1. leht 1-st

e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 03.07.2014 10:01 06
Postitas Sammalhabe
..ca 2 aastat tagasi sai vahetud esi kettad ja klotsid, siis mingil ajal kevadel panin tähele, et rool hakkas linnas vaikselt vibrama ning samuti maanteel suuremal kiirusel. Maanteel sõites 100 ga samuti väike vibra sees ning aeglasel piduri pedaali vajutamisel viskas samuti vibra sisse, kõik sümptomid viitasid oma aja ära elanud ketastele nagu ka sõiduki ostmise momendil oli olnud.
Lappasin siin teemasid ja kõik kinnitas ketaste probleeme.
Egas midagi uued kettad ja klotsid ning vahetusse eile, test drive ja kõik korras :) , tegin ka maantee sõidu - :evil: deem vibra teema jätkub. Äkki rehvide teema ütles sisemine hääl , egas midagi kummiposti ning esimeste rehvide-velgede kontroll ( balns jms ) , kõik korras, kuid mainiti et parempoolne esimene rehv tiba rohkem kulunud ja kuna oli samasugune kasutatud pakkumises läks rehv vahetusse. KUmmipostis lõi diletandil nagu ma olen (ic ici ic) lambike põlema, et lükkaks esimesed rehvid tagumistega ( samuti kontroll balnss jms kõik ok) vahetusse- mõeldud tehtud. Edasi väike test maanteel ja ei mingeid probleeme -vibra kadunud.
Ei oska nüüd kommenteerida kas viga oli kulunud rehvis või siis velgedes ( samas ei andnud see vahetus ka kuidagi keres tunda sõites) ,kuid mitte kindlasti kohe ketastes ja nüüd on mul pakkumises 2 aastat sõitnud 2 tk. esiketast ( e39 D 01 tor), kes tahab võib saada pildid ketastest ja teha pakkumise vedela märjukese näol :)
..kokkuvõte - viga võib ilmneda seal kus seda kõige vähem otsida oskad :D mnjah .... jääb vaid sõidurõõm..

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 03.07.2014 15:18 48
Postitas arnis
Kõverad kettad on alati tulemus, mitte põhjus. Need kes pole süvenenud, ei mõtle sellele.
Kettad lähevad kõveraks siis, kui pidurdamisel veermik ei suuda ratast õigesti hoida.
Kuid peale veermiku korda tegemist võivad ka kettad tuksis olla, vaja taastada/vahetada.

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 03.07.2014 15:23 33
Postitas RazzKalbass
arnis kirjutas:Kõverad kettad on alati tulemus, mitte põhjus. Need kes pole süvenenud, ei mõtle sellele.
Kettad lähevad kõveraks siis, kui pidurdamisel veermik ei suuda ratast õigesti hoida.
Kuid peale veermiku korda tegemist võivad ka kettad tuksis olla, vaja taastada/vahetada.
E39 ja E60 mudelitel oleneb kõvasti mis kettad pannakse.
Odavad kuni 50 eur kettad kestavad 200-500km ja siis on jälle vibra tunda ;)

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 03.07.2014 16:16 46
Postitas arnis
Samas olukorras kestsid tutikad Brembo kettad 1000-1500km.
Kestsid, minevikuvormis. Täiesti oli juba selline asi, fakt.

Selle kohta on uurimustöö teostatud. See probleem ei ole ainult BMW-l.
Kordan, korralikul odaval ja kõige kallimal kettal on vahe minimaalne.

Omast kogemusest tean seda, et kodunokitsejad ja remonditöökojad ei
käitu piduriklotside vahetamisel vastavalt juhistele. Ka selles võib
leida oma osa, eriti kriuksuvate pidurite puhul. Õige klotside vahetamine
võtab päris mitu tundi.

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 03.07.2014 17:57 09
Postitas RazzKalbass
No kui samade ketastega on 5 või isegi rohkem E60t tagasi tulnud siis on ikka praak partii. Jutt mingitest 44 euri maksvatest NK ketastest.

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 03.07.2014 19:04 27
Postitas ivarm
Brembo e39 all ~2000km ja pidurdamisel vibra sees.
NK e36 all umbes sama.
Kui keegi teab ketast, mis Bmw-l kestab, andke teada :).

