Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
Aular
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 11.07.2010 23:53 05

Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Aular »

Mootor M52 2.8 142kw

Alustan siis juttu sellega ,et sai auto viidud ühe kaasfoorumlase juurde mootoriremonti.
Vaja oli vahetada plokikaanetihend kuna vedelikud kadusid ja nii edasi.
Ostsin siis hunnikus tihendeid , uue termostaadi , uue veepumba , uued küünlad ja nii edasi.
Kõik vajalik oli olemas ja sai veel juurde ostetud.
Asi valmis , kõik pidi toimima , aga termostaat pidi avanema(varjatud menüüs) 98* juures ( termostaadi avanemistemperatuur on muidu 92*)
Visco pidi muidugi mäda olema , aga see selleks.
Leho ise arvas , et kellaplokk näitab aiateibaid või siis mootori temperatuuri andur.
Ehk keegi oskab veel variante pakkuda , sest kohe temp. andurit vahetama ei tormaks , sest see eeldab suht suuremahulist tööd nagu ma aru sain.
Suur summa on mootori alla juba maetud ja teist korda seda enam teha ei tahaks.

Parimatega Aular!
Kasutaja avatar
Edson520
Huviline
Postitusi: 4664
Liitunud: 17.09.2008 07:28 12
Peamine sõiduk: 535d
Kontakt:

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Edson520 »

palju kirjutatud kuid probleem ei ole normaalselt kirjutatud. kas ülekuumeneb või ei lähe soojaks või mis?
mis temp seier näitab?
+372 5 100 607
Kasutaja avatar
Aular
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 11.07.2010 23:53 05

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Aular »

Edson520 kirjutas:palju kirjutatud kuid probleem ei ole normaalselt kirjutatud. kas ülekuumeneb või ei lähe soojaks või mis?
mis temp seier näitab?
Kiiruga kirjutasin tõesti.
No ma ei oska öelda kas 98C* on juba ülekuumenemine või selle lähedal.
Soojaks läheb , kõik on nii nagu peab .
Aga termostaadi avamistemperatuur on liiga kõrge.
Termostaat on tutikas 92C* avanev.

Pakuti juba , et infrapunaga mõõta termostaadi korpuse juurest temperatuuri kui termostaat avaneb.
Ehk veel ideid ?
Kasutaja avatar
danilka
Huviline
Postitusi: 408
Liitunud: 29.01.2009 14:00 57

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas danilka »

oli sama probleem sama mootoriga,peale plokikaane remonti,probleem seisnes kehvas või kehvasti paigaldatud tihendis.Autol sai taaskord kaan maha võetud ja paigaldatud uus tihend ,hetkel pysib temp 89-90 vahel (salongis valitud 32 ja automaat reziim) Muidugi on minul 88c termostaat.Varjatud menüü järgi läks minu mootor 115c keema! Miski on sul seal midagi mäda kui praeguse tembiga juba nii kõrge on.
Alustuseks proovi veelkord õhutada ehk on mingi õhk veel sees ja kindlasti osta uus paisupaagi kork (vb ei hoia töörõhku)
E36320i sedan 94,E36 320i Coupe 94 ,E34 525i Touring 94,E36 320i coupe 93,E39 528i,e46 330d 03,E91 330xd 06, E91 330xdrive 09.
B=bayerns M=mächtigste W=waffe
Kasutaja avatar
Edson520
Huviline
Postitusi: 4664
Liitunud: 17.09.2008 07:28 12
Peamine sõiduk: 535d
Kontakt:

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Edson520 »

Samuti voib panna ka 88c termostaat
http://4car.ee/#page:catalog;search_by_ ... .;lang:est" onclick="window.open(this.href);return false;
+372 5 100 607
Kasutaja avatar
Aular
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 11.07.2010 23:53 05

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Aular »

Miks ma peaks panema 88 kraadise termostaadi , kui ette on nähtud 92 kraadine ?
See ei ole vea kõrvaldamine vaid vaikne auto surm järjekordselt.
Kasutaja avatar
Edson520
Huviline
Postitusi: 4664
Liitunud: 17.09.2008 07:28 12
Peamine sõiduk: 535d
Kontakt:

