1. leht 4-st

E61 termostaat

Postitatud: 11.07.2012 23:01 37
Postitas svensson20
Tere autoks on BMW E61 525D 2006.Tahaks teada,kui autol termostaat ei toimi õieti,kas auto küttekulu suurem.Praegu soojade ilmadega sõidan u.20km siis jõuab osuti õigesse kohta.

Re: E61

Postitatud: 11.07.2012 23:14 42
Postitas Rain.
Kõigepealt räägi kust sa seda tempi vaatad? Kas varjatud menüüst? Minu E61-l temperatuuri näidikut näiteks üldse pole ja jälgin seda varjatud menüüst.

Aga jah, E60/E61 diislitel on tüüpviga, et nii EGR termostaat kui mootori pea termostaat kipuvad üles ütlema ja selle tõttu on kütusekulu ka kohe suurem.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 13.07.2012 18:54 42
Postitas maarekl
Jap mul oli ka kevade poole 10l keskmine. Siis kui vahetasin termostaadi nüüd 7.8. Soojeneb palju kiiremini. Tegelt soojade ilmadega langes kulu 8 - 8,5 kanti, kuna auto suutis saavutada juba 70-80 kraadi. Nulli lähedal oli maandteel 45 kraadi ainult.

Re: E61

Postitatud: 13.07.2012 21:13 43
Postitas redline
Rain530 kirjutas:Kõigepealt räägi kust sa seda tempi vaatad? Kas varjatud menüüst? Minu E61-l temperatuuri näidikut näiteks üldse pole ja jälgin seda varjatud menüüst.

Aga jah, E60/E61 diislitel on tüüpviga, et nii EGR termostaat kui mootori pea termostaat kipuvad üles ütlema ja selle tõttu on kütusekulu ka kohe suurem.
Selles suhtes, et oled kindel et sul pole? Ma pole ühtegi ilma selleta veel näinud, pigem lihtsalt ei tea kus see on äkki? :D Tahhomeetri punase osa kohal väikesed kriipsud, mis liiguvad ja näitavad tempi.
Seoses sellega tuli meelde, aasta tagasi käis üks sakslane oma e61 remondis ja küsis ka kust seda tempi näeb, sai talle näidatud ka seda tahhomeetri juures olevat süsteemi. Alguses ma ise ka ei teadnud :)

http://www.google.ee/imgres?q=E60+tempe ... 6,s:0,i:84" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E61 termostaat

Postitatud: 13.07.2012 22:17 46
Postitas PeeterA
See peaks pöörete piiraja olema, mis mootori jahutusvedeliku temperatuurist sõltuv on. Töötemperatuuri saavutamisel liiguvad kriipsud "redline" juurde.

Siin videos on need kriipsude liikumine tahhomeetri skaala kohal hästi näha:
http://www.youtube.com/watch?v=QRJeAY8TW-4

Re: E61 termostaat

Postitatud: 13.07.2012 23:26 20
Postitas redline
Selles videos liiguvad ikka päris palju, loogiline ilmselt oleks et piiraja sellisel juhul. Aga täitsa lõpuni sinna punase taha ju ära ei kao kunagi? mingi 4 kriipsu jääb ju alati alles, kui mootor töösoe? Huvitav et üks e60 pikaaegne omanik rääkis, et selle abil saab tempi jälgida :D

Re: E61 termostaat

Postitatud: 14.07.2012 00:18 31
Postitas Rain.
Neid kriipse tegelikult teadsin, aga varjatud menüüst saab ikkagi täpsema temperatuuri. Ja samamoodi võin kinnitada, et peale mõlema termostaadi vahetust, läks ka kütusekulu mul väiksemaks ja loomulikult temperatuurid paika.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 14.07.2012 10:40 50
Postitas diselist
Rain,õpeta mulle lollile ka kuidas sa sinna varjatud menüüsse lähed ja kus täpselt see temp.andmed on,kontrolliks ka enda omal järgi ?

