1. leht 2-st

E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 04.02.2016 14:41 43
Postitas -Kaido-
Tere!
Mure järgmine, et e39 m62TUb44 kaob paisupaagist tosool. Teed kasvõi väikse tiiru, paisukas jälle tühi ja hoiatuskiri salongis ees. Mootori temp püsib koguaeg normis, isegi kui pikalt kohapeal käib.
Ise olen teinud:
-papp põrandale, aga loiku maha ei tule mitte kusagile
-salong auruseks ei muutu ja sooja puhub ka ilusti koguaeg, isegi kui 2 päeva kuivalt sõitsin
-summutist tuleb ainult õrn veeaur, mitte midagi magusat ega kahtlast
-salongivaipa olen käega katunud, ilusasti kuiv
-mootoriõli ilusti puhas
-töösooja mootoriga kapoti alt auru samuti ei tule ega magusat lõhna

Täna valasin hommikul circa 300ml juurde, tagurdasin garaazist välja, kadunud. Õhutasin siis süsteemi, kuigi radikas oli ilusti tosooli täis. Panin käima, paisukas tühi jälle, muudkui valasin ja valasin juurde kuniks lõpuks normi jäi. Käisin tiiru sõitmas ~14km, hoiatust enam ette ei tulnud, jätsin auto seisma hoovi peale paariks tunniks. Nüüd läksin kontrollima, paisupaak jälle kuival. Hoovid seistes oli lumise pinnase peal, seal ühtegi rohelist loiku ega midagi ei ole.

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 04.02.2016 22:03 56
Postitas ooDDoo
vala siis juurde

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 04.02.2016 22:13 38
Postitas erxx
ooDDoo kirjutas:vala siis juurde
Sellist ajudoonorlust pole ammu siin kohanud.
Facebook vist foorumisse kolinud.

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 05.02.2016 06:36 36
Postitas ooDDoo
Esimest korda valad tosooli radikasse ? vahest võib pärast mitu liitrit peale minna ...eriti kui v8

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 05.02.2016 10:09 41
Postitas -Kaido-
Õhutan süsteemi korralikult ära ja pärast ikka läheb järjest peale? Lootsin lihtsalt siit küsides abi saada, et ehk kellelgi sama anomaalia esinenud. Pealegi ma ei tegele esimest päeva autodega, päris mitmed aastad ja mootorivahetused selja taga.
Praeguse seisuga on peale õhutamist läinud 2 liitrit, loiku siiamaani kuskil pole, põhjamati alt olen samuti vaadanud, sealt korras kõik. Sidurit vahetasin, siis ühtlasi vaatasin üle ka hooratta taguse nn toru, tolle tihendid olid korras. Pean vist lammutuse auto pealt vaatama, et kui salongiradikas oleks, siis palju sinna ahju lekkida saab, ilma et välja ajaks kuskilt. Samas jällegi salongis magusat lõhna, udu ega susinat pole.

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 05.02.2016 13:57 00
Postitas ooDDoo
kalla aga juurde kui auto natukene käib ja siis seisma jätta peaks kerge surve radikasse tekkima kui voolikud jäävad kõvaks siis leket pole.

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 11.02.2016 10:14 57
Postitas mäim
Viga lihtne,vota sisselase maha ja seal kahe plokikaane vahel jahutustoru,sealt leiad ilmselt vea üles.

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 11.02.2016 18:33 43
Postitas -Kaido-
Tänud kõigile vastajatele, sain vea kätte. Oli asi ikkagi radikas, mis oli saksas mingi odav praak peale pandud, lendas lõpuks täiesti laiali ja lõi alt jooksma vedeliku.
Täna sai siis uus ostetud, nüüd järgmine mure. Nimelt need kiirkinnitused lõdvikud, vanalt tulid tihkelt maha, uuele radikale lähevad lohvalt peale ja lekivad julmalt läbi. Huvitav kui Tartus Hydroscanist uued tihendid sinna sisse osta, kas siis saaks pidama nad? Või on keegi mingeid muid lahendusi kasutanud?

