e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Natuke sorasin foorumis aga konkreetset teemat ikkagi selle kohta ei leidnud...
Sooviks, et saaksin tagaluugi ilusti puldist lahti, kas kuskilt leiaks õpetuse kuidas luugi mootoris õli vahetada/lisada või peab hoopis kuhugi spetsialisti poole pöörduma ja milline see õige õli peaks olema?
Tänan!
Sooviks, et saaksin tagaluugi ilusti puldist lahti, kas kuskilt leiaks õpetuse kuidas luugi mootoris õli vahetada/lisada või peab hoopis kuhugi spetsialisti poole pöörduma ja milline see õige õli peaks olema?
Tänan!
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Õlipaak on all, varuratta lähedal. Tuleb suht kergelt maha.
BMW-l on sinna eriti kallist õli pakkuda, aga kuna tegu on
hüdraulilise süsteemiga, siis peaks sinna käima siiski normaalne
hüdraulikaõli (ATF).
" onclick="window.open(this.href);return false;
See ei oel küll õige auto, aga sarnane süsteem.
BMW-l on sinna eriti kallist õli pakkuda, aga kuna tegu on
hüdraulilise süsteemiga, siis peaks sinna käima siiski normaalne
hüdraulikaõli (ATF).
" onclick="window.open(this.href);return false;
See ei oel küll õige auto, aga sarnane süsteem.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Luugi mootori/õlipaagi asukoht on teada jah
Tundub täpselt samasugune mootor ja värk ainult, et meil on õlipaak allpool nagu videos õli lisamise ajal, see õlipaak jäi küll jube tühjaks
Üs. peab samamoodi 2korda õli lisama?
Leidsin pildi ka, pannakse seda õli või pole sel mingit vahet ja sobib ka tavaline ATF?
Tundub täpselt samasugune mootor ja värk ainult, et meil on õlipaak allpool nagu videos õli lisamise ajal, see õlipaak jäi küll jube tühjaks
Üs. peab samamoodi 2korda õli lisama?
Leidsin pildi ka, pannakse seda õli või pole sel mingit vahet ja sobib ka tavaline ATF?
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4370
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
See on õige õli sinna sisse. Tavaline ATF sinna ei sobi. Talvel luuk korralikult siis enam ei toimi.
tel. 51 949 859
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Huvitav, miks ATF talvel hakkama ei saa
Viskoosused on neil väga sarnased, määrdeomadused
vast nii tähtsad pole kui seda 100x kuus kasutatakse.
Viskoosused on neil väga sarnased, määrdeomadused
vast nii tähtsad pole kui seda 100x kuus kasutatakse.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Kas see on muidu õli lisamise auk, kui peale uue õli panekut vaja hiljem lisada, siis ei pea seda kopsikut õli lisamiseks ära kiskuma?
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4370
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Miinuskraadidega on ta vedelam.
Lihtlabane ATF DIII oli ennem enda E38 luugitõstuki süsteemis. Ise panin tuginedes interneti "tarkusele"
Suvel töötas ilusti vaikselt. Kui sügiseks läks ja ilmad jahenesid, siis hakkas tõstuk "ruigama". Talvel oli puhta metsas - rohkem üürgas kui tõstis. Ühendasid HKM mooduli lahti ja kasutasin külmal ajal luuki manuaalselt.
See oli 2012/2013 talvel.
Nüüd on eelpool nimetatud Fluid 41 sees ja luuk toimetab ka madalate miinuskraadidega edukalt ja madala müraga.
Lihtlabane ATF DIII oli ennem enda E38 luugitõstuki süsteemis. Ise panin tuginedes interneti "tarkusele"
Suvel töötas ilusti vaikselt. Kui sügiseks läks ja ilmad jahenesid, siis hakkas tõstuk "ruigama". Talvel oli puhta metsas - rohkem üürgas kui tõstis. Ühendasid HKM mooduli lahti ja kasutasin külmal ajal luuki manuaalselt.
See oli 2012/2013 talvel.
Nüüd on eelpool nimetatud Fluid 41 sees ja luuk toimetab ka madalate miinuskraadidega edukalt ja madala müraga.
arnis kirjutas:Huvitav, miks ATF talvel hakkama ei saa
Viskoosused on neil väga sarnased, määrdeomadused
vast nii tähtsad pole kui seda 100x kuus kasutatakse.
tel. 51 949 859
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Meil ka undab ja möirgab rohkem ei midagi
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
No selge, eks õpin teiste vigadest, panen kevadel süsteemi autosse ja täidan
eelmainitud külmakindlama vedelikuga
eelmainitud külmakindlama vedelikuga
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
http://www.maardekeskus.ee/advanced_sea ... oil_type=0" onclick="window.open(this.href);return false;
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4370
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Luugiamort(detail 6) võib kah väsinud olla, kuna see abistab hüdraulikat tõstmisel.Liia kirjutas:Meil ka undab ja möirgab rohkem ei midagi
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=60
tel. 51 949 859
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
No kui alguses käega aidata ja paar korda pulti vajutada hakkab ka luuk üles tõusma, eks paistab mis ta peale õlivahetust teeb.
