirjeldust mida peab tegema ja kuidas peab tegema 1,2,3,.. ja mida peab jälgima või vahetuse käigus võiks järgi vaadata et miskit vajab veel vahetust). :|
BMW = Be My Wings
e39 520 97a; e38 740il Long; e34 525 tdsa
Kasutaja avatar
BMW POWER
Huviline
Postitusi: 1310
Liitunud: 04.01.2007 13:53 38
Asukoht: TLN
Kontakt:

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas BMW POWER »

miks sa neid vahetada tahad? kas moto võtab palju õli? kui ja siis esimene asi mis on vaatan üle karterituulutus jn.
Bmw sõidurõõm
Kasutaja avatar
Alex61
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 16.02.2011 16:20 47
Asukoht: Ida-virumaa

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas Alex61 »

jah.. siin foorumis tehti selgeks et mul just klapisääre tihendid läbi.. kuna käimapanemisel (pele seda kui auto on seisnud natuke ) viskab pahmaka õli välja...ja õli kadu on ulme suur..
tahaksingi teada et kuidas ja mis vahetuseks tegema peab!!!!!!! :o
BMW = Be My Wings
e39 520 97a; e38 740il Long; e34 525 tdsa
Kasutaja avatar
iisak
Huviline
Postitusi: 1702
Liitunud: 31.08.2006 19:04 49
Asukoht: Kadaka tee 187c, Tallinn
Kontakt:

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas iisak »

Alex61 kirjutas:jah.. siin foorumis tehti selgeks et mul just klapisääre tihendid läbi..
Tavaliselt siinse foorumi kaudu käibki autode-eriti mootorite-remont.
Edu.ee
......................Ja mulda kukkus suust, kui 1000-aastane tüdruk naeris.....................
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas Hans »

iisak kirjutas:
Alex61 kirjutas:jah.. siin foorumis tehti selgeks et mul just klapisääre tihendid läbi..
Tavaliselt siinse foorumi kaudu käibki autode-eriti mootorite-remont.
Edu.ee
Iisak unustas viisakusest lisamast isepusiate specaltoolsi (mina nii viisakas ei ole ja lisan) saku või ale six back - ja säärekad ongi vahetatud.

Kui sa nii julge ei ole siis mina olen oksendamiseni sääretihendeid vahetanud aga seda ma teen kõva raha eest + garantii .............ja tasuta 1 2 3 tehnilist infot ei jaga.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Lauri_R

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas Lauri_R »

Parandage kui eksin, aga kas ei ole mõttekas siis korraga ka klappide juhtpuksid vahetada? Teinekord vaid sääretihenditest ei aita. Kui sääretihendeid saab vahetada ka plokikaant maha võtmata (mis siiski teeb nende vahetamise tülikamaks), siis juhtpukside puhul nii ei saa.
Ega sääretihenditega otseselt midagi keerulist ei ole, vaja vastavaid tööriistu, et klapp kindlalt alla suruda, poolkuud välja, siis tuleb klapivedru koos seibiga ära ning kindlasti on klapisääretihendite väljavõtmiseks ka mingi special tool kusagil olemas, kuid vaikselt kruvikaga vms saab ka välja need tavaliselt.
Kui ei ole varem teinud, siis riskantne üksi ette võtta, hea kui juhendajagi kõrval oleks.
Kasutaja avatar
Alex61
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 16.02.2011 16:20 47
Asukoht: Ida-virumaa

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas Alex61 »

Hans kirjutas:
iisak kirjutas:
Alex61 kirjutas:jah.. siin foorumis tehti selgeks et mul just klapisääre tihendid läbi..
Tavaliselt siinse foorumi kaudu käibki autode-eriti mootorite-remont.
Edu.ee
Iisak unustas viisakusest lisamast isepusiate specaltoolsi (mina nii viisakas ei ole ja lisan) saku või ale six back - ja säärekad ongi vahetatud.

