1. leht 1-st

E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 14.01.2014 12:53 03
Postitas erik
Tere,

Kas kellelgi on veel probleeme küttega tuuleklaasi pesuritega mis ära jäätuvad?
Kas see on järjekorde tüüpviga või midagi muud?
Igaljuhul külmaga need lahti ei sulagi, sõida palju tahad, päeva keskeks suudab kapoti alt tulev mootori soojus nad lahti sulatada, kuid päeva lõpuks kui mootor ära on jahtunud jäätuvad jälle kinni ongi kõik.
Mõõtsin pinge mis pistikusse jõuab on ca. 4V. Kahjuks isegi UM ei leidnud selle kohta infot mitu volti peavad nad olema, kui ainult seda et tüki hind on 35€ kopikatega ja kas on vaja musta või kroomi.
Ei tahaks nagu ka eest teist taga uusi ära osta, võibolla on asi mõnes muus asjas, mingi plokk ehk?

Tänusõnad ette,
Erik

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 15.01.2014 09:54 29
Postitas maarekl
vaheta vedelik ära seal.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 15.01.2014 09:55 53
Postitas erik
Kui see vaid nii lihtne oleks, talvine vedelik sügisest saadik sees.
Pesurite ehitus on selline et väljutus avasse valgub lumevesi ja ongi otsad jääs.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 15.01.2014 10:27 53
Postitas Rain.
Minul pole senimaani ära jäätunud ja ei tea, et see ka mingi tüüpviga oleks. Pigem proovi auto pealt lund ära pühkida nii, et lund pesuri sisse ei pühi. Ise teen nii ja senimaani pole näinud, et see ära jäätunud oleks. Samas kui vedelik sügisest sees, siis võib vabalt olla, et see enam seda miinus temperatuuri ei kannata, mis meil praegu on ja seetõttu ära jäätubki.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 15.01.2014 13:20 52
Postitas erik
Ma ikka talvel ka juurde vedeliku pannud, sügisest alates kasutan et ei saa olla ka suvisega pooleks vms.
Pühkimise nippi olen ka juba proovinud, aga ikka jäätub.
Kui E39 küttega niplid korras, pidi nende ümber visuaalsed sõõrid tekkima soenemisest...

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 15.01.2014 15:03 55
Postitas maarekl
Palju seda lund seal peal peab olema, et külmuma hakkab? ise pühin auto alati enne sõitu puhtaks ja pole sellist probleemi täheldanud.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 15.01.2014 15:18 10
Postitas erik
Et ei tekiks valet aru saama nagu sõidaksin lumehang auto peal, siis seda lund või jääd pole palju vaja. Piisab kui sinna sisse natukenegi lund satub, kusjuures tuledepesuritega probleemi ei ole.
Ehk olen mingit jama tuuleklaasi vedeliku ostnud ei tea, ostsin uue vaatan kas ikka jäävad kinni.
Igaljuhul mind huvitaks rohkem miks soojendused ei tööta.
Kas juhtme otsas 4 voliti on ok ja tuuleklaasipesurite küttekehad otsas?