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 03.07.2014 19:20 34
Postitas Mart_L
Endale ostsin E39-le ette Febi kettad, mis minu alluvuses kestsid ~ 35-37000km väga kenasti ja murevabalt. Sealt edasi ei oska kommenteerida kuna auto sai edasi müüdud.

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 03.07.2014 20:01 37
Postitas kloox
Siiamaani saanud kõikse odavamad kettad alla panna ja pole keegi kurtma tulnud,et kettad kõverad oleks.
E34 maksis vist ketas 13 euri tk(paar aastat tagasi oma masinale ja 50 tuhhi sai sõidetud probleemideta).
Klotsid olen korralikud pannud(bosch,ferodo ja trw),et ei viliseks.
Et äkki ikka vahetajas viga olnud,mitte kettas :cool:

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 03.07.2014 20:19 06
Postitas Kaupo_K
Endal ladusin kah fl 39sale fremaxi kettaringi külge koos pidurihooldusega ja sõidab edukalt juba 12k km ja ei näe põhjust miks ei peaks ka 50k km kannatama. Loo moraal see, et odav ei tähenda alati halba.

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 03.07.2014 20:58 22
Postitas Markss
2 aastat tagasi lasin vahetada diffri ja nüüd 3 kuud olen võidelnud vibratsiooniga ja juba 800 euri maha matnud selle hävitamiseks ja täna kui läksin kardaani vibratsiooni leevendus muhvi vahetama,siis selgus et kardaani ja diffri ühendus poldid olid lahti nii,et sai näpuga keerata........Müstiiikaaa rskkk

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 03.07.2014 22:34 33
Postitas arnis
Pole mingit müstikat, on olemas ainult kvaliteet ja selle puudumine.
See, et mõni oskab pidurikettaid vahetada, hoonida silindreid,
remontida automaatkaste, ei tähenda, et pärast kõik on samahea kui varem.

Autotööstus on sada aastat arenenud. 20 aastaga ei ole võimalik kogu seda
tehnoloogiat ära õppida. Selle jaoks, et mitte õppida, tuleb järgida juhiseid.

ivarm, kõik kettad kestaksid, kui auto ja kasutaja ja paigaldaja käituksid nii nagu vaja.
100 000 km ei ole probleem. Kui aga igal pidurdamisel ühel kettal üks klots pidurdab
90%, samal kettal teine pool 10%, pidurisupport jookseb viltu, ei lase täiesti lahti peale
piduri vabastamist, laagris on vaevumärgatav lõtk, rattad vaatavad viltu, velg on kõver,
velg ei istu rummul IDEAALSELT, velg ei ole balansis, rehv on räbal, rehvi/velje mõõtmed
ei vasta tehase lubatutele ja ka mitu muud asja, mis tundub, et ei puutu isegi asjasse
(näiteks ideaalselt puhtad kettad ja klotsid ENNE ja PEALE paigaldamist) põhjustavad just
neid kõrvalekaldeid, mis saja aastaga on välja töötatud.

Hullumeelsus, see on vaimne kõrvalekalle, kui ühe ja sama tegevuse teostamisel
oodatakse erinevaid tulemusi. A. Einstein

Mõelge selle üle, enne kui järgmine kord kettaid vahetate ;)

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 04.07.2014 11:23 09
Postitas Ivo81
Ma pakun ka, et paigaldusviga. Ise lasin Brembo kettad panna kõik neli ja ka Brembo klotisd (ette pandi küll mingi tex...vms miskipärast) ja sõita sain vähem kui 2a ja 16k km ja kettad kutud ees.

Varuosad ja töö Atlantvaruosadest.

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 04.07.2014 12:16 52
Postitas arnis
Kas see on paigaldusviga, kui autol on supporti liugpinnad läbi ja
omanik oli nõus maksma ainult ketaste ja paigaldamise eest?

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 04.07.2014 13:14 58
Postitas Ivo81
arnis kirjutas:Kas see on paigaldusviga, kui autol on supporti liugpinnad läbi ja
omanik oli nõus maksma ainult ketaste ja paigaldamise eest?

