E39 Kliimaradiaatori ventika vahetus.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Diiler
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 31.08.2004 23:59 34
Peamine sõiduk: 530 XI

E39 Kliimaradiaatori ventika vahetus.

Postitus Postitas Diiler »

Autoks E39 96a 520
Mure selline, et kliimaradika ventilaator ei tööta, kui kliima sisse lülitad. Tundub, et kas mootori laager kokku jooksnud või on reostaat õhtal. Kas keegi on sellise probleemiga silmitsi olnud, kui jah,siis kuidas saaks kontrollida.
Kui mootor läbi, kas saab ka selle laagrit kuidagi vahetada.

Ettetänades
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2609
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

lihtsam on kuskilt uus vent. hankida.
Kasutaja avatar
beatnuts
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 17.06.2006 16:05 24
Asukoht: tartu

Postitus Postitas beatnuts »

mul oli sama jama! oli kinni jäänud ja ega seal muud teha polegi kui uus vent osta!! bmws 4200eeki
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2609
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

romulates on ka neid leida.
Veljo_V
Huviline
Postitusi: 2638
Liitunud: 27.04.2006 21:57 54

Postitus Postitas Veljo_V »

kapa kirjutas:romulates on ka neid leida.
sama lugu E34 ga tefka kaup ja UM-is umbes 5000
Diiler
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 31.08.2004 23:59 34
Peamine sõiduk: 530 XI

Postitus Postitas Diiler »

Mõtlesin, et enne kui torman UM-mi võtan ise selle ventika mootori lahti ja vaatan mis värk on. Magnetid olid lahti ja laager kinni kiilund. Liimisin magnetid ilusti tagasi ja puhastasin laagri ära, ning keevitasin mootori kokku tagasi. Töötas nagu õlitatult. Siis selgus uus tõsiasi, et reostaadid on ka läbi. Kuid kiirelt UM-mi ja loovuasin 650.- ning uued reostaadid olemas.

Kokku kulus umbes 9 tundi tööd + 700EEK. Polegi nii paha, arvestades, et muidu uus ventikas oleks läinud maksam ligi 5000.-.
Aimar
Huviline
Postitusi: 1110
Liitunud: 04.08.2003 15:20 01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Aimar »

Ise tehtud -hästi tehtud .Vahel tasub ise natuke nokitseda. Olen ise säästnud e36 roolivarda alumise laagri(UM -s latt 12K ja ei mingit muud varianti) vahetuaga 11966.- krooni.Laager siis 34.- :D
ansa
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 24.10.2005 16:53 41
Asukoht: Tallinn

abi

Postitus Postitas ansa »

Kontrollida saab lihtsalt:A-Võta pintsett voi paksem traadike ja radika paremast ülemisest osast tõmba välja termopistik, vahelduvalt soorita ühendus, peab tõõtama 1, ja 2 kiirus, süüde peab sees olema.
B-variant-tee lahti kaitsme karp, leia keskmises reas vasakult kaks kliima vendika releed-1 ja 2 kiirus-tõmba välja ja vastavalt relee skeemile tee otse ühendus. Nende testidega saab teada kas vendikas on kutu voi ainult takisti.
Iga vendikat saab 99% remontida. Nagu ülevalt mainitud, enamasti kiiluvad kinni magnetite lahti tulemine. Lahti saab lihtsalt-kinnitus seib maha, tiivik kah, meisliga ettevaatlikult nukid maha ja tõmmata tugevasti võllist valja.Liimida spetsliimiga magnetid tagasi, õlitada alumine laager, puhastada kollektor ja kui ülemisel laagril on suur loks-spets tommitsatega vahetada laager.
Kui on läbi koormustakisti (mitte reostaat, reostaat on muudetava takistusega takisti:potentsiomeeter suure voimsusega, olge ikka profid terminites), siis analoogi saab osta TEVALOst 0,47 Oomi 100watti-199eek. Originaal on 0.5 Oomi ja 85 watti, kuid tunduvalt kallim.
Kui vendikas on koos, koormus peab olema 20-21 Ampri ringis. Edu.
Viimati muutis ansa, 28.05.2007 11:25 17, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Roger10
Huviline
Postitusi: 144
Liitunud: 23.06.2003 08:57 57
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Roger10 »

kas see vent peab hakkama kohe tööle kui kondi järgi lükkad?