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Edson520 »

pane siis teine kvaliteetne termostaat, vo sinu oma vigane
+372 5 100 607
Kasutaja avatar
janar275
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 12.03.2006 12:52 22
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Rapla

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas janar275 »

ma olen ka kuulnud et 89 peaks olema norm temp moototil aga minu oma on 96 peal ja ma ei näe probleemi selles mis mõttes keema kui näitur normis ja temp 98 see ei ole ju keemine 100 ja enam peaks olema keemis tedmp.

kui visko ja ja vee pump toimivad siis keema ei tohi minna.
E34 524TD 90a; E36 318i 91a;AUDI 100 2.6 93a; E39 528i 96a; E34 525TDS 95a;E39 530d 02a.
Kasutaja avatar
Aular
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 11.07.2010 23:53 05

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Aular »

janar275 kirjutas:ma olen ka kuulnud et 89 peaks olema norm temp moototil aga minu oma on 96 peal ja ma ei näe probleemi selles mis mõttes keema kui näitur normis ja temp 98 see ei ole ju keemine 100 ja enam peaks olema keemis tedmp.

kui visko ja ja vee pump toimivad siis keema ei tohi minna.
Veepump sai pandud metallist labadega tutikas , termostaat sai pandud korralik, mitte torpani oma.
Kui sul on temp koguaeg 96kraadi siis kaotad sa palju oma mootori jõust kuna visco on koguaeg järgi ja see teeb mootori oi oi kui uimaseks.
93C* pealt peaks juba termostaat lahti olema ja vesi ringluses. Kui auto ostsin siis nii ka oli, plokikaanetihend tahtis vahetust oma lolli vea tõttu , kliimavent oli kinni ja suvel palavaga jätsin auto kohapeale käima ja temp läks 120C* peale . Kliima vent sai ostetutd nüüd tutikas , koos igasugu muu jamaga , et vältida selliseid probleeme.
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5357
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas ooDDoo »

Aular kirjutas:
janar275 kirjutas:ma olen ka kuulnud et 89 peaks olema norm temp moototil aga minu oma on 96 peal ja ma ei näe probleemi selles mis mõttes keema kui näitur normis ja temp 98 see ei ole ju keemine 100 ja enam peaks olema keemis tedmp.

kui visko ja ja vee pump toimivad siis keema ei tohi minna.
Veepump sai pandud metallist labadega tutikas , termostaat sai pandud korralik, mitte torpani oma.
Kui sul on temp koguaeg 96kraadi siis kaotad sa palju oma mootori jõust kuna visco on koguaeg järgi ja see teeb mootori oi oi kui uimaseks.
93C* pealt peaks juba termostaat lahti olema ja vesi ringluses. Kui auto ostsin siis nii ka oli, plokikaanetihend tahtis vahetust oma lolli vea tõttu , kliimavent oli kinni ja suvel palavaga jätsin auto kohapeale käima ja temp läks 120C* peale . Kliima vent sai ostetutd nüüd tutikas , koos igasugu muu jamaga , et vältida selliseid probleeme.
Ära nüüd jama oma visko jutuga. V8 satel näitab töötamise ajal koguaeg sinna 100 kanti mis on suht normaalne kuigi visko on sama termopaisumisega mis teisedki. Mina oma 2,8 sal ei tunne küll mingit erilist võmsuskadu kui visko täiega taga (kaheliitrisel oli küll tunda jõukadu) Ps! kas termosiduri oled vahetanud? Ega se mootor sul ikka kliimavendipärast keema ei läinud. Termosidur on ikka mõeldud mootorijahutamiseks.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
Aular
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 11.07.2010 23:53 05

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Aular »