Kui sa nii julge ei ole siis mina olen oksendamiseni sääretihendeid vahetanud aga seda ma teen kõva raha eest + garantii .............ja tasuta 1 2 3 tehnilist infot ei jaga.


Tasuta tehnilist infot ei jaga?? :shock: :shock: :shock: :roll: Kas olen vales kohas abi palunud????
BMW = Be My Wings
e39 520 97a; e38 740il Long; e34 525 tdsa
Kasutaja avatar
Alex61
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 16.02.2011 16:20 47
Asukoht: Ida-virumaa

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas Alex61 »

lauri91 kirjutas:Parandage kui eksin, aga kas ei ole mõttekas siis korraga ka klappide juhtpuksid vahetada? Teinekord vaid sääretihenditest ei aita. Kui sääretihendeid saab vahetada ka plokikaant maha võtmata (mis siiski teeb nende vahetamise tülikamaks), siis juhtpukside puhul nii ei saa.
Ega sääretihenditega otseselt midagi keerulist ei ole, vaja vastavaid tööriistu, et klapp kindlalt alla suruda, poolkuud välja, siis tuleb klapivedru koos seibiga ära ning kindlasti on klapisääretihendite väljavõtmiseks ka mingi special tool kusagil olemas, kuid vaikselt kruvikaga vms saab ka välja need tavaliselt.
Kui ei ole varem teinud, siis riskantne üksi ette võtta, hea kui juhendajagi kõrval oleks.


Tänan lauri91!
BMW = Be My Wings
e39 520 97a; e38 740il Long; e34 525 tdsa
Kasutaja avatar
Andres523
Huviline
Postitusi: 153
Liitunud: 29.08.2005 21:46 04

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas Andres523 »

Ise olen 523el sama tööd ühe korra teinud ,kõige suuremaks probleemiks sai vanos, otsast ära võtmine ja õieti tagasi panemine, sellele tasuks tähelepanu pöörata, ja muidugi nukkadega tuleb ka äärmiselt täpne olla nii et põlve peal kuskil tegema hakata on suht jama, tegelikult on vist nukkade paika panemiseks spets rakis kasutusel pädevamatel vendadel.
tante1
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 02.12.2010 14:20 54

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas tante1 »

tervist! sorry aga ei taha siin uut teemat tegema hakata. mõtlesin et küsikn, autoks e39 528 m52 1996 ja läbisõit 300000km ja õli võtab nii et ei jaksa peale anda 15000km peale 7 liitrit õli pole päris normaalne. lekkeid ei ole ja silmnähtavalt ei suitse ka. 300 ei tohiks olla nii suurele mootorile veel mingi läisõit aga noo ega seda kilometraasi saa võibolla uskuda ka. aga mis te arvate kumb läbi on kas rõngad või aitaks kui ülemine ots korda teha. et plaanis ülemine ots korda teha aga kui alumine ka peetis siis peab suuremalt ette võtma. kindlasti tuleks enne rõhud silindrites ära mõõta aga mis oleks normaalne rõhk? õli kasutan poolsünt castrolit. ette tänades nõuannete, soovituste, ja ka oma kogemuste kirrja panemise eest.
Kasutaja avatar
Mart_L
Huviline
Postitusi: 1742
Liitunud: 06.06.2006 19:39 39
Asukoht: Keila/Riisipere

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas Mart_L »

Kui mootorile vähegi korralikku hoolt anda, on bemmi mootoril alumine ots enamasti pommikindel, pigem asi siiski väsinud klapisääretihendites juhul kui karterituul toimetab kenasti. Kolmel sõbral on nende vahetusest igati abi olnud ( E39-d 96-98a bensukad) ja õlikulu on peale seda pea olematu.
Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas vahur_s »

