1. leht 1-st

Tagavedru kontrollimine

Postitatud: 03.07.2012 20:57 10
Postitas BMWpleasure
Tere

Keegi oskab öelda kui palju peaks olema tiiva serva ja ratta keskpunkti vahekaugus korras vedrustuse puhul?
Autoks 525d 2000a E39 M.pakett. ehk siis M paketi vedrustus.
Kuulsin, et selel mõõdu järgi saab kontrollida kui palju vedru väsinud on ja kas tuleks vahetada koos amordiga.

Nimelt amordid vaja vahetada sest 1-es on kinnituse juures mõra, muidu toimivad. Kui vedrud on korras siis paneks ilmselt ainult amordid, aga kuidas kontrollida?
Kui vedrud ka läbi siis korraga mõlemad parem ära vahetada.

On keegi endal teinud vahetust? Peale amordi, vedru veel midagi kohe vaja? Tolmukatet tean et kui on terve sisi saab sama jätta ja läbilöögipuksi ka aga kas mingi amordi ja kere vaheline puks ka on vms?
Pakutakse paigalduskomplekti ka et ilma selleta ei pidavat saama, mis see on ?

Terv

Martin

Re: Tagavedru kontrollimine

Postitatud: 03.07.2012 22:51 20
Postitas krs
sillas iga liigendi kulumine toob tiivaäärt ratta tsentrile lähemale, vedru vast neist kõigist vastupidavam detail(ei mingit hõõrdumist). Mina kl vedru väsimisse eriti ei usuks, iseasi kui juba varasemalt mingi odav B käkerdis sinna kruvitud... Vedru kannatab ka kasutatud peast osta, mis amordipuhul poleks eriti mõistlik.
Tolmukatted uuele amordile ikka uued!
Kui piix liiga lääpas, siis vedruvahetus enamikel juhtudel ei aita.

Re: Tagavedru kontrollimine

Postitatud: 03.07.2012 23:07 49
Postitas BMWpleasure
krs kirjutas:sillas iga liigendi kulumine toob tiivaäärt ratta tsentrile lähemale, vedru vast neist kõigist vastupidavam detail(ei mingit hõõrdumist). Mina kl vedru väsimisse eriti ei usuks, iseasi kui juba varasemalt mingi odav B käkerdis sinna kruvitud... Vedru kannatab ka kasutatud peast osta, mis amordipuhul poleks eriti mõistlik.
Tolmukatted uuele amordile ikka uued!
Kui **** liiga lääpas, siis vedruvahetus enamikel juhtudel ei aita.
Huvitav. Igast liigendid, õõtsad, puksid on vahetatavad ja vahetataksegi kui on kulunud ja tekib loks sisse vms. Auto kere hoiab üleval ikka vedru ja "amort" mitte õõtsa puksid/liigendid. Mulle tundub niimoodi loogilisem. Vedru võib ju ikka ära väsida näiteks kui on kaua all olnud ja sõites pidevalt mängib sisi pikapeale ikka nö. "väsib" ära ja vajub "kokkupoole"..

Eksin rängalt?

Re: Tagavedru kontrollimine

Postitatud: 04.07.2012 00:01 36
Postitas t6nu
Ei eksi, vana vedru võib üsna ära vajuda. Olen vahtenud kunagi oma vanal e34-l, kus sai vedrud ilma klambriga kokku pigistamata vahelt välja võtta kui tagaots maast lahti tõstetud.

Re: Tagavedru kontrollimine

Postitatud: 04.07.2012 00:03 30
Postitas krs
Ei, osta uued vedrud.
Ka sedaanile sobivad touringu vedrud! Vanematel mudelitel mäletan vist, et oli 1 keere touringul vähem aga 1mm oli läbim. jämedam.

Re: Tagavedru kontrollimine

Postitatud: 04.07.2012 17:35 47
Postitas olkapolka
Enda autol vahetasin kah vedrud ära. Enne olid rattad liiga koopas, nüüd normaalne. Kuskil oli selle kohta teema kah koos kõrguste ja jutuga.

Re: Tagavedru kontrollimine

Postitatud: 04.07.2012 17:39 14
Postitas olkapolka
http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php? ... #p14206450" onclick="window.open(this.href);return false;
Siin.

Re: Tagavedru kontrollimine

Postitatud: 05.07.2012 22:47 49
Postitas BMWpleasure
Tänud sulle! Vähemalt mingi info seal olemas. Kui välja arvata kahe venna kraaklemine :D