Jah, kui omanik viib auto töökotta ja laseb ära vahetada 4 ketast neljad klotisd, käsipiduri klotsid ja palub pidurid üle vaadata, hooldust teha ja määrida kui vaja. Ja kui siis ka ei kesta siis ei saa omaniku kuidagi süüdistada arvan mina. Rääkimata sellest, et omanik on enne kodutööd teinud ja lugenud , et Brembo peaks hea olema ja kestma.

Kui paigalduse käigus ilmneb, et vajab veel midagi vahetamist siis seda peaks ütlem, mitte et oi sul need asjad läbi seepärast ei kestagi.

Selle aasta algul lasin veel pidurid üle kontrollida, eriti just supporteid vaadata, tunnistati kõik väga heaks. Mis siis viga, Brembo nii ****?

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 04.07.2014 13:51 23
Postitas eero
Arnisel on selles teemas väga õigus.
Odava ja kalli ketta erinevus antud juhul on minu seisukohalt ainult see, et odavam ketas kulub kehvema/pehmema materjali tõttu kiiremini viltuseks ja sümptomid avalduvad varem.

Õigesti paigaldatult ja korras veermiku/sadulatega ei juhtu ühegi kettaga hinnast olenematult midagi. Ketas võiks olla kallima otsa oma, et ta ei kuluks läbi ega roostetaks minema enneaegu. Kallitel on kvaliteetsem (süsinikurikkam) teras. Nimetuses ka High Carbon osadel näiteks jne.

Ühe tähelepaneku olen veel teinud. Nimelt mida suurem ketas seda rohkem viltu paigaldus mõjub ja sellest esineb suurema kettaga nö. "kõverdumist" sagedamini.

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 04.07.2014 22:06 21
Postitas eero
EDIT: Aga nt facelift diisel E39-tele ei müü mina enam mitte kunagi mitte ühtegi esiketast, sest haruharv juhus on kui nendega jama ei teki olenemata on see 100 või 20 euri /tk. Ma lihtsalt ei jaksa enam jaurata klientide ja garatiiga ja vabandada ja seletada ja põhjendada hankijale ja ostjale miks s..t majas on ja et mina pole sellist autot tootnud ega neid kettaid treinud, kui on teada, et praaki on teinud auto konstrueerijad, mitte kettatootjad või (mõnel juhul) paigaldajad. Minu pärast ostetagu neid kust tahetakse. Minu tootevalikus neid enam ei ole.
Otsas. Ei ole saada.

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 04.07.2014 22:24 00
Postitas Ännänn
Ja mul on see facelift diisel E39, peaks vist raisa põlema panema.......õnneks piduritega mingit vibra veel ei ole, ketastele on rant juba serva kulunud, et eks koos klotsidega peaks ka kettad vahetama, aga ei teagi kui kõvale ja mitme diplomiga insenerile seda julgeb teha anda. Mul teistel autodel on kettad peale vahetust töötanud küll laitmatult, kuid need pole ka BMW-d.

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 04.07.2014 22:30 37
Postitas sander k
Ma olen kasutanud nk kettaid, mida forss müüb. Ei olnud 2a jooksul e39 midagi viga, sõitsin kuskil 30000km ja tean uut omanikku ja temal ka pole probleeme. Sama lugu mu x-l toimivad kuidas peavad, mõlemad autod läbisid muidugi um-veermikukontrolli puhtalt.
Koos ketaste vahetusega said supordid uued kolvid liugurid ja mansettid, kuna lihtsalt mingi aja jooksul nad korrodeeruvad. Oli nii e39l ja oli ka x-l sama.

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 05.07.2014 03:32 06
Postitas arnis
eero kirjutas:EDIT: Aga nt facelift diisel E39-tele ei müü mina enam mitte kunagi mitte ühtegi esiketast, sest haruharv juhus on kui nendega jama ei teki olenemata on see 100 või 20 euri /tk. Ma lihtsalt ei jaksa enam jaurata klientide ja garatiiga ja vabandada ja seletada ja põhjendada hankijale ja ostjale miks s..t majas on ja et mina pole sellist autot tootnud ega neid kettaid treinud, kui on teada, et praaki on teinud auto konstrueerijad, mitte kettatootjad või (mõnel juhul) paigaldajad. Minu pärast ostetagu neid kust tahetakse. Minu tootevalikus neid enam ei ole.
Otsas. Ei ole saada.
:lol: :lol: :lol:
Geniaalne lahendus probleemi vältida.

