1. leht 1-st

e 28 mootori vahetus

Postitatud: 08.06.2005 12:34 32
Postitas az3
küsimus siis selline, et autol (520 e28) oli peal 2.0 , see jooksis kokku, mõtlesin et kui mootorit vahetada siis juba suurema vastu, aga kas 2 liitrise aju pistik sobib 2,8 liitrise ajuga? Kas ka mootori kinnitused on samad?
Oskab keegi aidata?

Postitatud: 08.06.2005 16:32 44
Postitas epic_metal
2,0 on M20 mootor, 2,8 on M30.
Niiet sul tuleb vahetada seal kõik kaasaarvatud käigukast ja võibolla kardaan ka (seda ei oska öelda). Aju pistik istub küll aga parem oleks sul vist juhtmestik ka ringi tõsta. Mootor ise läheb ilusti vahele. Käpad paned M30 omad koos mootoriga.

Postitatud: 08.06.2005 22:37 16
Postitas E28
mina soovitaks sul ikkagi 3.5 vahele panna.osta komplektne mootor koos aju ja kasti ja muu sinna kuuluvaga,selle saaks kätte alla 10k

Postitatud: 11.06.2005 19:33 25
Postitas az3
E28 kirjutas:mina soovitaks sul ikkagi 3.5 vahele panna.osta komplektne mootor koos aju ja kasti ja muu sinna kuuluvaga,selle saaks kätte alla 10k
pensu peale peab ka mõtlema ikka, varsti 15 eeku liiter, mis ma siis oma 3,5 liitrilisega peale hakkan? :)

Postitatud: 11.06.2005 21:25 27
Postitas E28
võrreldes 2.8-ga on vahe väike,aga jõudu see eest :cool:

Postitatud: 13.06.2005 11:29 06
Postitas stagga
Kui mälu ei peta siis on 2,0 ja 2,8 mootori variantidel on väga palju vahet.
2,8 mootor on kõvasti raskem ja vist oli 2,0 variandil ventileerimata ketaspidurid.
Mootori tala on ka minteada erinev.
Kaaluvahe peaks ka meeletu olema.
Lisaks veel kaalujaotus ja teljekoormus on neil väga erinev.

Ma olen seda uurinud kuna ise olen vahetanud 2,8->2,5 vastu.


Sorry segase teksti pärast, pea on unine.

Edu!

Postitatud: 13.06.2005 11:44 57
Postitas M4rt
1.8 ja 2.0 on kaalu poolest erinevad. 2.0 ja 2.8 on mõlemad kuue slindriga ja sealt ei saa eriti suurt vahet tulla.

Postitatud: 13.06.2005 12:36 32
Postitas stagga
Igatahes 2,5 ja 2,8 mootori kaaluvahe on juba 30 kg.

Postitatud: 14.06.2005 15:16 39
Postitas toivoku
ringrada hakkate sõitma et see ni oluline on? :D 30kg suhkrut pagassi ja läheb edasi küll :D . mina tõstaks kah juba midagi kiriemat kui 2.8 vahele, mõtle ikka 3,5 sinna.

Postitatud: 14.06.2005 18:28 58
Postitas M4rt
2.5 ja 2.8 mootori kaaluvahe ei saa 30kg olla

Postitatud: 14.06.2005 22:52 33
Postitas Valdek
üks räägib M20B25 mootorist...ja teine vist M30B25 mootorist

Postitatud: 15.06.2005 02:01 37
Postitas sm. pelle

Postitatud: 01.12.2005 19:42 22
Postitas Danil523
kui suur see ettevõtmine on - et vahetada 2.8 mootor 2,0 asemele?
kas keegi on sellega tegelenud?

Postitatud: 01.12.2005 20:40 02
Postitas hasmit
olen ise vahetand 2,5-e mootori 2,8-se vastu. Erilist pingutust ei nõudnud küll. Vaevalt see mootori ja käimakoti ümbertõstmine mingi kõrgem matemaatika ongi. Vaba aega peab varuma mõni 5-6 tundi...juhul kui kõik jubinad olemas on.
Jõudu

Postitatud: 27.12.2005 22:15 43
Postitas Danil523
Aga kui suur on kütusekulu vahe 2.8 ja 2.0 ,
ja muidu on keegi võrelnud kui suur on vahe võimsusel 2.0 ja 2.8.

Postitatud: 27.12.2005 23:38 02
Postitas kiire-lauri
Danil523 kirjutas:Aga kui suur on kütusekulu vahe 2.8 ja 2.0 ,
ja muidu on keegi võrelnud kui suur on vahe võimsusel 2.0 ja 2.8.
2,0 on 95kw ja 2,8 135kw

Postitatud: 28.12.2005 07:57 50
Postitas sass85
mina tahan vahetada m30b25 mootori m20b25 mootoriks...........

Postitatud: 28.12.2005 15:09 28
Postitas Danil523
sass85 kirjutas:mina tahan vahetada m30b25 mootori m20b25 mootoriks...........
Kas tohib küsida mix nii.

