E39 99a probleem automaatkastiga.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
kenwo22
Huviline
Postitusi: 1153
Liitunud: 04.08.2009 16:32 22
Peamine sõiduk: E61 530d

E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas kenwo22 »

Tere

Probleem selles,et mõnikord kui äkiliselt kohapealt ära minna(käiguvalitsa asend kohapeal D),
siis kiirendab mingi väikse hetke ja lööb järsult käigukangi asendi N peale,pöörded jooksevad peaaegu põhja.

Viga ei esine iga kord kuid on tegelikult ohtlik,seega loodan,et kellelgi varem sarnast probleemi esinenud.

Igasugune nõu on väga teretulnud.

Tänud.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas arnis »

Vahepeal isegi selliseid asju juhtunud, et käiguvaliku kangi andur puruks
või kinni kiilumas (käigud käivad raskelt).
Veendu ka selles, et käigukasti padjad on korras.

Aga põhimõtteliselt õlitaseme kontroll on ainukene odav liigutus.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
kenwo22
Huviline
Postitusi: 1153
Liitunud: 04.08.2009 16:32 22
Peamine sõiduk: E61 530d

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas kenwo22 »

Sai siis natuke katsetusi tehtud. Põhjagaasiga kui valits D peal viskab käigu alati välja,
Aga pannes Sport/steptronic reziimile siis ei viska.


Pole enne tähele pannudki,kuid kiirendades mõõdukalt, käiguvalits liigub kaasa, ehk siis nö viimast välja pigistades liigub ta nii palju,et käiguvalits liigub ise asendisse N

Viga võib ikka patjades seega olla?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas arnis »

Mootori padjad ja käigukasti padjad teevad koostööd. Kõik tuleb üle kontrollida.
Kui üldse vahetada, siis vahetada originaalide vastu, Corteco/Lemförder.
~60€ mootoripadja kohta, käigukastile märgatavalt odavamad.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
argos
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 18.08.2011 10:35 04

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas argos »

Mul tegi nii, kui mootoripadi pooleks oli..
Kiirendamisel mootori üks külg tõusis ja käigukangi tross tõmbus pingule ning tõmbas käigu N peale. S-i peal ei olnud tal võimalik N peale minna kuna on juhiku tõttu "lukus" ning venitas teda niisama jõuga.
kenwo22
Huviline
Postitusi: 1153
Liitunud: 04.08.2009 16:32 22
Peamine sõiduk: E61 530d

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas kenwo22 »

Selge.

Homme saan auto alla vaadata ja padjad üle kontrollida.


Küsimus aga suurele ringile,

kuidas käitub teie masinal käiguvalits?

kas siis kui kast on asendis P ja tahad vahetada kas R N või D peale,siis kas selleks peab peale piduripedaali tallamise ka kangil oleva nupu alla vajutama? või mis eesmärgiga see nupp on?

Enda omal saab käiku valida P pealt R N või D peale ilma seda nuppu kasutamata ja kui on juba R või N võiD peal siis ei pea positsiooni vahetamiseks pidurit ega kangi nuppu kasutama.Kas see peab nii olema?
Kasutaja avatar
Jizz
Huviline
Postitusi: 311
Liitunud: 26.02.2011 17:45 35
Peamine sõiduk: BMW E39 525TDSAT

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas Jizz »

Seda nuppu vajutan siis, kui P pealt tahan D'le panna. Muidu iseensest sõidu ajal (ilma piduripedaali ja nuppu vajutamata) D pealt N'ile saab panna küll. Et D pealt S'le, siis peab nuppu (pedaali ei pea). D pealt R'le peab nuppu vajutama, ma vajutan pedaali ka ikka alla, ilma pedaalita ei ole proovinud.

Ehk on abiks..
kenwo22
Huviline
Postitusi: 1153
Liitunud: 04.08.2009 16:32 22
Peamine sõiduk: E61 530d

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas kenwo22 »

Jizz kirjutas:Seda nuppu vajutan siis, kui P pealt tahan D'le panna. Muidu iseensest sõidu ajal (ilma piduripedaali ja nuppu vajutamata) D pealt N'ile saab panna küll. Et D pealt S'le, siis peab nuppu (pedaali ei pea). D pealt R'le peab nuppu vajutama, ma vajutan pedaali ka ikka alla, ilma pedaalita ei ole proovinud.

Ehk on abiks..
Minul piisab kohapealt sõidu alustamiseks vaid piduripedaali alla vajutamisest ja kangi liigutamisest, selle jaoks kangi nuppu alla vajutama ei pea.