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 11.02.2016 23:48 35
Postitas ttsys
Sellist asja valate BMW jahutussüteemi?! Kust selline idee ja miks te seda teete?
Pilt

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 12.02.2016 00:05 03
Postitas ttsys
Miks ei peaks olema plobleem, kui BMW-le Tosooli kasutada? Silikatsiidi ladestumine on garanteeritud ja seega elementaarne, et ei kesta radikad, lõdvikud, termostaadid ega tsirkulatsioonikanalid. Pumbast rääkimata.
Miks sellest ei või rääkida? Ega ei pea muretsema, et peldikupuhastusvahendi rüüpajad solvuvad. :mrgreen:
Pilt

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 09:37 33
Postitas ooDDoo
Mina ja minu tuttavad on tavalist tosooli igalpool kasutanud. Pole mingeid jamasid olnud. Keegi palun põhjendage. Sõidavad sellega 50000 maksvad ja 200 maksvad masinad. Ise ainult sellist olen kasutanud enamasti. Korra aastas valanud vb liitrit peale. Roheline tosool söövitab küll pika aja peale alumiiniumi.

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 09:45 50
Postitas ttsys
Mis asi on "roheline tosool"? Tosool on ainult sinise markeriga, et seda ära tunda. Samas ei oma markeri värvus kindlat tähendust, sest kemikaali tootjad kasutavad erinevaid värve erineva koostise jaoks. Värvi järgi orienteerumine on ämbrite ämber.
BMW-le sobiv Polar jahutusvedelik on justnimelt roheline.

Lugemist neile, kes ei tea, mis asi on "Tosool":
http://www.postimees.ee/1434249/vale-ja ... voi-hiljem

Neile, kes ei tea, mis erinevus on jahutusvedelikel ja tahavad sobivat jahutusvedelikku leida:
http://www.falleroon.ee/files/Polar_-_e ... adused.pdf

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 10:21 28
Postitas ooDDoo
8 a seda sisse valanud jälle kõik töötab.. samamoodi paar tuttavat kes mõni isegi 10 a sama tosooliga sõitnud. See pigem vandenõuteooria

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 10:24 58
Postitas ttsys
MMS kasutajad kindlasti nõustuvad, et vandenõuteooria. Milleks üldse keemiat, füüsikat... :mrgreen:

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 10:26 31
Postitas PeeterA
Tosooli loomulikult ei paneks BMW-le. Samas selle tabeli kohaselt Polar G13 Premium Longlife kah BMW-le ei sobi. Keegi äkki seletab ära, et mida see just konkreetselt BMW mootori detailidele halba teeb?

Leidsin ühe ametliku TIS-dokumendi, kus väidab, et 2004 ja uuemate bemmide jahutusvedelikku ei peagi regulaarselt vahetama(lifetime), kui kasutada spets. longlife "tosooli" :lol:
http://www.exx.se/techinfo/docs/sib_170107.pdf

Samas tuleks silmas pidada, et Lifetime=warranty expiry

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 10:51 08
Postitas ttsys
BMW jahutusvedelik ei sisalda ega ei tohi sisalda nitriteid ja amiini. G13 ei mahu BMW Longlife specsi alla.

PS: Ka selles vanas TIS dokumendis:
"BMW's Long-Term Antifreeze/Coolant can be used for all model years; however, its use does not eliminate or supercede a stated change interval. "

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 11:37 22
Postitas PeeterA
G13 jahutusvedelikud ei sisaldagi nitriteid, amiine ja fosfaate.

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 11:44 01
Postitas ooDDoo
Miks mitte e39 38 46 põlvkonna bmw-dele tosooli sisse valada ei tohi. On kellelgi selletõttu midagi juhtunud?
Paluks reaalseid kogemusi mitte naised saunas rääkisid juttu.

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 11:48 41
Postitas ttsys
G13 ei taga silikaat geel sademete neutraliseeringut. See ei ole BMW specsi kohase keemilise tasakaaluga, et vastaks "Long-Term / Longlife". Seda tuleb 4-5 aasta tagant vahetada ja näiteks Polar G13 ei sisalda neid aktiivühendeid, mis on Polar rohelises. Selles mõttes lauslolluse ja totruse piirimaal on polar rohelise asemel G13 BMW-le valada.
Punase vedeliku ja Tosooli teemal tahate arutleda teemal: "mis juhtub või miks ämmale ei ole hea mõte last teha, kuigi tal elukaaslast/meest hetkel ei ole". :D

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 11:50 03
Postitas ooDDoo
reaalseid kogemusi palun!