Ja mille jaoks kliima vent siis on ?
Kõige kurja juur oli ikkagi kliima vent. Seisime Interfaceiga majaees mul , rääkisime juttu , väljas oli nii +26 kui õigesti mäletan ( võis olla ka rohkem ) ,kont töötas , auto tiksus kohapeal mingi 15-20 minti , kuniks naine märkas et temp punasel ja varjatud menüü järgi oli temp 127C* , järgmine päev läksin leho juurde mingeid piduriklotse ja pudi vahetama. Sai seal jahutusvedelik ja muu jamps ka vahetatud ja siis oli juba näha et kaas sai haiget , sest ringlus ei toiminud nii nagu oleks pidanud .
Ja mina näiteks tundsin enda autoga kohe kui termo sidur järgi oli oli jõu kadu nii suur et 100kw opel sõitis ka lõdvalt mööda, auto muutus uimaseks ja nii edasi.
Kordan veel , et kui auto ostsin siis püsis temp ilusti 92-94 vahel ja ei läinud sinna 98-100C* juurde , töötan nii nagu peaks, visco tuli järgi aint ummikul seistes ja kõik oli ilus tore.
Hetke seisuga arvan et asi ei tööta siiski nii nagu peaks . Eile helistas ka mulle üks foorumlane , kes oli samas seisus peale kaanetihendi vahetust ja tuli välja et temal oli kaanetihend nihkes või siis kuidagi halvasti paigaldatud , tehti töö uuesti ja peale rohket õhutamist oli korras.
Nii palju kui välismaa foorumeid nüüd kammisin , siis seal oli päris palju juttu , et kliima vent töötab lisajahutina kui nt ummikus istud ja visco enam jahutada ei jõua, sest visco puhub ikkagi siis kui mootor pöördeid saab.

Jube segane tekst tuli nüüd jälle muidugi , aga tööl on jube kiire :D
Kasutaja avatar
janar275
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 12.03.2006 12:52 22
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Rapla

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas janar275 »

no kui auto seisis koha peal ja kliima töötas miks siis kliima vent ei jahutanud minul suvel kohapeal tiksudes ei olnud sihukest jama et keema tahtis minna ilusti jahutas ära. tavaliselt kui visko peese läheb siis on just see probleem et tiivik paneb täiega kuigi mootor pole soe. aga eks on ka võimalik et ei jahutagi ja lähebki keema.
E34 524TD 90a; E36 318i 91a;AUDI 100 2.6 93a; E39 528i 96a; E34 525TDS 95a;E39 530d 02a.
Kasutaja avatar
Edson520
Huviline
Postitusi: 4664
Liitunud: 17.09.2008 07:28 12
Peamine sõiduk: 535d
Kontakt:

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Edson520 »

noh mõned kontrollimised võid ise teha
1. kontrollida viscosidurit( kui sooja töötava mootoriga saad kergelt käega seda peatada siis visco läbi)
2. tosooli tihedust saab kontrollida
3. radika torustik ja radika seis(kui torustiku see on mäda või radikas eest poolt on mustuse täis siis tuleb puhtaks teha)

kui kõik asjad korras ja need mis sa ütlesid on uued, siis kõik on korras ju.
+372 5 100 607
Kasutaja avatar
danilka
Huviline
Postitusi: 408
Liitunud: 29.01.2009 14:00 57

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas danilka »

diislil ja pensukal tembid ja töörõhud minuteada erinevad,võin praegu ilma viskota sõita ja temp ikka 90c niiet viskos hetkel asi ei ole .termostaadi avanemist lihtne kontrollida ,jälgid varjatud menüüst jahutuse temperatuuri ja samal ajal ka alumist lõdvikut.
Kas muidu lisaveepump muidu töötab?
E36320i sedan 94,E36 320i Coupe 94 ,E34 525i Touring 94,E36 320i coupe 93,E39 528i,e46 330d 03,E91 330xd 06, E91 330xdrive 09.
B=bayerns M=mächtigste W=waffe
Kasutaja avatar
Aular
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 11.07.2010 23:53 05

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Aular »

Ma ise olen sama meelt , et viscol ja termostaadi avanemisel pole midagi ühist.
Lisaveepumpa kontrollisin mingi 2 kuud tagasi , siis toimis .
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas arnis »

Nii, üritan asjale 1:0 teha:

E39 jahutus:

I aste, kriitilise tähtsusega, termostaat funktsioneerib, olgu 88 või 92 kraadi, mõlemad on täiesti aktsepteeritavad. Kui termostaat ei tööta, pole mõtet edasi minna.
Katsetamine: Külm auto käima panna, kuni 80 kraadini varjatud menüüs peab radiaator olema külm, ehk mitte rohkem kui mõned kraadid soojem kui õues on. Kui on 95 saavutatud, siis peab kindlasti olema kuum, iga termostaat peab selleks temperatuuriks olema avatud.

