1. leht 1-st

e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 20.04.2013 01:27 16
Postitas bmw e60 :)
Privet,

kas igakord kui vahetan 16" talve veljed ja rehvid ümber suve 18" velgedeks/rehvideks, pean ka laskma teha sillastendi? Kuigi alles ca. kuu aega tagasi sai 16" ratastega tehtud sillastend peale veermiku remonti? Või oleneb see kuidas keegi tahab? Ja olen kuuld, et tegelt õige oleks teha jällegi?! Praegu mul siis sillad ja jooks paigas 16" veljega?!

Sai siis mõned päevad tagasi 18" originaal veljed koos 245/45/18 Britgestone Potenzadega alla pandud ja nüüd 90-lt maha pidurdades tuleb vibra sisse kusgil 70-50km/h, ikka selline häiriv vibra mis on roolist tunda.
Esimesed kettad ja klotsid sai ca. 4 kuud tagasi vahetatud, et need on kindlasti välistatud. Ja tasakaalu pingis oleks kohe ära näinud kui veljed või rehvid kõverad vms?! Veljed ei ole 100% kõverad, eelmine suvi sõites pold mingit vibra!! Aga sai siis nüüd praegu kiir korras hea mustriga kasutatud suverehvid ostetud, mudeliks siis Britgestone Potenza, kuna patt lihtsalt 16" naeltega sõita.

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 20.04.2013 11:36 56
Postitas mel525
Kui pidurdamisel ikka rooli vibra sisse tuleb on tõenäoliselt kettad ikka kõverad,need b osa kettad ei hiilga just kvaliteediga.Ja silla koha pealt on lasta odavam reguleerida kui pärast uusi rehve rehve osta kui on küljed ära söönud.

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 20.04.2013 14:17 27
Postitas bmw e60 :)
mel525 kirjutas:Kui pidurdamisel ikka rooli vibra sisse tuleb on tõenäoliselt kettad ikka kõverad,need b osa kettad ei hiilga just kvaliteediga.Ja silla koha pealt on lasta odavam reguleerida kui pärast uusi rehve rehve osta kui on küljed ära söönud.
Hakkasin isegi mõtlema, et äkki mõne kõvema pidurdamisega kõveraks läind.
Ja kettad ja klotsid sai pandud Delphi, mis kuulsin, et ei pidanud ka kõige parem valik olema. Aga noh võtsin Eero pakkumisest kinni kohe see hetk kui oli vaja kettaid.
Peab vaatama, ehk saab siis veel treida teisi.

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 20.04.2013 15:49 08
Postitas hansu
Ega siis ratta läbimõõt ja laius ei mõjuta kokkujooksu ja kallet. Kui sild alles reguleeritud ja suuremat lööki pole saanud mõnest agust, siis pole küll vaja seda uuesti teha.

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 20.04.2013 18:59 35
Postitas Mürka
Ketaste kõverdumine on üldjuhul äärmiselt harvaesinev nähtus, mis saab juhtuda siis, kui kettad on kas väga vanad või tõesti punaseks pidurdatud ja siis kiirelt jahtunud.

Tõenäolisem on, et ketaste paigalduse järgselt ei tehtud korralikku sissesõitu ja seega on klotsi abrasiivmaterjal ketta pinnale kandunud ebaühtlaselt. See ebaühtlane ketta katmine ongi põhjuseks, miks tekib värin pidurdamisel. Tavaliselt kujuneb antud olukord välja peale 4000-5000 kilomeetrist sõitu.

Veel on võimalik, et vigane(sed) on rattalaager(id), mis laseb pidurdades kettal vibreerida. Samuti tekib sellest eelpoolkirjeldatud ebaühtlane pidurdusmaterjali jaotus.

Olukorda on võimalik parandada defekteerides esmalt vigased rattalaagrid ja siis kettaid puhastades ning tehes korralik sissesõit. Halvematel juhtudel tuleks pidurikettad üle treida, välismaiste tehnikasaitide pealt on ka silma jäänud lahendus, et käiakse piduriketas liivapaberiga korralikult üle ning tehakse sissesõit.

Kui liiga pikalt sellise vibreeriva kettaga sõita, siis võib ketta pöördumatult rikkuda, sel juhul aitab ainult uus ketas.

