1. leht 1-st

e39 525d küsimus

Postitatud: 21.11.2013 22:50 18
Postitas Miguel
Tervist,

Oskab keegi öelda, mis toimub tolles diisel mootoris peale seda kui turbo rõhku enam vaja pole, kuhu see lastakse ja millega seda reguleeritakse?

Kui küsimus segane on siis vabandan. :lol:

Kõike Paremat, Mikk.

Re: e39 525d küsimus

Postitatud: 21.11.2013 23:39 35
Postitas arnis
Turbo rõhku reguleeritakse muutuva turbo geomeetriaga.
Kui rõhku vaja ei ole, siis keeratakse labad vastavalt ning
rõhk kukub säuhti alla :)
Aktuaator on turbo küljes. Pane mootor käima, siis näed,
kuidas see mõne sekundi möödudes ennast liigutab.

Visuaalselt saad abi siit:
http://www.youtube.com/results?search_q ... turbo&sm=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: e39 525d küsimus

Postitatud: 22.11.2013 07:40 00
Postitas Miguel
Selge, aga nt kui kiirenduse ajal gaas lahti lasta, kuhu see ülerõhk lastakse? :roll:

Re: e39 525d küsimus

Postitatud: 22.11.2013 08:20 55
Postitas Kaupo_K
:shock: Mismõttes ülerõhk? Vastavalt gaasivajutamisele viiakse ka mootorisse õhu, mis kohe ära tarvitatakse. Mingit mahutit :lol: selleks pole. Ega siis turbo samamoodi enam edasi puhu kui pöörded madalal. Üleliigne muidu läheb sumpasse. Loe nüüd arnise post ka läbi ja saad aru mismoodi toimib.

Re: e39 525d küsimus

Postitatud: 22.11.2013 16:48 56
Postitas Miguel
suitsev rehv kirjutas::shock: Mismõttes ülerõhk? Vastavalt gaasivajutamisele viiakse ka mootorisse õhu, mis kohe ära tarvitatakse. Mingit mahutit :lol: selleks pole. Ega siis turbo samamoodi enam edasi puhu kui pöörded madalal. Üleliigne muidu läheb sumpasse. Loe nüüd arnise post ka läbi ja saad aru mismoodi toimib.
Et sa siis väidad, et kui ma suurel pöördel gaasi maha lasen siis kukub rõhk samakiiresti kui mootori pöörded ja üle rõhku süsteemi ei tekigi???

Re: e39 525d küsimus

Postitatud: 22.11.2013 17:45 48
Postitas teet82
Diiselmootoritel puudub üldiselt gaasiklapp sisselaskes, seega erilist takistust sinna gaasipedaali vabastamisel ei tule. Ja ühtlasi väheneb koos kütusekoguse vähenemisega ka heitgaaside rõhk, see omakorda võtab turbol hoogu maha jne.

Re: e39 525d küsimus

Postitatud: 23.11.2013 00:32 05
Postitas urks
Üritasin ka kaasa mõelda. Diislil liigutatakse pedaaliga kütuse kogust. Kui seda vähendad siis väheneb ka väljalaske kiirus e. turbo pöörded. Kuna reservpaaki ei ole jookseb ülejääk mõne pöördega läbi klappide väljalaskesse

Re: e39 525d küsimus

Postitatud: 23.11.2013 11:13 31
Postitas Kaupo_K
Et sa siis väidad, et kui ma suurel pöördel gaasi maha lasen siis kukub rõhk samakiiresti kui mootori pöörded ja üle rõhku süsteemi ei tekigi???[/quote]


Mina ei väida siin midagi, vaid tean mida räägin. Kui sa sisepõlemismootori tööpõhimõttest aru ei saa, siis miks küsid siin oma lollust mitu korda järjest üle? Elementaarne tee endale selgeks ennem kui ennast täitsa lolliks teed siin.

Re: e39 525d küsimus

Postitatud: 23.11.2013 21:56 37
Postitas LanseX
Ilmselt te ei saanud aru mida Mikk mõtles.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Hetkel tekib sarnane efekt, aga sellist kraani mis seda tekitaks seal ei ole. Kõik voolikud on kenasti ühendatud.

