1. leht 4-st

E39 Kliimaradiaatori ventika vahetus.

Postitatud: 28.06.2006 21:51 24
Postitas Diiler
Autoks E39 96a 520
Mure selline, et kliimaradika ventilaator ei tööta, kui kliima sisse lülitad. Tundub, et kas mootori laager kokku jooksnud või on reostaat õhtal. Kas keegi on sellise probleemiga silmitsi olnud, kui jah,siis kuidas saaks kontrollida.
Kui mootor läbi, kas saab ka selle laagrit kuidagi vahetada.

Ettetänades

Postitatud: 29.06.2006 22:33 49
Postitas kapa
lihtsam on kuskilt uus vent. hankida.

Postitatud: 03.07.2006 21:17 30
Postitas beatnuts
mul oli sama jama! oli kinni jäänud ja ega seal muud teha polegi kui uus vent osta!! bmws 4200eeki

Postitatud: 03.07.2006 22:01 19
Postitas kapa
romulates on ka neid leida.

Postitatud: 04.07.2006 19:43 44
Postitas Veljo_V
kapa kirjutas:romulates on ka neid leida.
sama lugu E34 ga tefka kaup ja UM-is umbes 5000

Postitatud: 05.07.2006 01:20 03
Postitas Diiler
Mõtlesin, et enne kui torman UM-mi võtan ise selle ventika mootori lahti ja vaatan mis värk on. Magnetid olid lahti ja laager kinni kiilund. Liimisin magnetid ilusti tagasi ja puhastasin laagri ära, ning keevitasin mootori kokku tagasi. Töötas nagu õlitatult. Siis selgus uus tõsiasi, et reostaadid on ka läbi. Kuid kiirelt UM-mi ja loovuasin 650.- ning uued reostaadid olemas.

Kokku kulus umbes 9 tundi tööd + 700EEK. Polegi nii paha, arvestades, et muidu uus ventikas oleks läinud maksam ligi 5000.-.

Postitatud: 05.07.2006 10:29 54
Postitas Aimar
Ise tehtud -hästi tehtud .Vahel tasub ise natuke nokitseda. Olen ise säästnud e36 roolivarda alumise laagri(UM -s latt 12K ja ei mingit muud varianti) vahetuaga 11966.- krooni.Laager siis 34.- :D

abi

Postitatud: 15.07.2006 23:06 21
Postitas ansa
Kontrollida saab lihtsalt:A-Võta pintsett voi paksem traadike ja radika paremast ülemisest osast tõmba välja termopistik, vahelduvalt soorita ühendus, peab tõõtama 1, ja 2 kiirus, süüde peab sees olema.
B-variant-tee lahti kaitsme karp, leia keskmises reas vasakult kaks kliima vendika releed-1 ja 2 kiirus-tõmba välja ja vastavalt relee skeemile tee otse ühendus. Nende testidega saab teada kas vendikas on kutu voi ainult takisti.
Iga vendikat saab 99% remontida. Nagu ülevalt mainitud, enamasti kiiluvad kinni magnetite lahti tulemine. Lahti saab lihtsalt-kinnitus seib maha, tiivik kah, meisliga ettevaatlikult nukid maha ja tõmmata tugevasti võllist valja.Liimida spetsliimiga magnetid tagasi, õlitada alumine laager, puhastada kollektor ja kui ülemisel laagril on suur loks-spets tommitsatega vahetada laager.
Kui on läbi koormustakisti (mitte reostaat, reostaat on muudetava takistusega takisti:potentsiomeeter suure voimsusega, olge ikka profid terminites), siis analoogi saab osta TEVALOst 0,47 Oomi 100watti-199eek. Originaal on 0.5 Oomi ja 85 watti, kuid tunduvalt kallim.
Kui vendikas on koos, koormus peab olema 20-21 Ampri ringis. Edu.

