E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas DaddyV »

hansu kirjutas:
DaddyV kirjutas:Küsimus termostaadi kohta- kui palju ontemp,kui seier on 90 kraadi püsti?
Temp.seier on keskel 75-105C, normaalne on sellel mootroril 88-90C, ok linnas seda saavutada -10 ja all on muidugi peaaegu võimatu.
DaddyV kirjutas:Üle2000 pöörde ei lase
Kui koguaeg nii sõidad siis on sul kogu väljalase, kaasa arvatud katid, tahma täis ja turbo geomeetria kinni jäänud(või siis varsti jääb), mis kindlasti ei vähenda kütusekulu.
Lasen torud vahest tühjaks ka,selles suhtes pole hirmu.Webasto töötab nii mis mühiseb. Üleüldine keskmine polegi nii hull,7.9(mul on palju maanteesõitu ka),just arvutasin. Paak saab tühjaks,siis ütlen,palju läks linnasõidul täpselt
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas arnis »

7,9 üleüldise keskmise kohta on küll täitsa vastuvõetav number.
Kohapeal tiksumised ja webasto eeltöö võtab tegelikult ka tilga. Kui
selle luksust nautida, siis mõned liitrid kaovad nagu tina tuhka,
kuna webastot kütusekulu ei registreerita, seda saab ainult
paberipeal arvutamisega märgata.
Sõidu alustamisel, esimesed 10 minutit, kui töötemperatuur
pole saavutatud, on kütusekulu kuni poole võrra suurem.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas DaddyV »

Webasto pidi võtma kuni 0.7 liitrit tunnis,kohapeal tiksumine(foorumi andmetel 1.5-1.7 l/tunnis). Kuna suure tõenäosusega on mul termostaadid läbi,siis undab Webasto koguaeg. Webasto rakendub alla 60 kraadise temperatuuriga jahutusvedeliku korral. Seletust vajaks diislilõhn,mida kohati tunda on,samasloikualla pole. Kasuisa küsis autosse istudes esimese asjana,et miks dislahais üleval on. Kompuutri andmeid ma tänu rikkis BC nupule ei näe..Niisis arvutasin küttekulu ise. 6000 km keskmine. Diagnostis sai ka käidud huvi pärast,näitas vigaseid eelsüüteküünlaid ainult mootori koha pealt,mis said ka ära vahetatud. Eks termostaatide vahetus peakska aitama,sest papitükk küll ei lase radikal maha jahtuda,kuid sellegipoolest tänu sellele,et vedelik kohe radikast läbi ringleb,läheb ka kauem soojaks.
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas arnis »

Diisli haisu võid otsida tagumise istme all. Ava mõlemad metall-luugid ja vaata, kas seal on TÄIESTI kuiv. Kui ei ole, siis leitud. Kui ei leidnud, siis eemalda mootori pealmine plast ja uuri pihusteid, kas need on täiesti kuivad. TDSidel oli väga popp, et voolikud kuivasid ära ja voilaa, diisel tuli ja tuli.

Sa ikka kulutad MEELETULT pappi selle peale, et sõidad piixus süsteemiga. Mõõdad ja mõõdad. Võta nüüd kokku ja kütuse asemel tee auto korda, vaevalt sul see kallimaks läheb. Webasto ka elab tiba kauem, kas pole mitte tore :roll:
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Jaan_S
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 17.09.2008 15:15 20

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas Jaan_S »

Kui pihustid ei tööta õigesti, siis on ka diisli vine üleval, mis tuleb küll sumpsist ning kütusekulu on samuti suur.
e36 316i 1995a; e34 525tdsa 1994; e39 530d 09/2000; e39 530d 2002; e61 525d 2008; e65 730d 2004; e61 530xd 2008
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas DaddyV »

Pean järgi uurima ja,et mis värk on. Aga teen seda kodus olles,hetkel pole aega ja pole kodus.Aga annan kindlasti teada
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas DaddyV »

Niisama jutujätkuks olgu mainitud,et sõidetud on110 km ja diislit on näidiku ja peisetud menüü järgi kadunud juba ca 17 liitrit,see pole normaalne.
Jaan_S -kas diagnostikas näitab ka aparaat pihustite jupsimist?
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
Kasutaja avatar
Algu
Huviline
Postitusi: 267
Liitunud: 20.04.2005 21:57 31
Asukoht: Jõgeva

