1. leht 2-st

F10 mootorivalik

Postitatud: 13.09.2016 10:58 53
Postitas erkya
Tere.
Plaan lähitulevikus soetada endale 5 seeria, küsiks siis abi, et millist mootorit eelistada? Lugenud olen, et f10 R4 mootoritel on ketiprobleem. Mida veel oskate rääkida ja/või soovitada?

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 13.09.2016 11:16 17
Postitas Edson520
erkiant kirjutas:Tere.
Plaan lähitulevikus soetada endale 5 seeria, küsiks siis abi, et millist mootorit eelistada? Lugenud olen, et f10 R4 mootoritel on ketiprobleem. Mida veel oskate rääkida ja/või soovitada?
kas see ketiprobleem ei olnud aint vanadel n47 2007 kuni 2009 aastatel, neid mis oleksid BMW kampaania raames tasuta vahetatud?

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 13.09.2016 11:26 08
Postitas erkya
pidi ka esimeste aastate F-idel olema minu teada

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 13.09.2016 14:12 36
Postitas Edson520
erkiant kirjutas:pidi ka esimeste aastate F-idel olema minu teada
tean et lihtsalt kettid 300+ läbisõiduga lähevad, kuid need mis olid 2007-2009a need võiksid ka 50t LSiga minna, praegu f10ga ma sellist ei kuulnud

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 13.09.2016 15:42 42
Postitas erkya
Selge, tänan! on kellelgi veel midagi soovitada, öelda?

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 13.09.2016 18:02 42
Postitas Volum
Ketiprobleem on ka R6 mootoritel.

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 15.09.2016 11:22 22
Postitas AndresX
Kas kõigil? N55, N57? Ketikomplekti vahetuse kulu suurusjärku oleks ka hea teada.

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 15.09.2016 12:58 12
Postitas ttsys
Suurusjärk on mootori maha võtmisel 4000-10 000€ ja niisama osaliselt põõsas nikerdades alates 600€.
Mida see teadmine nüüd juurde annab?
Iga mootoriga saab nii põõsas nikerdada kui ka makstud põrandal lasta toimetada. See ei ole ju mingi uus teadmine. Lisaks on nii palju määramatust kogu nendes teemades. Võta kasvõi see:
http://www.autoblog.com/2014/04/11/bmw- ... worldwide/
Tahan öelda seda, et ilma konkreetset autot silme ees omamata ei ole aastal 2016 sisuliselt midagi arutada ega podiseda. Määramatust on meeletult palju. Kõrvale tõstes auto väike/suur läbisõit võib samal ajal tähendada nii kaost kui ka kestvuse tunnuseid sisuliselt samaaegselt. Analoogsed teoretiseerivad teemad foorumites aina korduvad ja korduvad. Hiromante samas ei ole juurde tekkinud. Mootor on pealegi kõigest 1 agregaat paljude teiste agregaatide kõrval, mis auto küljes. Teema algatajad nagu meelega ei taha autot tervikuna vaadata. Heas varustuses BMW on täis agregaate ning kõikide, igasuguste mootorite võimalikud probleemid on tihti "nohu" selle kõrval, mis muudes sõlmedes toimub või rikke korral on vaja läbi elada ehk investeerida. Avarii läbi elanud või mingi pisikese aga õnnetu paugu saanud laks mingile agregaadile võib olla fataalse iseloomuga ning seda ette ennustada, mida see kaasa toob ei ole võimalik mitte mingi nurga alt hinnata töökojas, siin foorumis ammugi mitte. Iga laks või ka kriim muudab tihti autode ajalugu ja seda mitte teoreetiliselt. Alles hiljuti nägin juhtumit, kus pisike laks auto paremas nurgas kandus tagajärjeks 2 agregaadil alles järgmisel omanikul. Nende agregaatide töökindlusega ei ole selles mõttes midagi pistmist aga koosmõju oli fataalne, € summadest rääkimata. Mitte mingi valemiga ei suudeta sellist asja ette näha ega ära hoida.
Turg on täis igasuguseid sõidukeid. Mitte avariilist sõidukit eelistatakse ja sellel on tohutu hulk põhjuseid. Üks nendest on määramatud tagajärjed ja sellel on vastav hinnalipik. Miks toimub turul nende juhtumite varjamine ja muude faktide vääristamine? Pigem nende momentide peale on vaja mõelda ning endale selgeks teha, milliseid riske ollakse valmis võtma ehk ebaõnne korral hiljem valmis kinni maksma ja seda valges töökojas mitte kuskil põõsas taastades.