Postitatud: 16.07.2006 13:29 49
Postitas Roger10
kas see vent peab hakkama kohe tööle kui kondi järgi lükkad?

Endal ta kohe tööle küll ei hakanud. Kuid mul muidugi hetkel gaas otsas. Äkki see plokeerib töö ära.

Postitatud: 16.07.2006 20:52 18
Postitas Maiks
Kui kont tühi, siis ei võta ta järgi ei kondi pumpa ega ventikat.

Postitatud: 19.07.2006 22:08 11
Postitas unn23
mu selline asi et kliima küll töötab korralikult aga kliima ventika pistik nagu lahti ühendatud,kuhu seda üldse ühendada,oskab keegi öelda,ja mis kasu tast on kui kliima toimetab

Postitatud: 19.07.2006 23:02 31
Postitas priitv8
Kui kliima toimetab, hakkab mootoril palav.

Postitatud: 20.07.2006 19:22 55
Postitas Maiks
Ilma ventikata läheb süsteem kuumaks ja tekib liialt suur rõhk süsteemi, mille tagajärjel võib tühjaks pressida ainest.

Postitatud: 26.07.2006 20:44 12
Postitas poleaimugi
Kuramus! Pole ka kordagi kuulnud et kliimaventikas töötaks :?

isetehtud

Postitatud: 05.09.2006 19:27 50
Postitas krevett
kliimaventika mittetöötamise pärast läks mul pumba remont 5000.-
ja nüüd remontisin ise venti ära nagu kodanik Diiler õpetas - töötab 100% ja takisti sain odavamalt A-Kaablist 148.-eek ning liim 150.- (vedel metall).
Kui vent ei tööta siis läheb pump ja vedelikud (ka õli) kuumaks ning ongi aamen.
Thanks for Diiler

E-39 kus saaks lasta kliima süsteemi korda teha?

Postitatud: 18.09.2006 20:09 58
Postitas www999
Käisin remondis/kontrollis ja öeldi et kliima pump laseb läbi ja ei võta taha (vedu siis). Kus võiks lasta pumba taas korda teha? Äkki keegi oskab öelda siin, tunduvad asjalikud koos olevat!
BMW e-39 525 TDS siis autoks 1996.a.
Olen tänulik!

Postitatud: 18.03.2007 22:35 28
Postitas allar8
mul sama lugu, et oli see esimene ventikas kinni kiilunud, sain asja niikaugele lahti, et laba küljest ära ja laba all oleva katte ka ära, kuid see mähisekupatus ei tulnud kuidagimoodi sealt seest koos võlliga välja, nagu oleks see selle tagumise laagri küljes kinni :? Kas on sellel mingi oma nipp, kuidas selle kätte sealt saab? Kas peab kusgailt midagi veel päästma?

Postitatud: 19.03.2007 08:41 29
Postitas allar8
:arrow:

Re: abi

Postitatud: 19.03.2007 08:54 55
Postitas Andrez
ansa kirjutas:Liimida spetsliimiga magnetid tagasi


Kuna endal on säärane töö varsti ees siis ehk oskad täpsemalt öelda mis liimi kasutama peaks, et 2 korda asja ette võtma ei peaks.

Postitatud: 19.03.2007 20:29 25
Postitas ansa
Kasutasin tavalist liimi, mille juhendis oli: liimib metalli.
Kuid pind peab olema vaga puhas ja rasvata.

Postitatud: 20.03.2007 07:46 39
Postitas allar8
kasd keegi minu küsimusele ka oskab vastata, paar postitust eespool?! :oops:

Postitatud: 20.03.2007 07:56 41
Postitas Indrek_M
beatnuts kirjutas:ega seal muud teha polegi kui uus vent osta!! bmws 4200eeki
EDIT: Segast panin. Sry

Re: abi

Postitatud: 20.03.2007 09:21 32
Postitas Ilves
Andrez kirjutas:
ansa kirjutas:Liimida spetsliimiga magnetid tagasi


Kuna endal on säärane töö varsti ees siis ehk oskad täpsemalt öelda mis liimi kasutama peaks, et 2 korda asja ette võtma ei peaks.
Liimi nimi on UM ja uus vent. Mul lendas see krempel 2 aastase auto peal, meie tingimustes (sool-liiv-löga) on parem omada garantiid.