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas Algu »

Sai termostaat ära vahetatud ja sai täna jõgevalt tallinna ja tagasi käidud. Jõgeval panin kompuutri 0 ja põltsamaalt korra läbi ja tallinna jõudsin näitas keskmiseks 5.0 l/100 tagasitulles oli poolteed tihelumesadu ja tagasi jõudes näitas 5.3 l/100 . Autoks 530d 135 kw Jyrisoo chipitud ehk siis 160kw sedaan Automaatkastiga.
BMW-See On Auto
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas arnis »

Algu tulemus on täiesti saavutatav kui maantee kiirus on ~70-80, rehvid korras, jahutus korras.
Minule uudne see, et käiguvahetamisteta on automaat võimeline samadeks numbriteks :)
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas DaddyV »

Algu,räägi linnanumbritest ka.
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas DaddyV »

Käisin peale sõitu peadpidi kapoti all- diislihais küllaltki tugev.Eriti tugevalt oli seda tunda umbes seal,kust mootorisse õli valatakse,sealt hästi natuke paremale , sealt alla aga mootori juurde vaadates ei näe,kas lekib kusagilt või ei. Diislivennad,kuidas teie auto kapotialusega on,ei ole tunda diislihaisu?
Kusjuures meelde tuli see,et kui detsembris eelsüüteküünlad olid vahetamata,siis käiamise ajal hakkas isegi salongi puhuri kaudu valget vingu ja põlemata kütuse haisu viskama.Ja seda peaaegu koheselt,võib-olla 5 sekundi järel või nii.Isegi praegu korras käivitusega on tunda hästi korraks salongis vingu.
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas arnis »

Vaata pihusteid ja vaata sumpsi sukka kui masin tiksub.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Algu
Huviline
Postitusi: 267
Liitunud: 20.04.2005 21:57 31
Asukoht: Jõgeva

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas Algu »

Ei ole mõõtnud ja linna mõiste on ka erinev ;) . Meil siin väga väikesed otsad. Hoog üles,hoog maha jne jne. Seevastu mõnes linnas saad mitu km rahulikult kulgeda jutti.
BMW-See On Auto
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas DaddyV »

Teada võid ikka anda
Kardan,et mul omal on kas tagasivooluvoolikud äravõimidagihullemat,et diislihaisüleval on
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
Kasutaja avatar
Algu
Huviline
Postitusi: 267
Liitunud: 20.04.2005 21:57 31
Asukoht: Jõgeva

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas Algu »

vaata see ühendus ka üle kus mootoriküljes olevasse pumpa läheb voolik. (filtrist). Omal kunagi ajas sealt vahelt välja.
BMW-See On Auto
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas DaddyV »

Homme vaatan. Õigupoolest saan tegelt kahe nädala pärast alles tegeleda korralikult asjaga. Aga vaatan selle üle.Kõlab loogiliselt küll,sealtkandist see hais tuli küll
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas arnis »

InterFace kirjutas:Päris 5.0-5.3 pole mõtet muidugi uskuda nüüd seda kompuutrit - eriti peale jyrisoo chippi kus segu ju rikkam mis paneb väiksemaks valetama kulu.
kalibreeri test20'ga kompuuter ära kui selle näit tähtis on - ilmselgelt näitab võssa.

eksta sul 6.0-6.5 kanti oli tegelikult
No ei ole üle kuue krt küll. Vend tegi Tallinn-Võru otsa 530d 99a universaal manual, stock, tuli 5,6.
Ma ei viitsi väga lugeda siukest "eks ta seal kusagil midagi xx-yy on". Üks inimene ütles koma täpsuselt
ja nüüd tuleb mingi random number peast välja. Tekitab ainult arusaamatust.
Ja "segu rikkam" kruiisides, mida nagu, karburaator või? Kruiisides kütusekulu on pea sama, vast 0,1L vähem kui remap on ökoga arvestatud.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
margus12
Huviline
Postitusi: 196
Liitunud: 26.04.2008 16:17 32
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas margus12 »