Endal ta kohe tööle küll ei hakanud. Kuid mul muidugi hetkel gaas otsas. Äkki see plokeerib töö ära.
525dt touring 93a
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Kui kont tühi, siis ei võta ta järgi ei kondi pumpa ega ventikat.
525 TDS´a EXECUTIVE
Kasutaja avatar
unn23
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 30.05.2005 21:43 12
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas unn23 »

mu selline asi et kliima küll töötab korralikult aga kliima ventika pistik nagu lahti ühendatud,kuhu seda üldse ühendada,oskab keegi öelda,ja mis kasu tast on kui kliima toimetab
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8273
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kui kliima toimetab, hakkab mootoril palav.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Ilma ventikata läheb süsteem kuumaks ja tekib liialt suur rõhk süsteemi, mille tagajärjel võib tühjaks pressida ainest.
525 TDS´a EXECUTIVE
Kasutaja avatar
poleaimugi
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 27.09.2005 16:29 00
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas poleaimugi »

Kuramus! Pole ka kordagi kuulnud et kliimaventikas töötaks :?
krevett
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 19.08.2006 12:50 09

isetehtud

Postitus Postitas krevett »

kliimaventika mittetöötamise pärast läks mul pumba remont 5000.-
ja nüüd remontisin ise venti ära nagu kodanik Diiler õpetas - töötab 100% ja takisti sain odavamalt A-Kaablist 148.-eek ning liim 150.- (vedel metall).
Kui vent ei tööta siis läheb pump ja vedelikud (ka õli) kuumaks ning ongi aamen.
Thanks for Diiler
www999
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 18.09.2006 19:42 42

E-39 kus saaks lasta kliima süsteemi korda teha?

Postitus Postitas www999 »

Käisin remondis/kontrollis ja öeldi et kliima pump laseb läbi ja ei võta taha (vedu siis). Kus võiks lasta pumba taas korda teha? Äkki keegi oskab öelda siin, tunduvad asjalikud koos olevat!
BMW e-39 525 TDS siis autoks 1996.a.
Olen tänulik!
BÕMM E-39
allar8
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 21.10.2006 12:38 43

Postitus Postitas allar8 »

mul sama lugu, et oli see esimene ventikas kinni kiilunud, sain asja niikaugele lahti, et laba küljest ära ja laba all oleva katte ka ära, kuid see mähisekupatus ei tulnud kuidagimoodi sealt seest koos võlliga välja, nagu oleks see selle tagumise laagri küljes kinni :? Kas on sellel mingi oma nipp, kuidas selle kätte sealt saab? Kas peab kusgailt midagi veel päästma?
allar8
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 21.10.2006 12:38 43

Postitus Postitas allar8 »

:arrow:
Kasutaja avatar
Andrez
Huviline
Postitusi: 820
Liitunud: 18.02.2007 23:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Re: abi

Postitus Postitas Andrez »

ansa kirjutas:Liimida spetsliimiga magnetid tagasi


Kuna endal on säärane töö varsti ees siis ehk oskad täpsemalt öelda mis liimi kasutama peaks, et 2 korda asja ette võtma ei peaks.
ansa
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 24.10.2005 16:53 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ansa »

Kasutasin tavalist liimi, mille juhendis oli: liimib metalli.
Kuid pind peab olema vaga puhas ja rasvata.
allar8
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 21.10.2006 12:38 43

