BMW E34 ,läheb keema.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Mari-Ly
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 21.11.2011 21:47 13

BMW E34 ,läheb keema.

Postitus Postitas Mari-Ly »

Tere!
Oleks väga vaja kellgi tarka nõuannet auto osas,kuna ma ise pole remontinud ja auto on võõras siis ei oska midagi peale ka hakata.
Alustades algusest,sai siis eelmine nädal vahetatud ära radikas,radika sai muidugi uue pandud.Lekkis teine suure ülemise lõdviku alt,plastikusse tekkinud prao tõttu,eks nagu vanal autol oli sellel ka häid ja halbu päevi,mõnipäev lekkis ja lausa jooksis,teisel päeval polnud eriti midagi.Vahetati siis radikas välja,Tartus seda ka õhutati seal ja proovisõidul käinud mees ütles,et keema kipub minema,soovitas valada tosooli juure sinna paisupaaki,mõeldud tehtud.
Võtsin järgmisel päeval ette reisi Tartust-Võrru ja kõik oli OK,peale maale jõudmist seisis auto paar tundi ja siis pannes käima oli kõik korras,sai sõidetud veel ca 15 km kui märkasin,et seier kisub punase peale,kuni lõpuks punasele ta jäigi,muidugi seiskasin mootorti,veidi aja pärast kui juba lubas sõitsin tasakesi edasi,väikeste pausidega...siis polnud see seier punase peal.
Viisin siis auto uuesti remoditöökotta,seal tõmmati õhk uuesti vaakumiga välja,öeldi ka ,et asi võib olla plokikaanes.Kontrollisin õli,kõik oli ilus nagu olema peab.Sain sõita selle autoga kaks päeva ja nüüd jälle sama jama!
Hakkan juba ise arvama,et plokikaanes on viga,kas mõranenud või kõver.Kuna ma pole ise mingi asjatundja siis minu loogika ütleb,et uue radika vahetusega koguneb õhk sinna hermeetilisse süsteemi ja ei saa enam kuskilt välja,täna siis lausa susises sealt paisupaagi korgi vahelt,märkasin,et seda tosooli oli sealt üle mootori pritsinud/jooksnud.
Ma ei oskagi midagi teha,seda autot on niiiiii palju parandatud,et juba sellest mõttest hakkab paha.
On kellelgi head nõu,auto oleks vaja saada Tartusse ,aga ma ei tea kuidas sellega sinna sõita...lihtsalt ei julge enam ja ega ma midagi tarka sellega seal tee ääres teha oskagi.

On keegi parandanud autol sellist viga ,mis selline asi maksma läheks...Tean ,et uuena maksab plokikaas teise auto hinna...

Ette tänades,Mari-Ly ;)
Kaupo_K
Huviline
Postitusi: 1074
Liitunud: 29.12.2009 18:25 45
Peamine sõiduk: 530D
Asukoht: Ravila

Re: BMW E34 ,läheb keema.

Postitus Postitas Kaupo_K »

Kui sul on surve mootoris liig suur siis peaks ka jahutusvedeliku lõdvikud kivikõvad olema.
Võimalik et veepump on labadest ilma jäänud ja ei suuda piisavalt vedelikku ringi ajada.
Termostaat ikka avaneb?
Tagant summutist sellist magusat lõhna ei tule?
Visco sidur ehk see osa mille otsas ventikas on- saab seda sooja mootoriga nt. ajalehega lihtsa vaevaga peatada või mitte?
Need asjad tuleb üle vaadata- kontrollida muidu ei saa mingit diagnoosi panna.
Hädapärast saaks sõita kui salongist soe põhja keerata, jahutab mootorit paremini.
Kasutaja avatar
MargusA
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 3393
Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
Peamine sõiduk: e61
Asukoht: Harjumaa

Re: BMW E34 ,läheb keema.

Postitus Postitas MargusA »

Kus sul see auto siis praegult on`?
Kasutaja avatar
yxhunt
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 04.04.2012 23:10 15
Peamine sõiduk: BMW 524TD
Asukoht: Haljala

Re: BMW E34 ,läheb keema.

