E39 õhkvedrustus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
hansu
Huviline
Postitusi: 1383
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas hansu »

Mis põhimõttel töötab? Süsteemis on õhkpadi ja õhupaak. Kas vedrutamisel surutakse lihtsalt õhk kokku? Või on seal kuskil mõni membraan mida surutakse õhuga. Nagu E34 nivoo süsteemil.
Probleemiks on siis see "tampiv" tagasild.
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas TimoA »

tampiva tagasilla põhjuseks on tagumise silla tala puksid, 90 prossa juhtumitest.
neid kokku 4 tk....
hansu
Huviline
Postitusi: 1383
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas hansu »

Need puksid on vahetatud.
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas TimoA »

Amordi tugipuksid ???
Kasutaja avatar
Tarmo_N
Huviline
Postitusi: 1257
Liitunud: 28.05.2006 15:55 53
Telefon: 51975325
Asukoht: heinola-viljandi.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas Tarmo_N »

kas abs toimib?
powered by bmw e39 530d touring ja e34 525tds touring.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas Holari »

Mis sellel peaks ühist olema?
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
Kasutaja avatar
Tarmo_N
Huviline
Postitusi: 1257
Liitunud: 28.05.2006 15:55 53
Telefon: 51975325
Asukoht: heinola-viljandi.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas Tarmo_N »

mul 530d touring 99a ja tehase poolt m-teh vedrustusega.taga siis öhkvedrustus.praegu abs aju kottis ja tagasild hoobilt jäik.puksid vahetatud ja tean et muidu oli mönusalt pehme nüüd vägagi jäik.minuteada reguleeritakse tagasilla jäikust vastavalt auto kiirusele ja kui aju kottis siis see süst ei toimi ja ongi tagaots nagu puupakk.
powered by bmw e39 530d touring ja e34 525tds touring.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas Holari »

Nagu mina olen aru saanud, siis mitte, sest kujutad nüüd ette, et kui patju rohkem täis pumbata, siis ju tõuseb tagumik üles...kui tühjaks lasta, siis vajub alla......ei saa patju samal kõrgusel suurema surve all hoida....selles see isereguleerimise mõte on...VIST ;)
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
hansu
Huviline
Postitusi: 1383
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas hansu »

Amordi tugipadjad on koralikud. Koos tagasilla puksidega läksid vahetusse ka amordid, padjad olid korras.
ABS töötab korralikult. Ja see ei tundu kuidagi usutav ka.
Aga kas keegi ei tea siis selle põhimõtet? Kas süsteemis on mõni membraan või toimib vedrustus lihtaslt õhu kokku surumisel?
Kasutaja avatar
Tarmo_N
Huviline
Postitusi: 1257
Liitunud: 28.05.2006 15:55 53
Telefon: 51975325
Asukoht: heinola-viljandi.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas Tarmo_N »

aga seleta siis kuidas need 2 asja omavahel seotud.aju kottis-tagaots jäik.aju korras -tagasild norm.olen selle okkalise tee läbinud et tagasild on jäik.4x uued tagasilla puksid,uued öhkpadjad-tolku ei miskit.töötava ajuga lahenes ka mure.nüüd aju jälle kottis ja tagasild jäik.tösi ta ju oli et peale pukside vahetust läks oluliselt paremaks aga mitte korda.kunagi oli ka mingi teema sellega et sinna öhu akumulaatorisse tekib kondents mis tegi tagasilla jäigaks.ainult öhu kokkusurumise pöhimöttel see öhkpadi arvatavasti ei toimi,usun et mingi vent on vahepeal.kindel ei ole.samas ei läinud minu e39 tagaots jäigemaks kui tagaotsa sai kergitatud.
Viimati muutis Tarmo_N, 25.10.2011 22:40 15, muudetud 2 korda kokku.
powered by bmw e39 530d touring ja e34 525tds touring.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas Holari »

Njaa....nüüd nagu ei oska midagi öelda selle peale....palume targematel kommentaare.
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas TimoA »

ärge nüüd päris nasa tehnoloogiat ka siit autodest otsige.. :)

on kompressor, sealt edasi torudega vahe paaki, ja sealt edasi torudega õhkpatja.
Tean seda süteemi suht hästi, kuna paigaldasime selle süsteemi mingi aeg tagasi ühele autole nullist, tava vedrustuse asemel.
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4332
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas PeeterA »

Vea korral läheb süsteem nö. transpordireziimi. Selles reziimis pumbatakse padjad tavareziimist kõrgemale(umbes 30mm). Andurite infot ignoreeritakse.

Kuna rõhk patjades on tavapärasest suurem, siis tundub ka ilma suurema koormuseta vedrustus jäigemana. Pane midagi raskemat(näit. malmradiaator :mrgreen: ) pagasiruumi, siis ei tohiks vedrustus nii puine enam olla.