Kui klapisääre tihendid on ära ja auto peale pikemalt seismist käivitada siis alguses viskab sinise pahvaka välja. Kuna sääre tihendid ei pea siis pikema seismise ajal langeb õli silindrisse mis ära põletatakse mistõttu viskabki alguses sinist.
Kui sääre tihendid on ära, siis ei ole heitgaasid ka normis ja ülevatuselt läbi ei saa. Sa kirjutasid et 15000 km peale kulub 7 l õli, siis võib järeldada, et probleem on eksisteerinud pikemat aega ja tekib küsimus kas ülevaatuses ei ilmnenud heitgaasidega probleeme?
Aga alustada võiks karterituulutuse kontrollimisega.
tante1
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 02.12.2010 14:20 54

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas tante1 »

õli võtab jah juba pikemat aega ülevaatuselt läks heitgaasidega läbi aga suhteliselt piiripealne oli see. ja eelmine omanik olla karteri tuulutust ka vahetanud nüütseks siis juba umbes 2 aastat tagasi, ja tema utles et karteri tuulutusega seoses olla ka tühikäik sitaks läinud, ja peale seda kui ära vahetas oli jälle kõik korras. kuigi külma mootoriga praegu ka tegelt mootor nats lonkab nagu saaks külmalt palju kätte. nüüd viimase ütleme et poole aastaga hakanud ikka korralikult õli võtma ja tundub et aina rohkem.
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas vahur_s »

2 aastaga võib palju juhtuda.
Karterituulutust saab lihtsalt kontrollida, kui moto töötab, tiri õlivarras välja ja kuula kas hakkab ulumis heli tegema.
Soovitan ikkagi karterituultuse ja sellega seotud torud üle vaadata, ennem kui muid suuremaid kulutusi tegema asuda.
Kasutaja avatar
Alex61
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 16.02.2011 16:20 47
Asukoht: Ida-virumaa

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas Alex61 »

vahur_s kirjutas:2 aastaga võib palju juhtuda.
Karterituulutust saab lihtsalt kontrollida, kui moto töötab, tiri õlivarras välja ja kuula kas hakkab ulumis heli tegema.
Soovitan ikkagi karterituultuse ja sellega seotud torud üle vaadata, ennem kui muid suuremaid kulutusi tegema asuda.
Ja kui hakkab ulumis heli tegema siis peaks töötama, või vastupidi? :|
BMW = Be My Wings
e39 520 97a; e38 740il Long; e34 525 tdsa
TarMoH
Huviline
Postitusi: 1260
Liitunud: 21.12.2008 09:21 34
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas TarMoH »

Alex61 kirjutas:
vahur_s kirjutas:2 aastaga võib palju juhtuda.
Karterituulutust saab lihtsalt kontrollida, kui moto töötab, tiri õlivarras välja ja kuula kas hakkab ulumis heli tegema.
Soovitan ikkagi karterituultuse ja sellega seotud torud üle vaadata, ennem kui muid suuremaid kulutusi tegema asuda.
Ja kui hakkab ulumis heli tegema siis peaks töötama, või vastupidi? :|
Lihtsam on, kui õlikork maha keerata... Siis peab auto "puterdama" hakkama .... kui pööretes/mootori töös midagi ei muutu, siis tuulutus kinni ja vaja see korda teha.
tante1
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 02.12.2010 14:20 54

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas tante1 »

just hommikul proovisin mõlemat , tõmbasin varda vällja, ulumise häält ei tekkinuda aga mootor hakkas kül puterdama ja kui korgi maga keerasin siis samamoodi
Kasutaja avatar
Jaanus_V
Klubiliige
Postitusi: 1266
Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas Jaanus_V »

Andke andeks, et vahele trügin aga kas M57 mootoril saab karterituulutust samamoodi kontrollida? :)
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci Praegu: F11 3.0xD, E46 328Ci
enn1
Huviline
Postitusi: 1872
Liitunud: 20.12.2007 11:32 36
Asukoht: Tartu