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 11:53 16
Postitas ttsys
Braavo! Materjaliteadus on mõne jaoks ebareaalne kogemus. :mrgreen:
Kogu foorum on täis nuttu ja hala, et termostaadid ei kesta ja kuskilt tilgub... :mrgreen:

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 11:53 26
Postitas PeeterA
Selle loogika järgi VAG-grupi pillidel siis pole selle silica-gel tekkimine probleem :lol:

Polar Standard(roheline) tuleb iga 2 aasta tagant vahetada, seega pole tegemist mingi longlife(4-5 a.) vedelikuga.

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 11:58 00
Postitas ttsys
Jessas. Polar ei paku BMW-le longlife jahutusvedelikku. Elementaarne, kes lugeda viitsib/tahab.
Ja nii ongi, et VAG ja BMW mootorite materjaliühendid on oluliste erinevustega. Nu ei ole mingit saladust sellest tehtub.

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 11:58 41
Postitas toivoku
ttsys kirjutas:Braavo! Materjaliteadus on mõne jaoks ebareaalne kogemus. :mrgreen:
Kogu foorum on täis nuttu ja hala, et termostaadid ei kesta ja kuskilt tilgub... :mrgreen:
ja praktiline kogemus on sinu jaoks ebareaalne, samamoodi tean pille msi juba aastaid punase jahutusvedelikuga sõidavad ja pole häda midagi( eelistan ise loomulikult rohelist) ,kuid siin kisada,et sa oled debiil ,kui kallad punast sisse, või tosooli siis no pljäääd siis ilmselgelt on kõik su teadmised võetud kuskilt interneti avarustest või raamatutest, aga praktikat nende asjadega sul pole.

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 12:01 33
Postitas ooDDoo
Minul on reaalne kohgemus ühe e39 tds-iga mis oli rohelise jahutusvedelikuga sõitnud.. vajas plokikaane keevitust nii termostaadi korpuse kui veepumba juurest. Keevitused tehtud sinine tosool sees ja masin nüüdseks juba vurab 5 a.

samas enda masinatel olen kasutanud suvalist bensukast ostetud sinist tosooli..
ühel m52 mootoril see juba 2008 a sees. pole vajadust isegi termostaati vahetada.

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 12:03 06
Postitas ttsys
Mis asi on "roheline vedelik"? Mis specs-ga? Kes on tootja? Kas vastab BMW specsile?

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 12:04 45
Postitas PeeterA
Hetkel ootaks mõjuvaid argumente, mida VAG grupi G13 jahutusvedelik BMW sees halba teeb :D

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 12:10 40
Postitas ttsys
"Keerake" ämmale ära ja vaadake. :mrgreen:
"Katselendurite polügon" on siin juba maandunud nii, et midagi tõsist ei ole mõtet siia enam kirjutada. :mrgreen:

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 12:12 59
Postitas PeeterA
Sellist vastust ma ootasingi.

Aitäh! :mrgreen:

Re: E39 540i tosooli probleem

Postitatud: 14.02.2016 12:15 59
Postitas ooDDoo
ttsys kirjutas:Mis asi on "roheline vedelik"? Mis specs-ga? Kes on tootja? Kas vastab BMW specsile?
Kus mina tean... paisepaagile ei panda klepsu nagui õlivahetusel kus on mark ja kilometraas peal.

Tugine natuke reaalsete inimeste kogemustele. iga autotootja muidugi sunnib sind esindusest kallist vedelikku ostma. kui ise nii naiivne oled siis palun väga. Sa võid siia ükskõik palju keerulisi sõnu ritta seada loeb reaalne kogemus..
arvan, et Toivoku on erinevaid vedelikke erinevatele masinatele üle paari tuhande liitri sisse valanud... BEAT that!