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 20.04.2013 21:08 44
Postitas fretz
Ehk natuke lol kysimus, aga mida mõeldaks sissesõidu all või kuidas seda eraldi tegema peaks, kas regullarne sõid ei võrdu sissesõiduga ?

Tänud

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 20.04.2013 23:16 09
Postitas kenno173
fretz kirjutas:Ehk natuke lol kysimus, aga mida mõeldaks sissesõidu all või kuidas seda eraldi tegema peaks, kas regullarne sõid ei võrdu sissesõiduga ?

Tänud
Sissesõidu all mõeldakse seda, et võimalusel kettaid mitte väga kuumaks ajada ehk hoiduda äkk pidurdustest.

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 21.04.2013 15:51 16
Postitas Mürka
kenno173 kirjutas:
fretz kirjutas:Ehk natuke lol kysimus, aga mida mõeldaks sissesõidu all või kuidas seda eraldi tegema peaks, kas regullarne sõid ei võrdu sissesõiduga ?

Tänud
Sissesõidu all mõeldakse seda, et võimalusel kettaid mitte väga kuumaks ajada ehk hoiduda äkk pidurdustest.
Vastupidi just.

Kettad tuleb võimalikult kiiresti võimalikult korralikult kuumaks ajada, et klotsimaterjal ühtlaselt ketta peale kanduks ja optimaalse hõõrdumise tagaks. Selleks tehakse mitmeid järske ja pikki pidurdusi, näiteks kiiruselt 100 kuni 30 km/h'ni. Seisma jääda ei tohi, kuna vastu kettaid puutuvad klotsid jätavad kuumale kettale kohe ebaühtlase jälje. Peale paari kordamist võiks ette võtta paari minutise ühtlase sõidu, et kettad kenasti maha jahutada. Sellega peaks ka sissesõit lõppenud olema.

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 21.04.2013 19:22 39
Postitas bmw e60 :)
Ühesõnaga, läheb nagunii auto kohe varsti veermiku remonti jälle. Vahetusse läheb siis:

roolilatt. (olemas)
E. suured kõverad õõtsad, lemförder.
P.E. sarniir, lemförder.
kardaani vahemuhv, lemförder. (olemas)
tagasilla h õõtsahoova puksid 4tk. (olemas)
tagumised silikon puksid, kuigi häält veel ei tee nad, aga hakkab ka kohe kohe kriuksuma ja ka tahaks Lemförderid panna.

Siis olen pmts. kõigele veermikus ringi peale teinud, välja arvatud parem esimene rooliots veel.
Et, siis vaatab ja tegeleb ka selle vibraga, kardan ise, et asi ikkagi esi pidurites.
Kui auto saanud kapitaal veermiku remondi ja kontrolli, siis annan ka teile teada milles oli asi, et vibras.

Seniks, parimat!

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 21.04.2013 22:12 16
Postitas kenno173
Mürka kirjutas:
kenno173 kirjutas:
fretz kirjutas:Ehk natuke lol kysimus, aga mida mõeldaks sissesõidu all või kuidas seda eraldi tegema peaks, kas regullarne sõid ei võrdu sissesõiduga ?

Tänud
Sissesõidu all mõeldakse seda, et võimalusel kettaid mitte väga kuumaks ajada ehk hoiduda äkk pidurdustest.
Vastupidi just.

Kettad tuleb võimalikult kiiresti võimalikult korralikult kuumaks ajada, et klotsimaterjal ühtlaselt ketta peale kanduks ja optimaalse hõõrdumise tagaks. Selleks tehakse mitmeid järske ja pikki pidurdusi, näiteks kiiruselt 100 kuni 30 km/h'ni. Seisma jääda ei tohi, kuna vastu kettaid puutuvad klotsid jätavad kuumale kettale kohe ebaühtlase jälje. Peale paari kordamist võiks ette võtta paari minutise ühtlase sõidu, et kettad kenasti maha jahutada. Sellega peaks ka sissesõit lõppenud olema.
Kes sulle sellist tarkust küll jaganud on :D Sellist sissesõitu ärge te küll proovige :D

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 21.04.2013 22:37 31
Postitas roheline j2nes
Kindlasti peab ka ketta taga olema see kaitse plekk vms.

