e39 525d küsimus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Miguel
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 24.02.2013 21:53 37
Peamine sõiduk: BMW 525d
Asukoht: Pärnu, Järvakandi

e39 525d küsimus

Postitus Postitas Miguel »

Tervist,

Oskab keegi öelda, mis toimub tolles diisel mootoris peale seda kui turbo rõhku enam vaja pole, kuhu see lastakse ja millega seda reguleeritakse?

Kui küsimus segane on siis vabandan. :lol:

Kõike Paremat, Mikk.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e39 525d küsimus

Postitus Postitas arnis »

Turbo rõhku reguleeritakse muutuva turbo geomeetriaga.
Kui rõhku vaja ei ole, siis keeratakse labad vastavalt ning
rõhk kukub säuhti alla :)
Aktuaator on turbo küljes. Pane mootor käima, siis näed,
kuidas see mõne sekundi möödudes ennast liigutab.

Visuaalselt saad abi siit:
http://www.youtube.com/results?search_q ... turbo&sm=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Miguel
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 24.02.2013 21:53 37
Peamine sõiduk: BMW 525d
Asukoht: Pärnu, Järvakandi

Re: e39 525d küsimus

Postitus Postitas Miguel »

Selge, aga nt kui kiirenduse ajal gaas lahti lasta, kuhu see ülerõhk lastakse? :roll:
Kaupo_K
Huviline
Postitusi: 1074
Liitunud: 29.12.2009 18:25 45
Peamine sõiduk: 530D
Asukoht: Ravila

Re: e39 525d küsimus

Postitus Postitas Kaupo_K »

:shock: Mismõttes ülerõhk? Vastavalt gaasivajutamisele viiakse ka mootorisse õhu, mis kohe ära tarvitatakse. Mingit mahutit :lol: selleks pole. Ega siis turbo samamoodi enam edasi puhu kui pöörded madalal. Üleliigne muidu läheb sumpasse. Loe nüüd arnise post ka läbi ja saad aru mismoodi toimib.
Miguel
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 24.02.2013 21:53 37
Peamine sõiduk: BMW 525d
Asukoht: Pärnu, Järvakandi

Re: e39 525d küsimus

Postitus Postitas Miguel »

suitsev rehv kirjutas::shock: Mismõttes ülerõhk? Vastavalt gaasivajutamisele viiakse ka mootorisse õhu, mis kohe ära tarvitatakse. Mingit mahutit :lol: selleks pole. Ega siis turbo samamoodi enam edasi puhu kui pöörded madalal. Üleliigne muidu läheb sumpasse. Loe nüüd arnise post ka läbi ja saad aru mismoodi toimib.
Et sa siis väidad, et kui ma suurel pöördel gaasi maha lasen siis kukub rõhk samakiiresti kui mootori pöörded ja üle rõhku süsteemi ei tekigi???
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: e39 525d küsimus

Postitus Postitas teet82 »

Diiselmootoritel puudub üldiselt gaasiklapp sisselaskes, seega erilist takistust sinna gaasipedaali vabastamisel ei tule. Ja ühtlasi väheneb koos kütusekoguse vähenemisega ka heitgaaside rõhk, see omakorda võtab turbol hoogu maha jne.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
urks
Huviline
Postitusi: 287
Liitunud: 29.05.2009 21:06 38
Peamine sõiduk: BMW f11 530D
Asukoht: Harjumaa, Rae vald

Re: e39 525d küsimus

Postitus Postitas urks »

Üritasin ka kaasa mõelda. Diislil liigutatakse pedaaliga kütuse kogust. Kui seda vähendad siis väheneb ka väljalaske kiirus e. turbo pöörded. Kuna reservpaaki ei ole jookseb ülejääk mõne pöördega läbi klappide väljalaskesse
Kaupo_K
Huviline
Postitusi: 1074
Liitunud: 29.12.2009 18:25 45
Peamine sõiduk: 530D
Asukoht: Ravila

Re: e39 525d küsimus

Postitus Postitas Kaupo_K »

Et sa siis väidad, et kui ma suurel pöördel gaasi maha lasen siis kukub rõhk samakiiresti kui mootori pöörded ja üle rõhku süsteemi ei tekigi???[/quote]


Mina ei väida siin midagi, vaid tean mida räägin. Kui sa sisepõlemismootori tööpõhimõttest aru ei saa, siis miks küsid siin oma lollust mitu korda järjest üle? Elementaarne tee endale selgeks ennem kui ennast täitsa lolliks teed siin.
Kasutaja avatar
LanseX
Huviline
Postitusi: 405
Liitunud: 24.10.2013 12:49 39
Peamine sõiduk: 740d
Asukoht: Pärnu/Järvakandi

