524td vs 525td ??

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Q
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 12.07.2004 15:10 58
Asukoht: Tallinn - Harjumaa

524td vs 525td ??

Postitus Postitas Q »

Kui nüüd võrrelda 524td ja 525tds, siis kas 525td-l on palju plusse 524 ees? tean ainult et 525 on mootor ketiga (et siis töökindlam ehk) ja mõni kw võimsam.
vbolla keegi oskaks tuua välja mõlema eelised teise ees?
üks küsimus veel et kas 524 mingi diffri lukk vms ka esineb?

ps. plaan on lähiajal diisel bmw osta, sellepärast sellised vbolla nats rumalad küsimused.
530d touring
Andrus_V
Huviline
Postitusi: 1271
Liitunud: 13.08.2003 17:13 20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andrus_V »

Variante on kolm:

524td 85kw Nm 220 mootorivalem M21D24
525td 85kw Nm 222 mootorivalem M51D25
525tds 105kw Nm 260 mootorivalem M51D25

Olen kuulnud, et 524td peetakse vastupidavamaks ja on ka odavam remontida. Miinuseks on hammasrihm, mille purunemine või hammaste üle tõmbamine toob kaasa palju kahjustusi mootoris. Samas, kui rihma ja rullikuid õigeaegselt vahetada, siis ei tohiks probleemi olla. Ahvatleivam on kindlasti 525tds oma 105kw ja 260-se väändega.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Just nagu Andrus_V ütles, on 2.4 töökindlam ja ka odavam remontida kui vajadus tekib (rihma vahetus koos rullikuga, tööga ca 1000 eeku). 2.5 on loomulikult oluliselt erksam, kuid tihtipeal on neil käivitus probleemid, tühikäigu kõikumine ja loomulikult suht õrv plokipea.
Veel on vahe kütuse kulus ca 1-2 liitrit sajale.
Aga muidugi kui kuskil hea hingega 2.5 TDS silma jääb, siis soovitan ikka võimsamat ;)

Traktor ruulib :lol:
Mercedes EQS 450+ 2022
Q
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 12.07.2004 15:10 58
Asukoht: Tallinn - Harjumaa

Postitus Postitas Q »

tänud vastuste eest.

ise oman hetkel primera 2,0 traktorit, aga sain mingi aeg sõbra 525tds-iga sõita ja võttis ikka natsa näo naerule küll. sealt siis tekkis soov nissan bmw vastu vahetada.

äkki oskate kommenteerida seda et kui palju paremini 525 siis edasi läheb oma 20 lisa kw-ga? mul 524 pole olnud veel võimalust sõita, et on ta palju uimasem?
530d touring
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Kui tahad 524td ga sõita , siis helista 5099417 juhul kui oled tallinna inimene.
Korraldame ära.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
lauri86
Huviline
Postitusi: 545
Liitunud: 27.01.2004 18:51 51
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas lauri86 »

tarmo, kui hakkad demosõitu tegema siis tohiks ka äkki tulla pole mitte kunagi ühegi teise 524jaga sõitnud kui enda omaga, oleksin õnnelik kui saaks kasvõi tqagaistmel viibida :D (tekiks mingi võrdlusmoment)

Lauri
320d `02
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

leidsin selle vana teema kuna on mõnes küsimuses arusaamatus.
nimelt 92-95 (vb ka 96) aasta toodeti nii 525td kui ka 525tds. ehk siis vastavalt nii M51D25 85kw kui M51D25 105kw mootorit. kui see tds nii hea ja võimas on siis miks samal ajal seda lahjat mootorit toodeti? kas td on vaakumpumbaga nagu tds? ühesõnaga keegi ehk selgitaks plusse ja miinuseid ja muidu erinevusi.
(mu jaoks diisli puhul täiendav 20kw ei ole piisav argument otsustamaks võimsama mootori kasuks. seetõttu vabandan kui mõne jaoks probleem mõttetu tundub)
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

küsin hoopiski nii: kas td ja tds hoolduskulud (või remondikulud) võivad olla mitmetes kordades td kasuks? või tuleks enam-vähem samadeks võimalikeks kulutusteks valmis olla (ehk siis kas 2,5td on pigem sarnane 2,4td-le või 2,5tds-ile?
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

tdl pole intercoolerit aja tdsil juba on, ja tundub see turbo lahendus tdl kah natukese imelik olevat võrreldes 524tdga, aga jah ma pole mitteyheltki 525tdsil pähe saand oma 2,4 ga :P
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