Tere! Mis see 530D 135Kw. norm. kütuse kulu siis ikkagi on? Loen siin seda foorumit, aga aru ei saa.
Mul endal 11.9 keskmine maantee sõitu 70% linna ainult 30%. Linn muidugi hommikune ja õhtune
tipptund.Ainuke asi mis võib mõjutada kütusekulu minu auto puhul on termostaat.Aga kas nii palju vot see on kahtlane.
E30,324d-E28,520i-E36,318tds,E36-318,E39-530d,E38-730iL
zabon
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 11.05.2011 11:44 39
Peamine sõiduk: BMW e38 730d 135kw

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas zabon »

Mootori tüüp: L6
Tehasekood:
Mootori maht, kuup cm: 2926
Klappe silindri kohta: 4
Võimsus, kW: 135 kW
Max.võimsus, hj/p/min: 184 / 4000
Pöördemoment, Nm/p/min: 390 / 1750
Ülelaadimine: On, interkuuler
Kütus: Diisel
Kütuse mark:
Maksimaalne kiirus, km/h: 225
Kiirendus 0-100 km/h, s:: 8
Kütusekulu linnas, l/100 km: 9.8
Kütusekulu maanteel, l/100 km: 5.7
Kütusekulu segatsüklis kokku, l/100 km: 7.2
Gaasijaotuse süsteem: DOHC ( 2 nukkvõlliga silindrite peas)
Toitesüsteem: Kaudne sissepritse
Silindri läbimõõt: 84.0 x 88.0
CO2 emissioon: 197
zabon
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 11.05.2011 11:44 39
Peamine sõiduk: BMW e38 730d 135kw

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas zabon »

arnis kirjutas:
InterFace kirjutas:Päris 5.0-5.3 pole mõtet muidugi uskuda nüüd seda kompuutrit - eriti peale jyrisoo chippi kus segu ju rikkam mis paneb väiksemaks valetama kulu.
kalibreeri test20'ga kompuuter ära kui selle näit tähtis on - ilmselgelt näitab võssa.

eksta sul 6.0-6.5 kanti oli tegelikult
No ei ole üle kuue krt küll. Vend tegi Tallinn-Võru otsa 530d 99a universaal manual, stock, tuli 5,6.
Ma ei viitsi väga lugeda siukest "eks ta seal kusagil midagi xx-yy on". Üks inimene ütles koma täpsuselt
ja nüüd tuleb mingi random number peast välja. Tekitab ainult arusaamatust.
Ja "segu rikkam" kruiisides, mida nagu, karburaator või? Kruiisides kütusekulu on pea sama, vast 0,1L vähem kui remap on ökoga arvestatud.

Kui tehase andmete järgi ideaaltingimustel on kütusekulu suurem kui sul vend sai siis võiks ikkagi arvata, et kompuuter paneb vähe mööda.
F45
Huviline
Postitusi: 283
Liitunud: 28.09.2006 09:41 19
Asukoht: Rakvere

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas F45 »

kas praeguste ilmadega(-2 kraadi) peaks mootori temp suutma ennast koguaeg hoida vähemalt 88 kraadi juures? Linnas oli seal 80-83 ja maanteel ca 86 kraadi.
Endal nimelt kõigub ca 80 ja 86 kraadi vahel. Ja kui kõrgetel pööretel sõita(3000rpmi), siis langeb veel isegi tsipa alla 80.

Juhul, kui vastus on jaatav, siis tasuks ka mõelda termostaadi vahetusele või pole selleks vajadust?
Kasutaja avatar
Algu
Huviline
Postitusi: 267
Liitunud: 20.04.2005 21:57 31
Asukoht: Jõgeva

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas Algu »

Küsib uut jah juba. Ostad siis osta korraliku firma oma (Gates, BEHR), wahler,Topran jäta poodi.Täna sõitsin siis jõgeval natuke ringi ja käisin tartus ja jõgevale tagasijõudes oli see 5,3 muutund 5,6.
BMW-See On Auto
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas arnis »

