1. leht 1-st

E39 õhkvedrustus

Postitatud: 25.10.2011 09:32 33
Postitas hansu
Mis põhimõttel töötab? Süsteemis on õhkpadi ja õhupaak. Kas vedrutamisel surutakse lihtsalt õhk kokku? Või on seal kuskil mõni membraan mida surutakse õhuga. Nagu E34 nivoo süsteemil.
Probleemiks on siis see "tampiv" tagasild.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 25.10.2011 11:50 14
Postitas TimoA
tampiva tagasilla põhjuseks on tagumise silla tala puksid, 90 prossa juhtumitest.
neid kokku 4 tk....

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 25.10.2011 14:02 47
Postitas hansu
Need puksid on vahetatud.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 25.10.2011 18:47 37
Postitas TimoA
Amordi tugipuksid ???

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 25.10.2011 21:09 48
Postitas Tarmo_N
kas abs toimib?

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 25.10.2011 21:18 37
Postitas Holari
Mis sellel peaks ühist olema?

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 25.10.2011 21:21 53
Postitas Tarmo_N
mul 530d touring 99a ja tehase poolt m-teh vedrustusega.taga siis öhkvedrustus.praegu abs aju kottis ja tagasild hoobilt jäik.puksid vahetatud ja tean et muidu oli mönusalt pehme nüüd vägagi jäik.minuteada reguleeritakse tagasilla jäikust vastavalt auto kiirusele ja kui aju kottis siis see süst ei toimi ja ongi tagaots nagu puupakk.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 25.10.2011 21:48 09
Postitas Holari
Nagu mina olen aru saanud, siis mitte, sest kujutad nüüd ette, et kui patju rohkem täis pumbata, siis ju tõuseb tagumik üles...kui tühjaks lasta, siis vajub alla......ei saa patju samal kõrgusel suurema surve all hoida....selles see isereguleerimise mõte on...VIST ;)

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 25.10.2011 21:55 55
Postitas hansu
Amordi tugipadjad on koralikud. Koos tagasilla puksidega läksid vahetusse ka amordid, padjad olid korras.
ABS töötab korralikult. Ja see ei tundu kuidagi usutav ka.
Aga kas keegi ei tea siis selle põhimõtet? Kas süsteemis on mõni membraan või toimib vedrustus lihtaslt õhu kokku surumisel?

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 25.10.2011 22:06 39
Postitas Tarmo_N
aga seleta siis kuidas need 2 asja omavahel seotud.aju kottis-tagaots jäik.aju korras -tagasild norm.olen selle okkalise tee läbinud et tagasild on jäik.4x uued tagasilla puksid,uued öhkpadjad-tolku ei miskit.töötava ajuga lahenes ka mure.nüüd aju jälle kottis ja tagasild jäik.tösi ta ju oli et peale pukside vahetust läks oluliselt paremaks aga mitte korda.kunagi oli ka mingi teema sellega et sinna öhu akumulaatorisse tekib kondents mis tegi tagasilla jäigaks.ainult öhu kokkusurumise pöhimöttel see öhkpadi arvatavasti ei toimi,usun et mingi vent on vahepeal.kindel ei ole.samas ei läinud minu e39 tagaots jäigemaks kui tagaotsa sai kergitatud.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 25.10.2011 22:12 44
Postitas Holari
Njaa....nüüd nagu ei oska midagi öelda selle peale....palume targematel kommentaare.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 25.10.2011 23:03 13
Postitas TimoA
ärge nüüd päris nasa tehnoloogiat ka siit autodest otsige.. :)

on kompressor, sealt edasi torudega vahe paaki, ja sealt edasi torudega õhkpatja.
Tean seda süteemi suht hästi, kuna paigaldasime selle süsteemi mingi aeg tagasi ühele autole nullist, tava vedrustuse asemel.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 25.10.2011 23:09 08
Postitas PeeterA
Vea korral läheb süsteem nö. transpordireziimi. Selles reziimis pumbatakse padjad tavareziimist kõrgemale(umbes 30mm). Andurite infot ignoreeritakse.