Postitus Postitas yxhunt »

Mässasin ise kunagi sama teemaga, mul oli plokikaan peetis, aga kõigepealt püüa õhk süsteemist välja saada. Vala jahutusvedelik normi, aja auto töötemperatuurini, keera salongisoojendus nupud maksimumi ja lase natuke mootoril käia. Jäta seisma, oota natu kuni surve jahutussüsteemis langeb, keera paisupaagi kork lahti ja vaata palju jahutusvedelikku on. Mina õhutasi nii et pigistasin radika voolikut järjest ja nii pumpasin õhu välja. Kui tase nüüd langeb, pane vedelikku juurde. Pane käima ja jäta kork pealt ära, kui nüüd ühtlaselt mullitab siis on karta et plokikaan peetis, kui aga ei mullita siis ok, või vähemalt survet süsteemi ei löö. Jäta mootor seisma, vaata et tase on normis ja pane kork uuesti peale. Sel paisupaagi korgil on kummitihendid, vaata et ka need terved oleks, sest kui need katki siis pritsib tuuri andes jahutusvedeliku välja. Võib ka viskosidur läbi olla, seda kontrolli nii et paned auto käima, keerad mingi ajalehe rulli ja siis püüa seda ventilaatori tiivikut selle ajaleherulliga peatada. Kui tiivik jääb kergelt seisma siis viskosidur peetis, kui aga tiivik käib edasi või vajab suuremat jõudu et seisma jääks siis on ok. Kui nüüd enne sõitu jahutusvedeliku tase normis ja mingi esimese 10-15 km järel ikka keema hakkab minema ju siis veepump õhtal. Pikk jutt, **** jutt aga ise need asjad niimoodi kontrollinud ja vead kätte leidnud... :)
inimene õpib kogu elu:)
joffe
Huviline
Postitusi: 1992
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Re: BMW E34 ,läheb keema.

Postitus Postitas joffe »

Õhutamise kohta kopin ühe õpetuse, mis sinu näpunäidetest "pisut" erinev: Täitmine ja õhutamine nii, nagu BMW juhend ette näeb:

Külma mootoriga. Süüde sisse, temp.nupp max peale, salongi vent nr. 2 peale, õhutuskork paar pööret lahti ja hakata vedelikku aeglaselt sisse kallama. Valada nii palju, kui läheb, kuni tase ei lange enam paisupaagis s.t. et paak jääb kõrini täis ja õhutuskorgist mulle ei aja. Täitmine võtab aega 30...60 minutit. Valad täis, ootad, valad juurde jne. Teadmiseks, et BMW mootor õhutub täitmise ajal. Kui on täis, õhutuskork kinni, aga paisupaagi kork jäta veel maha. Mootor käima ja 4-5 korda teravalt pöördeid 4000...5000 p/min, mitte mootorit soojaks lasta. Mootor seisma. Nüüd peaks vedeliku tase normaalse lähedale olema langenud. Vajadusel juurde valada. Süsteem täidetud ja õhutatud, paisupaagi kork peale ja proovisõit. Võib ka kohapeal soojaks lasta. Jälgida siiski termomeetri seierit.
Järgides esitatud juhiseid õhutub süsteem probleemitult. Testitud, kindel.

Tegin ise selle juhendi järgi ja olin üllatunud, kui lihtne võib asi olla! Tõsi, aega võtab ja vilets aku vist kooleb ära...
Kasutaja avatar
yxhunt
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 04.04.2012 23:10 15
Peamine sõiduk: BMW 524TD
Asukoht: Haljala

Re: BMW E34 ,läheb keema.

Postitus Postitas yxhunt »

Nuh kõik õige :) ainult mina oma vana diislit nüüd küll külma mootoriga 5000p/min ei julge ajada, eriti kui õhutemperatuur nullist madalam juhtub olema... Olen ühe mootori saaledest niimoodi ilma jäänud, kuigi jah see polnud BMW...
inimene õpib kogu elu:)
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3720
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: BMW E34 ,läheb keema.

Postitus Postitas sigaelmar »

See õpetus käib sõna sõnalt R6 bensuka kohta.
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
tankimas
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 03.07.2012 13:20 06
Peamine sõiduk: e 34 540

Re: BMW E34 ,läheb keema.

Postitus Postitas tankimas »

Veepumba labad , julgen mina pakkuda. uus veepump ja jkorras! endal oli hiljuti sama jama.
Vasta