1. leht 1-st

M54 mootorid ja õlikulu

Postitatud: 21.09.2013 18:10 58
Postitas T I M
On üldteada, et M54 mootorid on päris õlimaiad.

Ma ei tea, kuidas need mootorid toimisid uuena, aga tänapäeval inimestega rääkides tundub minule, et võrdlemisi suur osa selle mootoritüübiga autode omanikest valavad vähem või rohkem usinalt õli peale.

Minul on 2001 aasta 2,5 liitrine mootor kindlalt teadaoleva läbisõiduga 286 000 km ja see tarbib 1 liitri õli ca. 3000 km peale. Kiirendus, kütusekulu, heitgaasid kõik on väga hea. Mingit leket mina ei ole tuvastanud. Auto ostsin umbes 5 aastat tagasi läbisõiduga 225 000 km ja siis kulus 1 liiter ca. 4500 km peale st. probleem on süvenenud.

Mõtlesin, et uurin, kuidas on teiste foorumlaste kogemus M54 mootorite õlikuluga?

Kas võiks olla abi, kui kasutada 5W30 asemel paksemat, nt. 5W50 õli? Või on mõni parem mõte?

Re: M54 mootorid ja õlikulu

Postitatud: 22.09.2013 01:34 16
Postitas arnis
Kui minu auto mootor sööks nii palju õli, siis esimene asi, mida mina
teeksin, on mootoripesu. Välispesu. Võtaksin plastikud pealt ja alt
maha, kataksin generaatori kinni ja peseksin mootoriruumi puhtaks.
(ma tegelikult tegin nii puht profülaktika/ilu mõttes, aga see selleks).
Ja pärast üht päeva, pärast nädalat ja pärast kuu möödumist käiksin
kõik strateegilised kohad silmade läbi. Leiaksin vast räpased kohad ja
sellele vastavalt, mõtleksin edasi.

Re: M54 mootorid ja õlikulu

Postitatud: 22.09.2013 11:10 00
Postitas PeeterA
M54 probleem ei olegi seotud välise õlilekkega, vaid pigem sisemise õlikaoga.

Kehvalt toimiv karterigaaside eemaldus ja nendest õli separeerimine põhjustab ülemäärase õlitarbimise.

Karterituulutuse süsteem tuleks laiali võtta ja uurida vent. klapi korrasolekut, võimalikke ummistusi äravoolus jms.

Siin rohkem infot ja pildimaterjali:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=5989795

Re: M54 mootorid ja õlikulu

Postitatud: 24.09.2013 16:37 56
Postitas Shammy
Olen ka märganud õlikulu oma autol kuskil liiter 2000 km. Vahetasin karterituulutus klapi ära midagi ei muutunud, kuigi õlivarda juures oli kõvasti umbes toru. Mida võiks edasi vaadata? Peab klapikambikaane maha võtma ja sealt vist siis uurima. :(

Re: M54 mootorid ja õlikulu

Postitatud: 24.09.2013 16:53 29
Postitas arnis
Äkki on see toru ikka veel umbes :roll:
Väljamaafoorumites keegi mainis mingit lihtsat nippi:
eemalda ettevaatlikult õlitäitekork tühipööretel.
Kui pöörded kukuvad, on karterituulutus ok, kui ei, siis umbes.

Re: M54 mootorid ja õlikulu

Postitatud: 24.09.2013 17:13 21
Postitas sigaelmar
T I M kirjutas:On üldteada, et M54 mootorid on päris õlimaiad.

Ma ei tea, kuidas need mootorid toimisid uuena, aga tänapäeval inimestega rääkides tundub minule, et võrdlemisi suur osa selle mootoritüübiga autode omanikest valavad vähem või rohkem usinalt õli peale.

Minul on 2001 aasta 2,5 liitrine mootor kindlalt teadaoleva läbisõiduga 286 000 km ja see tarbib 1 liitri õli ca. 3000 km peale. Kiirendus, kütusekulu, heitgaasid kõik on väga hea. Mingit leket mina ei ole tuvastanud. Auto ostsin umbes 5 aastat tagasi läbisõiduga 225 000 km ja siis kulus 1 liiter ca. 4500 km peale st. probleem on süvenenud.

