Probleem 2001.a E39 525D (manual) Siduriga

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Timmok
Huviline
Postitusi: 865
Liitunud: 16.11.2012 14:36 57
Peamine sõiduk: BMW 530i M-Pakett 2007.a
Asukoht: Tartu

Probleem 2001.a E39 525D (manual) Siduriga

Postitus Postitas Timmok »

Tere! Murekohaks siis pealkirjas mainitud autol siduri töö.

Nimelt avastasin täna, et parklast minema sõidul siduripedaali põhja vajutades kostus auto alt jube kõrin ja seda päris valjult. Pedaali poole peale ja natuke üle selle vajutades kõik ok ja käiku vahetada sai. Niimoodi sõitsin koju ära. Tean, et autol on kõrvalistuja poolne mootoripadi läbi (ootab varuosa ja siis vahetamist). Kas see asjaolu võib ka siduritööd nii mõjutada? Käiguvahetustel on tänu sellele kuulda küll kõrvalhelisid (kolksud).

Olgu öeldud veel, et sõidan selle padjaprobleemiga siiski paar-kolm korda nädalas ja nii juba ca kuu aega, aga varem sellist probleemi pole sidurit kasutades olnud. Ka täna hommikul kodust minema sõites toimis see okei-lt.

Küsimus: kas tuleks hakata sidurivahetuse peale mõtlema hakata? :evil:
PTR
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 28.10.2012 22:05 49
Peamine sõiduk: bmw 530d
Asukoht: Tartu

Re: Probleem 2001.a E39 525D (manual) Siduriga

Postitus Postitas PTR »

Endal olnud sama probleem ja millegi pärast ei ole selle vea kohta eriti infot. Tegelikult peaks asi suhteliselt lihtne olema, nimelt kulub siduri kahvlit toetav plastikust jubin [http://www.realoem.com/bmw/diagrams/s/f/14.png] (pildil nr 6) nii lühikeseks, et kahvli nurk muutub ja see hakkab siduri põhja vajutamisel osaliselt vastu lamelle käima. Ise ma vahetasin ka kahvli uue vastu välja (ei ole kallis) ja kindlasti võiks uue survelaagri paigaldada. Aga üldiselt sõida julgelt, ära lihtsalt pedaali lõpuni suru! Jõudu tööle
Kasutaja avatar
Timmok
Huviline
Postitusi: 865
Liitunud: 16.11.2012 14:36 57
Peamine sõiduk: BMW 530i M-Pakett 2007.a
Asukoht: Tartu

Re: Probleem 2001.a E39 525D (manual) Siduriga

Postitus Postitas Timmok »

No ise kahlustasin ka selles nn. "kolksus" sidurilaagrit, aga eilne uus heli oli juba murettekitavam.
Antud autol on suht kindlasti nn. SAC (self adjusting clutch) isereguleeriv sidur, mida hakkas BMW E39-l vist alates 1998.a-st kasutama. Üleüldse paistab, et alates sellest ajast pani BMW kõikidele 6 silindrilistele ja suurematele mootoritele selle süsteemiga siduri.
Autole tellisin ka kardaanileevendi ära, kuna praegune on juba suht väsinud :D Hea oleks ka muidugi turbo geomeetria üle kontrollida!
Tänud PTR ja Kuno_T igati abivalmite postituste eest, infot on siin rohkem kui küllaga. Täpset plaani pole veel siduri osas teinud, aga loodetavasti leian Tartus mõne usaldusväärse inimese, kes antud vea diagnoosib ja mõistlikult ära parandab :)

Edu teile tegemistes :D

Ja muidugi kõik edasine lisainfo on igati teretulnud, kasvõi hea järgmistel samalaadse probleemiga maadlevatel lugejatel tutvuda.
Viimati muutis Timmok, 26.08.2013 10:01 43, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Timmok
Huviline
Postitusi: 865
Liitunud: 16.11.2012 14:36 57
Peamine sõiduk: BMW 530i M-Pakett 2007.a
Asukoht: Tartu

Re: Probleem 2001.a E39 525D (manual) Siduriga

Postitus Postitas Timmok »

Jõudsin juba googeldades ka selleni, aga tänud sellegipoolest :)
Vasta