E39 525tds 1997a jõnksutab ja puterdab

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
mvichy
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 25.04.2011 22:56 33

E39 525tds 1997a jõnksutab ja puterdab

Postitus Postitas mvichy »

Tere.
Kas leidub siin sellist proffi kes kirjeldatud andmete peale oskab tuvastada viga.
Probleem siis järgmine kui auto töötab tühikäigul, hakkab vahest auto rappuma (vasakule-paremale) aga kui pöördeid lisada siis kaob ära. Kuulates auto häält tühikäigul, kostuks nagu õrnalt mingit kõrvalist häält. Kui selle rappumise ajal sidur põhja vajutada ei muutu midagi. Paigalt võtt on ka kuidagi jõnksat- jõnksalt, peab sidurit libistama. Sidur põhja vajutades hakkab sidur võtma kuskilt poolelt maalt. Sõites käike vahetades ei lähe käigud piisavalt sujuvalt sisse ( tahab õrnalt siduri libistamist). Esimene käik ei taha vahest sisse minna, peab lükkama kolmanda või mingi muu käigu korra sisse siis uusti esimene.
Parda kompuutri (4,5l 100le) ja tegelik kütuse kulu(kuskil (6,5-7) pole õiged (maanteel). Auto liigub hästi edasi.
Paluks nendelt inimestelt nõu kes oskavad aimat mis võib põhjustada sellist nu..i.
Ette tänades
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Re: E39 525tds 1997a jõnksutab ja puterdab

Postitus Postitas Danil523 »

Peaaegu kõikidel TDS-idel sama asi. Kui tahad head minekut - siis jäta nii nagu on. Kui aga tahad et oleks sujuv ning hea sõit: pöödu diagnostiku poole ning saad kõik korda. NB ! auto võimus mingi % kaob , küttekulu võib tõusta. Eriti tõuseb kompuutri kulu. ( endal hoovis 3* TDS, omanud neid xxx tk). Veel üks variant- osta vana 96a või 94a sidurikettad- hooratas,kogu süsteem). 3- variant. proovi Chipp vahetada või proge ümber kirjutada lasta. või chiptuning + pumbakaane regull.
Endalgi tulid samad sümptomid- peale TDS-i tuunimist ning jõu välja võlumisest.

See mis kirjas- nii ongi. Midagi pole lisada. Kurb aga tõsi.

Kindlasti ootan tagasisidet- huvitab kuidas need probleemid kaotada- nii et võimsus-dünaamika ei kannataks. Et oleks: Liigub eriti väga hästi- ei jõnksuta ega puterda. See minu silmis suht võimatu. (isegi kui turbo puhub 1,6bar...). Liiga suur vääne, normaalist suurem küttekogus, hooldatud, nõrk sidur, päevi näinud hoorattas- tulemuseks ongi üleval teema pealkiri :evil: Rahvas paigaldab 530d sidureid, korve. Hoorattad keevitatakse kokku, Chipptuuning- need märksõnad- teostused leevendavad probleemi ma arvan.
mvichy
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 25.04.2011 22:56 33

Re: E39 525tds 1997a jõnksutab ja puterdab

Postitus Postitas mvichy »

Täna võtsin hooratta maha, loks oli selles kuskil 3.2cm. Homme läheb teine peale.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Re: E39 525tds 1997a jõnksutab ja puterdab

Postitus Postitas Viljar »

Mercedes EQS 450+ 2022
mvichy
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 25.04.2011 22:56 33

Re: E39 525tds 1997a jõnksutab ja puterdab

Postitus Postitas mvichy »

Ise küsin ja ise vastan!
Vahetasin hooratta ära. Kahjuks see hooratas mis ma ostsin polnud täpselt see mis oleks pidanud olema (240mm kettaga), peale panin 228 kettaga vist oli e36-e ratas. Mida sai 1,2cm liigutada ja diagonaali loksu polnud. Panin uue sidurikomplekti 228 oma.
Auto käigud lähevad hästi sisse ja auto läheb sitaks paremini pöördesse, vääne on nagu tugevam ja pikem.
Nüüd sõidab nagu siledal jääl uiskudega.
Tulemus on ülihea.
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Re: E39 525tds 1997a jõnksutab ja puterdab

Postitus Postitas Danil523 »

Tänud tagasiside eest. Tundub et pean kunagi ka tegema sama asja... See uuem hoorattas ja sidurisüsteem vist ei hiilga oma töökindlusega...

Kas siis hooratas- on kaalult teine või mis vahe neil. Kui mõõta kiiredust - siis kuidas on vahe- mis pööretel liigub paremini?
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: E39 525tds 1997a jõnksutab ja puterdab

Postitus Postitas sander k »

Danil523 kirjutas:Tänud tagasiside eest. Tundub et pean kunagi ka tegema sama asja... See uuem hoorattas ja sidurisüsteem vist ei hiilga oma töökindlusega...

Kas siis hooratas- on kaalult teine või mis vahe neil. Kui mõõta kiiredust - siis kuidas on vahe- mis pööretel liigub paremini?
Hooratastega selline asi et alates 97a lõpust on m51 ja m52 mootorite hoorattad on praktiliselt samad. Suurema sidurikettaga ja reguleeritava korviga. Vahet niipallju et m51 hoorattal on pulgad mis loevad mootori pöördeid.
Vanemad m51 mootorid kasutavad väiksema kettaga süsteeeme, mis on jällegi sarnased m50 mootori omadega. Jällegi eelpool toodud vahed.
Ristata neid omavahel ei saa kuidagi.

Kuidas teemaalgatajal käigukastiga lood olid. Kas pidid ära vahtama. 240 mm sidurikettal nuud veidi teine.

Kõige lihtsam hooratta failimisest aru saada on kuulata põhja alt kui raputama hakkab mootorit. Kui on kuulda perioodilist kolinat siis on minekul. Samuti seisma jättes teeb kolksu. Kohalt võttes hakkab vahest kakkuma, käiguvahetustel käivad tugevad jõnksud läbi.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
mvichy
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 25.04.2011 22:56 33

Re: E39 525tds 1997a jõnksutab ja puterdab

Postitus Postitas mvichy »

Ostsin kasutatud hooratta, vahetasin ära. Asi on selline ,et see mis peale panin on ka arvatavasti läbi. Käigu osa töötab kenasti aga teeb rõvedat häält, ja lööb viba keresse.
Võtan uuesti maha ja arvan, et tuleb tutikas peale osta( 415 euri)
Vasta