Mõtlesin, et uurin, kuidas on teiste foorumlaste kogemus M54 mootorite õlikuluga?

Kas võiks olla abi, kui kasutada 5W30 asemel paksemat, nt. 5W50 õli? Või on mõni parem mõte?

Minul oli ca 200 000 sõitnud 528 '00 ja see ei võtnud 15 000km peale üldse 5W30 õli. Ainsad korrad 4 aasta jooksul, kui pidin plaaniväliselt õli juurde kallama oli iga aasta esimene kõva pakane kui karterituulutus ära külmus.

Re: M54 mootorid ja õlikulu

Postitatud: 24.09.2013 19:01 52
Postitas Ma®tin
See oli M52 mootor ka :mrgreen:

Re: M54 mootorid ja õlikulu

Postitatud: 24.09.2013 21:39 10
Postitas KristjanSalu
Mul 2001a 2,5 141kw iga 1500km järgi süttib kollane õlituli. Veebruaris süttis ka kollane mootori tuli(kõvad külmad). Diagnost näitas karteri tuulutuse viga(voolik lõhki). Vahetati voolik aga paremaks pole midagi läinud. 275000 läbisõit, lekkeid polnud.

Re: M54 mootorid ja õlikulu

Postitatud: 24.09.2013 22:14 09
Postitas PeeterA
Kollase õlitule süttimine ilma otsese põhjuseta, s.t. normis õlitaseme juures, viitab õlitaseme anduri rikkele.
Seda mootoridiagnostika aga ei näita, vaid hoopis tulemoodul.

Re: M54 mootorid ja õlikulu

Postitatud: 24.09.2013 23:11 47
Postitas arnis
WDSi järgi teatud MSS puhul ka tulede moodulisse :D
Aga mis vahet seal, mis moodulis, tähtis on see, et tuli läheb põlema (30sek pärast käivitust).
Võiks nagu korda teha, samas, kütusekulule see liiga ei tee, las ta siis põleb, kleeplint peale :mrgreen:

Re: M54 mootorid ja õlikulu

Postitatud: 25.09.2013 08:32 16
Postitas KristjanSalu
Kui kollane süttib siis on õli varda peal miinimum. Liiter peale ja siis peaaegu max. Ei usu et anturi viga.

Re: M54 mootorid ja õlikulu

Postitatud: 25.09.2013 17:52 39
Postitas PeeterA
Õli tasemeanduri eesmärk ongi teavitada määrdeaine miinimumtasemeni jõudmisest.

Re: M54 mootorid ja õlikulu

Postitatud: 11.10.2013 09:13 33
Postitas arnis
For BMW spark-ignition and diesel engines, the maximum permissible engine oil consumption is 0.7 l/1000 km.

Because of their increased power output and torque, M engines have a maximum permissible oil consumption of 1.5 l/1000 km.

The measurable result in engine oil consumption is primarily influenced by the quality of the fuel used and the driving profile. For example, if in the winter you drive a lot for short distances (= high fuel entrainment as the evaporation temperature is mostly only reached briefly) and then a long distance (fuel can then evaporate readily), this journey will cause a considerable drop in engine oil level. This is not engine oil consumption, but rather a change in engine oil level caused by the fuel content in the engine oil. Customer complaints are often the result of this effect. It canhappen that the engine oil level drops by more than 1 litre after driving just a few hundred kilometres. Moreover, the measuring system on some engines (dipstick/QLT) have a tolerance of up to 0.3 litres.
Pika jutu selgitus: mitmed lühikesed otsad, õlisse satub kütus. Peale seda üks pikk pikk sõit, peale mida õlitase kukub järsult lausa liitri võrra, kuna kütus õlis aurustub. See ei ole õli kadumine ja aksepteeritav. Siiski kehtib reegel maksimaalselt 0,7 liitrit 1000km kohta. Seega, kel on kahtlus, siis pärast igapäevaseid mõneminutilisi sõite mõõta õlitase enne pikemat puhkusereisi. Pärast reisi mõõta uuesti. Kui tase on kukkunud, siis see ongi see efekt. Lisage rahulikult õli ja sõitke edasi :)

Minu jaoks 0,7 liitrit oleks siiski palju, tundub, et isegi kallis krt,
lisab 10% auto "küttekulule", eurodega mõõtes.