Kogu teadus EHC kohta algab lk. 13
http://www.e38.org/selflevel.pdf
tel. 51 949 859
hansu
Huviline
Postitusi: 1383
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas hansu »

Palju peab olema E39 toringu kõrgus koopaservast mõõdetuna M-vedrustuse puhul? Mõõdetakse seda siis velje alla serva või keskele?
Kasutaja avatar
TiitS
Huviline
Postitusi: 1157
Liitunud: 26.01.2008 22:36 08
Peamine sõiduk: BMW jt. A+B
Asukoht: Tallinn

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas TiitS »

Tarmo_N kirjutas: et sinna öhu akumulaatorisse tekib kondents mis tegi tagasilla jäigaks..
Kui see tõsi, siis..

End kompressoril 3aasta jooksul pumba 2x lahti võtnud, ning need teraksed ära kuivatanud ning uuesti pumba kokku pannud. Sees olevad metallseibid on juba roostes. Ka veidike õli-määret lisanud pumba kolvile.

Kõrgust reguleeritakse diagnostika-kompuutriga, vastavalt soovile.
Pump siis vastavalt kaalule reguleerib end ise. Ka õhkpadjad on 2 erinevat versiooni: M-sport ja tava.
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas Holari »

Rääkige sellest paagist nata lähemalt palun, äkki võib see ollagi probleem minu ja meie paljude muredele.


Holari
Polegi BMWd, on oopis Mitsubishi
Kasutaja avatar
Tarmo_N
Huviline
Postitusi: 1257
Liitunud: 28.05.2006 15:55 53
Telefon: 51975325
Asukoht: heinola-viljandi.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas Tarmo_N »

huvitav kas see aut reg vötab arvesse ka esimesed körguse andurid või on need ainult tulede jaoks?
powered by bmw e39 530d touring ja e34 525tds touring.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4332
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas PeeterA »

E39 nivoovedrustus kasutab ainult tagasillas olevaid asendiandureid.
Soovitan endiselt lugeda minu varasemas postituses olevas lingis viidatud dokumenti alates lk 13 ;) Seal on kogu süsteemi ülesehitus ja tööpõhimõte selgesti lahti kirjeldatud.
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
Tarmo_N
Huviline
Postitusi: 1257
Liitunud: 28.05.2006 15:55 53
Telefon: 51975325
Asukoht: heinola-viljandi.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas Tarmo_N »

tuleb välja et süsteem reguleerib ka auto kaldumist vasakule paremale.loogiliselt järeldades siis ka kiirendamist-pidurdamist.ja aju vea puhul lähebki niiöelda avarii reziimile kuna aju töötab otseselt läbi can-bus line.
tänud peetrile asjaliku lingi eest. :D
powered by bmw e39 530d touring ja e34 525tds touring.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
hansu
Huviline
Postitusi: 1383
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas hansu »

hansu kirjutas:Palju peab olema E39 toringu kõrgus koopaservast mõõdetuna M-vedrustuse puhul?
On kellelgi seda tabelit? Ei suud netist leida seda, olen näinud, aga enam ei leia.
Tahaks kontrollida kas on õige kõrgus, tundub nagu oleks natuke kõrgem kui peab.
Kasutaja avatar
Noosik
Huviline
Postitusi: 396
Liitunud: 06.06.2011 02:02 52
Peamine sõiduk: CLS55 AMG W219 & 730 E65
Asukoht: Valgamaa

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas Noosik »

TiitS kirjutas: Kõrgust reguleeritakse diagnostika-kompuutriga, vastavalt soovile.
Pump siis vastavalt kaalule reguleerib end ise. Ka õhkpadjad on 2 erinevat versiooni: M-sport ja tava.
Kui sellisele süsteemiga varustatud autole madadust soovida siis, tagumise otsa jaoks on ainus võimalus et tuleb lasta kuskil seda rõhku seal sees muuta jah? Kus sellist asja teha osatakse ?
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas TimoA »

iga diagnostik kellel on bmw tarkvara (GT1), peaks oskama seda teha.
Kasutaja avatar
AZL
Huviline
Postitusi: 4471
Liitunud: 01.10.2009 01:07 47
Peamine sõiduk: BMW

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas AZL »

Kas sedaanile ka oli sellist varianti ? Annaks paigaldada touringu süsteemi e39 puhul nt
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas TimoA »

ei....
Kasutaja avatar
Noosik
Huviline
Postitusi: 396
Liitunud: 06.06.2011 02:02 52
Peamine sõiduk: CLS55 AMG W219 & 730 E65
Asukoht: Valgamaa

Re: E39 õhkvedrustus

Postitus Postitas Noosik »

Taaskord on kätte juhtund, patjadega touring, ja sellestulenevalt tekkis selline vinge mõte ja huvi, et kas keegi oskab rääkida, kas ja kuidas oleks/poleks võimalik kuidagi seda süsteemi teha salongist reguleeritavaks, tasemeanduried ära petta või kuidagi moodi? peaks ju see võimalik olema.
Vasta