E34 2.0 õlileke/surve karteris

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
TErx
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 26.10.2013 15:38 35

E34 2.0 õlileke/surve karteris

Postitus Postitas TErx »

Tere kõigile, esineb üks kahtlane anomaalia mu E34-l, 2.0 mootor, 110kW. Nimelt pressib õli välja plokikaane vahelt (on näha, kuidas mööda plokki on alla voolanud väljalaskekollektori peale). Karterituulutus on puhas, see on mul endal kontrollitud, vaakumvoolikud on samuti kontrollitud, tühikäigul käib ühtlaselt, õlikorgi või varda eemaldamisel pöörded ei muutu. Algul nirises ta klapikambrikaane vahelt välja, vahetasin tihendi ära ning peale seda hakkas mööda plokki alla nirisema ning seda juhul, kui pöörded on üle 3k. Surved silindrites on samuti mõõdetud, tulemused olid igati positiivsed, 1 ja 5 silinder 11, teised üle 10, tagant ei suitse.
Ehk on kellelgi ideid, milles võib asi olla? Ning muidugi lisan veel siia juurde, et see väike toru, mis jookseb rõhuregulaatori küljest sisselaskekollektorisse, on õline.
Jään ootama Teie vastuseid.

Parimat,
Erki
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: E34 2.0 õlileke/surve karteris

Postitus Postitas m2x »

Noo ideaalne silindrisurve jääb ikka 12,5-12.8 kanti. Alla 11 hakkab juba tiba hõredaks kiskuma, aga see selleks, mõned sõidavad 9ga ka ja ütlevad et käib edasi nagu metsaline.
Õlirõhu võiksid ära mõõta, manomeeter, kolmik, paar lühikest vollat ja klambrit pole miski väga suur ega raske ettevõtmine.
Isiklikult küll arvan, et tihendid on pikalt vahetamata ja vanusest alla andnud. Kui pk tihendi vahelt juba õli välja ajab, siis selle vahetus (+ plokikaane poldikmpl- ABSOLUTE MUST) on peaaegu et garanteeritud. Pole veel kuulnud, et õlirõhk liiga kõrgeks läheb :D Väike võimalus on, et kuskil kanalis on ummistus, aga pigem ikkagi vanad tihendid, kuna õlirõhk peakski olema mis- 3bar ümber, kõrgematel pööretel veel rohkem- kui tihend on peetis siis loogiline on, et nõrgast lülist hakkab õli süsteemist lahkuma.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E34 2.0 õlileke/surve karteris

Postitus Postitas teet82 »

m2x kirjutas:Pole veel kuulnud, et õlirõhk liiga kõrgeks läheb
Tegelikult esineb ka sellist probleemi mõnel automargil. Liigne rõhk lükkab pööretel hüdrotõukurid pikemaks ja klapid irvakile, mootor sureb välja. Õlipumbas on tavaliselt mingi regulaator sees, mis sellist asja põhjustada võib.
Plokikaanetihend pole otseselt mingi kuluosa, pigem kaas kõver jne.. Sealt läheb läbi survekanal, sellel pole midagi pistmist karterituulutusega. Kui lekib õli tagasivalgumise kanalite juurest, siis on väga hõre see tihend seal. Kindluse mõttes võiks ju õlirõhku mõõta, aga plokikaas tuleb niikuinii maha võtta, lihvida jne.. Sageli tuleb teine mootor odavam panna.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
TErx
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 26.10.2013 15:38 35

Re: E34 2.0 õlileke/surve karteris

Postitus Postitas TErx »

m2x kirjutas: Isiklikult küll arvan, et tihendid on pikalt vahetamata ja vanusest alla andnud. Kui pk tihendi vahelt juba õli välja ajab, siis selle vahetus (+ plokikaane poldikmpl- ABSOLUTE MUST) on peaaegu et garanteeritud.
AD andmetel peab kompressioon silindrites olema 11, tuginesin rohkem sellele allikale, sellest tegin ka järelduse, et on korras. Ummistuse asja mõtlesin ise ka, samas mootori sisepesu ei saa teha, tõmbab selle pa*a kuskile mujale pooridesse kinni ja pärast on veel hullem, kui praegu. Kui tihend on vanusest alla andnud, siis vaevalt ta õlituskanalite juurest hakkab igal silindril läbi laskma, v.a 1 silindril, see on jällegi minu järeldus. Eks lahti peab ta nii või naa võtma, vähemasti pole mahlad segamine (ptui ptui ptui)
Kasutaja avatar
TErx
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 26.10.2013 15:38 35