Re: E61 termostaat

Postitatud: 14.07.2012 10:52 15
Postitas PeeterA

Re: E61 termostaat

Postitatud: 03.01.2013 09:48 53
Postitas Metallic
Rain530 kirjutas:Neid kriipse tegelikult teadsin, aga varjatud menüüst saab ikkagi täpsema temperatuuri. Ja samamoodi võin kinnitada, et peale mõlema termostaadi vahetust, läks ka kütusekulu mul väiksemaks ja loomulikult temperatuurid paika.
Vahetasin EGR termosttadi ja nüüd tõuseb temp 70kanti eelneva 60 asemel. Kui palju praeguste ilmade juures see norm temp peaks olema, kas nii nagu tootja ütleb(avanemis temperatuur 88) ?
Küsin, et oleks kindel, kas pean teise termostaadi samuti vahetama.

Tänud ette.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 03.01.2013 11:48 56
Postitas Rain.
Kui kiiresti ja kui pika maa peale su auto selle 70 kraadi saavutas. Et töötemperatuuri saavitada, siis praeguste ilmadega oleks vaja vähemalt 13+ kilomeetrit sõita.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 03.01.2013 12:04 53
Postitas Metallic
Sõitsingi mingi 15 km ja vahepeal käis kohapeal mingi 15 min.
Sõidu ajal kõikus temp. 68-71 kraadi edasi tagasi.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 03.01.2013 13:50 33
Postitas Rain.
Eks kui auto väljaspoolt Eestit toodud ja ajalugu väga ei tea, siis ei tee paha see peatermostaat ka ära vahetada.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 03.01.2013 18:18 12
Postitas gorg
Kuna 13,2 kütusekulu 530d 173kW tundub liiga suur, ei sõida kesklinnas, enamasti Pirita teel ja nüüd vaadates veel varjatud menüüst temperatuuri liikumist, siis see üle 63 ei liikunud, väljas +2. Mootori tööaeg oli ca üle 1h, ja lasin töötada ka kohapeal peale sõitu, ei midagi kõikus vaid seal mail. Mida täpselt see menüü nr7 näitab jahutusvedeliku temperatuuri? Ära peaks siis vahetama termostaadi ja soovitavalt ka egr termostaadi, on seal veel midagi millele tähelepanu pöörata- jahutusvedelik? Kui ka jahutusvedelik läheb vahetusse, siis pigem roheline või punane?

Re: E61 termostaat

Postitatud: 03.01.2013 19:09 32
Postitas Rain.
Mõlemad termostaadid ikka võiks ära vahetada ja kui jahutusvedelikku ka plaanid vahetada, siis BMW ise paneb ikka rohelist originaalis.

Aga DPF-iga auto omanikud võiksid kõik oma temperatuure jälgida, sest sellise 63 kraadiga ei toimu ka DPF-i põletamist (vaja on vähemalt 75 kraadi) ja varsti on see asjandus lihtsalt umbes.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 03.01.2013 19:18 55
Postitas Raemees
Ei ole originaalis roheline jahutusvedelik!
Rohekas sinine on, nii öeldi mulle Tln. UM

Täpsustuseks siis öeldi veel ka seda, et ei ole vahet kumba panna, kas rohelist või sinist, mõlemad sobivad.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 04.01.2013 17:49 23
Postitas Fred
Varasemalt on UM ikka rohelise sõber rohkem olnud minu teada, aga ega suurt vahet pole jah.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 09.01.2013 23:19 34
Postitas eko89
Nii küsin siis ka nõu, tarkade meeste käest.
Autol vahetatud mõlemad termostaadid, kuid varjatust menüüst vaadates temp madal.
Termostaadid suht orginaal tootja omad, peale 15 km trassi sõitu 90km/h temo 65kraadi, linnas saavutab rahulikult sõites 70, kui nüüd driftida ja gaasitades, siis saavutan max 87 kraadi, trassil hakkab see langema kui sõita 90km/h .
mõistus ottsas, kas temp andur valetab või mõni termostaat tuksis?
Loll ei testinud uusi, kuid nüüd vanasid testisin, egr oma oli läbi, pidevalt avatud seisus, kuid vana peatermostaat avaneb ja sulgub ilusti.

Salongi puhub nüüd kuumemat õhku ka, kui ennem.