N55, N57 jne kõigil kette vahetatud ja vahetatakse ka tulevikus. Põhjusi on seinast-seina. Nagu see video, mis kutsub hiromandilt vastust saama. Kett teeb häält aga miks ta nii teeb ning kas pelgalt keti vahetusega likvideeritakse tagajärg või on vaja ka selle põhjuse tekitaja üles leida ning remontida? Nii ongi, et saab 600€ eest põõsas keti vahetada ning auto kiirelt maha müüa. Aga mõni tahab veel ka ise sõita ja nii tekivad turule variatsioonid. Edu igatahes endale sobiva leidmisega!
https://www.youtube.com/watch?v=Y5H2uxt-Xus

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 15.09.2016 15:54 37
Postitas AndresX
ttsys kirjutas:Suurusjärk on mootori maha võtmisel 4000-10 000€ ja niisama osaliselt põõsas nikerdades alates 600€.
Mida see teadmine nüüd juurde annab?
Ise vastad ka:
ttsys kirjutas: ...nende momentide peale on vaja mõelda ning endale selgeks teha, milliseid riske ollakse valmis võtma ehk ebaõnne korral hiljem valmis kinni maksma ja seda valges töökojas mitte kuskil põõsas taastades
...
Heas varustuses BMW on täis agregaate ning kõikide, igasuguste mootorite võimalikud probleemid on tihti "nohu" selle kõrval, mis muudes sõlmedes toimub või rikke korral on vaja läbi elada ehk investeerida...
Jah. Aga paljud neist on mugavuslisad, milleta on võimalik ajutiselt hakkama saada või üldse loobuda. Kasutatud autoga tuleb paratamatult kaasa funktsioone, millest ei hooli või mida otseselt vaja pole. Näiteks homelink avaja või hud projektori probleemid häiriksid mind pisut vähem kui ketipinguti lagin. :cool:

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 15.09.2016 16:33 13
Postitas ttsys
Vaata rooli- ja vedrustuse agregaate. Neist ei loobuta. Süvene nende hindadesse.

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 15.09.2016 17:39 48
Postitas Tauri_J
Oleneb ka mis mootorit vaatad. Uuematel diislitel(n47, b47, n57) on kett viidud mootori taha ja keti vahetuseks tuleb mootor maha võtta. Bensukaid ei oska kommenteerida, äkki keegi täpsustab.

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 15.09.2016 18:18 04
Postitas Volum
Bensukatel täpselt sama teema.

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 15.09.2016 18:25 31
Postitas ttsys
Nutt ja hala on F10 omanike seas minu arust suurem näiteks ainuüksi aktiivstabika süsteemi elust lahkumise korral kui ükskõik millise mootori rikete korral... aga jäägu see igaühe enda mõelda ehk ei ole fakt. See, kuidas need süsteemid talvel Tallinna naatriumkloriiditiigis suplevatele agregaatidele mõjub on igatahes juba vastupidavuse test omaette.
https://www.youtube.com/watch?v=A0Y4SIlDSIM

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 15.09.2016 22:12 00
Postitas iffiff
kui soov on soetada just 5. seeria masin, mitte tingimata f10, siis soovitan natuke vanemaid mudeleid.
f10 mootori mahavõtmise raha eest(4-10k) saab ju eeskujulikus seisukorras, hea varustuse ja keskmisest võimekama mootoriga e39. :D tehniliselt lihtsam masin, arved eriti suureks ei saa minna.

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 06:57 47
Postitas Volum
ttsys kirjutas:Suurusjärk on mootori maha võtmisel 4000-10 000€ ja niisama osaliselt põõsas nikerdades alates 600€.
Ära üle pinguta, UM'is on keti vahetus mootori maha võtmisel 2000€.

