1. leht 9-st

5 seeria (E39/E34+E46) varjatud menüüd

Postitatud: 18.02.2006 18:33 37
Postitas Relk
Saksakeelne õpetus kuidas varjatud menüüdele ligi pääseda.

Sama õpetus on mul ka E34 kohta olemas aga see on pdf nii, et kui keegi tahab andku märku.

Folgende Schritte sind nötig um die geheimen Menüs im Tacho freizuschalten:
Järgnevad käigud siis vajalikud tahomeetris varjatud menüü avamiseks.

Tötöab nii E39 kui kaE46 puhul:

1.Schritt: Zündung auf Stufe 1
Süüde esimesse asendisse.
Pilt

2. Schritt Den Rückstellknopf für die Tageskilometer (linker Knopf) ca. 5s lang drücken.
Man sprint ins Menu 1.
Päevasõidu näidu nuppu all hoida umbes 5 sekundit. Tegelikult hoia seda all seni kuni tuleb ette menüü 1.0
Pilt

(Die Tageskilometer werden erst zurückgestellt, erscheinen dann aber wieder) Päevasõidu näit algul nullitakse, kuid ilmub hiljem uuesti

HINWEIS 5er E39 ohne BC: Zum ins Geheimmenü rein kommen, Tageskilometer-Rückstelltaste gedrückt halten dann Zündung auf Stufe 1 schalten.

3. Schritt: Nun den linken Knopf solange drücken bis man im Menu 19 ist. Dabei muss man relativ zügig drücken und keine längeren Pausen machen, sonst springt man gleich wieder raus und muss von vorne beginnen.
Nüüd tuleks hakata taas nö nullimise nuppu vajutama väikeste vahedega kuni jõuad menüüni nr 19.
Pilt

4. Schritt Wenn man im Menu 19 ist, klinkt sich das Menu nach einem kurzen Augenblick ein und wechselt dann laufend von L_oFF auf L_on was Lock On und Lock Off entspricht.
Wenn die Anzeige gerade mal auf L_oFF ist, schnell die linke Taste drücken und schon sind die Menüs freigeschaltet.
Olles jõudnud menüüni 19 tuleb hetk oodata. Seejärel läheb ta 19ndasse menüüsse sisse ning hakkab filkuma näit L_ON ja L_OFF kordamööda. Mis tähendab siis Lock On ja Lock Off. Kui näit on parasjagu L_OFF peal, siis tuleks veelkord korraks nuppu vajutada ning ongi varjatud menüüd avatud.
Pilt

5. Schritt: Wenn man alles richtig gemacht hat, springt man automatisch ins Menu 0 und weiss dass die Menus jetzt freigeschaltet sind. Nun kann man mit der Tageskilometerrückstelltaste durch die Menüs 1-21 durchnavigieren. Bleibt man einen Moment bei einem Menü stehen, wird das Menü ausgewählt.
Kui kõik sai õieti tehtud hüppab ta menüüsse 0. Nüüd saab jälle sama nupuga läbi menüüde 1-21 sirvida. Kui jääd hetkeks pidama mingil kindlal menüül siseneb ta sellesse ning siis saab sama nupuga juba alamenüüsid valida. Kui soovid alamenüüst lahkuda ja uuesti põhimenüüde seas liigelda tuleb nuppu mõni sekund all hoida
Pilt

Auflistung Geheimmenüs:

Menu 1: Fahrzeuginfomationen Info auto kohta
- Menu 1.0 Fahrgestellnummer Tootmisnumber
- Menu 1.1 K-Zahl Tachokombi K-number
- Menu 1.2 BMW Teilenummer Instrumentenkombi Instrumentide detailinumber
- Menu 1.3 Codier/Diagnose/Busindex
- Menu 1.4 Herstellungsdatum Fahrzeug (Format: KW/J) tootmiskuupäev formaadis: nädal/aasta
- Menu 1.5 Hardware-/Softwarestand
- Menu 1.6 Einspritzstatus / Zylinderzahl / Motorfaktor Sissepritse/silindrite arv/mootorifaktor

Menu 2: Instrumentenkombi-Test (Bild) instrumentide test. Seda soovitan soojalt teha. Visuaalselt üli effektne. Kõik tulukesed armatuuris süttivad ning kõik seierid liiguvad 2x põhja ja tagasi

