1. leht 1-st

e34 kuumeneb üle ning vesi jookseb..

Postitatud: 21.08.2005 18:47 36
Postitas sepp
Et siis on selline probleem...auto kuumeneb üle kui olen rushhour`is linnas ning kui seier läheb yle keskmise siis pärast seisma jäämist tuleb kuskilt mootori jahutusvedelik välja..kas see peakski nii olemas?
Proovin saada vastust sellele probleemile kui keegi oskab aidata.

Postitatud: 21.08.2005 20:58 03
Postitas alts20
esiteks vaheta termosidur ära ehk on veel abi ennem kui hakkad kaanetihendit ja plokikaant vahetama

Postitatud: 22.08.2005 08:25 42
Postitas sepp
tihend alles vahetatud...ja kaan alles lihvitud..ma ei tea mis värk on..ja termosidur..e. termostaat???

Postitatud: 22.08.2005 08:41 41
Postitas rzz
Termosidur ja termostaat on natuke erinevad asjad siiski. Termosidur peaks olema paisukork, mis reguleerib tiiviku pöörlemise kiirust, termostaat aga labadega jubin, mis ajab jahutusvedelikku ringi.
Parandage mind, kui eksin. Võib-olla mul asjadest vale arusaam :roll:

Kui maanteel sõidad või pöörded on üle 3000 siis läheb temperatuur normaalseks ?

Postitatud: 22.08.2005 08:59 32
Postitas hillarr
rzz kirjutas: termostaat aga labadega jubin, mis ajab jahutusvedelikku ringi.
Ei ole nii. Termostaat on klapp mis reguleerib jahutusvedeliku voolu. Ehk siis kui mootor on külm on klapp kinni ja veeringe on hästi väike ilma radikat kasutamata. Nii saadakse hästi kiiresti mootori temp üles ja hakkab alles siis radikast külma vedelikku peale laskma kui mootor soe.

Vendika termosidur on siis selle suure plastikust jahutusventilaatori sees olev metallist osa.

Postitatud: 22.08.2005 08:59 53
Postitas Indrek_M
rzz kirjutas:Termosidur ja termostaat on natuke erinevad asjad siiski. Termosidur peaks olema paisukork, mis reguleerib tiiviku pöörlemise kiirust, termostaat aga labadega jubin, mis ajab jahutusvedelikku ringi.
Parandage mind, kui eksin.
Eksid :lol:
Termostaat on ikka pigem nagu klapp, mis olenevalt jahutusvedeliku temperatuurist suunab seda kas suurele või väiksele ringile. Enamasti kui surema hakkab siis jääb kinni ning mootor jääb väiksele ringile ning hakkab üle kuumenema.
Termosidur aga on jah selline vidin, mis olenevalt mootori temperatuurist "poob" tiivikut rohkem või vähem kinni ehk siis külma mootoriga käib tiivik seal niisama inertsist ringi, kuuma mootoriga veetakse jõuga ringi.

Postitatud: 22.08.2005 09:01 21
Postitas rzz
Ma hakkasin ka tagant järgi mõtlema, et vist panin puusse veits.. See millest mina rääkisin oli vist pigem veepump... :oops:

Postitatud: 25.08.2005 08:42 13
Postitas sepp
täname info eest aga et seda ma tean et tiivik käib jõuliselt ja ei jää kohe sisma kui näpu vahele panen aga kui kuumeneb yle siis ei hakka kiiremini käima küll...et siis termosidur?

Postitatud: 25.08.2005 08:46 31
Postitas Indrek_M
sepp kirjutas:täname info eest aga et seda ma tean et tiivik käib jõuliselt ja ei jää kohe sisma kui näpu vahele panen aga kui kuumeneb yle siis ei hakka kiiremini käima küll...et siis termosidur?
Kui sa kuumalt näpu vahele paned siis peaksid näpust ilma jääma mitte ei peaks tiivik seisma jääma ;)

Postitatud: 25.08.2005 08:50 08
Postitas sepp
ei no kui oleks ventika sidur siis sõbral oli sama jama ja käis lihtsalt vabalt seal..st

