e39 Lsd differ

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas Ma®tin »

Ega selles ragistamises halba ei ole midagi muidugi, aga jube häiriv oli see, et lülitasid DSC välja, aga kuskil paksemas lumes või külavaheteedel saba liputades hakkas ta endast julmalt märku andma. 3.0d-l just vast otseselt puudust ei tulnud, aga üle jõud sellest pidurdamisest ka ei käinud, ikka pidurdas hoogu maha. Väga paksus lumes põhjagaasiga tõmbas vaikselt kiirust alla kuni esimese käiguni, samamoodi nagu kogu DSC sisselülitatuna.
Ma olen sellega nõus, et mõnes olukorras oleks ma paksu lume sisse kinni jäänud ilma ADB-ta, ehk siis täiesti lahtise tagadifriga.
Aga fun-elemendi talvesõidul nullib see üsna ära.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas arnis »

Nojah, see fun ongi see argument. E39-l vist ei saa tõesti kogu DSC süsteemi välja lülitada, nii
nagu E46-el saab; saab loomulikult kaitsme välja tõmmata kui läheb liiklusväliseks
tegevuseks, kusagil huvitaval rajal vms.
DSC ei tohiks väljalülitatud olekus esirattaid ragistada :? Segaseks jäi, mis süsteem siis teeb.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas Ma®tin »

E39-st ma ei tea midagi, aga E46 puhul peaks olema nii:

Tagaveoline auto, kolm võimalust (variandi nr 2 jaoks lühike DSC nupu vajutus, variandi 3 jaoks pikem):
1)DSC ON, ADB ON
2)DSC OFF, ADB ON
3)DSC OFF, ADB OFF.

Neliveoline auto, kaks võimalust
1)DSC ON, ADB ON
2)DSC OFF, ADB ON

ADB ON reziimis esirattad on täiesti puutumata, tagumised ragistavad.
Samas on kuskilt justkui meelde jäänud, et esimestel DSC-del polnud ADB-d? Neid on ju tänaseks päevaks jumal teab mitu generatsiooni, E46 puhul küll oli DSC III vist viimane, täiesti kindel pole.
hansu
Huviline
Postitusi: 1384
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas hansu »

Minu 530d manuaal Touringul 2001/9 küll mingit ADB-d pole.
Kui DSC nupu vajutad siis tuleb kogu süsteem maha, nii et võib vabalt ühte ratast keerutada.

Ja "arnis" siledal libedal teel saab tõesti DSC-ga kiiremini hoo sisse, aga paksus lumes või jäistes roobastes manööverdades LSD vastu ei saa.
kiire-lauri
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 24.06.2004 16:55 59
Asukoht: tallinn

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas kiire-lauri »

E 39 dsc on ka niisama sõites hea suvel/talvel. Auto ei lähe kuidagi risti ja kohapealt saab väga hästi minema kui rehvid head. Aga ega seda lsd'd polegi vaja offroadimiseks lumes vaid ikka ,et oleks parem driftida. Selleks ,et vahel külge panna pole mõtet ju teist autot pidada!
E92
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas arnis »

Ja selle jaoks, et 10-15 minutit aastas driftida, ei ole tarvis LSD diffrit,
iga minut maksab 30€, odavam on soovitud autot rentida kui endal tuunida.

Võibolla tõesti on erinevused erinevates aastates/mudelites.
Igatahes, minu selgitus oli see, et BMW lõpetas LSD-tamise, kuna ADB on otseses mõttes samahea,
kordades odavam ja töökindlam.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas Alari. »

Kas e38sal võib ka olla ADB süsteem?
Kui nüüd hoolikalt eelmist aastat meenutada siis lühikese DSC nupuvajutusega sai küljetatud küll ja küll aga,kui puutusid kasvõi korraks piduripedaali siis ragiastas auto end ise rooliga suunatud suunda ja sirgeks?
Tol hetkel ei mõeld testida pikemat vajutust. :roll:
Ning eelmise e39saga(ASC) võrreldes on hetke masinaga lõbusõitu kuidagi kordades lihtsam ja mugavam teha.Nagu seda kasutaja testivõitja mainis. :roll:
Viimati muutis Alari., 26.11.2014 20:43 52, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1696
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas Silver88 »

Nohh kui kellelgi niiväga mingit probleemi on talvel kohapealt minema saamisega, siis aitab ka lihtne satelliittde kinnikeevitamine diffris ja veavad 100% mõlemad rattad :D

E39 diffreid liigub väga soodsa hinnaga juba :D
Kasutaja avatar
jass161
Huviline
Postitusi: 825
Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Viljandimaa