Menu 3: Serviceintervallanzeige Informationen service intervalli info
- Menu 3.0 Serviceintervall Grundlage Berechnung in Liter Service intervalli baasarvutus liitrites
- Menu 3.1 Verbleibende Tage bis zur Inspektion järelejäänud päevad inspection'ini

Menu 4: Verbrauch Kulu
- Menu 4.0 Momentanverbrauch Liter/100km (0128 = 12,8l/100km) Hetkeline kütusekulu. 0128=12,8 l/100km
- Menu 4.1 Verbrauch Liter/Stunde Kütusekulu liitrit/tunnis

Menu 5: Reichweite nö sõidu-ulatus
- Menu 5.0 Durchschnittsverbrauch Liter/100km als Basis für Reichweitenberechnung Keskmine kütusekulu l/100km mis on aluseks sõidu-ulatuse arvutusele
- Menu 5.1 Momentane Reichweite in km hetkeline sõidu-ulatus

Menu 6: Tank Informationen paagi info
- Menu 6.0 Tankinhalt links/rechts (234123 = 23,4l linker und 12,3l rechter Tank) paagi täituvus vasakul/paremal (234123 = 23,4l vasakus paagis ja 12,3l paremas paagis)
- Menu 6.1 Gesamt-Tankinhalt terve paagi täituvus
- Menu 6.2 Tankinhalt Anzeige Tankuhr näit kütuse näidikul

Menu 7: Motor/Geschwindigkeitsinformationen Mootori ja kiiruse info
- Menu 7.0 Momentane Kühlmitteltemperatur Jahutusvedeliku temperatuur
- Menu 7.1 Momentane Aussentemperatur tegelik Välistemperatuur
- Menu 7.2 Momentane Drehzahl Motor Mootori pöörded elektrooniliselt
- Menu 7.3 Momentane Geschwindigkeit hetkeline kiirus elektrooniliselt

Menu 8: Werte aus Menu 7 in Hex-Format 7 menüü hex formaadis

Menu 9: Bordspannung pinge
- Menu 9.0 Momenane Bordspannung in Volt hetkeline pinge voltides
- Menu 9.1 - 9.3 nicht belegt / unbekannt tühi

Menu 10.0 Ländercodierung riigi koodid

Menu 11.0 Einheitencodierung näidikude koodeering

Menu 12 nicht belegt tühi

Menu 13.0 Test des Bordcomputer Gongs pardaarvuti kong'i test

Menu 14 Fehlerspeicher salvestatud veateated
- Menu 14.1 - 14.4 Sofern kein Fehler im Fehlerspeicher abgelegt ist, sollte 000000 da stehen. kui veateateid salvestatud pole peaks olema näit 000000

Menu 15 - 18 nicht belegt tühi

Menu 19: Verriegelung Menüs menüüde lugustamine
Verriegelung Menus: für weiteres Vorgehen siehe Anleitung ganz oben auf dieser Seite. vaata esialgset õpetust

Menu 20: Korrekturfaktor Verbrauch küttekulu korrektuurid
- Menu 20.0 Korrekturfaktor Verbrauch küttekulu korrektuur
- Menu 20.1 Einstellung 10er Stelle kümneliste seaded
- Menu 20.2 Einstellung 100er und 1000er Stelle sajaliste ja tuhandeliste seaded
- Menu 20.3 Speichern und Anzeigen des eingestellten Werts. seatud väärtuste salvestamine ja vaatamine

Formel für die Berechnung des Korrekturfaktors:
Angezeigter Verbrauch nach BC / Ermittelter tatsächlicher Verbrauch = Korrekturfaktor

Menu 21: Reset
- Menu 21.0 Software-Reset, entspricht in der Wirkung dem Batterie abklemmen Software-reset. Võrdub samaga kui akult klemmid maha võtta. Ärge seda sõidu pealt tehke ;)

Postitatud: 18.02.2006 19:02 03
Postitas Mario153
Kahju, et Saksa keelt ei oska. Kel oskust ja viitsimist võik ära tõlkida.

Postitatud: 18.02.2006 19:03 58
Postitas Relk
Krt eks see oligi mul veidi liiga optimistlik. Ok kohe tõlgin osaliselt ja teen muutused.