Universaalil manuaalil on kütusekulud umbes 6L maanteel ja 10L linnas.
Meil Eestis ei ole olemas ei reaalseid linnasid, ei maanteid.
Linnatest on ikka päris aeglane, nagu suurtes linnades ikka,
maantee ei ole 70-80'ga sõit :D
Auto keskmine 11,9 on ikka täiesti pees, kui sa just ei tiksuta
enne igat sõitu tund aega ja ei tee 1km-seid otsasid.

viewtopic.php?p=14740897#p14740897" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui temperatuur pöördesse lastes langeb, siis oletan, et probleem
on teises astmes, mis on alati jahutusrežiimis, tee kontroll ise.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas Svenp »

arnis kirjutas:Universaalil manuaalil on kütusekulud umbes 6L maanteel ja 10L linnas.
Meil Eestis ei ole olemas ei reaalseid linnasid, ei maanteid.
Linnatest on ikka päris aeglane, nagu suurtes linnades ikka,
maantee ei ole 70-80'ga sõit :D
Nuustaku ja Uugametsa on maailma naba. Eesti maanteed on ökonoomsed kütusekulu mõttes võrreldes Lääne-Euroopaga. Lääne-Euroopas on maanteedel reeglina ristumisi ja teeandmisi ning kordades tihedam liiklus. 70-80 km/h on keskmine maantee kiirus Lääne-Euroopas. Eestis võid Tallinn-Tartu otsal maanteel 95 keskmiseks saada. Kiirteel on kütusekulu suurem kui Eesti maanteel, sest kütusekulu suureneb kiiruse suurenedes. Pean silmas "keskmist" kiirtee kiirust 130 km/h kandis. 160+ km/h on vahe veelgi suurem.

Kompuutri järgi arvesta +/-20% viga, kui Sa just väga tuttav eelnevate tankimise järgi võrldustega oma autoga ei ole. Kütusekulu võrdlemiseks on mõttekas teada: viimase 500-1000 km tangitud kütus täispaagi meetodil, sõidustiil, sõidu iseloom (linn, maantee, suvi, talv, täislastis, ainult juht), auto lisavarustuse tase (plank, keskmine, täislaks), käigukast, rehvi laius. Sellise andmekogumi pealt saab hakata järeldusi tegema. Jutt, et käisin Tartust Jõgevale ja kompu näitas 5,6, on kaheldava väärtusega.
Sõidurõõm
F45
Huviline
Postitusi: 283
Liitunud: 28.09.2006 09:41 19
Asukoht: Rakvere

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas F45 »

Tänud abi eest, aga kontrollisin ja sain ventika ilusti seisma ja hoogu lükates käis ka teistpidi.
Temp oligi siis ca 40. Seega ventikas peaks töötama ilusti?

viewtopic.php?p=14740897#p14740897" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui temperatuur pöördesse lastes langeb, siis oletan, et probleem
on teises astmes, mis on alati jahutusrežiimis, tee kontroll ise.[/quote]
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas arnis »

Hmm. Aga kuidas on radiaatori alumise lõdvikuga, kas on ikka külm peale külmkäivitust ja ENNE
kui temperatuur tõuseb 80-ni.
Ja millal siis see lõdvik soojaks läheb, palju siis menüüs näitab?
Ja kui lõpuks tiksutad kohapeal (lülita kliimapaneel välja et saaks kiiremini) 90'ni, kas siis jääb ka
see tiivik seisma lebolt?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
DaddyV
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
Peamine sõiduk: BMW 330 XD
Asukoht: Tartu

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas DaddyV »

Svenp kirjutas:
arnis kirjutas:Universaalil manuaalil on kütusekulud umbes 6L maanteel ja 10L linnas.
Meil Eestis ei ole olemas ei reaalseid linnasid, ei maanteid.
Linnatest on ikka päris aeglane, nagu suurtes linnades ikka,
maantee ei ole 70-80'ga sõit :D
Nuustaku ja Uugametsa on maailma naba. Eesti maanteed on ökonoomsed kütusekulu mõttes võrreldes Lääne-Euroopaga. Lääne-Euroopas on maanteedel reeglina ristumisi ja teeandmisi ning kordades tihedam liiklus. 70-80 km/h on keskmine maantee kiirus Lääne-Euroopas. Eestis võid Tallinn-Tartu otsal maanteel 95 keskmiseks saada. Kiirteel on kütusekulu suurem kui Eesti maanteel, sest kütusekulu suureneb kiiruse suurenedes. Pean silmas "keskmist" kiirtee kiirust 130 km/h kandis. 160+ km/h on vahe veelgi suurem.