Re: E34 2.0 õlileke/surve karteris

Postitus Postitas TErx »

teet82 kirjutas:
m2x kirjutas:Pole veel kuulnud, et õlirõhk liiga kõrgeks läheb
Kindluse mõttes võiks ju õlirõhku mõõta, aga plokikaas tuleb niikuinii maha võtta, lihvida jne.. Sageli tuleb teine mootor odavam panna.
Selge, mõõdan lähiajal õlirõhu ära ning vaatan tulemused üle, autol on alles vahetatud mootor..eelmisel oli surve jahutussärgis sees.
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: E34 2.0 õlileke/surve karteris

Postitus Postitas m2x »

teet82 kirjutas: Sageli tuleb teine mootor odavam panna.
See on kah selline kahe otsaga asi- sõltub kui kaua autoga ise sõita tahad. Kui aasta jagu veel ringi tõmmata, siis uus mootor mõislikum indeed. Kui aga minu moodi autot pikemalt peres tahta hoida, siis tasub ehk mootoriremont teha, tead et kestab veel mitusadatuhat km.
Edit: sorry on tõesti tehasest ette antud 11.5 R6 mootorile, 12,5 on R4 jaoks- my bad...
Kasutaja avatar
TErx
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 26.10.2013 15:38 35

Re: E34 2.0 õlileke/surve karteris

Postitus Postitas TErx »

m2x kirjutas:
teet82 kirjutas: Sageli tuleb teine mootor odavam panna.
Kui aga minu moodi autot pikemalt peres tahta hoida, siis tasub ehk mootoriremont teha
Olen ise samal arvamusel, et tuleb ikka lahti võtta ja korda ära teha, oleks vast kõige mõistlikum tegu. Aga aitäh, et leidsid aega vastata.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E34 2.0 õlileke/surve karteris

Postitus Postitas arnis »

E34 puhul ei ole mõistlik sadu eurosid sisse matta, ei mootori remondiga (eriti 2.0)
ega ka mootori vahetusega.

Kui autol aeg sai täis siis sai täis. Kui just pole 1000€ kere peale kulutatud, siis
võiks viimsele teekonnale saata. 1000€ eest saab palju BMW-d.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
TErx
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 26.10.2013 15:38 35

Re: E34 2.0 õlileke/surve karteris

Postitus Postitas TErx »

arnis kirjutas:Kui autol aeg sai täis siis sai täis.
Siiski leian, et autol ei ole aeg täis, kuna 22 aastat vana auto kohta on ta igati korralik ning olen juba ise sinna alla palju aega ja raha matnud. Seega võtan vast remondi ikka ette.
StenV70
Huviline
Postitusi: 1440
Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
Asukoht: Tallinn

Re: E34 2.0 õlileke/surve karteris

Postitus Postitas StenV70 »

Lihtsalt sportlikust huvist küsin,et kuidas õlikorgi mahavõtmine lõppes?
Teoreetiliselt ei ole kuigi hea mõte autol millel kett õlikorgi alt läbi jookseb... :D
Kasutaja avatar
TErx
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 26.10.2013 15:38 35

Re: E34 2.0 õlileke/surve karteris

Postitus Postitas TErx »

StenV70 kirjutas:Lihtsalt sportlikust huvist küsin,et kuidas õlikorgi mahavõtmine lõppes?
Teoreetiliselt ei ole kuigi hea mõte autol millel kett õlikorgi alt läbi jookseb... :D
Aga kuidas ta oleks pidanud siis lõppema? Õlikorgi eemaldamisel ei juhtunud midagi, pöörete kõikumist ei täheldanud ning õli välja ei visanud. Sportlikule huvilisele sportlik vastus :)
StenV70
Huviline
Postitusi: 1440
Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
Asukoht: Tallinn

Re: E34 2.0 õlileke/surve karteris

Postitus Postitas StenV70 »

Kui ma oma autol õlikorgi maha võtaks siis hakkaks õli pritsima keti pealt,sellepärast küsisin.
Hetkel meenus muidugi,et 520-l oli õlikork ketist eemal....Seega sellist tagajärge nagu m60-l ja m51-l ei ole.
Kasutaja avatar
TErx
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 26.10.2013 15:38 35

Re: E34 2.0 õlileke/surve karteris

Postitus Postitas TErx »

StenV70 kirjutas:Kui ma oma autol õlikorgi maha võtaks siis hakkaks õli pritsima keti pealt,sellepärast küsisin.
Hetkel meenus muidugi,et 520-l oli õlikork ketist eemal....Seega sellist tagajärge nagu m60-l ja m51-l ei ole.
Sellega panid jah veits mööda
Vasta