Re: e39 525d küsimus

Postitatud: 24.11.2013 00:16 11
Postitas Mürka
Nagu eespool öeldud reguleerib turborõhku antud diiselmootoril turbo geomeetria. Blow-off valve, nagu videos on vajalik vaid bensiinimootoritel, millel on gaasiklapp. Diiselmootoril reguleeritakse gaasipedaali asendiga ainult kütuse kogust silindris, seega ei ole vahet, kui kõrgetelt pööretelt ja kui suure koormuse alt sa gaasi järsku vabastad, mootor veereb edasi, klapid avanevad ikka ja see üleliigne rõhk käib lihtsalt läbi silindrite ja satub sealt kohe ka väljalasketorustikku. Ilma kütuseta ei toimu silindris õhu mitmekordset paisumist ja seega see silindrist tühjalt läbi käinud õhk enam läbi turbo käies ei oma seesugust energiat, et ta suurel määral turbo tööd mõjutaks. Samal ajal, kui gaasipedaal vabastatakse, suunab mootori juhtelektroonika ka turbo geomeetriani käsu labasid liigutada sellisesse asendisse, mis aitavad kaasa rõhulangusele, lisaks töötab sellisel hetkel juba turbo poolt sisselaskesse tekitatud ülerõhk tema enda vastu ja pidurdab turbot üsna efektiivselt. Üleminek täieliku rõhu alt normaalrõhu alla käib väga kiiresti.


Kui nüüd viimasest postitajast aru saada, siis teemaalgataja mureks on mingisugune blow-off'i häält meenutav susin kui gaasi vabastada? Kui nii, siis teemaalgataja võiks ise oma muret arusaadavalt kommunikeerida.

Kui selline susin tekib, siis võib kahtlustada kuskil torustikus leket, tõenäoliselt tuleb hääl gaasi lahti lastes kuuldavale, kuna mootorimüra sel hetkel väheneb. Võib olla ka kulunud turbost. Tasuks kontrollida pädevate isikute juures.

Re: e39 525d küsimus

Postitatud: 24.11.2013 00:38 58
Postitas urks
"Et sa siis väidad, et kui ma suurel pöördel gaasi maha lasen siis kukub rõhk samakiiresti kui mootori pöörded ja üle rõhku süsteemi ei tekigi??"
Ülerõhk võib jääda sinna jääda 0,1-0,2 sekundiks ja seda sa ei tunneta

Re: e39 525d küsimus

Postitatud: 24.11.2013 20:32 35
Postitas Miguel
Mul tekib jah sarnane heli. Turbo geomeetrija jah ei toimi mul praegu kõige paremini, läheb aega ennem kui kõrgemal pöördel turbo järgi tuleb. Sain oma küsimusele vastuse suured tänud! :)

Re: e39 525d küsimus

Postitatud: 24.11.2013 21:06 39
Postitas Tauri_J
Miguel kirjutas:Mul tekib jah sarnane heli. Turbo geomeetrija jah ei toimi mul praegu kõige paremini, läheb aega ennem kui kõrgemal pöördel turbo järgi tuleb. Sain oma küsimusele vastuse suured tänud! :)
turbo geomeetria ei tööta siis kui madalatel pööretel jõudu ei ole

Re: e39 525d küsimus

Postitatud: 25.11.2013 12:53 11
Postitas Miguel
Jah, olen kursis sellega. Ennemalt polnudki madalal pöördel jõudu, peale mootori vahetust Aga oli mõnda aega kõik ok. Nüüd on nii et madalal pöördel on jõudu (kuid ka ei ole päris õige) siis peale 2000 kaob natukeseks ära ja tuleb mingi 2400 juures ning siis liigub loomamoodi...

Re: e39 525d küsimus

Postitatud: 25.11.2013 20:46 02
Postitas Tauri_J
siis olek nagu "flat spot"

mis viitaks pigem õhulugejale