Kui probleem oleks tõesti tootjas, siis peaks probleem olema kõigil FL E39-tel. Minul olid arvatavasti 6½ aastat sõitnud kettad, olid juba katastroofi ääre peal, metalli praktiliselt ei jäänud enam, aga täiesti sirged olid.
Nüüd sai kannatus otsa, panin kasutatud kettad ja kasutatud klotsid, 2-3 tundi ettevaatlikku tööd, nüüd juba 3000-4000 sõidetud, täiesti sirged. Enne kui kasutatud asjad alla läksid, sai kõik hõõrdpinnad puhastuskeemiaga üle käidud, paigaldasin kummikinnastes. Klotsid olid mingid odavad juustud. Enne paigaldamist sai ettemääratud kohad kuumakindla määrdega määritud, uuesti puhastatud hõõrdpind, kummikinnastes paigaldatud. Ei vilista grammigi.

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 05.07.2014 08:28 50
Postitas Ivo81
Ännänn - Ma usun, et enamink E39 omanike on tundnud mingi hetk, et paneks raipe põlema :mrgreen:

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 05.07.2014 12:05 28
Postitas ivarm
arnis kirjutas:ivarm, kõik kettad kestaksid, kui auto ja kasutaja ja paigaldaja käituksid nii nagu vaja.
Ega neid nüüd päris kinnisilmi ka külge ei visand.
E39-l sai kontrollitud enamus mainitud teguritest.
Aga tundub, et paljudel masinatel mingi kala on ikkagi sees, kui kestvus nagu üldse ketta tootjast ei sõltu.

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 05.07.2014 14:35 53
Postitas arnis
Kas kettad/klotsid olid keemiliselt puhastatud ja paigaldatud tööpinda puutumata või kinnastes?

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 05.07.2014 14:50 52
Postitas jargo
Mina olen viimase aastaga vahetanud vist poole tonni jagu pidurikettaid.Oma teada ei ole kellelgi need kõveraks läinud,ega ka vilisema hakanud. Võibolla ei ole seda lihtsalt mainitud,kuid senine tagasiside on positiivne.
Mõni küll imestab,miks mina pidurikettaid pool päeva vahetan(erinevalt teistest vahetajatest),kuid kui ära seletan,mis selle protsessi käigus kõike teha tuleb,saadakse aru!.

Ketastest olen kasutanud ka nii väga kalleid,kui ka eriti odavaid. Vastavalt sellele kuidas kliendil raha on!

Suure mootoriga FL e39-id ei ole veel läbi käinud :D

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 06.07.2014 11:35 17
Postitas ivarm
arnis kirjutas:Kas kettad/klotsid olid keemiliselt puhastatud ja paigaldatud tööpinda puutumata või kinnastes?
Mitte just nii, aga eks järgmine kord proovib ära.

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 06.07.2014 11:49 06
Postitas arnis
ivarm kirjutas:
arnis kirjutas:Kas kettad/klotsid olid keemiliselt puhastatud ja paigaldatud tööpinda puutumata või kinnastes?
Mitte just nii, aga eks järgmine kord proovib ära.
Sest õlitatud pind pidurdab teistmoodi, võrreldes puhta pinnaga.

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 06.07.2014 17:49 43
Postitas jargo
arnis kirjutas:
ivarm kirjutas:
arnis kirjutas:Kas kettad/klotsid olid keemiliselt puhastatud ja paigaldatud tööpinda puutumata või kinnastes?
Mitte just nii, aga eks järgmine kord proovib ära.
Sest õlitatud pind pidurdab teistmoodi, võrreldes puhta pinnaga.
Lisaks rikub õline ketta pind ka klotsi pinda!

Re: e39 rooli vibra ja äkki õpetlik lahendus :) :)

Postitatud: 06.07.2014 18:16 19
Postitas HBMW
Mul oli sama teema e39-l, maanteel rool vibras kenasti, mõtlesin ka koguaeg et kettad. Saabus aga aeg ning tuli ette võtta veermiku korrastamine (kaikad, puksid, sillastend jne), peale ka uuemad rehvid ja tasakaalustamine ja voila ei ühtegi vibra enam.Kettad ma arvan et veel tehase originaalid, klotsid küll vahetatud circa 2 a tagasi.