Nr.6 jublakas väsinud või nr.2 luugiamort?
Nr.6 jublakas väsinud või nr.2 luugiamort?
Viimati muutis MSJ, 31.01.2014 03:04 59, muudetud 2 korda kokku.
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Ahjaa, lisaks amortide riketele esineb ka hingede kinni roostamist.
Seda on vast raskem märgata kui hüdraulika on küljes.
Iseenesest tuvastada saab sedasi, et luuk läheb ülesse raskelt
ja alla tuleb ka väga raskelt, hüdraulika teeb iseenesest vist asja raskemaks.
Seda on vast raskem märgata kui hüdraulika on küljes.
Iseenesest tuvastada saab sedasi, et luuk läheb ülesse raskelt
ja alla tuleb ka väga raskelt, hüdraulika teeb iseenesest vist asja raskemaks.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Igatahes selle suurema külmaga ei taha luuk ennast üldse üles ajada tõsta või ära tõsta aga soojema ilmaga, kui nats kaasa aidata hakkab ennast siiski vaikselt üles ajama ja tundub asi vist ikka õlis olevat.
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Vahetasid siis ikka vana õli uue vastu ära või ei seda plastik kopsikut ei tasuks näppida võid selle katki teha.Liia kirjutas:Igatahes selle suurema külmaga ei taha luuk ennast üldse üles ajada tõsta või ära tõsta aga soojema ilmaga, kui nats kaasa aidata hakkab ennast siiski vaikselt üles ajama ja tundub asi vist ikka õlis olevat.
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Veel pole midagi vahetatud vana õliga ikka teeb seda pulli, lihtsalt mainisin vahepeal, et mida külmem on seda sitemini see luuk töötab.
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Vaheta õli ära täielikult ja hakkab toimetamaLiia kirjutas:Veel pole midagi vahetatud vana õliga ikka teeb seda pulli, lihtsalt mainisin vahepeal, et mida külmem on seda sitemini see luuk töötab.
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Ma sain nii aru, et mul vale õli(tavline ATF), mis külmaga vedelaks läheb ja seepärast ei tulegi lahti ja et luuki toimima saada tuleks panna kogu süsteemi uus õli, mis ka külmaga vedelaks ei lähe ja avab luugi probleemideta.
.....järelikult süsteemis vedel õli, mis külmaga ei suuda luuki üles lükata isegi natuke kaasa aidates, vastupidiselt külmale tõuseb luuk soojema ilmaga korra aidates ilusti üles
Kõigi nende luugid toimivad, kes selle konkreetse õli Aeroshell 41 oma süsteemi valanud nii sooja ilmaga, kui külma ilmaga nii vähamalt nad räägivad
.....järelikult süsteemis vedel õli, mis külmaga ei suuda luuki üles lükata isegi natuke kaasa aidates, vastupidiselt külmale tõuseb luuk soojema ilmaga korra aidates ilusti üles
Kõigi nende luugid toimivad, kes selle konkreetse õli Aeroshell 41 oma süsteemi valanud nii sooja ilmaga, kui külma ilmaga nii vähamalt nad räägivad
Viimati muutis MSJ, 07.02.2014 19:31 50, muudetud 2 korda kokku.
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Peeter A räägib, et miinusega vedelam mina ei räägi midagi, mina sellest tuletan!Kuno_T kirjutas:Ära aja mõistusevastast juttu, külmaga ei lähe mingi õli vedelemaks.
PeeterA kirjutas:Miinuskraadidega on ta vedelam.
Lihtlabane ATF DIII oli ennem enda E38 luugitõstuki süsteemis. Ise panin tuginedes interneti "tarkusele"
Suvel töötas ilusti vaikselt. Kui sügiseks läks ja ilmad jahenesid, siis hakkas tõstuk "ruigama". Talvel oli puhta metsas - rohkem üürgas kui tõstis. Ühendasid HKM mooduli lahti ja kasutasin külmal ajal luuki manuaalselt.
See oli 2012/2013 talvel.