Kui kiiresti teie 3.0d 160kw saavutab 88-89kraadi ja millise aja peale, kas sõit linnas, trassil?

Re: E61 termostaat

Postitatud: 09.01.2013 23:27 08
Postitas Rist0
Minul linnas mingi 12-15 km ja ilusti 87-88 peal ja alla ei kuku.webastot autol ei ole.kui sul webasto ka siis see vist võib sellist jama tekitada.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 09.01.2013 23:34 55
Postitas eko89
mul konkreetselt webastot pole. mul see mootori eelsoendus, kust viga hakata otsima, veel 1 komp termostaate osta:D?

Re: E61 termostaat

Postitatud: 09.01.2013 23:43 18
Postitas Rist0
Kas sul see mootori eelsoojendi kuidagi ei või olla seotud jahutusvedelikuga?Alati muidugi on võimalus ka defektiga uus termostaat,ma sinuasemel muidugi kohe uusi jälle ostma ei tormaks:-D

Re: E61 termostaat

Postitatud: 10.01.2013 00:12 55
Postitas kenno173
Mu 530d 160kw tõusis 83c-ni vahetasin mõlemad ära nüüd temp sooja mootoriga 92.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 10.01.2013 19:06 47
Postitas maarekl
äkki on egr-i radikga midagi lahti? vesi ei keerle läbi?

Re: E61 termostaat

Postitatud: 10.01.2013 19:48 51
Postitas eko89
käisin täna 3 eri töökojas, 2 neist arvas, et termostaat vaja uuesti vahetada, 3 arvas, et äkki seotud selle eelsoendusega, kuid kahtlane, eeelsoendus peaks aitama kiiremini soojeneda, huvitav on kütusekulu on suht normis.

Kui paljud on kohanud vigast uut termostaati? Kasutan alati korralike varuosi, ja siiamaani pole praaki saanud.

Diagnostika ka midagi ei näita, ise juba usun ka, et uus termostaat lihtsalt praak....

Kui muud välja ei mõtle ostan jälle uued termostaadid ja veelkord vahetus, kui eksin, siis äkki kannatab foorumis need vanad mahamüüa, saaksin mingi raha tagasi ja keegi saab uued hea hinnaga:)

Re: E61 termostaat

Postitatud: 10.01.2013 19:53 48
Postitas avicii
Huvipärast uuriks, mis firma termostaadid panid?

Re: E61 termostaat

Postitatud: 10.01.2013 20:54 13
Postitas eko89
avicii kirjutas:Huvipärast uuriks, mis firma termostaadid panid?

Gatse ja berh orginaal tootja omad, võib isegi a tooteks lugeda.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 10.01.2013 21:02 17
Postitas maarekl
Egr-i termostaati vist ei müüdagi muud, kui orginaali. Aga ma pakuks küll seda eelsoojenduse radika viga. endal oli sellega just probleeme, mul ta muidugi lekkis mootorisse. Nüüd aga uue radikaga tundub, et läheb paremini soojaks. aga proovi vahetada veel termostaat.

Re: E61 termostaat

Postitatud: 10.01.2013 21:35 27
Postitas avicii
Behr on jah originaal. Endalgi selline küljes, millel vanaga ainult see vahe, et koodid ja bmw nimi maha käiatud. Behris ma ei kahtleks.
Mina vahetaksin Gatesi ära. :mrgreen:

Re: E61 termostaat

Postitatud: 10.01.2013 21:39 07
Postitas eko89
avicii kirjutas:Behr on jah originaal. Endalgi selline küljes, millel vanaga ainult see vahe, et koodid ja bmw nimi maha käiatud. Behris ma ei kahtleks.
Mina vahetaksin Gatesi ära. :mrgreen:

miks? Selles kahtled?

Re: E61 termostaat

Postitatud: 10.01.2013 22:07 21
Postitas avicii
Ma ei tea ühtegi Behri termostaati, mis oleks olnud praak. Wahlerit ja Gatesi aga küll (eriti Wahlerit).
Aga minu arvamus ei kandideeri absoluutsele tõele. Lihtsalt nii on minu väike kogemus näidanud.