II aste, viskosidur töötab (ja termostaat avanenud), SAMUTI kriitilise tähtsusega. Kui see ei tööta, siis sekundaarne süsteem suudab katastroofist üle viia, kuid selle peale ei tohi lootma jääda.
Katsetamine: Külm mootor (alla 25 kraadi). Ava kapott, pane mootor käima. Esimene minut peaks visko olema väga kange ja kui pöördeid anda, peaks korralikult undama/vuhistama/tuulutama. Näpuga esimesel minutil seismajätmine on keeruline. Kui mootor on soojenemise faasis, 40-70 kraadi varjatud menüüs, on viskosidur täielikult lahutatud, see tähendab, et ventilaatorit on võimalik seisma jätta ühe näpuga ja ilma vaevata. Võimalik tagurpidi pöörlema panna, kuid siiski võtab pisikese hoo tagasi, mootorit pöördesse lastes ei vuhista, ei tuuluta, seisab näpuga kohapeal. Soojenemise faasi lõpus avaneb termostaat ja radiaator soojeneb. Minimaalne kuum õhuvool hakkab kuumutama viskosidurit/bimetalli siduril ja olenevalt mootorist ühel momendil hakkab metall kõverduma ja visko rakenduma, olgu see 85-95 kraadi, kuid 95 kraadi juures varjatud menüüs peab sidur olema täielikult kinni. EHK näpuga ei saa seisma jätta, kindaga ka ei saa, rattaristiga võibolla saab, pole vaja proovida. Pöördeid andes 95+ puhul tõmbab ikka täiega, suvel hakkab tolmu lendama, vuristab vastavalt pööretele kaasa ja kui mootoril 4000+ siis on jube müra püsti.
KUI SIDUR ON KOGU AEG NÄPUGA PEATATAV, NII 10 KRAADI KUI 100 KRAADI, ON SEE TUKSIS!
KUI SIDUR ON KOGU AEG KANGE (näpuga ei seisku), ISEGI 50 KRAADI JUURES, ON SEE TUKSIS!

III aste, kliimaventilaator töötab rahulikult (ja termostaat on avanenud ja visko haakunud), väga tähtis, kuid mitte kriitiline. See on sekundeeriv süsteem, mis tuleb konditsioneeriga kaasa. See aste käivitub palju varem töötava konditsioneeriga, kuid ilma konditsioneerita käivitub see samuti, kui vedelik radiaatoris jõuab 91 kraadini. Katseliselt mõõtes on mootoris umbes 105-110 kraadi sellel ajal, oleneb paljudest faktoritest, kuid ligikaudselt seal. Täpselt nii kaugele jõudsin mina poolhaakuva viskoga seisva 525TDS'iga kohapeal põristades.
See on viimane piir kus lõpeb aktsepteeritav töötemperatuur (seier keskel)

IV aste, kliimaventilaator maksimaalne (ja termostaat avanenud ja visko haakunud), see aste ei tohiks kunagi kasutusele minna, BMW viimane üritus mootor päästa. Rakendub kui vedelik radiaatoris tõuseb veel 13 kraadi, ehk 104 kraadi (teoreetiliselt mootoris 120, ei tea, pole mõõtnud)

Kergesti katsetada lisaventilaatorit on konditsioneeri käivitamisega ja oodata, mil see appi kutsutakse, suvel kerge, talvel mitte alati. Teine variant on võtta maha pistik, mis jookseb mootori jahutusradiaatori termostaadi külge. Seal on 3 pinni, keskmine lühistatakse ühe või teisega, käivitamaks aeglast või suurt kiirust. Võimalik kasutada peenet traati (simuleerida termostaadi lülitumist). Lisavent peab tööle minema ühel puhul väga võimsalt, teisel puhul rahulikumalt. Kui ükski ei tööta, on väga halb. Kui üks töötab, on ikka väga halb, kuid katki on mitte elektrimootor vaid üks takistitest. Leia pruugitud või pane otse (poole võrra rohkem müra, kuid siiski mitte maksimaalne).