Postitus Postitas allar8 »

kasd keegi minu küsimusele ka oskab vastata, paar postitust eespool?! :oops:
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

beatnuts kirjutas:ega seal muud teha polegi kui uus vent osta!! bmws 4200eeki
EDIT: Segast panin. Sry
Viimati muutis Indrek_M, 20.03.2007 10:09 57, muudetud 1 kord kokku.
Indrek
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Re: abi

Postitus Postitas Ilves »

Andrez kirjutas:
ansa kirjutas:Liimida spetsliimiga magnetid tagasi


Kuna endal on säärane töö varsti ees siis ehk oskad täpsemalt öelda mis liimi kasutama peaks, et 2 korda asja ette võtma ei peaks.
Liimi nimi on UM ja uus vent. Mul lendas see krempel 2 aastase auto peal, meie tingimustes (sool-liiv-löga) on parem omada garantiid.
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

Küsiks siin teemas sellist asja, et mis temp.-i pealt peaks kliima taha lükkama? Hetkel õues 9,5...10C sooja, samas panen külma "põhja" s.t. 16C peale, kuid no ei hakka vent tööle. Samas sõbra E38-l hakkab vent tööle isegi 20C peal. Kõigepealt vist tasuks kontrollida gaasi kogust ja siis edasi vendika proleemi juurde?
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Mul autol kliima ventikas näpuga lükates käib kenasti ringi, UM väitis, et ei tööta ja tuleb vahetada.
Viga siis tõenäoliselt ka nendes takistites või kus? Kuidas sellele ventikale ja takistitele ligi pääseb? Mis laiali kiskuda tuleb? Kui ventikale otse 12V peale anda siis peaks töötama?
Indrek
meelis244
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 22.08.2006 22:55 13

Postitus Postitas meelis244 »

Kliim ventika saad kätte tuled ,stange eest ära,omal oli kokku puude selle propleemiga vent käis ilusti ringi läbi oli 1 kiirus 2,3 töötasid. Läbi olid takistid UM-is nõks vähem kui 700.-. Asuvad kliima ventika peal.
Diiler
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 31.08.2004 23:59 34
Peamine sõiduk: 530 XI

Postitus Postitas Diiler »

allar8 kirjutas:mul sama lugu, et oli see esimene ventikas kinni kiilunud, sain asja niikaugele lahti, et laba küljest ära ja laba all oleva katte ka ära, kuid see mähisekupatus ei tulnud kuidagimoodi sealt seest koos võlliga välja, nagu oleks see selle tagumise laagri küljes kinni :? Kas on sellel mingi oma nipp, kuidas selle kätte sealt saab? Kas peab kusgailt midagi veel päästma?
Mul oli sama mure endal. Ma tegin vea ja lõin haamriga selle väja laagrist, kuid sellega tegin võlli natuke kõveraks, mille tagajärjel tiivik õrnalt loperdab. tegelt peaks seda proovima teha mingi tõmmitsaga.
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

"Taastasin" ventika mootori ära. Otse 12v anda, siis töötab. Aga auto peal mitte. Mootori radika nurgas oleval anduril tegin igasugu variantidega ühendusi, kuid vent ei tööta. Ainult mingi relee plõksib(seda ka ainult ühe variandi puhul). Pistikud on ok. Kliima toimetab, lasin isegi 30 min. kohapeal täisvõimsusel uhada...ei miskit.
Mis viga? :(
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8273
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Elektriskeemi appi võttes
http://www.carsoft.ru/avtorepair/bmw_e3 ... index.html
Vaata järgi kogu vooluahel, kaitsmetest alates, üle releede läbi mootori (lisatakisti!) kuni massiühenduseni välja.
Mõlemad releed üldse on olemas? Need asuvad vasaku amordikannu juures lisakarbis.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

ise küsin ise vastan. ventikal on endal kaitse, see oli läbi. läbi oli veel see kurikuulus takisti. ajutiselt võtsin ta vahelt ära ja ühendasin "otse", 1. kiirus paneb kohe täisvõimsusega. muud pole midagi, kuid auto tuletab nüüd häälega tolmuimejat meelde :D
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Vasta