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas jass161 »

Silver88 kirjutas:Nohh kui kellelgi niiväga mingit probleemi on talvel kohapealt minema saamisega, siis aitab ka lihtne satelliittde kinnikeevitamine diffris ja veavad 100% mõlemad rattad :D

E39 diffreid liigub väga soodsa hinnaga juba :D
Talveks kärab kemppi jah, aga suvel igapäevasõiduks jama
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas Ma®tin »

arnis kirjutas: Igatahes, minu selgitus oli see, et BMW lõpetas LSD-tamise, kuna ADB on otseses mõttes samahea,
kordades odavam ja töökindlam.
Natuke kaheldav.. Eelkõige seepärast, et võimsamad bensukad olid kogu aeg tootmises vahepealsel ajal, kui LSD kaotati ja ADB tuli. E39 ja E38 V8-d ja miks mitte ka võimsamad E46-d pidid leppima ASC-ga, mis ei täida minuarust mitte mingisugust funktsiooni. 540i on IMO lahtise difriga suisa ohtlik ja sisselülitatud ASC-ga paigaltstardis sama kiire kui 520i.

Isegi E46 328i-ga oli üsna keeruline suvel kiiremaid liigutusi teha, kas ASC rikkus asja täiesti ära või keris sisemine ratas kurvis tühja.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas Tauri_J »

ASC ongi põhimõtteliselt ainult veojõukontroll
Kasutaja avatar
jass161
Huviline
Postitusi: 825
Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Viljandimaa

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas jass161 »

arnis kirjutas:Ja selle jaoks, et 10-15 minutit aastas driftida, ei ole tarvis LSD diffrit,
iga minut maksab 30€, odavam on soovitud autot rentida kui endal tuunida.

Võibolla tõesti on erinevused erinevates aastates/mudelites.
Igatahes, minu selgitus oli see, et BMW lõpetas LSD-tamise, kuna ADB on otseses mõttes samahea,
kordades odavam ja töökindlam.
Kuidas ta töökindel on, mingihetk annab nt abs andur saba ja ongi kogu süsteem maas nt. LSD on töökindlam. Ise igapäev võidusõidu tehnikaga tegeledes, ei kujutaks ettegi ilma lsd rajaautot. Julgen väita, et LSD-ga sõidab raja nt 2min läbi aga ilma 3min. Aga 12 kuu jooksul 30 päeva kasutada lsd, siis pole pointi asjal. Eks ASC, DSC on rohkem turvalisuse tagamiseks algajale juhile :lol:
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas arnis »

jass161 kirjutas:
arnis kirjutas:Ja selle jaoks, et 10-15 minutit aastas driftida, ei ole tarvis LSD diffrit,
iga minut maksab 30€, odavam on soovitud autot rentida kui endal tuunida.

Võibolla tõesti on erinevused erinevates aastates/mudelites.
Igatahes, minu selgitus oli see, et BMW lõpetas LSD-tamise, kuna ADB on otseses mõttes samahea,
kordades odavam ja töökindlam.
Kuidas ta töökindel on, mingihetk annab nt abs andur saba ja ongi kogu süsteem maas nt. LSD on töökindlam. Ise igapäev võidusõidu tehnikaga tegeledes, ei kujutaks ettegi ilma lsd rajaautot. Julgen väita, et LSD-ga sõidab raja nt 2min läbi aga ilma 3min. Aga 12 kuu jooksul 30 päeva kasutada lsd, siis pole pointi asjal. Eks ASC, DSC on rohkem turvalisuse tagamiseks algajale juhile :lol:
LSD riknemine on märksa tõenäolisem kui ABS anduri "järsk saba andmine". ABS andur ei ole kuludetail (nagu seda on LSD).
Olgu juht nii kogenud kui see üldse võimalik on, pole võimalik DSC süsteemist üle saada. Libedal teel suurel kiirusel käest läinud autot pole võimalik alati 4 sisendiga (rool, pidur, käsipidur, gaas) tagasi tuua. DSC saab seda aga teha väga suure tõenäosusega.
Ja palun ära ainult ütle, et oskustega juht ei sõidaks "üle enda ja auto võimete", eriti veel igapäevase võidusõidu tehnikaga tegelejana.
Tunne oma vaenlast (külglibisemisvastane süsteem), vastasel juhul pole sinust suurt sõdurit.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
jass161
Huviline
Postitusi: 825
Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Viljandimaa