Mida teha kui olen suvel ummikus ja seier hakkab tõusma üle kesmise:
1) lülita kohesel välja konditsioneer
2) kui keskele tagasi ei lähe, pane kliima puhuma kuuma 32, 32, suuna õhk aknale, lülita retsirkuleerimine välja kui on sees (sh Automaatreziim), pane ventilaator põhja, ava aknad.
3) kui seier läheb edasi, ületab teise valge kriipsu, tõmba serva, lülita mootor välja kuid pane süüde tagasi kahe peale, jäta kliima puhuma tulist 32 32, ava kapott ja looda, et lisaveepump töötab.
4) tee korda vähemalt üks jahutuse astmetest

Varjatud menüüs temperatuuri jälgites 100 kraadi ei ole maagiline hirmuäratav piir. Selle ületamine on täiesti aktsepteeritav ja kui visko/elekter/termostaadid korras, siis 110-ni ei jõuta.
98 kraadi diagnoos võiks olla selline: Talvel, avaneb termostaat kuid visko libiseb palju. Suvel need numbrid lähevad kõrgemaks ja viskol on jumala po''ui. Kui elektriline kasvõi natuke jamab ja kasvõi harva ei käivitu (ka selline poolsurev staadium on olemas) siis tõenäosus, et hakatakse tihendeid ostma, on väga suur.

Aular, kui viskokatse ei ole edukas, siis edasi diskuteerida pole midagi.
Tee katse ja anna teada. 98 juures viskovent ei peatu ka kindaga! Radiaatorist tulev õhk on tuline!
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Aular
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 11.07.2010 23:53 05

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Aular »

Suured tänud Arnis.
Teise viscoga saab proovitud nüüd lähipäevil ja mõõdetakse ka ultraheli või infrapuna seadmega termostaadi kaanest avanemise temperatuuri , kuna Leho ise arvas , et temp. anudur näitab valesti või on kelladeplokk valesti kodeeritud.
Kui nüüd juhtubki nii olema , et ei aita uus visco ja seade näitab ka avanemis temperatuuri 98-100 juures , mis peaks olema järgmine samm? Uuesti lahti ja .... ?
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5357
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas ooDDoo »

Aular kirjutas:Suured tänud Arnis.
Teise viscoga saab proovitud nüüd lähipäevil ja mõõdetakse ka ultraheli või infrapuna seadmega termostaadi kaanest avanemise temperatuuri , kuna Leho ise arvas , et temp. anudur näitab valesti või on kelladeplokk valesti kodeeritud.
Kui nüüd juhtubki nii olema , et ei aita uus visco ja seade näitab ka avanemis temperatuuri 98-100 juures , mis peaks olema järgmine samm? Uuesti lahti ja .... ?
Kelladeplokk valesti kodeeritud ei saa olla kuna siis näitaks temp. sul ikka kõvati rohkem mööda kui 10 kraadi.
Ise sõitsin 2 a tagasi suvel ka kliimavendiga kuna termosidur lendas laiali. Siis oli temp ka koguaeg 100 ligi.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
Aular
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 11.07.2010 23:53 05

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Aular »

Tõstaks nüüd natuke teemat , sai pandud ka tutikas Hella visko, aga temp ei muutunud sellest s*ttagi.
Linnas on enam vähem normaalne , püsib selline 94-97 , maanteel kui soe puhub okeilt mitte ei uuga , siis on temp ikka 100-105.
Mul endal on mõistus otsas , olen uurinud siit sealt , kõik nagu väidavad , et seda on liiga palju....
Ei teagi mis nüüd edasi ?
Pandud sai uus veepump , termostaat, kliima vent , termosidur, plokikaanetihend ja ehk midagi veel mis on seotud auto jahutussüsteemiga.
Aga tulemus on peaaegu , et sama mis enne kaanetihendi vahetust!
Kaanetihend oli läbi last 3-4-5nda silindri vahelt/vahedest.
Enne kaanetihendi vahetust seisis temperatuur , linnas 92-95 kraadi ja maanteel läks samuti 100-105 kanti.
Ehk keegi pädevam oskab öelda , et kust ma uuesti alustama peaks ?
Või otsin teise koha ja lasen kaanetihendi vahetuse uuesti teha ja kui peale seda korras , esitan arve sinna kust auto tuli ?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas arnis »