Postitatud: 18.02.2006 19:25 54
Postitas Relk
Nonii. Panin siis kaldkirjas väga kiire tõlke taha. Ise pole läbi lugenud nii et kui midagi on ebaselget siis küsi.

Postitatud: 18.02.2006 20:36 27
Postitas draggo

Postitatud: 18.02.2006 20:38 37
Postitas Tõnis
Kas sellist testi e32 ka teha saab ja kust saaks lähemat infot :) ?

Postitatud: 18.02.2006 21:18 14
Postitas priitv8
Tõnis kirjutas:Kas sellist testi e32 ka teha saab ja kust saaks lähemat infot :) ?
meie foorumist :roll:

Postitatud: 19.02.2006 00:19 27
Postitas hansu
E34 kohta sooviks küll. Kui veel tõlkega oleks väga tore :D

Postitatud: 19.02.2006 00:23 18
Postitas Relk
E34

Panin mõned kommentaarid suure kiiruga juurde. Kui tahad põhjalikumalt siis kasuta Google Language tools'i. Ma ei viitsi ise süveneda enam.

Postitatud: 19.02.2006 13:43 11
Postitas Mario153
No nüüd asi selge....thanks man :cool:

Postitatud: 20.06.2006 11:12 06
Postitas Raxman
On keegi proovinud e46 varjatud menüüdesse siseneda?

Ise proovisin, aga ei õnnestunud muud kui ära nullida keskmise kütusekulu näit.

Igaks juhuks kirjeldan enda katsetust:
keerasin süüte esimesse asendisse (tabloole tuli ette inspection'i tekst ja seejärel juba standardmenüü),
seejärel liikusin keskmise kulu näiduni,
seejärel vajutasin alla menüüs liikumiseks kasutatava nupu (suunatule hoova otsas) ja hoidsin seda all ~20 sek, kuid midagi ei juhtunud va see, et kulu läks nulli -/--.

Samas kas seda varjatud menüü tomimist võiks mõjutada ka originaal raadio olemasolu/mitteolemasolu. Konkreetsel juhul originaal stereo puudub.

Isendiks siis 1998 320 e46.

Postitatud: 20.06.2006 11:14 47
Postitas Raivo
Raxman kirjutas:On keegi proovinud e46 varjatud menüüdesse siseneda?

Ise proovisin, aga ei õnnestunud muud kui ära nullida keskmise kütusekulu näit.

Igaks juhuks kirjeldan enda katsetust:
keerasin süüte esimesse asendisse (tabloole tuli ette inspection'i tekst ja seejärel juba standardmenüü),
seejärel liikusin keskmise kulu näiduni,
seejärel vajutasin alla menüüs liikumiseks kasutatava nupu (suunatule hoova otsas) ja hoidsin seda all ~20 sek, kuid midagi ei juhtunud va see, et kulu läks nulli -/--.

Samas kas seda varjatud menüü tomimist võiks mõjutada ka originaal raadio olemasolu/mitteolemasolu. Konkreetsel juhul originaal stereo puudub.

Isendiks siis 1998 320 e46.
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/114795

Mul toimib.

Postitatud: 20.06.2006 16:08 17
Postitas Raxman
Kui millegi tõttu see varjatud menüü esile ei tule, siis milles võiks olla "kala"?

On kellelgi ideid?

Postitatud: 22.06.2006 11:31 22
Postitas Joel_H
See Jussi pandud õpetus kehtib nö väikese kompuutri puhul.

"Alphanumerische" :?: (ehk siis teksti- ja numbrikujulise) displeiga kompuutri puhul on kasu sellest õpetusest.

Ei tea kahjuks, kuidas e46 puhul asjad on :oops:

Postitatud: 22.06.2006 18:43 52
Postitas Raxman
Kuna vahepeal pole saanud mahti uuesti proovida, siis hakkasin mõtlema, et kas ma ikka olen vajutanud üldse õiget nuppu.
Nimelt protseduuri proovimisel, hoidsin all suunatulelüiliti otsas olevat nuppu, kuid oleks ilmselt pidanud all hoidma spidomeetri all vasakul nurgas olevat nuppu (läbisõidu nullija?).

To Joel_H
See juhend läheb alates 4. punktist veidi keeruliseks, samas võimalik, et see e46 puhul ei toimiga.

Eks pean erinevaid variante proovima.

Kui lõpuks toimima saan üritan ka endapoolsed instruktsioonid koos piltidega üles panna.

Postitatud: 23.06.2006 14:27 32
Postitas Raivo
Raxman kirjutas:Kuna vahepeal pole saanud mahti uuesti proovida, siis hakkasin mõtlema, et kas ma ikka olen vajutanud üldse õiget nuppu.
Nimelt protseduuri proovimisel, hoidsin all suunatulelüiliti otsas olevat nuppu, kuid oleks ilmselt pidanud all hoidma spidomeetri all vasakul nurgas olevat nuppu (läbisõidu nullija?).
Hehe :)
Spidomeetri paneelis ikka seda vasakpoolset nuppu pead alla hoidma :D

Postitatud: 23.06.2006 15:51 49
Postitas Trax
Hoidsin algatuseks vasakut nuppu all - tulemus oli päevasõidu nullimine. Proovisin parema nupuga - asi hakkas isegi tööle. Jooksutasin nr-ni 19 välja ning jäin ootama - midagi ei juhtunud, alles peale vas. nupu vajutamist sisenes menüüse. On/off valikut polnud, vas. nr. klõpsides jooksid nr, lihtsalt 45-ni välja.
Sain 1-2 menüüle ligi (vastavalt siis auto info ning kellade, tulede vilgutamine), rohkem ei juhtunud midagi.
Niisis, oskab keegi midagi tarka öelda, kuidas masinale ligi saada?

BMW 525d 2000 a.

Postitatud: 24.06.2006 05:31 39
Postitas Aimar
Nii e46 on asi nii:
Et peab all hoidma tripomeetri nuppu (mitte compu teemade vahetuse nu
ppu)Vahet pole ,kas süüde sees või mootor käib . U 5 sek pärast tekib kiri "test1" siis vajutad sama nuppu kuni 19 -ootad kuni tuleb kirje "OFF" hoiad paar sekki ,kuni kiri "test 1" . ja siis ongi menüü lahti. ;) Siis juba iga vajutusega mutuvad menüü nr-d mida tahad .Ja kui vaja alammenüüsse (näiteks 7,4) ,siis ootad paar sekundit ning kui uuesti vajutada vahetab peale koma kohti.
Edasi selletabeli järgi. Jõudu katsetamisel , PEAB TÖÖTAMA SEE!!! :D
----------
Näidata on lihtsam kui seletada ;)

Postitatud: 24.06.2006 22:13 55
Postitas Raxman
Sain ka enda oma tööle :P. Täitsa lahe, eriti menüü 2.0 näidikute test ja samas ka kütusepaagi maht elektroonilisel kujul, mille näit muutub koheselt kui autot kõigutada.

Samas avastasin, et selle menüü käima saamisel ja selles liikumisel on ka teatavad nipid, mida varasematest õpetustest välja pole lugenud.

Nagu juba eelnevalt lubasin, proovin lähiajal lühikese juhendi piltide ja kommentaaridega üles panna.

Näidikute test siis selline:
Pilt

Postitatud: 26.06.2006 12:40 24
Postitas Joel_H
Trax kirjutas:Hoidsin algatuseks vasakut nuppu all - tulemus oli päevasõidu nullimine. Proovisin parema nupuga - asi hakkas isegi tööle. Jooksutasin nr-ni 19 välja ning jäin ootama - midagi ei juhtunud, alles peale vas. nupu vajutamist sisenes menüüse. On/off valikut polnud, vas. nr. klõpsides jooksid nr, lihtsalt 45-ni välja.
Sain 1-2 menüüle ligi (vastavalt siis auto info ning kellade, tulede vilgutamine), rohkem ei juhtunud midagi.
Niisis, oskab keegi midagi tarka öelda, kuidas masinale ligi saada?

BMW 525d 2000 a.
no siis tegid kõik ju (peaaegu) õieti :lol:

1. liida kokku oma VIN koodi viimased viis numbrit
2. siis mine uuesti sinna menüüsse 19
3. vasakut nuppu klõpsides jõua selle numbrini, mille p1 said
4. nüüd vajuta paremat nuppu
5. voilaa - sinu OBC varjatud menüüd on lahti :cool:
6. parema nupuga vali soovitud menüü ja vasakuga saad selle lahti

Postitatud: 30.08.2006 22:50 30
Postitas pikk100
kas kellelgi on ka lahti seletatud neid teste selle viimase variandi kohta , just eriti testide kohta peale nr 10-t. Enamus küll selge aga mõnest ei saa aru.

Postitatud: 23.02.2007 13:25 36
Postitas al101
aga ma ei oska saksa keelt, keegi ei viitsiks anda mulle pdf formaadis inglis keelset õpetust e34 kohta.
või ütleks lihtsalt ära kuidas nullida õlivälp ja mingi ajavälp mis sela on .mul on mingid kriipsukesed algus rohkeline keskel kollane ja lõpus punane praegu on rohelise peal ja õli just vahetasin. oleksin väga tänulik.

Postitatud: 23.02.2007 16:01 18
Postitas pikk66
Mina olen oma 34-l alati oil service ja inspectioni kirjast lahti saanud nii - keeran süüte sisse ja panen diagnostika peast 7da otsa massi ja loen 30ni. Soovitatkse ka mingit 15 sek jne. aga mul pole küll 3,5 aasta jooksul miskit kompus nässu läind et kauem hoian :D Ainult mass peab korralik olema!

Postitatud: 23.02.2007 16:10 03
Postitas priitv8
30-ga kustutad Sa alati ka Inspectioni ära. Oilservice jaoks on vaja 3sek.
Teha tasub testerlambiga, mitte traadiga.
Oilservice (3sek) jaoks loeb lahtiühendamise hetk. Inspectioni kustutamiseks piisab kui mass on pidevalt ühendatud.

Postitatud: 23.02.2007 18:04 10
Postitas Oliver525
priitv8 kirjutas:30-ga kustutad Sa alati ka Inspectioni ära. Oilservice jaoks on vaja 3sek.
Teha tasub testerlambiga, mitte traadiga.
Oilservice (3sek) jaoks loeb lahtiühendamise hetk. Inspectioni kustutamiseks piisab kui mass on pidevalt ühendatud.
endal nullisin kõik ise juhtmejupiga ära
15sek õlituled/pulgad
30sek oilservice
2x15sek inspection ja väike kell

Postitatud: 23.02.2007 18:25 58
Postitas al101
aga kus see pistik tal on kust ma neid nullin? Ning kas klemmidel numbrid juures või pean ise kuskilt otsast lugema? ning kas on vahet kas teen niiöelda tester lambiga või otse massi? ja mis tester lampi otseselt mõtlete?

Postitatud: 23.02.2007 18:36 00
Postitas Oliver525
al101 kirjutas:aga kus see pistik tal on kust ma neid nullin? Ning kas klemmidel numbrid juures või pean ise kuskilt otsast lugema? ning kas on vahet kas teen niiöelda tester lambiga või otse massi? ja mis tester lampi otseselt mõtlete?
teed kapoti lahti ja<seal<see ongi ja<klemmidel väikesed nr-id juures 7 ja massi suvalise juhtmega saab väga edukalt.

Postitatud: 24.02.2007 03:12 25
Postitas joffe
priitv8 kirjutas: Teha tasub testerlambiga, mitte traadiga.
Ja igal juhul tester- ehk kontrolllambiga, sest vastasel juhul riskite aju mingile tähtsale osale puuksu tegemisega. Kui kasutate kontrolllampi, läheb eksimuse korral lihtsalt lamp põlema st. lamp võtab pinge enda peale st. päästab sinu st. sinu auto aju.

Postitatud: 24.02.2007 06:59 28
Postitas truumu
priitv8 kirjutas: Inspectioni kustutamiseks piisab kui mass on pidevalt ühendatud.
Kusjuures on samuti vajalik lahtiühendamise moment peale 15sec, eile just mässasin ühe E34-ga
:D

Postitatud: 24.02.2007 07:08 47
Postitas truumu
al101 kirjutas:aga kus see pistik tal on kust ma neid nullin? Ning kas klemmidel numbrid juures või pean ise kuskilt otsast lugema? ning kas on vahet kas teen niiöelda tester lambiga või otse massi? ja mis tester lampi otseselt mõtlete?
Pistik on mootoriruumis
Sulle ju anti link teises, lukustatud teemas:
http://foorum.bmwclub.infoweb.ee/viewtopic.php?t=27102
Seal kõik must-valgelt kirjas :D

Ja tester lamp on tavaline auto 12V kontrolllamp e. "kontrolka"