Postitatud: 20.03.2007 16:10 48
Postitas TiitR
Küsiks siin teemas sellist asja, et mis temp.-i pealt peaks kliima taha lükkama? Hetkel õues 9,5...10C sooja, samas panen külma "põhja" s.t. 16C peale, kuid no ei hakka vent tööle. Samas sõbra E38-l hakkab vent tööle isegi 20C peal. Kõigepealt vist tasuks kontrollida gaasi kogust ja siis edasi vendika proleemi juurde?

Postitatud: 27.04.2007 12:56 01
Postitas Indrek_M
Mul autol kliima ventikas näpuga lükates käib kenasti ringi, UM väitis, et ei tööta ja tuleb vahetada.
Viga siis tõenäoliselt ka nendes takistites või kus? Kuidas sellele ventikale ja takistitele ligi pääseb? Mis laiali kiskuda tuleb? Kui ventikale otse 12V peale anda siis peaks töötama?

Postitatud: 30.04.2007 18:20 50
Postitas meelis244
Kliim ventika saad kätte tuled ,stange eest ära,omal oli kokku puude selle propleemiga vent käis ilusti ringi läbi oli 1 kiirus 2,3 töötasid. Läbi olid takistid UM-is nõks vähem kui 700.-. Asuvad kliima ventika peal.

Postitatud: 16.06.2007 17:43 37
Postitas Diiler
allar8 kirjutas:mul sama lugu, et oli see esimene ventikas kinni kiilunud, sain asja niikaugele lahti, et laba küljest ära ja laba all oleva katte ka ära, kuid see mähisekupatus ei tulnud kuidagimoodi sealt seest koos võlliga välja, nagu oleks see selle tagumise laagri küljes kinni :? Kas on sellel mingi oma nipp, kuidas selle kätte sealt saab? Kas peab kusgailt midagi veel päästma?
Mul oli sama mure endal. Ma tegin vea ja lõin haamriga selle väja laagrist, kuid sellega tegin võlli natuke kõveraks, mille tagajärjel tiivik õrnalt loperdab. tegelt peaks seda proovima teha mingi tõmmitsaga.

Postitatud: 19.07.2007 09:43 05
Postitas Genne
"Taastasin" ventika mootori ära. Otse 12v anda, siis töötab. Aga auto peal mitte. Mootori radika nurgas oleval anduril tegin igasugu variantidega ühendusi, kuid vent ei tööta. Ainult mingi relee plõksib(seda ka ainult ühe variandi puhul). Pistikud on ok. Kliima toimetab, lasin isegi 30 min. kohapeal täisvõimsusel uhada...ei miskit.
Mis viga? :(

Postitatud: 19.07.2007 12:32 08
Postitas priitv8
Elektriskeemi appi võttes
http://www.carsoft.ru/avtorepair/bmw_e3 ... index.html
Vaata järgi kogu vooluahel, kaitsmetest alates, üle releede läbi mootori (lisatakisti!) kuni massiühenduseni välja.
Mõlemad releed üldse on olemas? Need asuvad vasaku amordikannu juures lisakarbis.

Postitatud: 10.08.2007 11:07 55
Postitas Genne
ise küsin ise vastan. ventikal on endal kaitse, see oli läbi. läbi oli veel see kurikuulus takisti. ajutiselt võtsin ta vahelt ära ja ühendasin "otse", 1. kiirus paneb kohe täisvõimsusega. muud pole midagi, kuid auto tuletab nüüd häälega tolmuimejat meelde :D