Aular, kui nüüd Visco on kindlalt töökorras, kas ta ka rakendub?
Nagu ma kirjutasin, rakendub ta kuuma radika tingimusel.
Nüüd kui maanteel on üle saja, siis kui sa seisma jääd, kapoti lahti
teed ja veidi gaasi vajutad, peaks jahutusventilaator õudsalt
möirgama. Kas möirgab?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Aular
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 11.07.2010 23:53 05

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Aular »

Jah möirgab, visko sai ostetud täiesti tutikas hella toode , nii et ma väga ei kahtle selle mitte korras olekus.
Linnavahel pole nagu probleemi sõita temp ei kisu väga kõrgeks , aga just maanteel läheb isegi -9 kraadiga temp 103 peale , kui salongis on pandud soe 22 kraadi.

Edit: Kohapeal jahtub jälle maha ehk siis 95-97
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas arnis »

Ikka väga kahtlane. Siin tekib juba mul küsimus füüsika alalt, kust see energia võetakse,
et ON mida jahutada :roll: Mis kütusekulu on maanteel? Kui maanteel on 105 kraadi,
termostaat on avanenud, radiaator on tuline, jahutus töötab, siis kütusekulu peab olema
üüratu, vähemalt 15L/100km stabiilsel sõidul, vastasel juhul pole lihtalt võimalik nii
palju soojust kusagilt saada. 8L/100km puhul puht füüsikaseadustega vastuolus, et
nii palju soojust võimalik eraldada.
Ma võin näiteks enda auto tuua, mis maanteel ei suuda 80 kraadi saavutada -15 välisõhu puhul,
olenemata, et kõik on korras, lihtalt salongi ei jaksa kütta kui kütusekulu 5L/100km või vähem.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Aular
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 11.07.2010 23:53 05

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Aular »

Tallinn-Särevere-Tallinn otsa peale võttis kuskil 25-30 liitrit kütust.
Mul endal on mõistus täielikult otsas.
Mul hakkab juba vaikselt endal ka imelik , kui pean koguaeg helistama töö tegijale ja ütlema , et asi ei ole õige. Sealt poolt muidugi öeldakse , et kõik sai tehtud hästi ja nii peabki olema.
Sõidan päeva veel , vaatan mis teeb kütusekulu, temperatuuris nagunii erilisi muutusi pole , selles olen ma kindel.
Kui auto hommikul käima panna , nii et toda ei liiguta , siis jääb temp püsima ilusti 92C* peale .
Helistan täna ka UMi lasen uurida , mis on optimaalne töö temp sellel mootoril ja kust maalt on juba palju.
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Mürka »

Ilmselgelt on siin tegu liigse temperatuuriga. Ei ole siin enam midagi oodata, tuleb kaaneke uuesti maha kiskuda ja veenduda, et kaan kõver ei ole.
Kas kaas lihvimises ja survestamises käis? Poldid pandi ikka uued? M52 mootoril ju üsna pehmed plokid, äkki mõni polt on keerme üle keerand ja ei hoia kinni korralikult.

Kui võimalik, lase autole diagnostika sappa panna. Sealt saab kontrollida mootori tööd ja ka eraldi silindrite tööd. On võimalik välja lugeda, kas mõne silindri töökarakteristik on väga erinev teistest. Kui on, siis ilmselt leke avastatud.
Kasutaja avatar
Aular
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 11.07.2010 23:53 05

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Aular »