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas jass161 »

arnis kirjutas:LSD riknemine on märksa tõenäolisem kui ABS anduri "järsk saba andmine". ABS andur ei ole kuludetail (nagu seda on LSD).
Olgu juht nii kogenud kui see üldse võimalik on, pole võimalik DSC süsteemist üle saada. Libedal teel suurel kiirusel käest läinud autot pole võimalik alati 4 sisendiga (rool, pidur, käsipidur, gaas) tagasi tuua. DSC saab seda aga teha väga suure tõenäosusega.
Ja palun ära ainult ütle, et oskustega juht ei sõidaks "üle enda ja auto võimete", eriti veel igapäevase võidusõidu tehnikaga tegelejana.
Tunne oma vaenlast (külglibisemisvastane süsteem), vastasel juhul pole sinust suurt sõdurit.
Quaife lsd on 3a rallikrossis ja jääl piigiga vastu pidanud, vaevalt see "jäme" e39-gi sest jagu saab lühikese ajaga. Aga igapäevasõidus on dsc, asc hea asi muidugi, enda e46 dsc peal ja ei ütle ühtegi halba sõna( teeb igapäeva sõidu meeldivaks). Aga kui rada sõita( ehk kontrollid ise autot, mitte vastupidi), siis asc, dsc lsd-ga küll ei asenda. Ja kui ikka lammas oled ja pilli totaalselt käest lased siis ei aita dsc ka (proovitud).
Kasutaja avatar
testivoitja
Huviline
Postitusi: 2073
Liitunud: 30.11.2005 20:35 24
Peamine sõiduk: BMW X5 E53
Asukoht: Helsinki

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas testivoitja »

Ma®tin kirjutas:Pidurite ragistamist sa ei tunne talvel driftides, kui dsc väljas? Peaks kuulma, et vahepeal "kakub" üsna isuga, E46-l see märkamatuks kohe kuidagi ei jäänud igatahes. ADB-ga varustatud tagaveolistel peaks olema nii, nagu uuematel DTC-ga autodel, kui kauem peal hoiad, lülitab kõik vàlja, korra vajutades jääb ADB aktiivseks. Nelikveolistel esimestel X5-tel ja E46-tel ei saagi ADB-d(neil tegelt ADB-X) maha muidu, kui ABS kaitse eemaldades. Siis on tagaveoline ka sisuliselt muidugi.
Kui küsimus oli mulle, siis ei tunne mingit ragistamist. Üks lühike nupu vajutus ja kõik süsteemid on maas. Ise näiteks liiklengi talvel 80% DSC välja lülitatult, sest ma tahan autot ise kontrollida, mitte et auto kontrolliks mind, ragisedes ja mitte midagi muud tehes :D Selles mõttes, et kui ise loll, siis puhta füüsika vastu ei saa ka see DSC.
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas Ma®tin »

Sulle jah :)

Järelikult kõigil DSC-ga BMW-del pole ADB funktsiooni.
Seda enam jääb arusaamatuks, miks LSD lisavarustusest ära kaotati.

Muide, kes veel ei tea.. Talvine difri käitumine oleneb ilmselgelt suures osas ka rehvi/velje mõõdust. Mul olid eelmine talv 16 kõrge profiiliga rehvid, differ oli ikka "väga lahtine". See talv jäin 18" peale, nagu täiesti normaalne auto jälle, hoiab ilusti mõlemat ratast järgi, kui auto nii kreenis pole.

Ja sellest tulenevalt.. See touringu/sedaani erinevus võib olla äkki tingitud tagumisest õhkvedrustusest, mis hoiab touringu tagaotsa veidike stabiilsemana?
Kasutaja avatar
Rist0
Huviline
Postitusi: 1091
Liitunud: 04.05.2006 18:49 31
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Tallinn,Keila

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas Rist0 »

Ütleme nii,et siin videos " onclick="window.open(this.href);return false; räägib asjast inimene kes tõesti TEAB ka millest ta räägib,mitte ei aja mingit joga suust välja!
Kasutaja avatar
testivoitja
Huviline
Postitusi: 2073
Liitunud: 30.11.2005 20:35 24
Peamine sõiduk: BMW X5 E53
Asukoht: Helsinki

Re: e39 Lsd differ

Postitus Postitas testivoitja »

Konkreetselt minu auto on juba tehasest keerdvedrudel, nüüd all H&R 40/15 madaldus.
Ja ADB funktsioon on mul samuti, aga E39 puhul on ON/OFF üks nupu vajutus kõikidele kontrollidele. Mäletan ise ka E46 ajast, et sellel pidi mingi 5s nuppu all hoidma, et kõik maha saada.
Vasta