1. leht 1-st

E34 Kliima täitmine "vana" ainega...

Postitatud: 18.06.2006 23:20 10
Postitas Timo
Auto on 535 90a. Kliima süsteem on külmaainest tühi. Aga selles süsteemis käib veel vana - praeguseks ametlikult keelatud miski R12 aine, mis tekitab osoonikihti auke vmt jama. Küsimus selline, kas on veel kohti,kus saaks selle ainega lasta süsteemi täita ja kontrollida? Või jääb vaid viimane võimalus süsteem lasta uue aine pealeümber ehitada? UM-s seda tehakse.

Postitatud: 18.06.2006 23:23 31
Postitas Silwer
On nurgataguseid kohti kust veel saab vana ainet ja on ka kohti kust saab nn. ülemineku ainet st. vastab reeglitele ja hädaga sobib kokku ka vana süsteemiga (vähemalt sedasi on mulle seda asja ühes nurgataguses urkas seletatud).

Postitatud: 18.06.2006 23:41 07
Postitas erik
Päris nurgatagune jutt... :D

Postitatud: 19.06.2006 10:56 13
Postitas Timo
No kui keegi teab mõnda arvestatavat nurgatagust kohta, võiks mulle selle privasse ära mainida. Oleks väga tänulik.

Postitatud: 20.06.2006 21:58 20
Postitas vanaisa
miks nurgatagune? Soovitan Pärnus Härma kaubahoovi linna poolset otsa. normaalsed hinnad, teenindus jne.

Postitatud: 20.06.2006 22:19 08
Postitas arvutihiir
veel variant mõni firma mis tegeleb külmikute täitmisega.sealt saab ka seda ainet ja täitmist

Postitatud: 20.06.2006 22:40 33
Postitas hanzvonkazak
kui r12 sees, lastakse see välja ja asendatakse uuega.

Postitatud: 21.06.2006 08:42 51
Postitas Timo
Päris nii lihtne see pole, et lihtsalt asendatakse uuega, seal tuleb vahetada mõned jubinad enne ära. Sellise vanast uue tegemise komplekti letihind UM-s on miski 2200.-+aine. Peagi saab mul see tehtud.

Postitatud: 21.06.2006 12:14 29
Postitas HannoK
R12 on tänapäevamõistes jah jube mürk. EU-s kasutatakse R134a. Süsteemid on iseenesest identsed, jupid ei ole põhimõtteliselt erinevad. Lihtsalt r12 kasutab mineraalõli, r134a (mis ongi tegelikult toodetud asendamaks r12) aga kasutab ester, e. sünt õli. Õli asub kompressoris ja freoon kannab seda süsteemi laiali.nii toimubki süsteemi määrimine. Ja kui lihtsalt lasta r12 välja ja r134a otse peale, siis võib juhtuda see, et r134a ei seo piisavalt õli, ei võta seda n.ö. kompressorist kaasa. Ongi kaks võimalust, kas vahetada siis kompressor, või proovida see lahti võtta ja ära puhastada. Arvatavalt mitte just kõige lihtsam tegevus.

aga, igatahes, tean kedagi kellel veel on seda r12 ja saadan sulle ta nr-i. täitmine 500eeki.

Postitatud: 21.06.2006 22:36 56
Postitas Cardo
Aina targemaks läheb, igas normaalses kohas on aseaine olemas ja r12-st ei lase mitte ükski normaalne inimene enam autosse, see on liigne raiskamine. R12 on kallim kui aseaine. Muideks ei ole enam ammu kuulnud osooniaukudest, äkki on lehmad vähem puuksu teinud ?