1. leht 2-st

e34 mootor kuumeneb liiga palju :(

Postitatud: 27.04.2006 11:40 14
Postitas car-man
Autol on selline asi, et temperatuuri näidik läheb peaaegu punase peale, selle eelviimase kriipsuni. On see normaalne?? Ostsin tosooli,mõtlesin et seda on vähe,valasin seda umbes 0.75 l juurde radikasse(sinna kust see kork maha käib) aga ikka sama lugu...korgi peale oli kirjutatud et Do not open when hot, ise kruttisin seda veidike ja sealt vahelt tuli auru, ei ole normaalne ju. Ja üldse kui palju seda vedelikku seal radiaatoris olema peab? seal ainult üks kriips on(cold; vms) ?

Re: e34 mootor kuumeneb liiga palju :(

Postitatud: 27.04.2006 11:47 45
Postitas priitv8
car-man kirjutas:seal ainult üks kriips on(cold; vms) ?
Külma mootoriga peabki selle kriipsuni olema jahutusvedeliku tase.

Postitatud: 27.04.2006 12:01 56
Postitas car-man
thanks, aga kui rohkem on, ma valasin sooja mootoriga peale ja oli üle selle kriipsu. Kui nüüd maha jahtub ja ikka üle on, kustkohast seda siis välja saab lasta, kas sõita saab kui rohkem on? ja kas see termomeeter ei peaks täpselt keskel püsima?

Postitatud: 27.04.2006 12:34 47
Postitas Tom
Välja ta peaks ise tulema kui liiga palju on, vähemalt e28'l oli paisupaagi küljes voolik millest tosool maha juhiti (ei tea kui väga see keskkonna inimestele meeldib ainult :lol: )
Ja mootori temperatuur peaks keskel püsima jah.

Ja viga võib sul olla:
a) termostaadis
b) vee pumbas
c) ventika siduris
d) milleski muus

Postitatud: 27.04.2006 12:39 44
Postitas Ilves
Bmw mootorid ei salli kuuma ja see võib lõppeda kõverea plokikaane ning $$$-ga. Vaheta termostaat ja veepump ära, vaata kas läheb paremaks.

Postitatud: 27.04.2006 12:56 25
Postitas Ragnar
nr.1 tegevus on ikka tosooli juurde valamine ning õhutamine. korralik õhutamine.

kui see ei aita siis peab jah veepumba või termostaadi kallale minema.

Termosiduri viga on siis kui näiteks maanteel sõites on normis aga linnas fooritaga istudes läheb kuumaks.

Postitatud: 27.04.2006 13:52 28
Postitas car-man
ongi nii et kohapeal käies järjest temp. tõuseb, linnavahel sõites samamoodi.

Postitatud: 27.04.2006 14:11 49
Postitas car-man
eks siis esimene asi on õhutamine, varsti teen asja ära ja vaatan mis saab..

Postitatud: 27.04.2006 14:17 34
Postitas Tom
Proovi seda, et pane ventilaator traadiga kinni (nii, et ta koguaeg ringi käiks) ja vaata kas ikka kuumeneb üle.

Postitatud: 27.04.2006 17:42 12
Postitas car-man
Aga kas keegi targem mees oskab öelda, kuskohast seda täpsemalt õhutada? :oops:

Postitatud: 27.04.2006 17:57 44
Postitas Silwer
Tom kirjutas:Proovi seda, et pane ventilaator traadiga kinni (nii, et ta koguaeg ringi käiks) ja vaata kas ikka kuumeneb üle.
Proovi jah seda alustuseks...

Postitatud: 28.04.2006 09:51 43
Postitas car-man
täna hommikul oli külma mootoriga vedeliku tase alla langenud ja oli allapoole normi, niiet valasin juurde nagu peab olema.Pole veel pikemat sõitu teinud aga vb oli asi selles ikkagi, et vähe tosooli sees.Eks paistab. Ja siis selline viga on ka et külma mootoriga on tuurid jube kõrged ~1500-2000 isegi, aga mingi aja pärast langeb 1000ni ja jääbki nii, ka soojalt.auto on ise sissepritsega 520,

Postitatud: 28.04.2006 10:27 14
Postitas Tom
Külmalt ja soojat peaks pöörded umbes samad olema ja ma arvan ~800.

Postitatud: 28.04.2006 11:26 29
Postitas car-man
oki. aga millest siis asja parandamist alustada, kas on mõtet kuhugi stendi minna, kas see keeratakse lihtsalt paika või on seal veel midagi mida kontrollida?