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 15.01.2014 17:25 28
Postitas maarekl
OK. ei oska kahjuks öelda, pole kunagi vajadust mõõta olnud.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 15.01.2014 19:39 44
Postitas erik
Järelikult sinul nad töötavad.
Panin nüüd 4l -21 Polari vedelikku sisse, sama jama ikka, see vedeliku jääk külmub pihusti ette lihtsalt kinni.
Kõik nired olid valgeks jää süldiks tõmmanud -12 kraadi juures. Ju see aine peab ikka ka vilets olema...
Ilmselt on e60 põhjusega need pihustid soojendusega.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 15.01.2014 19:48 34
Postitas Rain.
Pesurite soendus oli ka juba E34-jal olemas muidu.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 15.01.2014 20:00 19
Postitas erik
Rain530 kirjutas:Pesurite soendus oli ka juba E34-jal olemas muidu.
Seda küll, kuid E60 on standard varustuses minu teada.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 16.01.2014 20:52 15
Postitas sander k
Ma enda tööautoga maadlesin sama jamaga, klaasipesuvedelik külmus ära. Kojamehed ja selle ümbrus sinist külmunud härmatist täis. Tundub et pesuvedelik kehva kvaliteediga kuna koguaeg pannud seda niinimetatud -20 vedelikku. Arvatavasti kui väljas nii külmaks läheb, siis ei nõustu see vedelik enam pesupaagist väljuma. Kahju et ei ole testrit. Kui palju poes müüdav saast külma reaalselt kannatab.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 16.01.2014 21:44 45
Postitas erik
Ma sõidan palju maanteed ka, linnas tiksudes ehk ei külmukski, sest sõiduki kiirusega suureneb külmumis moment. Tuule kiiruse konverteri kohaselt on tuulega külmumis number tükk maad suurem.
http://www.srh.noaa.gov/srh/ssd/html/windchil.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Järgmine kord ostan kindlalt -30 vedelikku.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 16.01.2014 22:57 55
Postitas hansu
http://www.aripaev.ee/article/2013-12-1 ... muma_varem" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 17.01.2014 07:38 37
Postitas hansu
erik kirjutas: Mõõtsin pinge mis pistikusse jõuab on ca. 4V.
Kas sel hetkel oli auto soe? Mõõda külmalt ka seda pinget.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 17.01.2014 08:00 05
Postitas erik
hansu kirjutas:
erik kirjutas: Mõõtsin pinge mis pistikusse jõuab on ca. 4V.
Kas sel hetkel oli auto soe? Mõõda külmalt ka seda pinget.
Auto oli õues vähemalt -7 kraadi käes, viimasest sõitmisest oli 2,5 tundi.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 17.01.2014 09:35 11
Postitas hansu
Aga mõõda pihusti klemmide vahel takistus ära.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 20.01.2014 13:24 50
Postitas erik
Mõõtsin, 600 oomi on takistus.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 21.01.2014 07:08 33
Postitas iaanek
600Ω ja 14V teeb võimsuseks 0,3W, mõõdetud 4V puhul aga 0,03W.
Mõlemad on ilmselgelt liiga vähe, seega pihusti kütteelement on kindlasti läbi.
Korras pihusti takistus võiks hinnanguliselt olla 10-20Ω.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 06.02.2014 01:34 31
Postitas iaanek
Jäid ühed E60 düüsid näppu ja takistus on nendel 10 oomi.
Seega on toitepinge suurusjärk 4 volti õige, küttevõimsuseks tuleb siis ~1,6 W.
14 voldiga läheb tõenäoliselt põlema.

Mõlemad düüsid lekkisid päris korralikult alt korpuse vahelt.
Ongi niimoodi ehitatud, et lekkima hakkaks- silikoonist rõngastihend sureb ära.
Konstruktsiooni nt. E34 düüsidega võrreldes on need parajad säästujunnid.
Leket saab remontida: düüs lahti võtta, sisemisel osal välimine krae maha lõigata, siis 2 poolt korralikult kokku suruda ja kuuma traadi jupid külgede pealt paar mm tihvtidena sisse sulatada.

Re: E60\61 tuuleklaasi pesurid

Postitatud: 06.02.2014 12:48 18
Postitas erik
Aitüma, nüüd tean siis kindlalt et düüsid õhtul.
Hetkel lahendasin asja nii et ostsin olerexist -30 tuuleklaasi vedelikku, krt selle Polari -21 on nagu öö ja päev.
Aga eks peaks vaatama uued düüsid siiski asemele, vb lõhuvad katkised midagi ära veel.

Kus juures see põlema minemine pole mingi nali, netis surfates jäi silma:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ause-fires" onclick="window.open(this.href);return false;