Kuna rõhk patjades on tavapärasest suurem, siis tundub ka ilma suurema koormuseta vedrustus jäigemana. Pane midagi raskemat(näit. malmradiaator :mrgreen: ) pagasiruumi, siis ei tohiks vedrustus nii puine enam olla.

Kogu teadus EHC kohta algab lk. 13
http://www.e38.org/selflevel.pdf

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 26.10.2011 08:18 58
Postitas hansu
Palju peab olema E39 toringu kõrgus koopaservast mõõdetuna M-vedrustuse puhul? Mõõdetakse seda siis velje alla serva või keskele?

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 26.10.2011 13:31 02
Postitas TiitS
Tarmo_N kirjutas: et sinna öhu akumulaatorisse tekib kondents mis tegi tagasilla jäigaks..
Kui see tõsi, siis..

End kompressoril 3aasta jooksul pumba 2x lahti võtnud, ning need teraksed ära kuivatanud ning uuesti pumba kokku pannud. Sees olevad metallseibid on juba roostes. Ka veidike õli-määret lisanud pumba kolvile.

Kõrgust reguleeritakse diagnostika-kompuutriga, vastavalt soovile.
Pump siis vastavalt kaalule reguleerib end ise. Ka õhkpadjad on 2 erinevat versiooni: M-sport ja tava.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 26.10.2011 14:22 22
Postitas Holari
Rääkige sellest paagist nata lähemalt palun, äkki võib see ollagi probleem minu ja meie paljude muredele.


Holari

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 26.10.2011 19:23 36
Postitas Tarmo_N
huvitav kas see aut reg vötab arvesse ka esimesed körguse andurid või on need ainult tulede jaoks?

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 26.10.2011 19:35 46
Postitas PeeterA
E39 nivoovedrustus kasutab ainult tagasillas olevaid asendiandureid.
Soovitan endiselt lugeda minu varasemas postituses olevas lingis viidatud dokumenti alates lk 13 ;) Seal on kogu süsteemi ülesehitus ja tööpõhimõte selgesti lahti kirjeldatud.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 26.10.2011 20:04 27
Postitas Tarmo_N
tuleb välja et süsteem reguleerib ka auto kaldumist vasakule paremale.loogiliselt järeldades siis ka kiirendamist-pidurdamist.ja aju vea puhul lähebki niiöelda avarii reziimile kuna aju töötab otseselt läbi can-bus line.
tänud peetrile asjaliku lingi eest. :D

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 27.10.2011 07:53 35
Postitas hansu
hansu kirjutas:Palju peab olema E39 toringu kõrgus koopaservast mõõdetuna M-vedrustuse puhul?
On kellelgi seda tabelit? Ei suud netist leida seda, olen näinud, aga enam ei leia.
Tahaks kontrollida kas on õige kõrgus, tundub nagu oleks natuke kõrgem kui peab.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 03.11.2011 00:10 43
Postitas Noosik
TiitS kirjutas: Kõrgust reguleeritakse diagnostika-kompuutriga, vastavalt soovile.
Pump siis vastavalt kaalule reguleerib end ise. Ka õhkpadjad on 2 erinevat versiooni: M-sport ja tava.
Kui sellisele süsteemiga varustatud autole madadust soovida siis, tagumise otsa jaoks on ainus võimalus et tuleb lasta kuskil seda rõhku seal sees muuta jah? Kus sellist asja teha osatakse ?

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 03.11.2011 07:12 35
Postitas TimoA
iga diagnostik kellel on bmw tarkvara (GT1), peaks oskama seda teha.

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 12.01.2012 20:10 17
Postitas AZL
Kas sedaanile ka oli sellist varianti ? Annaks paigaldada touringu süsteemi e39 puhul nt

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 12.01.2012 20:38 25
Postitas TimoA
ei....

Re: E39 õhkvedrustus

Postitatud: 21.05.2014 18:12 05
Postitas Noosik
Taaskord on kätte juhtund, patjadega touring, ja sellestulenevalt tekkis selline vinge mõte ja huvi, et kas keegi oskab rääkida, kas ja kuidas oleks/poleks võimalik kuidagi seda süsteemi teha salongist reguleeritavaks, tasemeanduried ära petta või kuidagi moodi? peaks ju see võimalik olema.