Postitatud: 29.12.2005 13:11 35
Postitas max55
Olen kunagi paigaldanud 2,8-se mootori 520 keresse. Aga tegin täieliku ümberehituse, s.t. vahetasin kõik sillad, amordid, käigukasti, el.juhtmed jne. Ühesõnaga terve auto sai pulkadeks võetud ja teise kere peale ümber tõstetud. Ja hiljem sai ka ARK-s mootorivahetus registreeritud.
erinevusi on päris palju tegelikult: 2,8-l vent.pidurid, jämedamad vedrud, stabikavardad, suurem radiaator, ülekanded jne. Kinnituspunktid istuvad ilusti ja seal muudatusi teha ei tule.
Võimsuse vahe on ikkagi päris suur 2,8-l on juba KW rohkem kui 2,0 hobujõude. Sellega võiks arvestada ja mitte piirduda ainult mootorivahetusega. Ja kaaluvahe on mootoritel täitsa olemas.

Postitatud: 29.12.2005 17:09 48
Postitas Danil523
aga kui ma vahetan aint> mootor, kast, gardaan, mõned juhtmed.
Kas siis ei saa korralikult sõita?
miks peaks vahetama vedrustust.
Muideks mul on ventileeruvad kettad ja taga ketas pidurid.

aga kas radikas ei hakkagi sobima. Bensupaak? Kellad?

Postitatud: 29.12.2005 17:52 31
Postitas max55
Saab ikka sõita, kui asja rahulikult võtta.
Endal käis 2,8 katusesse :evil: ja 520 sai ainult kere pärast toorikuks ostetud. Arvestasin, et 2,8 mootor on raskem ja võimsam, sellepärast vahetasin ka sillad, vedrud, pidurid jne.
Uuematel 520-del on jah nii ees kui taga kettad, aga kas nad sama mõõtu 528 omadega on, ei tea.
Radikal oli küll mõõtmetel vahe sees ja kuna R6 on üsna ülekuumenemistundlik, siis jahutuse eesmärgil soovitan vahetada suurema vastu. Vist ei sobinud ka lõdviku kinnituskohad - võib olla eksin.
Bensupumba kohta vist ütles UM, et see ei sobi ajuga kokku ja ei taga piisavat tootlikust, ühesõnaga vahetasin ära.
Kelladest ma täpselt ei mäleta, aga vist näitasid valesti. Kuna see oli 6 aastat tagasi, siis kindlalt ei väida. Ise vahetasin näidikuploki välja.
Tagadifri ülekanne on ka erinev ja pole kindel, kas see 2,8 valule vastu peab.
Ühesõnaga, mina ladusin terve auto ümber kuna mul olid nagunii kõik jupid olemas, sina vist kavatsed need osta. Kui sul on võimalik, siis pane 520 ja 528 kõrvuti, erinevused kapoti all on kohe näha.

Postitatud: 31.12.2005 19:35 48
Postitas erts124
Targem tegu oleks 2.0 vahetada 2.0 vastu. 3.5 mehed, palun ärge lööma hakake aga see erineva mootori peale lükkamine on kõva tööjupp.

Postitatud: 02.01.2006 15:33 32
Postitas az3
Danil523 kirjutas:aga kui ma vahetan aint> mootor, kast, gardaan, mõned juhtmed.
Kas siis ei saa korralikult sõita?
miks peaks vahetama vedrustust.
Muideks mul on ventileeruvad kettad ja taga ketas pidurid.

aga kas radikas ei hakkagi sobima. Bensupaak? Kellad?
radika peab ka välja vahetama, aga see ei mahu sinna eriti, peab veits kapoti all rälatama ja aretama. kellad, bensupump ja bensupaak sobivad ilusti, vahetada tuleb ka aju. Minu auto(528) võtab talvel umbes 20l sajale, aga pedaal on põhjas ka enamus aja, suvel umbes 12-14l. alguses on mootori jõud muljetavaldav, kuid nüüd juba plaan 3.5-ne peale panna.

Postitatud: 02.01.2006 23:02 36
Postitas Danil523
az3 kirjutas:
Danil523 kirjutas:aga kui ma vahetan aint> mootor, kast, gardaan, mõned juhtmed.
Kas siis ei saa korralikult sõita?
miks peaks vahetama vedrustust.
Muideks mul on ventileeruvad kettad ja taga ketas pidurid.

aga kas radikas ei hakkagi sobima. Bensupaak? Kellad?
radika peab ka välja vahetama, aga see ei mahu sinna eriti, peab veits kapoti all rälatama ja aretama. kellad, bensupump ja bensupaak sobivad ilusti, vahetada tuleb ka aju. Minu auto(528) võtab talvel umbes 20l sajale, aga pedaal on põhjas ka enamus aja, suvel umbes 12-14l. alguses on mootori jõud muljetavaldav, kuid nüüd juba plaan 3.5-ne peale panna.

OOta kas siis 2.8 - peale panekuga on vaja ka radikat ette poole tõsta, mis seal siis vaja lõigada.
Aga aju juurde minevad juhtmed ja õhulugeja juurde juhtmed. mis nendega ?