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas enn1 »

tante1 kirjutas:tervist! sorry aga ei taha siin uut teemat tegema hakata. mõtlesin et küsikn, autoks e39 528 m52 1996 ja läbisõit 300000km ja õli võtab nii et ei jaksa peale anda 15000km peale 7 liitrit õli pole päris normaalne. lekkeid ei ole ja silmnähtavalt ei suitse ka. 300 ei tohiks olla nii suurele mootorile veel mingi läisõit aga noo ega seda kilometraasi saa võibolla uskuda ka.
Üsna tavaline on, et 96-99a. autodel "kaob" mingil hetkel 100-150 tuh. läbisõidust lihtsalt ära... :roll: .
300 000 ei tohiks korralikult hooldatud mootori õlikulule veel mõjuda.
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas vahur_s »

tante1 kirjutas:just hommikul proovisin mõlemat , tõmbasin varda vällja, ulumise häält ei tekkinuda aga mootor hakkas kül puterdama ja kui korgi maga keerasin siis samamoodi
Siis tundub et karterituulutus on korras.

Kas sa seda oled jälginud, kas sumpsist sinist viskab pärast käivitamist.
v6ss kirjutas:Andke andeks, et vahele trügin aga kas M57 mootoril saab karterituulutust samamoodi kontrollida? :)
Peaks saama küll.
tante1
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 02.12.2010 14:20 54

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas tante1 »

noo nii klapisäärekad vahetatud 15 euri ja paartundi tööd läks maksma see pull :D vanad olid omadega ikka päris otsas( kumm oli muutunud plastikuks ja keskava oli silmnähtavalt suurem ja vanad tihevdid käisid pesapeal rinngi) aga eks näis kas kasu ka oli aga loodame. tänud nõuannete eest igaljuhul!
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas aise »

tante1 kirjutas:tervist! sorry aga ei taha siin uut teemat tegema hakata. mõtlesin et küsikn, autoks e39 528 m52 1996 ja läbisõit 300000km ja õli võtab nii et ei jaksa peale anda 15000km peale 7 liitrit õli pole päris normaalne. lekkeid ei ole ja silmnähtavalt ei suitse ka. 300 ei tohiks olla nii suurele mootorile veel mingi läisõit aga noo ega seda kilometraasi saa võibolla uskuda ka. aga mis te arvate kumb läbi on kas rõngad või aitaks kui ülemine ots korda teha. et plaanis ülemine ots korda teha aga kui alumine ka peetis siis peab suuremalt ette võtma. kindlasti tuleks enne rõhud silindrites ära mõõta aga mis oleks normaalne rõhk? õli kasutan poolsünt castrolit. ette tänades nõuannete, soovituste, ja ka oma kogemuste kirrja panemise eest.
see teeb ~1L 2000km peale mis polegi väga hull. ennustan, et sul kulub edaspidi ka seda õli umbes samas suurusjärgus.
tante1
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 02.12.2010 14:20 54

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas tante1 »

nooh ei taha kül su väidet ümerlükata aga ma ei tea mis teised arvavad vanemad ja kogenumad meghed. ise tean kahte antud näidet kellel ka täpselt samad autod ja neil ei võta õli üldse. nii et ma ei ütleks et see päris normaalne on
Kasutaja avatar
Alex61
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 16.02.2011 16:20 47
Asukoht: Ida-virumaa

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas Alex61 »

tante1 kirjutas:noo nii klapisäärekad vahetatud 15 euri ja paartundi tööd läks maksma see pull :D vanad olid omadega ikka päris otsas( kumm oli muutunud plastikuks ja keskava oli silmnähtavalt suurem ja vanad tihevdid käisid pesapeal rinngi) aga eks näis kas kasu ka oli aga loodame. tänud nõuannete eest igaljuhul!

Kuidas on kas enam õli ei söö?
BMW = Be My Wings
e39 520 97a; e38 740il Long; e34 525 tdsa
tante1
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 02.12.2010 14:20 54

Re: Klapisääre tihendite vahetus. e39 2,0 110 kw 97a.

Postitus Postitas tante1 »

võtab vist veits ikka. viimasest õlivahetusest möödas juba 2000 km ja õli veel normis. ma arvan et võtab umbes poole vähem. nii et oli kasu;)
Vasta