Re: e39 525d küsimus

Postitus Postitas LanseX »

Ilmselt te ei saanud aru mida Mikk mõtles.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Hetkel tekib sarnane efekt, aga sellist kraani mis seda tekitaks seal ei ole. Kõik voolikud on kenasti ühendatud.
Viimati muutis LanseX, 24.11.2013 12:09 44, muudetud 1 kord kokku.
Mürka
Huviline
Postitusi: 487
Liitunud: 17.01.2011 19:22 39

Re: e39 525d küsimus

Postitus Postitas Mürka »

Nagu eespool öeldud reguleerib turborõhku antud diiselmootoril turbo geomeetria. Blow-off valve, nagu videos on vajalik vaid bensiinimootoritel, millel on gaasiklapp. Diiselmootoril reguleeritakse gaasipedaali asendiga ainult kütuse kogust silindris, seega ei ole vahet, kui kõrgetelt pööretelt ja kui suure koormuse alt sa gaasi järsku vabastad, mootor veereb edasi, klapid avanevad ikka ja see üleliigne rõhk käib lihtsalt läbi silindrite ja satub sealt kohe ka väljalasketorustikku. Ilma kütuseta ei toimu silindris õhu mitmekordset paisumist ja seega see silindrist tühjalt läbi käinud õhk enam läbi turbo käies ei oma seesugust energiat, et ta suurel määral turbo tööd mõjutaks. Samal ajal, kui gaasipedaal vabastatakse, suunab mootori juhtelektroonika ka turbo geomeetriani käsu labasid liigutada sellisesse asendisse, mis aitavad kaasa rõhulangusele, lisaks töötab sellisel hetkel juba turbo poolt sisselaskesse tekitatud ülerõhk tema enda vastu ja pidurdab turbot üsna efektiivselt. Üleminek täieliku rõhu alt normaalrõhu alla käib väga kiiresti.


Kui nüüd viimasest postitajast aru saada, siis teemaalgataja mureks on mingisugune blow-off'i häält meenutav susin kui gaasi vabastada? Kui nii, siis teemaalgataja võiks ise oma muret arusaadavalt kommunikeerida.

Kui selline susin tekib, siis võib kahtlustada kuskil torustikus leket, tõenäoliselt tuleb hääl gaasi lahti lastes kuuldavale, kuna mootorimüra sel hetkel väheneb. Võib olla ka kulunud turbost. Tasuks kontrollida pädevate isikute juures.
urks
Huviline
Postitusi: 287
Liitunud: 29.05.2009 21:06 38
Peamine sõiduk: BMW f11 530D
Asukoht: Harjumaa, Rae vald

Re: e39 525d küsimus

Postitus Postitas urks »

"Et sa siis väidad, et kui ma suurel pöördel gaasi maha lasen siis kukub rõhk samakiiresti kui mootori pöörded ja üle rõhku süsteemi ei tekigi??"
Ülerõhk võib jääda sinna jääda 0,1-0,2 sekundiks ja seda sa ei tunneta
Miguel
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 24.02.2013 21:53 37
Peamine sõiduk: BMW 525d
Asukoht: Pärnu, Järvakandi

Re: e39 525d küsimus

Postitus Postitas Miguel »

Mul tekib jah sarnane heli. Turbo geomeetrija jah ei toimi mul praegu kõige paremini, läheb aega ennem kui kõrgemal pöördel turbo järgi tuleb. Sain oma küsimusele vastuse suured tänud! :)
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: e39 525d küsimus

Postitus Postitas Tauri_J »

Miguel kirjutas:Mul tekib jah sarnane heli. Turbo geomeetrija jah ei toimi mul praegu kõige paremini, läheb aega ennem kui kõrgemal pöördel turbo järgi tuleb. Sain oma küsimusele vastuse suured tänud! :)
turbo geomeetria ei tööta siis kui madalatel pööretel jõudu ei ole
Miguel
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 24.02.2013 21:53 37
Peamine sõiduk: BMW 525d
Asukoht: Pärnu, Järvakandi

Re: e39 525d küsimus

Postitus Postitas Miguel »

Jah, olen kursis sellega. Ennemalt polnudki madalal pöördel jõudu, peale mootori vahetust Aga oli mõnda aega kõik ok. Nüüd on nii et madalal pöördel on jõudu (kuid ka ei ole päris õige) siis peale 2000 kaob natukeseks ära ja tuleb mingi 2400 juures ning siis liigub loomamoodi...
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: e39 525d küsimus

Postitus Postitas Tauri_J »

siis olek nagu "flat spot"

mis viitaks pigem õhulugejale
Vasta