Postitatud: 28.04.2006 12:15 45
Postitas Jaanus_P
Tom kirjutas:Proovi seda, et pane ventilaator traadiga kinni (nii, et ta koguaeg ringi käiks) ja vaata kas ikka kuumeneb üle.
ja kui sul on automaat kast siis lase kindlasti esimese käiguga lapats põhjas ja oota kui hakkab teisele üle minema.... siis lendavad labad küljest ja saad hakata vahetama; radiaator, kapott, uus bentilaator, ja veel nipet näpet.

Korra tulin kliendile vastu ja keevitasin viskosiduri kinni, et koguaeg kaasa veaks. 3 minuti pärast oli auto tagasi ja sai hakata juppe vahetama :D

Postitatud: 28.04.2006 12:39 29
Postitas Tom
Jaanus_P kirjutas:ja kui sul on automaat kast siis lase kindlasti esimese käiguga lapats põhjas ja oota kui hakkab teisele üle minema.... siis lendavad labad küljest ja saad hakata vahetama; radiaator, kapott, uus bentilaator, ja veel nipet näpet.

Korra tulin kliendile vastu ja keevitasin viskosiduri kinni, et koguaeg kaasa veaks. 3 minuti pärast oli auto tagasi ja sai hakata juppe vahetama :D
Mul sugulane sõitis mingi paar nädalat nii oma e28 525e'ga ja polnud häda midagi.

Postitatud: 28.04.2006 22:45 57
Postitas Danil523
Tom kirjutas:
Jaanus_P kirjutas:ja kui sul on automaat kast siis lase kindlasti esimese käiguga lapats põhjas ja oota kui hakkab teisele üle minema.... siis lendavad labad küljest ja saad hakata vahetama; radiaator, kapott, uus bentilaator, ja veel nipet näpet.

Korra tulin kliendile vastu ja keevitasin viskosiduri kinni, et koguaeg kaasa veaks. 3 minuti pärast oli auto tagasi ja sai hakata juppe vahetama :D
Mul sugulane sõitis mingi paar nädalat nii oma e28 525e'ga ja polnud häda midagi.

ISE SÕIDAN JUBA VEEBRUARIST SAADIK :lol: , siia maani toimib kokkukeevitatud ventikas. Otsin kasutatud kuid keegi ei paku ja uus on kallis.... :cry: ,,,
Muideks nädalas paar korda sõidan ka gaas põhjas kuskil 6000rmp peal, siia maani vist vedas.....

Postitatud: 29.04.2006 09:51 58
Postitas Jaanus_P
siis on tõesti hästi :D . auto millel sai vent jäigaks tehtud oli 750. ei tea kui palju sellel pöördeid tuli käiguvahetuse hetkeks, aga jah.. esimeselt teisele vahetades lõi labad ribadeks.

Postitatud: 30.04.2006 07:17 23
Postitas vanaisa
Mina tean paljusid, kes sidurid ja muu pikalt saatnud ja el vurrid paigaldanud. suht odav ja töökindel. vaid tuulekoda vaja kõrvaldada. Vaja ehk mainida et ühest jääb väheks!!!!

Postitatud: 02.05.2006 20:38 26
Postitas MOEBIUS
Mul nüüd täna juhtus sama asi, et ummikutes seistes tõusis temperatuur ka peaaegu punase märgini, ja pärast kui sai normaalselt sõita siis nagu jälle läks normaalseks. Huvitav, et nv käisin Tartus, siis polnud midagi viga, kahtlen, et nagu siin inimesed kirjutasid..probleem just ventika siduris, kuna tühikäiguga jätsin käima ja läkski punaseni! Äkki keegi oskab öelda millal see teine väline ventikas käima läheb? Huvitav, et se ei läinudki tööle isegi kui punaseni jõudis... Oskab äkki keegi targem midagi kommenteerida?

Postitatud: 02.05.2006 20:51 10
Postitas Tom
See teine ventikas konditsioneeri oma ei ole või?

Postitatud: 02.05.2006 21:42 53
Postitas ravia
Asi suht lihtne, kui viskosidur kutu siis ei aita siin midagi muud kui eelnimetatud jublaka vahetus.Kokkuhoid sellelt tuleb lõpuks kallim...
UM:u2500EEK.
Ja ega see teine vent saagi muu olla kui kondi oma :lol:

Postitatud: 02.05.2006 22:31 43
Postitas MOEBIUS
Jah, nagu Ravia ja Tom mainisid ventikas on tõesti kondi oma, thanks! ja sellesse teemasse vähe puutub. Viskosiduri kohta infi võtan arvesse. Oleks ikka huvitav teada, kui keegi oskab seletada lollile :oops: - mida see viskosidur teeb? Ehk milles on selle roll kogu jahutussüsteemi asjanduses? Igatahes kõige mõistlikumaks lahenduseks jääb pöörduda UM poole.