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 22.04.2013 00:09 28
Postitas bmw e60 :)
roheline j2nes kirjutas:Kindlasti peab ka ketta taga olema see kaitse plekk vms.
Täitsa olemas sellised asjad! :)


spekuleerida enam siin, suht kindel, et pidurites asi, et vibrab pidurdades. Eks lähipäevil läheb auto nagunii veermiku remonti, eks siis annan teada nagu ütlesin. Lisaks tuleb siis silla stend kindlasti ja veel pagasnikus ootavad vahetamist veel küttefilter, salongifiltrid (söega), õhufilter ja karteri tuulutus klapp/filter.

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 22.04.2013 09:15 11
Postitas Fred
Sa tee oma autost teema, siis saad kõik seonduva ühtekokku koondada, muidu igal pool mööda tehnilist laiali. :)

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 22.04.2013 17:20 18
Postitas bmw e60 :)
Fred kirjutas:Sa tee oma autost teema, siis saad kõik seonduva ühtekokku koondada, muidu igal pool mööda tehnilist laiali. :)
Isegi mõeld, et peaks tegema oma teema autost " Lugejate autod " alafoorumi alla.

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 22.04.2013 18:45 17
Postitas marek555
kenno173 kirjutas:
Mürka kirjutas: Kettad tuleb võimalikult kiiresti võimalikult korralikult kuumaks ajada, et klotsimaterjal ühtlaselt ketta peale kanduks ja optimaalse hõõrdumise tagaks. Selleks tehakse mitmeid järske ja pikki pidurdusi, näiteks kiiruselt 100 kuni 30 km/h'ni. Seisma jääda ei tohi, kuna vastu kettaid puutuvad klotsid jätavad kuumale kettale kohe ebaühtlase jälje. Peale paari kordamist võiks ette võtta paari minutise ühtlase sõidu, et kettad kenasti maha jahutada. Sellega peaks ka sissesõit lõppenud olema.
Kes sulle sellist tarkust küll jaganud on :D Sellist sissesõitu ärge te küll proovige :D
http://www.youtube.com/watch?v=Pi4BAuMjpbE
http://zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm jne..
Isegi sai korra enda E36-ga proovitud nõnda kui uued kettad ja klotsid panin.

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 22.04.2013 20:54 36
Postitas eero
Konkreetsel juhul on kahjuks ilmselt piduriketas kuude kaupa vigase rattalaagriga sõitmisest nahka läinud ja polegi rohkem midagi arutada.
Kui just värin pidurdamisel mõnest kulunud õõtshoovast ei tule. Aga vaevalt.

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 22.04.2013 22:20 45
Postitas bmw e60 :)
eero kirjutas:Konkreetsel juhul on kahjuks ilmselt piduriketas kuude kaupa vigase rattalaagriga sõitmisest nahka läinud ja polegi rohkem midagi arutada.
Kui just värin pidurdamisel mõnest kulunud õõtshoovast ei tule. Aga vaevalt.

Rattalaager oli vigane, aga ei teinud häält veel.
Ja õõtsad nii kulunud ka ei tohiks olla, või nii ootamatult sedasi läbi minna, et hakkaks sedasi vibrama.

Aga noh, pole hullu, tulevad uued ja paremad sel juhul kui tõesti vaja.

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 22.04.2013 22:28 32
Postitas eero
bmw e60 :) kirjutas: Rattalaager oli vigane, aga ei teinud häält veel.
Ja õõtsad nii kulunud ka ei tohiks olla, või nii ootamatult sedasi läbi minna, et hakkaks sedasi vibrama.
:D
Laager oli vigane, aga midagi viga ei olnud.
Ühesõnaga sa vastasid ära oma küsimuse.

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 22.04.2013 22:45 15
Postitas bmw e60 :)
eero kirjutas:
bmw e60 :) kirjutas: Rattalaager oli vigane, aga ei teinud häält veel.
Ja õõtsad nii kulunud ka ei tohiks olla, või nii ootamatult sedasi läbi minna, et hakkaks sedasi vibrama.
:D
Laager oli vigane, aga midagi viga ei olnud.
Ühesõnaga sa vastasid ära oma küsimuse.
No nii vigane ta küll nüüd ei old, et ta häält teeks vms. :!:

Re: e60 sillastendi küsimus?!

Postitatud: 23.04.2013 09:26 28
Postitas sups
Kas laager oli kulunud.........või oli juba seda külge pannes vigastatud? Või mis mõttes vigane?