Kaas käis lihvimises ja survestamises. Poldid läksid uued.
Leho diagnostikaga ligi ei saanud.
Poltidega oli see värk , et 1 keerme ta oli üle keeranud ja ütles , et oli selle keerme taastanud.
Kuna ma ise suht võhik ja oskan rääkida suht pealiskaudselt , siis ei oska ma ka täpsemalt seletada.
Aga ühesõnaga , kõik mis jahutussüsteemiga seotud oli , sai pandud uus ja ei läinud odavad jupid.
Radikas sai ka läbi pestud ja kõik õhtusventiilid isegi vahetatud.
Aga eks pean siis jälle südame rindu võtma ja järjekordselt helistama ja paluma et ringi tehtaks .
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5357
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas ooDDoo »

Kui lasnagorski kanti mingipäev õhtupoole satud võin mootoriajus sul natuke ringi kolada ja vaadata kas on mõni silinder väga erinev
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
Aular
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 11.07.2010 23:53 05

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas Aular »

ooDDoo kirjutas:Kui lasnagorski kanti mingipäev õhtupoole satud võin mootoriajus sul natuke ringi kolada ja vaadata kas on mõni silinder väga erinev
Suured tänud pakkumast !
Kahjuks ei ela ma eestis , satun sinna kuus korra või 2x
Aga kuna naine praegu , eestis ssiis ma võin vabal hetkel ta autoga sinu juurde saata.
Leho ise ütles , et diagnosti teha ei saa , sest immo ilmselt blokib ära vms.
Mõned kuud enne käisin paides nii muuseas igavusest diagnostis , siis nemad said ilusti ligi.
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5357
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas ooDDoo »

Kui immo korralikult töötab, siis see ei saa takistuseks olla
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5357
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas ooDDoo »

Kas jahutussüsteemis tekib surve? Kui survet ei teki , siis ei saa asi olla plokikaanes või tihendis. Ega sul radikas pole kunagi kusagilt lekkinud? Bensiinijaama "radiator stop leak" sissekallamine radikasse võib ummistada mõned radika ribid ja seetõttu on raskendatud jahutus. Mina isiklikult arvan ,et sul jahutussärgis survet pole,sest siis oleksid lõdvikud kivikõvad või oleks paisepaak juba pilbasteks. seega kaanetihendis asi olla ei saa. Mina eemaldaksin termostaadi ja kui siis temp nii kõrgele ei tõuse siis uus termostaat. Radikat saad kotrollida käega katsudes, et kas kõik ribid on ühtlaselt kuumad. kui mõned ribid on jahedad siis need on umbes.
Siit veel küsimus sellele mehele kellel kaanetihend nihkes oli. Kuidas see veel võimalik on?? Peaks võimalik olema ainult praak tihendi puhul. Või siis ei olnud paigaldatud fiksaatoreid(ei tea kuidas neid nimetatakse,aga need sentimeetrised torujupid mis käivad ploki ja kaane vahele)
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Bmw e39 probleem mootori temperatuuriga.

Postitus Postitas arnis »

Arvatavasit jutt käib tiftidest.

Aga ka mina väga ei mõista, kuidas saab tihend olla probleemiks kui sumpsist midagi erilist ei tule,
kui auto võimsus on korras (ei ole vähenenud) ja veevärk ei ole ülerõhus.
Mul oli hiljuti üks tds, mis esimesel käivitusmomendil survestas veesärgi nii, et vaene
paisupaagi kork pidi elu eest seda survet vähendama. Hiljem selgus, et tihend oli valesti
paigaldatud või lausa halvasti kinni keeratud. Rõhk silindritest läks kenasti jahutusringi,
õli läks samuti jahutusringi, jahutusvedelik läks õliringi ja läks ka silindrisse.
Sul tundub, et õhk, vesi ja õli on kõik eraldi. Mida see tihend ikka teha saab, kui see on
ÕIGE tihend ja õli ja õhk on korras.

Aga see kütusekulu tundub küll maantee kohta päris korralik olevat. Tuleb mõista, et KUI
auto sõidaks kogu aeg "mäest ülesse" siis 105 kraadi on täiesti arvestatav ja normaalne.
Probleemiks aga see, et Eestis pole mägesid. Proovime seda kütusekulu täpsustada,
hea oleks ka võrdlus enne remonti või sama mootoriga kaasfoorumlasel.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Vasta