Postitatud: 25.08.2005 10:12 01
Postitas Tarvo
Indrek_M kirjutas:
rzz kirjutas:Termosidur ja termostaat on natuke erinevad asjad siiski. Termosidur peaks olema paisukork, mis reguleerib tiiviku pöörlemise kiirust, termostaat aga labadega jubin, mis ajab jahutusvedelikku ringi.
Parandage mind, kui eksin.
Eksid :lol:
Termostaat on ikka pigem nagu klapp, mis olenevalt jahutusvedeliku temperatuurist suunab seda kas suurele või väiksele ringile. Enamasti kui surema hakkab siis jääb kinni ning mootor jääb väiksele ringile ning hakkab üle kuumenema.
Termosidur aga on jah selline vidin, mis olenevalt mootori temperatuurist "poob" tiivikut rohkem või vähem kinni ehk siis külma mootoriga käib tiivik seal niisama inertsist ringi, kuuma mootoriga veetakse jõuga ringi.
norm. töötemperatuuril käib vabalt kaasa, täiesti külma mootoriga peaks ka jõuga veetama

Postitatud: 25.08.2005 10:42 55
Postitas alar
vaheta ära termostaat, veepump ja jahutusventilaatori termosidur tuleb ikka tunduvalt odavam kui plokikaas kõveraks keeta..... :D

Postitatud: 07.09.2005 10:55 39
Postitas sepp
nuniii...et siis vahetasin termosiduri ära aga ikka sama jama ...kui olen tipptunnis siis ikka kuumeneb lõpuks yle....õhutasin termostaadi ära kah ja kui sõidan siis jahtub maha, e. siis termostaadis asi pole...ja kuidas saab kontrollida et veepump korras oleks?? Ette tänades

Postitatud: 08.09.2005 00:11 22
Postitas siim_s
Vaata kas salong läheb kuumaks. Kui pump on korras siis peab salong täis kütte peal suht hästi soojaks minema. Kui ei siis võib tõesti asi pumbas olla.

Postitatud: 08.09.2005 07:44 54
Postitas vanaisa
Mina siiski kahtlustaks ka termostaati. Tasub kontrollida!!! Lihtne seda teha kraadiklaasi ja pliidile asetatud potiga. Jälgi ka seda, kui palju ta avaneb!!! Oman kogemust, et tuttuus ei töötanud üldse.

üks tähelepanek veel? Oled äkki veega sõitnud? v veega sõitnud masina radikas ees? ei jõua piisavalt jahutada. Kirjutasid, et kaan ja tihend vahetatud. Äkki sai radikas hoopis õli ja muud paska endale sisse sel ajal? Tasub uurida!
Kui sidur, termostaat ja radikas korras, siis alles veepumba kallale ja kui siis ka jamad, eeldan taas plokikaane pragusid aga see tuvastatav mullide tekkimisega paisupaagis.

Postitatud: 15.09.2005 16:56 50
Postitas lauri86
aga kas seda termosidurit on siis võimalik kuidagi remontida ka või on ainus variant uus? ning kes ja kus kontrolliks veepumba korrasolekut?

Postitatud: 15.09.2005 23:43 21
Postitas hillarr
Seal mingit remondi varianti ei ole jah. Ja soovitan osta uue (näiteks kasvõi b kat.), kuna kasutatud juba on läbi või kohe läheb.

Ei soovita ka jäigalt panna (st kinni keevitada et tiirleb sama kiiresti nagu võl): 1) oht et lendab radikasse tuuritamisel 2) õhu turbulents teeb head lärmi ikka (isegi 2000 pöörde juures on siuke äge hääl nagu oleks turbo või midagi)

Postitatud: 16.09.2005 10:42 07
Postitas janz
Korras veepumba korral peaks paisupaagis pöörete andmisel kohe näha olema vee tsirkulatsioon (vesi purskub :) õhutuskorgu poolt paisupaaki.).