524td võib olla hea ja tore, aga ta on vana. mitte niivõrd kapotialuse osas, vaid auto välimus on 80ndatest. ning mul vist pole õnnestunud ühtegi müügis olevat nahksisuga kohata. huvitab see, et kas 525td hooldus on odavam kui 525tds oma. (tean, et 524le saab panna nahksisu, uue esiotsa, peeglid, rooli jpm ent võimaluse korral hoiduks sellest)
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

mille järgi sa väliselt vahet teed 524, 525td ja 525tds vahel :shock: ?
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Bimmer850
Huviline
Postitusi: 609
Liitunud: 22.07.2005 17:21 00
Asukoht: Eesti Harjumaa/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Bimmer850 »

soon kirjutas:524td võib olla hea ja tore, aga ta on vana. mitte niivõrd kapotialuse osas, vaid auto välimus on 80ndatest. ning mul vist pole õnnestunud ühtegi müügis olevat nahksisuga kohata. huvitab see, et kas 525td hooldus on odavam kui 525tds oma. (tean, et 524le saab panna nahksisu, uue esiotsa, peeglid, rooli jpm ent võimaluse korral hoiduks sellest)
päris paljud 524TD on kusjuures nahaga olnud...
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

Jaanus_P kirjutas:mille järgi sa väliselt vahet teed 524, 525td ja 525tds vahel :shock: ?
ühelgi 524td-l pole uuema tüübi küljepeeglit, rääkimata laiast ninast. võibolla mõnel on nahksisu, ei vaidle vastu.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

soon kirjutas:
Jaanus_P kirjutas:mille järgi sa väliselt vahet teed 524, 525td ja 525tds vahel :shock: ?
ühelgi 524td-l pole uuema tüübi küljepeeglit, rääkimata laiast ninast. võibolla mõnel on nahksisu, ei vaidle vastu.
ei tea ei meeldi need uuemad peeglid ja lai nina niikuinii :D
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

maitse asi tõepoolest. mulle meeldivad. aga kui selliste vidinatega auto remont hullupööra 524td-st kallim on, siis ma ilmselt peaks ka neid iluvidinaid ülearuseks. pean silmas 525td 94-95 aasta. diisel peaks olema säästukas ja 525tds-i puhul ma pole säästuvõimaluses väga kindel. 525td suhtes on väikene lootus veel säilinud, kuna keegi pole kardinaalseid erinevusi (võimalikke kuluartikleid) võrreldes 524td-ga välja toonud (välja arvatud siis käigukast, mis on elektroonilisem).
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

siin pildid yhest 524tdst millel hele nahk http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

minu arust laia nina puudumine muudab seda autot umbes samaväärselt sellele kui palju facelifti eelsete e30 välimus jääb alla uutele plastikstangede ja luuptuledega ning ka uute tagatuledega e30tele. kuigi see viimane ei puutu praegusel hetkel asjasse.
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

kui sa räägid aastast 94-95 siis ei ole mõtet sul ka 524td masinat sinna võrdluseks panna!

PS! ei märganud, et sa vana teema üles vedasid ja arvasin, et sa võrdled kolme mootorit. minu viga.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Ma ise arvan (ei tea aga arvan ) et 525td ja 525tds on enamvähem samad, td puudub intercooler. Millegipärast kipun arvama et remondi ja hoolduskulud samad.
524 td seevastu peaks olema odavam remontida.

Nahaga on neid jah päris palju olnud.
nt see:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Mis puudutab laia nina siis see on võimalik alati juurde pookida ja sama ka uue tüübi peeglitega.
Aga kas see on nii oluline?
Kui jah siis uue tüübi peegel maksab saule 600.- tk. Laia nina komplekti leiab kuskil 4000.- ringis.

Mina arvan et see peegel ja lai nina ei mõjuta lõppkiirust ja ei anna ka dünaamikale midagi.
Kuigi ei saa salata , vingem näeb välja küll.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

Jaanus_P kirjutas:kui sa räägid aastast 94-95 siis ei ole mõtet sul ka 524td masinat sinna võrdluseks panna!
ma võrdlesin tegelikult nagu teema pealkiri on 524td ja 525td. kui otsustaks 525td kasuks siis ostaks lihtsalt uuema.
Jaanus_P kirjutas:PS! ei märganud, et sa vana teema üles vedasid ja arvasin, et sa võrdled kolme mootorit. minu viga.
tegelikult ma kolme mootorit ei võrdle. tds on lihsalt hea näide millist diislit ma endale ei taha. kõrvale ei saa ju jätta fakti et ta on ikkagi poole kallim 524td-st. aga kui saab odavalt, siis miks mitte. eeldatavasti üle ühe korra neid toitesüsteeme remontida ei tule.
Tarmo kirjutas:Ma ise arvan (ei tea aga arvan ) et 525td ja 525tds on enamvähem samad, td puudub intercooler. Millegipärast kipun arvama et remondi ja hoolduskulud samad.
524 td seevastu peaks olema odavam remontida.
kui veel mõni seda väidet kinnitaks siis ma ei saa üldse enam aru miks nad seda 525td-d üldse tootsid 5 aastat koos tds-iga. mõtlesin et 525td on sisuliselt vana m21d25 mootor. kas tõepoolest selle auto ainuke pluss?? on see, et ta on teisest 20 kw lahjem?
Tarmo kirjutas:Mis puudutab laia nina siis see on võimalik alati juurde pookida ja sama ka uue tüübi peeglitega.
Aga kas see on nii oluline?
on küll oluline. sest kui su mõtet veel edasi arendada, siis jõuame me selleni, et tegelikult võiks hoopis e28 524td osta. igas mõttes odavam. välimus on auto puhul asi, mis esimesena räägib. aga ma veelkord ütlen, et kui see 525td on sisuliselt 20kw lahjem 525tds, siis on see mõttetu auto ja nii tuleks ka siin teemas öelda.
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

