E39 salongiventilaator jääb kinni

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

E39 salongiventilaator jääb kinni

Postitus Postitas Mürka »

Lugu järgmine - E39 seisis 2 nädalat, kui auto käivitasin, avastasin, et salongipuhur ei tööta. Arvasin, et tegu tavalise siili veaga aga igaks juhuks kontrollisin enne mootorit füüsiliselt. Kui käega ringi ajasin teda, siis hakkas kõik toimima ja käis jälle paar nädalat ilma ühegi mureta, siili veale omaseid sümptomeid ei ilmunud. Nüüd seisis auto veel nädalakese, sama lugu, mootor seisma jäänud. Sama ravim aitas ta jälle töösse.

Küsimus selline - mis seda põhjustab? Tõenäoliselt kulunud harjad? Või äkki on mootori puks/laager väsinud? Maksimaalsete pöörete peal aegajalt siristab küll, kuid seda väga vähe. Kui viga harjades, kas ise on võimalik remontida ja harju vahetada või aitab ainult uus puhur?
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: E39 salongiventilaator jääb kinni

Postitus Postitas Mürka »

Tundub, et harjad läbi. Täna oli jälle küpse see mootor. Käega liigutamine teda käima ei pannud. Sõidu ajal hakkas ühel hetkel tööle.

Kas seda mootorit saab avada, et harju vahetada? Või aitab seal ainult uus mootor?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 salongiventilaator jääb kinni

Postitus Postitas arnis »

Mootor/harjad on naeruväärne mure, võrreldes sellega, et pead kogu armatuuri laiali tõmbama :(
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: E39 salongiventilaator jääb kinni

Postitus Postitas Mürka »

arnis kirjutas:Mootor/harjad on naeruväärne mure, võrreldes sellega, et pead kogu armatuuri laiali tõmbama :(
Olen DIY'sid vaatand juba. Küll ma hakkama saan :mrgreen:. Kõige tähtsam küsimus ongi selles, et kas harju vahetada saab või mitte. Et enne lahti lõhkumist vaja uus mootor varuda või saab vana korda teha. Ilmselgelt eelistaksin vana korda teha juba kasvõi tehase originaalsuse säilitamise nimel :mrgreen:
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: E39 salongiventilaator jääb kinni

Postitus Postitas Mürka »

Nojah...

Talv käes aga mootor ikka jamab. Töögraafiku tõttu pole olnud aega üldse tegeleda aga nüüd muutub asi juba üsna kriitiliseks. Oleks vaja ette võtta, enam ei aita käega käimapanek ka.

Niisiis, sain teada, et harjade vahetus pidi sellel mootoril olema üsna lihtne. Aga täpseid andmeid, mille järgi sinna harju vaadata, ma ei saanud. eBay's leidub miljoneid erinevaid variante, mida osta. Oleks ainult kuskilt mõnda juhendit... eBay peale loodan hetkel seetõttu, et kohe jälle lendan kodust minema ja pole enne paari nädalat aega poodi minna juppe otsima. Ja autot laiali ka kiskuda ei saa.. Vaja on :mrgreen: Töökoja jaoks ka aega pole, ise peab kõike tegema... oeh. Igatahes, kui kellelgi vedeleb salongiventikat üleliigsena, võiks teha mõned pildid ja äkki oskab see hea inimene ka öelda, missuguseid harju sinna mootorile vaja oleks. Tänud!
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: E39 salongiventilaator jääb kinni

Postitus Postitas Mürka »

Right.

Üsna monoloogi tunne tekib. Aga pole viga. Lisan siia oma juurdeõpitud tarkusi.

Niisiis, sai Viljandist ühe härrase käest toodud korralik ja töötav puhur. Tegu ilmselt kõige lihtsama lahendusega. Nüüd tuleb leida aega, et see junn ka ära vahetada. Vahepeal aga sai seda uut mootorit vähe kistud ja näpitud. Sain teada, millised harjad sinna käivad ja nende vahetus peaks olema üsna lihtne ja arusaadav kõigile, kes mootori kätte võtavad. eBay pakub ka Valeo mootorile originaalharju. Tellin ise 2 paari sealt, et siis uuele mootorile ka uued harjad külge panna, Tundub, et neidki seal väga kauaks enam ei ole. Hiljem taastan ka teise mootori.

Kui kunagi harjade ja mootori vahetuseni jõuan, eks siis uuendan teemat. Saab mõned juhised siia juurde.
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: E39 salongiventilaator jääb kinni

Postitus Postitas Mürka »

Niisiis.

Sai see ventilaatori vahetus ette võetud ja enamvähem edukalt ka läbi viidud. :mrgreen:

Kõige hullem töö ei olnudki. Hea õnnestumise korral peaks 4 tunniga hakkama saama. Minul nii hästi ei läinud.

Esialgu võtsin ette selle video - " onclick="window.open(this.href);return false; . Vaatasin läbi ja otsustasin, et lihtne. Siis hüppasin autosse ja hakkasin kruttima. Kõike siis vastavalt videole. Õnneks minul ei ole elektrilisi istmeid ja rooli liigutamist, kuna selle töö jooksul on soovitatav akuklemm maha võtta ja töö jooksul on vaja ka istmeid ja rooli liigutada, et end paremini liikurisse ära mahutada.

Üldiselt käib kõik video järgi. Probleemkohti oli paar - erinevalt videost pidin mina lahti laskma ka keskelt raadio raami ümber olevad kruvid. Samuti on minu autol A-piilarites airbagid, millede kate tuleb eemaldada. Muidu armatuur maha ei nihku. Kui armatuur on maas, siis selle keskmise õhusuunaja saab kätte kruvikeerajaga klapivõlli otsas olevat plastikut juhipoole surkides. Plastik nihkub võlli pealt maha ja niiöelda katkestab selle.

Keskmise õhusuunaja küljes olevat temperatuurikraani trossi on lihtsam eemaldada ahju küljes oleva hoovastiku poolt. Tagasipanek on küll kitsas aga saab hakkama. Armatuuri küljest eemaldamine on keeruline, ma ei vaevunudki välja uurima kas ja kuidas see üldse tuleks.


Tagasipanek on lõbus. Kõik läheb sama lihtsalt kui ära võttes. Välja arvatud kindalaeka küljeliist ja A piilari katted. Need on tõelised tüütused. Lisaks veel tuleb meeles pidada, et peale armatuuri tagasipanekut on esimesena vaja kinnitada roolisamba katte küljes olev nahkriba. Kui juba keskosa küljes on, siis seda väga lihtsalt ei kinnita.


Ja veel üks tähelepanek - palun ärge näppige klapiajamite mootoreid. Jube õrnad on. Ma suutsin ühest lahti saada, seega mu 4 tunnine töö muutus 2 päevaseks, kuna pidin uut mootorit ootama.



Üldiselt ei ole tegemist väga hullu tööga. Saab hakkama, kui natuke viitsimist on. Teistkordselt vabatahtlikult enda auto kallal seda tööd ei teeks aga kui kellelgi abi vaja, siis võin juhendada.'

Vana puhur oli aga tõeliselt otsas omadega. Harjad nullis, kollektor ribadeks ja puksid uuega võrreldes lootusetult kinni. Taastamiseks ei kõlba.
Vasta