Nüüd on eelpool nimetatud Fluid 41 sees ja luuk toimetab ka madalate miinuskraadidega edukalt ja madala müraga.
arnis kirjutas:Huvitav, miks ATF talvel hakkama ei saa
Viskoosused on neil väga sarnased, määrdeomadused
vast nii tähtsad pole kui seda 100x kuus kasutatakse.
Viimati muutis MSJ, 07.02.2014 19:26 41, muudetud 1 kord kokku.
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Ma arvan et õli lihtsam vahetada, kui amorti ja siiani on kõik oma luugid tööle saanud õige õli panekuga ja siis ütlen sulle, kui õli vahetatud, et luuk hakkas tööle.
Ei kühvelda ma midagi!!!
Sa tahad öelda, et kõigil kel luugid talvel üles ei tõuse ja vaja luuki lahti saamiseks kangutada nendel on luugiamordid õhtal, vaevalt küll!
Ei kühvelda ma midagi!!!
Sa tahad öelda, et kõigil kel luugid talvel üles ei tõuse ja vaja luuki lahti saamiseks kangutada nendel on luugiamordid õhtal, vaevalt küll!
Viimati muutis MSJ, 07.02.2014 19:42 20, muudetud 1 kord kokku.
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Ma vist sain aru.
Liia, seda luuki hoiavad üleval kokku 4 silindrit, kaks klaasi küljes, kaks luugi küljes.
Ainult üks silinder luugil töötab õliga, aga üksi ta hakkama ei saa.
Ülejäänud silindrid on tavalised "vedrutaolised". Ka need lähevad katki.
Kui ülejäänud kolmest mõni ei tööta, ei tööta luuk õigesti.
Kui sul klaas püsib ilusti üleval (ja käib üles alla ka kergelt), siis katki on
see vedrutaoline luugi küljes. Sinu käsi asendab antud olukorras katkist vedru.
Liia, seda luuki hoiavad üleval kokku 4 silindrit, kaks klaasi küljes, kaks luugi küljes.
Ainult üks silinder luugil töötab õliga, aga üksi ta hakkama ei saa.
Ülejäänud silindrid on tavalised "vedrutaolised". Ka need lähevad katki.
Kui ülejäänud kolmest mõni ei tööta, ei tööta luuk õigesti.
Kui sul klaas püsib ilusti üleval (ja käib üles alla ka kergelt), siis katki on
see vedrutaoline luugi küljes. Sinu käsi asendab antud olukorras katkist vedru.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
See on ka selge vanadusest asjad väsivad!
Klaas eraldi käib minuteada raskelt nii lahti, kui kinni ja seisab ka üleval.
Klaas eraldi käib minuteada raskelt nii lahti, kui kinni ja seisab ka üleval.
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Härrad Kuno ja arnis asi nii, pandi aku peale ja uurisime selliseid asju ehk juba selge teile täpselt, kuid meile mitte nii väga
Klaas tõuseb natule raskemalt üles nagu miski takistaks ja seisab üleval küll(täiesti üleval), kui klaas natuke allapoole seisma panna, siis kahjuks vajub alla/kukub kinni.
Luugiga ise nii, et kui luuki ilma akuta tõsta läheb raskelt üles ja raskelt alla!
Aku peal ja kui pulti vajutada, siis lükkab luugi alt lahti kuid mootor jääb undama ja kui auto seisnud mitu päeva, siis tuleb tõsta luuki ise üsna kõrgele enne kui vedama hakkab, iga sellise protsessi kordamise järel tuleb luuki aina vähem tõsta.
Lõpuks seis selline, et puldist lükkab luugi alt lahti, kuid ise tõstm aei hakka ja iga kord tuleb käega kaasa aidata ning luuki kuskil 20-25cm tõsta, siis tõstab ennast juba ise üles.
Arvatavasti ongi mingi vedru viga küljes kuna alguses 20cm ei võta vedu
Nüüd peaks kindlalt viga tuvastatav olema
Mingiaeg läheb meil ka katuseraamide paigalduseks, siis tuleb ülevalt niikuinii lahti võtta, saab pool tööd kellelegi ette ära teha
Klaas tõuseb natule raskemalt üles nagu miski takistaks ja seisab üleval küll(täiesti üleval), kui klaas natuke allapoole seisma panna, siis kahjuks vajub alla/kukub kinni.
Luugiga ise nii, et kui luuki ilma akuta tõsta läheb raskelt üles ja raskelt alla!
Aku peal ja kui pulti vajutada, siis lükkab luugi alt lahti kuid mootor jääb undama ja kui auto seisnud mitu päeva, siis tuleb tõsta luuki ise üsna kõrgele enne kui vedama hakkab, iga sellise protsessi kordamise järel tuleb luuki aina vähem tõsta.