http://wwww.e34.de/e34/diesel.htm

Selle tabeli põhjal võib oletada, et 525td on edasiarendus 2,4td mootorile. Väändemoment saavutatakse madalama pöördega: 222 Nm tuleb 1900 pöörde pealt võrreldes vanemate 220 ja 2400 näitajatega.

tds on mootoritüübilt sama mis td kuid nagu juba varem mainitud, vahejahutiga.

Mis vahet neil veel on ning miks oli nende tootmine paralleelselt mõttekas, jään vastuse võlgu. Võimalik nt, et td tarbib kütet vähem. Auto hind oli uuest peast odavam vms. Need arvamused on puhtalt spekulatiivsed kuna täpset infot selle kohta ei oma.
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Aru ma ei saa kus on meie spetsialistid Valdek , Vilts????

Saaks ükskord juba vastuse nendele küsimustele.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Et nagu miks mitte võtta auto millel on samal mootoril 20kw rohkem? Ise võtaks küll. 525td ja tds mootori plokk ja pea peaks olema sama ja ketiga aetavad mõlemad. Et selles suhtes ei tohiks olla ülalpidamiskuludes suuri vahesid nendel. Muidugi ise alles vähe aega tdsi omanik olnud, aga ei ole pidanud veel mootoril miskit tegema ja arvan et kui ikka kapoti avada ja jahutusvedeliku ja õli kontrollida, siis ei tule ka suuri probleeme lambist.
Ja ostsin ka selle masina just tds mootori ja uuema välimuse pärast (94aE34)
525 TDS´a EXECUTIVE
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

M.P-ga nõus.
Pilt

edit: ma ei saa aru miks see ei tööta
http://www.e34.de/copyright.php?bild=fo ... 5tds-2.jpg
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Eile õhtul uurisin Viltsi käest nende 525td ja 525tds i kohta.
Tema arvas , et remondikulud ikka sarnased nendel.
Siis ütles veel et oleks touring kerega 524td kuskilt võtta siis tema ostaks kindlasti selle.
Kuna 524td remontimine pidi ikka tunduvalt lihtsam ja odavam olema.

Aga kuna keegi meist autot remontimiseks ei osta siis .....

Ise sõidan 524td ja olen rahul.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
Viljo
Huviline
Postitusi: 313
Liitunud: 17.07.2005 15:22 31
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Hareid, Norra

Postitus Postitas Viljo »

Eelnevatest postitustest loen, et 2.5tds on nõrga plokikaanega.
Mul on olnud kaks 524td ja mõlemal olen plokikaant vahetanud.
E39 530i, E61 530d
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Asi selles, et 6 silindrit reas ja kaas pikk. Ja kui tekib ülekuumenemine, siis selline joblakas väga kergelt järgi annab. Ei tahaks uskuda, et see nüüd lambist juhtub. Ikkagi peab eelnevalt olema probleem ja see kui kaas puru on juba tagajärg. Kui ikka tase normis ja kellad töötavad ja neid jälgida, siis ei tohiks ju muret tekkida. Teades seda probleemi, siis ise jälgin küll temp seierit hoolega.
525 TDS´a EXECUTIVE
Kasutaja avatar
Viljo
Huviline
Postitusi: 313
Liitunud: 17.07.2005 15:22 31
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Hareid, Norra

Postitus Postitas Viljo »

Ilmselt minu autodel olnud probleemiks ka läbisõit.

Ma võin nüüd muidugi puusse panna aga olen kuulnud, et diisli kaanel on kuskil jahutussärgil(vist klappide vahel) aalumiiniumsein väga õhuke, seega praod kerged tulema. Mul ei ole olnud probleemiks kkõver kaan vaid lõhkine kaan.
E39 530i, E61 530d
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Viljo kirjutas:Ilmselt minu autodel olnud probleemiks ka läbisõit.
Mis see läbisõit siis oli ???

Mul 445000 ees , loodan et kestab ikka veel kaua.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
Viljo
Huviline
Postitusi: 313
Liitunud: 17.07.2005 15:22 31
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Hareid, Norra

Postitus Postitas Viljo »

Midagi 600.... Aga mul suhteliselt raske jalg ka....ilmselt see üks põhjusi miks kaaned lagunesid(mitte, et ei oleks auto eest hoolitsenud ja keema lasknud)
E39 530i, E61 530d
Vasta