E39 V8 mootorite vesijahutusega generaator

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

E39 V8 mootorite vesijahutusega generaator

Postitus Postitas Mirko »

Mõtlesin, et tekitaks väikese arutelu Bosch-i toodetud 150A generaatorite üle. Põhjus lihtne: mis põhjusel ei taha need generaatorid kesta? Enda autol olen juba korduvalt generaatorit vahetanud, peale on läinud nii taastatud kui ka kasutatud isendeid, kuid tulemus on mõne aja pärast ikka sama: põlev akutuli. Samas igal korral on olnud dioodirike erinev: 1 korral kärssas läbi pluss diood koos vastava miinusdioodiga, teisel korral oli diood lühises ning kolmandal korral "lekkis". Pingeregulaator läks läbi ühel korral: dioodi kärssamisel, teistel kordadel on regulaator tööle jäänud. Ma olen läbi lugenud väga suures osa ingliskeelseid foorumeid, kust selgub, et see paistab olevat selle mootori nõ. tüüpviga. Samas on kasutajaid, kes on sõitnud oma autoga 150-200 000 km ilma igasugu probleemideta.

Ise kipun arvama, et antud probleem esineb just kõrgema varustustasemega autodel. Minu autol on näiteks võimsaim Boschi "märg"aku, mis E39 peale mahub. Arvestades seda, et järjestikused sõidud ei ületa tavaliselt 20km ning käivitamisi on ohtralt, siis ise kipun arvama, et generaatori "tapab" suur laadimiskoormus. Autol on ohtralt elektrit tarbivaid seadmeid ning samuti tuleb laadida veel akut, mis tähendab, et generaator peab pidevalt töötama suure võimsusega. Sellest ka põhjus, miks diood ei põle läbi kohe, vaid mingi aja möödudes(enda kogemusel 2 kuust kuni 1,5 aastani). Ise muud põhjust välja mõelda ei oska, äkki on kellelgi veel ideid? Oleks viga auto elektrisüsteemis, lõpetaks generaator oluliselt kiiremini toimimise. Ning kuna minu auto ei ole ainus, vaid antud probleem esineb väga paljudel, siis peab olema muu põhjus.
Hetkel testin kas aitab kui aku iga nädala-kahe tagant laadijaga täis laadida. See peaks generaatori eluiga tunduvalt pikendama aga eks näis.
Kasutaja avatar
darkie
Huviline
Postitusi: 4284
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Peamine sõiduk: 750iL
Asukoht: Kesk-Eesti

Re: E39 V8 mootorite vesijahutusega generaator

Postitus Postitas darkie »

Mul küll tegemist E38-ga, aga on ka see vesijahutusega genekas. Aga on mingi jama vist (ei teagi kas genekas asi või mis..). Igatahes õhtul pimedaga, kui autos istuda siis tühikäigul armatuuri ja laetuledel on märgata heledaks-tumedaks minemist, vooli vist kõigub. Aku on kuu aega tagasi uus ostetud ja testriga mõõta laadimist siis see on ka korras ~14V. Tühikäigul on laadmine ok, korra gaasi anda siis peale gaasi andmist hetkeks kaob laadimine ära ja siis on jälle laadimine korras. Oskab keegi öelda, kuskohast alustada?
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Re: E39 V8 mootorite vesijahutusega generaator

Postitus Postitas Mirko »

Kas armatuuris aku tuli ka põlema läheb?
Kasutaja avatar
darkie
Huviline
Postitusi: 4284
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Peamine sõiduk: 750iL
Asukoht: Kesk-Eesti

Re: E39 V8 mootorite vesijahutusega generaator

Postitus Postitas darkie »

Ei ole kordagi põlema läinud see tuluke.
Kasutaja avatar
darkie
Huviline
Postitusi: 4284
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Peamine sõiduk: 750iL
Asukoht: Kesk-Eesti

Re: E39 V8 mootorite vesijahutusega generaator

Postitus Postitas darkie »

Täna siis hakkas ja jäigi aku tuluke põlema. Teab keegi, kus neid remonditakse?
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4344
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: E39 V8 mootorite vesijahutusega generaator

Postitus Postitas PeeterA »

Kes Saksa keelt oskab, saab lugeda, kuidas ise seda genekat remontida:
http://www.7-forum.com/forum/4/wasserge ... 30100.html
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
BMW POWER
Huviline
Postitusi: 1310
Liitunud: 04.01.2007 13:53 38
Asukoht: TLN
Kontakt:

Re: E39 V8 mootorite vesijahutusega generaator

Postitus Postitas BMW POWER »

darkie kirjutas:Täna siis hakkas ja jäigi aku tuluke põlema. Teab keegi, kus neid remonditakse?
Nendel generaatoritel Eestis vahetatakse ainult laagreid, aga muid töid keegi väga teostada ei taha ja oma tööle garantiid ei anta :(
Bmw sõidurõõm
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Re: E39 V8 mootorite vesijahutusega generaator

Postitus Postitas Mirko »

Kui vähegi nupp nokib, siis pole see remont eriti keeruline. Ise tellisin uued dioodid e-bayst ja pingeregulaatori sain endisest Autoasja(nüüd vist uus nimi neil) poest. Laagrid saab mõõdu järgi igast korralikumast laagreid müüvast ettevõttest. Kuidas genaraatorit maha ja lahti võtta, sellekohaseid õpetusi pole internetist kuigi raske leida. Eestis autopoodides müüdavad dioodid ei tahtnud miskipärast kuigi kaua kesta.
Kasutaja avatar
darkie
Huviline
Postitusi: 4284
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Peamine sõiduk: 750iL
Asukoht: Kesk-Eesti

Re: E39 V8 mootorite vesijahutusega generaator

Postitus Postitas darkie »

Palju need dioodid sul maksma läksid? Huvitav kas Elfast ei saaks neid? :roll: Peab uurima.
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Re: E39 V8 mootorite vesijahutusega generaator

Postitus Postitas Mirko »

23 eurot oli koos saatmisega. Vaatasin, et enam see müüja neid ei paku. Komplektis oli 6 dioodi(3 pluss ja 3 miinus). Eestist ostsin dioode sealt kus vähegi neid saada oli, kuid tulemuseks ikka 2-3 kuu järel süttinud laadimistuli. Elfat võid muidugi proovida, nende dioode( kui üldse pakuvad) proovinud ei ole.
Vasta