Kompuutri järgi arvesta +/-20% viga, kui Sa just väga tuttav eelnevate tankimise järgi võrldustega oma autoga ei ole. Kütusekulu võrdlemiseks on mõttekas teada: viimase 500-1000 km tangitud kütus täispaagi meetodil, sõidustiil, sõidu iseloom (linn, maantee, suvi, talv, täislastis, ainult juht), auto lisavarustuse tase (plank, keskmine, täislaks), käigukast, rehvi laius. Sellise andmekogumi pealt saab hakata järeldusi tegema. Jutt, et käisin Tartust Jõgevale ja kompu näitas 5,6, on kaheldava väärtusega.
Algul,kui masina sain,siis sain 5.9 trassil,distants oli 500 km,koos mõningaste peatuste ja ka 15 km linnasõiduga . Arvutatud täis paagi järgi mitte kompuutri. Masin 135 kw sedaan manuaalkastiga.Aga mingiaeg hakkas kulu tõusma nii trassil,kui maanteel
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
F45
Huviline
Postitusi: 283
Liitunud: 28.09.2006 09:41 19
Asukoht: Rakvere

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas F45 »

Sai siis täna testitud.
Alumine lõdvik oli külm ka 80 kraadiga. Ventika sain ka vabalt seisma.
Kui kompuutris näitas 86 kraadi (ootasin 90, aga seda ei tulnudki), siis käisin katsusin ja siis võis öelda, et oli emdiselt jahe. Põletasin küll näpu ära, aga ventika sain siiski pidama.
Aga viimast katset jah teha ei saanud, kuna ootasin ca 15-20 minti, aga üle 86 ei läinud. Tulin sõidust, siis oli temp 80, et 6 kraadi tõusis veerand tunniga. Kliima oli ka väljas.

arnis kirjutas:Hmm. Aga kuidas on radiaatori alumise lõdvikuga, kas on ikka külm peale külmkäivitust ja ENNE
kui temperatuur tõuseb 80-ni.
Ja millal siis see lõdvik soojaks läheb, palju siis menüüs näitab?
Ja kui lõpuks tiksutad kohapeal (lülita kliimapaneel välja et saaks kiiremini) 90'ni, kas siis jääb ka
see tiivik seisma lebolt?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas arnis »

Kui 86 juures oli juba takistus viskol, siis see funkab.
Kui 86 juures oli radika lõdvik ikka jahe, siis võib oletada, et ka termostaadid olid mõistlikud.
Nüüd kui ilmad aina soojemaks lähevad, vaevalt tarvis hakata sellega tegelema, vb
järgmisel talvel läheb asi hullemaks vb mitte. EGR termostaat on ka kahtlusalune.
Näppu poleks pidandu kõrvetama, kinda kõrvetamine on valutum.

Eks siis EGR või põhitermostaat oli poolikus asendis ja sellest piisas, et üle 86 ei läheks.
85-te võib lugeda töötemperatuuriks ja märgatavat kulutust see ei tohiks põhjustada.

Lisan, et aasta vana mootoriõli kindlasti lisab kütusekulu, kuid see pole kõige tähtsam
negatiivne omadus, mida vana õli endaga kaasa toob.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitus Postitas Mürka »

Enda autole sai paigaldatud uus peatermostaat 88c avanemistemperatuuriga ja temperatuur sõidu ajal on 88-92C. EGR termostaat puudub, samas soojenemise kiiruse üle ei saa kurta.
Kuna termostaat asub otse veepumba kohal, siis mootorit kõvemini pöördesse lastes avaneb ka termostaat ning temperatuur langeb alla 88C. Taoline termostaadi avanemine toimub ka siis, kui mootor pole päris töötemperatuuri saavutanud. Tegemist peaks olema turvalisusfunktsiooniga, et mitte mootorit koormuse all liiga kuumaks lasta.
Vasta