Postitatud: 02.05.2006 23:58 21
Postitas priitv8
Viskosiduri otsas olev ventikas on jahutussüsteemi peamine ventikas.
Viskosidur on selleks, et mootori koormust vähendada, kui tiivikut täiega ringi ajada pole vaja - tema jäikus sõltub peale puhutava õhu temperatuurist.
Milleks mehhaaniline? Selleks, et autobahnil jama ei juhtuks.

Postitatud: 03.05.2006 01:06 51
Postitas MOEBIUS
Tänud infi eest, ise olen ka jõudnud samalaadsed teemad ülesvõetud, ja sellega tekkis hirm ülekuumenemise osas :shock: nimelt tean võimalikest kahjulikest tagajärjedest, ja hakkasin mõtlema et kuna mul oli see temperatuuri seier ummikus sõites teise joone ja punase piiri joone vahel liigunud ning paar korda oli ka jõudnud punane taust süttima c.a 15-30 sekkiks. Kõik see toimus ikka alla 2000p juures. Millist tagajärgi antud juhtum võib tuua? On kellelgi kogemust? Kui ohtlik see punase tausta süttimine mõne mitte pika perioodi jooksul? Niiapalju kui raamat ütleb: kui süttib punane, tuleb lasta jahtuda. Aga kui mõned 5-10 minutid sõidad või ummikust üritad välja pääseda, siis oodata halbu uudiseid? Äkki kellelgi midagi asjaliku selle kohta öelda?

Postitatud: 03.05.2006 06:43 35
Postitas truumu
Tavaliselt läheb ainult plokikaas kõveraks, st. omandab 8 kuju...
Aga proovi veel, ehk õnnestub ka praod sisse saada nii kaanele kui plokile endale...
Kui veel ei ole...


Romulates peaks neid mootoreid veel olema ju?


Kui raha uue viskosiduri jaoks napib, suudad ehk paar meetrit juhet kuskilt leida ja ühe relee ja ühe lüliti
Ja panna see kliima el. vent tööle, kui vajadus tekib

Postitatud: 03.05.2006 11:26 54
Postitas MOEBIUS
Täna hommikul sai "ajalehe" testi tehtud, ja jäigi ventikas seisma :( niiet termosidur läheb vahetusse.
Tavaliselt läheb ainult plokikaas kõveraks, st. omandab 8 kuju...
Aga proovi veel, ehk õnnestub ka praod sisse saada nii kaanele kui plokile endale...
Kui veel ei ole...

tänan südamlike soovituste eest!
Aga äkki keegi konkreetsem oskab öelda millistel tingimustel see juhtuda võib? Millised on sümptomid? Ja kas saab ja kuidas kontrollida, kas jama on juba juhtunud või mootor on endiselt korras?
UMis öeldi, et lühiajaline kuumumine ei peaks mingit jamasid tekitada.

Postitatud: 03.05.2006 14:06 50
Postitas car-man
kusjuures ma ise sain probleemist lahti, tegin ühe pikema otsa ~100 km ja peale seda on jälle kõik normis, vähemalt temperatuuriga.minu puhul aitas tosooli valamine, ise alles ostsin auto niiet ma proovin ise paremini hooldada oma masinat.kuid siiski katsusin ventilaatorit, sel tundus et on liiga suur loks sees, vb laager kulunud vms.

Postitatud: 03.05.2006 16:18 34
Postitas Tom
MOEBIUS kirjutas:Aga äkki keegi konkreetsem oskab öelda millistel tingimustel see juhtuda võib? Millised on sümptomid? Ja kas saab ja kuidas kontrollida, kas jama on juba juhtunud või mootor on endiselt korras?
UMis öeldi, et lühiajaline kuumumine ei peaks mingit jamasid tekitada.
Enamasti juhtub see, et sul hakkab jahutusvedelik kaduma (väljendub näiteks selles, et sooja mootoriga ajab valget tossu kuiva ilmaga tagant välja).
Ja kui palju su konkreetne auto peab kuumenema, et paha paha juhtuks ei oska keegi enne öelda, kui see juba juhtunud pole aga kui seier punasesse läheb oleks nagu viimane aeg mootor seisma jätta.
Ja selle autoga ma sinu asemel enne ei sõidaks kui see termosidur on korras aga eks sa ise tead.

Postitatud: 03.05.2006 16:43 00
Postitas eero
Lisaks ülaltoodud põhjustele - keema läheb ka kui radika ja/või paisupaagikork ei pea.