Endal oli ka just veepump läbi ja peamine süüdlane miks üle kuumenes. Mul oli tegelikult hästi kuulda ka sellist spetsiifilist kahinat. Kui pumba lahti võtsin siis oli kohe näha et plastikust labadega pumbast ei olnud järgi midagi. Samas UM väitis mulle et ei ole midagi see e34 plastikust labadega pump tüüpviga (ärge uskuge UM vaid foorumit rohkem :)

Ja pealegi ei ole see pumba lahtivõtmine üldse nii keeruline ja uus korralik metallist labadega pump maksab ainult 700 EEK...

Postitatud: 17.09.2005 12:21 00
Postitas sepp
kus see veepump asub et siis läheks kontrolliks siis seda kah, et hakkaks asjadest sotti saama....

Ikka sama jama....kuumeneme yle ja elu on vilets!

Postitatud: 19.09.2005 09:43 44
Postitas janz
sepp kirjutas:kus see veepump asub et siis läheks kontrolliks siis seda kah, et hakkaks asjadest sotti saama....

Ikka sama jama....kuumeneme yle ja elu on vilets!
Termostaadi all.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Eeldusel et sul ikka M50 ...

Postitatud: 28.11.2005 11:55 02
Postitas lauri86
tõstaks veel vana teemat, kuna viimasel ajal on endal ilmnenud kuidagi suurem rõhk jahutussüsteemis, kui see tavaliselt on olnud. Õli ja tosool on täitsa normis ja kumbagi ei kao ka, üle ka ei kuumene, lihtsalt natuke liiga suur on rõhk minuarust. Kas tuleks kohe hakata mõtlema plokikaane tihendi vahetusele, või on muid variante? Samas olen täheldanud et just külma mootoriga tuleb suurem rõhk sisse ja kui paisupaagi kork avada, sulgeda ja edasi sõita, siis sooja mootoriga nagu oleks isegi normaalne.


Sai pisut segane, kuid ei oska end paremini kahjuks väljendada,
Lauri

Postitatud: 28.11.2005 14:49 25
Postitas JannP
lauri86, kogu süsteem peabki rõhu all olema, st kuskilt ei tohi välja siriseda õhku ega tosooli

sooja mootoriga ei ole soovitav paisupaagi korki avada :roll:

Postitatud: 28.11.2005 14:59 53
Postitas lauri86
[M] kirjutas:lauri86, kogu süsteem peabki rõhu all olema, st kuskilt ei tohi välja siriseda õhku ega tosooli

sooja mootoriga ei ole soovitav paisupaagi korki avada :roll:
saan aru ja olen teadlik, et rõhk peab olema, aga kas ta peab nii tugev olema, et lõdviku jõuad vaevu kokku vajutada? käisin just proovimas, sooja mootoriga paarutasin platsil, sõitsin kõrgetel pööretel, ei tule nii tugev rõhk, kuigi sõitsin rohkem, kui külma mootoriga ja ka pöördesse rohkem lastud. Võibolla muretsen tõesti liiga palju, mine sa tea :D

Postitatud: 28.11.2005 15:23 13
Postitas priitv8
Kui paisupaagi kork on korras, siis on asi kontrolli all. Kork laseb ise üleliigse rõhu välja.

Postitatud: 28.11.2005 22:27 59
Postitas vanaisa
Minu kogemused on sellised, et vahel mikropragudest saab mõningal määral siiski surve jahtutussüsteemi pääseda. Mootori kuumenedes metall paisub, pragu pitsub kinni ja edasidi enam surve ei suurene. Tegelikkuses see üsna kindel märk mingist pisipraost eelkõige plokikaanes. Samas juhiksin ka tähelepanu jahutussüsteemis olevale korgile. Seal peaks olema liigse surve tarvis väljalaske võimalus. vedru annab lihtsalt järele ja klapp avaneb. Soovitan käega kontrollida vedru töötamist. Samuti peaks külma mootori korral olema märgata jahutussüsteemis mullikesi kui korgi ära võtad. Edu katsetamisel!

Postitatud: 29.11.2005 09:00 20
Postitas lauri86
naljakas on see et mingeid mullikesi ei ole ja õlikirmet ka paisupaagis pole. Aga kuidas täpselt seda korki kontrollida, või tuleks kindluse mõttes um-st kohe uus võtta?

Tänan asjalike vastuste eest.