D pealt S peale läheb mul ka ilma nuppu vajutamatta.

kui kohapeal R peale panen ja auto liigub,siis saan ilma pedaali vajutamata ja nuppu vajutamata liigutada kangi N peale Ja ka D peale(D peale tõmbasin siis kui hoog oli autol laugenud kuna kardan ikkagi et see lukusti ei toimi ja võibolla läheks ka liikuva autoga D pealt R peale ja vastupidi,mis siis ilmselt lõhuks kasti ära.
Kasutaja avatar
Jizz
Huviline
Postitusi: 311
Liitunud: 26.02.2011 17:45 35
Peamine sõiduk: BMW E39 525TDSAT

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas Jizz »

No nüüd oleks vaja kellegi kolmanda isiku arvamust, kuidas asjad käivad :D Ega ma ei ütlegi, et mul õigesti on, võib-olla nii nagu sul on, on õige. Aga ptui-ptui-ptui mul praegu pole mingeid probleeme käigukastiga.
kenwo22
Huviline
Postitusi: 1153
Liitunud: 04.08.2009 16:32 22
Peamine sõiduk: E61 530d

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas kenwo22 »

Oleks tänuväärt küll kui keegi veel kommenteeriks enda masina käiguvalitsa kasutamist.


Enda omal selgus siis täna et käigukasti üks patjadest on läbi omadega,tundub lausa et padi on kaheks jupiks purunenud(ülaosa alaosast eraldunud). Usun täitsa,et see võib seda Neutraali peale käigu vajumist täitsa põhjustada. :)

Aga annan märku kas lugu laheneb peale padja vahetust. :)
Kasutaja avatar
plekikortsutaja
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 06.11.2011 05:28 16

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas plekikortsutaja »

loodan,et teema algataja ei pahanda eriti(ja kui pahandab siis teen oma teema,pole probleem ju) ,aga siin on juttu e39 automaatkastist ja minu lugu on reaalselt seotud just e39 automaatkastiga.kuigi vahe tuleb sisse sellega,et minu auto on 2001 a. 142 kW variant.ja sellel vahel võib ola mingi tähtsus.ja juhtus selline lugu : sõitsin mitte eriti rahulikult ja tegelt kiirendasin suht agaralt kuni umbes 160km/h üle Roopa viadukti Tartus.kui sellest üle sain,tundsin,et auto ei vaheta justkui enam käike.täpselt selline tunne,nagu oleks viies sisse jäänud ja kavatsebki sellega sõita ilma vahetamata.õnneks polnud kaugele enam veereda ja umbes 600 m pärast olin jõudnud paikka kuhu sõitsin.selleks ajaks oli mingi kärsakas üleval ja korralik õliriba auto taga.kapott lahti ja asja uurima.selgus,et radiaatorist välja tulevate torude küljest oli 1 voolik lahti tulnud.ehk siis mingist kasti õli jahutusest niipalju kui mina taipan.terve kapotialune punast õli täis jne. ja siit siis küsimus minu tehnikahuvilistele sõpradele - mis siis õieti juhtus?
Ostan e38
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas arnis »

Voolik võib katki minna ja võib lahti tulla. Lahti tuleb kas
selle pärast, et halvasti pandi kokku või selle pärast, et midagi
läks sees liiga hapuks, rõhk ronis katastroofiliseks ja oligi.
Sõita ei tohi, voolik tagasi ja spetsõli tagasi kasti. Kui auto
korralik siis arvesta, et õli ei maksa paar euri liiter.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
plekikortsutaja
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 06.11.2011 05:28 16

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas plekikortsutaja »

no minu käes oldud aja jooksul pole neid voolikuid keegi eriti lahti võtnud või vahetanud vms.kastiõli vahetati eelmisel aastal.siiani on ta täiesti normaalselt toiminud.enne õli vahetamist tundus,et vahetas käike kuidagi hilja,aga pärast oli kõik ok.ja nüüd selline ulmeline lugu
Ostan e38
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas arnis »

No ma ei tea täpselt kuskohas sul lahti tuli, aga kasti õli vahetamisel
üht-teist peab lahti tegema. Võib-olla vahetamise käigus siis midagi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Jizz
Huviline
Postitusi: 311
Liitunud: 26.02.2011 17:45 35
Peamine sõiduk: BMW E39 525TDSAT

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas Jizz »

Mul juhtus E34 525tdsa'ga sama pull. Jahutustoru läks puru ja terve kapotialune oli käigukastiõli täis. TDSA'de puhul pidi see tüüpviga olema, et need puru lähevad aga ma ei teadnud kontrollida.