Lõpuks seis selline, et puldist lükkab luugi alt lahti, kuid ise tõstm aei hakka ja iga kord tuleb käega kaasa aidata ning luuki kuskil 20-25cm tõsta, siis tõstab ennast juba ise üles.
Arvatavasti ongi mingi vedru viga küljes kuna alguses 20cm ei võta vedu
Nüüd peaks kindlalt viga tuvastatav olema
Mingiaeg läheb meil ka katuseraamide paigalduseks, siis tuleb ülevalt niikuinii lahti võtta, saab pool tööd kellelegi ette ära teha
Viimati muutis MSJ, 07.02.2014 20:53 13, muudetud 2 korda kokku.
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Paistab, et kolmepeale saab selgeks ka lõpuks, tänud Kuno ja arnis-ele nüüd lõplikult selge meile!
Ei tea kas peale um-i 3x 68-10% saab kuskilt mujalt ka neid luugi amorte?
Ei rohkem pole vaja/ei taha midagi vahetada
Ei tea kas peale um-i 3x 68-10% saab kuskilt mujalt ka neid luugi amorte?
Ei rohkem pole vaja/ei taha midagi vahetada
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Aahaa vaatsin ise valesi asju, tänan info eest ja hea, et see lõpuks selgeks sai
Kui läheb katusereelingute paigalduseks eks siis laseb ka kellelgi luugi amorte vahetada
Kui läheb katusereelingute paigalduseks eks siis laseb ka kellelgi luugi amorte vahetada
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Lisaks vaja hinged alguses käima saada ja siis paksema määrdega ära kaitsta,
nagu eelnevalt mainitud. Kui see meelest läheb, siis vaja kogu jama uuesti
lahti kangutada.
nagu eelnevalt mainitud. Kui see meelest läheb, siis vaja kogu jama uuesti
lahti kangutada.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Nendel kahel tegevusel pole miskit ühist.Liia kirjutas: Kui läheb katusereelingute paigalduseks eks siis laseb ka kellelgi luugi amorte vahetada
Siin post 30 on pildiseeria kus näha ka vajalikud tööriistad. Mina tegin endale ise selle suur gaasverdu vahetamise tööriista. Ostad uue amordi ära ja selle järgi hea teha. Klaasi omad vahetasin samaga pärast, lõin lihtsalt selle otsas olevad nagad koomale.
Kui luuk on lahtises asendis siis on gaasvedru lõpuni lahti seega miskid jõudu seal vaja pole. Tõstad luugi üles ja paned puutoika luuki hoidma ja hakkad toimetama.Kuno_T kirjutas: Põhjus riistade ja meeste järele selles, et kataloog näitab suure gaasivedru jõuks 1,6kN. See on siis maakeeli 160 kg.
:
Viimati muutis hansu, 08.02.2014 23:10 25, muudetud 1 kord kokku.
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Just, keskmine tegija teeb amordivahetuse ise ära.
Ma leidsin toru (mingi kahtlase tolmuimeja vars)
Sobis ideaalselt.
Ma leidsin toru (mingi kahtlase tolmuimeja vars)
Sobis ideaalselt.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: e39´01a. Touring automaatne tagaluuk
Ahah tulebki välja, et laepolstrit maha ei võetagi seda parem, siis saab vahetada millal iganes!
Ossa juudas, kui peen töö, aina paremaks läheb
Töömehed oma riistadega siin ju olemas
Ossa juudas, kui peen töö, aina paremaks läheb
Töömehed oma riistadega siin ju olemas
hansu kirjutas:Nendel kahel tegevusel pole miskit ühist.Liia kirjutas: Kui läheb katusereelingute paigalduseks eks siis laseb ka kellelgi luugi amorte vahetada
Siin post 30 on pildiseeria kus näha ka vajalikud tööriistad. Mina tegin endale ise selle suur gaasverdu vahetamise tööriista. Ostad uue amordi ära ja selle järgi hea teha. Klaasi omad vahetasin samaga pärast, lõin lihtsalt selle otsas olevad nagad koomale.
Kui luuk on lahtises asendis siis on gaasvedru lõpuni lahti seega miskid jõudu seal vaja pole. Tõstad luugi üles ja paned puutoika luuki hoidma ja hakad toimetama.Kuno_T kirjutas: Põhjus riistade ja meeste järele selles, et kataloog näitab suure gaasivedru jõuks 1,6kN. See on siis maakeeli 160 kg.
: