E39 mootori temperatuur

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
raantz535i
Huviline
Postitusi: 131
Liitunud: 13.05.2013 14:31 18
Peamine sõiduk: Bmw E61 530d

E39 mootori temperatuur

Postitus Postitas raantz535i »

Ehk keegi tark oskab nõu anda.
Auto E39 97a 535 automaat
Seistes läks temp. osuti üle keskmise. Vahetasin veepumba ja termostaadi.
Pool aastat sõidetud (talvine aeg ja ummikutesse ei sattunud) polnud probleemi. Nüüd avastasin, auto pikemalt seisis kohal töötades, osuti läks üle normi. Suretasin välja.
Õpetati kuidas varjatud menüüs mootori temp vaadata.
Panin uue visko siduri ja tiiviku (vana oli 523 tiivik-markeriga romulas peale kirjutatud-vana omaniku poolt).
V8 tiivik suurem kui R6 mootoril.
Täna sain linnas foori taga seistes temperatuuriks 114. Oleks maybe veel tõusnud aga sain liikuma.
Vahelpeal on 112 ja hakkab alla minema ja vahel on 114 ja hakkab alla minema.
Lõpetuseks siis kodu juures proovisin. P käigul suurt midagi hullu polnud. Panin D. Hakkas tempi kruvima. Sain 116, temp läks üle keskmise. Ootasin veel veidi ja siis läks nool keskele tagasi ja temp hakkas langema. Langes mingi 105 peale. Rohkem ei vaadanud.
Minu arust ei ole normaalne kui osuti üle keskmise läheb ja täna polnud väljas 25+ kraadi ka.
Janek___T
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 23.01.2014 14:47 38
Peamine sõiduk: BMW 535i

Re: E39 mootori temperatuur

Postitus Postitas Janek___T »

Mul sama mootoriga isend aga manuaal.Mootori temp on max 104 kraadi ja see pidi täitsa normaalne olema.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: E39 mootori temperatuur

Postitus Postitas Tauri_J »

veendu et visco lukustub täielikult kui temp juba üle saja
KRB
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 06.10.2010 09:27 56

Re: E39 mootori temperatuur

Postitus Postitas KRB »

Ilmselt ei ole saadud õhku korralikult välja jahutus süsteemist. Aja auto nina künka otsas taeva poole vaatama natuke. Keera kork maha ja anna gaasi kapti alt. Kui ülevoolust hakkab kohe tosooli tulema, siis ilmselt ei ole õhu viga.
raantz535i
Huviline
Postitusi: 131
Liitunud: 13.05.2013 14:31 18
Peamine sõiduk: Bmw E61 530d

Re: E39 mootori temperatuur

Postitus Postitas raantz535i »

Olen käinud remondis ja diagnostis ja need "arvamused" hakkavad "keeruliseks" muutuma.
Remondis eriti, väga hinnatud koht ja ise ka kõigile kiitnud. Mul tiivikule kirjutatud markeriga suurelt peale 523 ja nemad ei ütle üldse , et tiivik vale (tiiviku vahe üsna suur V8 ja tavalisel mootoril) või maybe visko pees.
Sain visko tuttava kaudu. Nüüd ma pole kindel, et visko töötab. Visko hakkab tööle tundub liiga hilja (116 kraadi pealt viskab äkki tempi alla). Ideaalis tahaks proovida kellegi töötava visko korraks oma autole peale panna.
Õhu teema võib ka muidugi reaalne olla. Samas mootori viga väga ei usu, sest siis ei hakkaks 116 kraadi peale ka alla viskama temperatuuri.
Ja nagu alati, seisan 2 minti ja läheb kuumaks. Remonti, käib tund aega ja normis. Diagnosti, ootan 3 minti ja osuti üle. 45 käib kohal ja pole muret.
Teine variant mis mõtteid tekitab on see, et KUI P siis ei lähe üle ja kui D siis läheb. On see loogiline mõte? (kohal siis seistes)
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 mootori temperatuur

Postitus Postitas arnis »

Loomulikult on vahe, kas on P või D. Ühel juhul võtab kohapeal
tiksudes märgatavalt vähem kütust, seega annab ka märgatavalt
vähem sooja välja. Kui jahutussüsteemiga mingi kala ja asi ripub
kahe vahel, siis D-puhul lihtsalt ei kannata jahutus välja.
Alusta ikkagi viskost. Esiteks mõõtmed, teiseks töökord.
Kui mootor üle normaalse, siis peaks pöördeid andes visko
haiglaselt palju müra tekitama ja lahtise kapotiga on meeletu
tuule tekitama. Kui müra on aga tuult pole, on radikad umbes.

Kui radikas ise kuumaks ei lähe (näiteks termostaat jamab), siis
ka töökorras visko ei hakka tööle, olgu 80 või 120 kraadi.

Seda "sõber väidab et visko korras" juttu väga kuulata ei taha,
sest ka pädeval isikul on visko korrasolekus raske veenduda.

Et asja keerulisemaks ajada, siis ka täiesti töökorras jahutussüsteemiga
võib selline jama tekkida ja probleemiks on tuksis mootor, see variant
aga ei ole huvitav, eriti majanduslikult.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
IvoMei
Huviline
Postitusi: 363
Liitunud: 29.05.2007 09:31 16

Re: E39 mootori temperatuur

Postitus Postitas IvoMei »

Kas radika tuulekoda on autol ikka olemas küljes?
raantz535i
Huviline
Postitusi: 131
Liitunud: 13.05.2013 14:31 18
Peamine sõiduk: Bmw E61 530d

Re: E39 mootori temperatuur

Postitus Postitas raantz535i »

Hea küsimus, ise autot ei tea nii hästi. On ehk pilti panna või kirjeldada kus asub või milline on? Siis oskan vaadata. Kui remondis ei osatud veaks viskot pakkuda siis enam ei imesta kui nad ei vaadanud ka tuulekoja olemasolu.
raantz535i
Huviline
Postitusi: 131
Liitunud: 13.05.2013 14:31 18
Peamine sõiduk: Bmw E61 530d

Re: E39 mootori temperatuur

Postitus Postitas raantz535i »

Teema lõpetuseks: pandud uus visko ja asi korras
Vasta