Kuna lammutusest uut korralikku toru ei leidnud, lapiti vana kokku, kastist vana õli välja (niipalju kui seda oli), kõik raua purust puhtaks, käigukastiõli filtri vahetus, uus õli sisse ja kast on nagu uus.

Aga võin ka öelda, et see pull läks päris korralikult maksma, kuna ise remontida ei saanud ja nagu eelpool kommenteerija mainis siis ATF õli maksab tsipa rohkem, kui mootoriõli.
Kasutaja avatar
plekikortsutaja
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 06.11.2011 05:28 16

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas plekikortsutaja »

minul lõi vooliku lahti kiirliitmikust,mis käib toru otsa kohe radiaatori küljes
Ostan e38
Kasutaja avatar
plekikortsutaja
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 06.11.2011 05:28 16

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas plekikortsutaja »

voolik pandi tagasi,õli valati normi.auto sõidab.aga kiirendada küll enam ei julge :?
äkki keegi arvab veel midagi?
Ostan e38
kenwo22
Huviline
Postitusi: 1153
Liitunud: 04.08.2009 16:32 22
Peamine sõiduk: E61 530d

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas kenwo22 »

Kuno_T kirjutas:Ei usu. Kui patja vahetad, uuri rohkem ja lülita mõtlemine sisse. Pane korraks käiguvalits P-asendisse ja lase korraks trossi otsas olev reguleerpolt lõdvaks.
Lõhkine padi sai välja vahetatud kuid trossisüsteemi veel esialgu ei näppinud,kuid peab vast ka seda vaatama.

Käiku enam N peale ei löö kui 1. käiguga kiirendada aga kang siiski liigub natuke,mitte lihtsalt nii palju enam,et käigu välja lööks.
kenwo22
Huviline
Postitusi: 1153
Liitunud: 04.08.2009 16:32 22
Peamine sõiduk: E61 530d

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas kenwo22 »

Kahjuks polnud piisavalt aega,et edasi uurida,kuna omal tõstuki;kanali võimalus puudub ja töögraafik on tihe.
Padi tahtis aga nii ehk naa vahetust,kuna oli sõna otseses mõttes pooleks läinud. Ei lootnudki,et see probleemi kaotab,aga kindlasti mõjutas mingil määral kasti,mootori sujuvamat koostööd.

Kui trossi üle vaatan,valgustan veel viimast korda foorumi lugejaid.Ehk kellelgi veel sarnane probleem tulevikus.
Kasutaja avatar
fildeo
Huviline
Postitusi: 444
Liitunud: 08.02.2009 12:47 11
Peamine sõiduk: 525i m20 e34
Asukoht: Tartu\Ülenurme

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas fildeo »

Ei taha küll mingi vana jama üles kaevaja olla kuid, mul sama jama et ei liigu hästi enam N'ilt D'le. On keegi lahendust leidnud ? Ise olen ka vahepeal mingit kolksu kuulnud.... Kas siis kastipadjad või mootori padjad ?
Kasutaja avatar
fildeo
Huviline
Postitusi: 444
Liitunud: 08.02.2009 12:47 11
Peamine sõiduk: 525i m20 e34
Asukoht: Tartu\Ülenurme

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas fildeo »

Minu probleem peitus põhjakatte plekis mis on kaasti hoova ette kinni kiilunud...
kenwo22
Huviline
Postitusi: 1153
Liitunud: 04.08.2009 16:32 22
Peamine sõiduk: E61 530d

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas kenwo22 »

Milles vòiks probleem olla kui automaatkastiga 530d teeb d pealt r peale kangi liigutades kogu auto ysna tugeva jònksu. Kàike vahetab sujuvalt ja probleemideta. Kas peale kasti ja mootoripatjade voiks midagi veel kontrollida?kui siis mida?
RoccatX
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 31.12.2017 16:13 04

Re: E39 99a probleem automaatkastiga.

Postitus Postitas RoccatX »

Mul selline lugu, et külmalt liigub käigukang kergesti, aga pärast 10km sõitu hakkab raskemalt liikuma. Mida esimese asjana vaadata? Käigukasti padjad? Mõni tross? Või õlitada seda käigukangi liigendit, mis seal käigukangi naha all on?
Vasta