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 07:47 07
Postitas oja86
Volum kirjutas:
ttsys kirjutas:Suurusjärk on mootori maha võtmisel 4000-10 000€ ja niisama osaliselt põõsas nikerdades alates 600€.
Ära üle pinguta, UM'is on keti vahetus mootori maha võtmisel 2000€.
ttsys juures maksab 10000

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 08:53 08
Postitas Volum
Ja sinna kuuluvad varuosad ka juurde.

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 10:24 59
Postitas ttsys
See varuosade nimekiri on vaja ette võtta ja nii lihtne see kõik ongi, mis mõnele seljakarvad siin turritama on ajandud. :) Mitte unustada, mida annab pelgalt keti vahetus ja miks/mida maksab väntvõlli poolsed detailid, et neid ei kiirustata vahetama asuda. On veelgi sõlmi, mis on keti jurade põhjustaja ja tagajärjed. See võib olla fataalne viga, kui neid kohti kohe ei renoveerita või ei asendata.
Seda, mida esindus teeb teile 2000€ saab põõsas koos armidega 600€-ga. Jah saab. Kõik teavad seda. Aga, kas see on just see, mida tahab äsja F10 ostnud subjekt? See, kes tahab selle autoga ütleme 4-5 aastat sõita aga mitte põõsast väljudes kohe turul olevat saatuseullikest püüdma minna?
Olen näinud keti majandusega seonduvalt 10 000€ koondarvet ja see ei ole midagi erilist, sest mitte kõik subjektid ei satu alati õnnega kokku, et kohe esimesel astmel mootor vahetada. Tükkide kaupa probleemi lahendamine ja eskaleeringud teevad selle 10 000€ kiirelt kokku ja enamgi veel, kui juba on vigade parandamisega alustatud. Pealegi need ei ole need mootorid, mis 1000-5000€ eest kuskil komplektsena lebavad.

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 10:53 37
Postitas kapa
Mida te hirmutate inimest.Ketivahetus max 2000.- koos kõikide pudinatega.Ma isegi ei viitsi lugeda mida te sellest 10000.- kirjutate,keegi tellis uue mootori omale?

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 11:05 19
Postitas ttsys

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 11:51 06
Postitas Volum
Räägime ikka Eesti mõistes, mitte välismaa, kus hinnad kõrgemad on. Põõsas ilma abinõudeta hakkama ei saa.

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 11:53 39
Postitas ttsys
Jah. Räägime valgest töökojast Eestis, kus vastavad töövahendid ja oskused. Muide ka põõsas on need töövahendid olemas. Neid töövahendeid saab ka igasuguseid ja igasuguse hinna ning täpsusega aga ikkagi ei muuda see suurt pilti, kui tahetakse kaua kestvat tulemust.
Vaadake ebays N57 mootoreid. Neid on seinast-seina 1500€-12000€ vahel. Kõike saab kui tahta. Seetõttu toona ja ka nüüd kordan üle, et ükskõik milline mootor F10 seljas ei ole faktor, et seda autot mitte valida. Oluliselt muid agregaate on, mis kõik mootorijurad üle kaaluvad.

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 13:36 40
Postitas erkya
küsiks vahepeal vahele, et kas pigem eelistada f10 puhul diislit kindlalt?

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 13:43 28
Postitas ttsys
Sunnib küsima, mille jaoks on autot vaja? Muidugi eelista diislit, kui pidevad ja suured vahemaad vaja läbida. Diisel on trassile mõeldud ja sinna ta kuulub. Linnas kasutamiseks ei ole mõeldud sõltumata läbisõidust; olgu see kasvõi takso või maksuvaba vasakule pandav kütus jne. Ei ole sellise dünaamikaga kasutamise jaoks mõeldud, kus pidevalt käik-sisse-käik-välja ja madalad pöörded.

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 14:16 32
Postitas erkya
enamjaolt ikkagi linnasõidud paratamatult. tegelikult ju vahet ei ole aru saada(kui ei sõida nimme ökolt) diislil ja bensukal linnasõidul ja ega uued bensumootorid ei ole maanteel ka tea mis röövlid. omast kogemusest võin öelda et ega 3.0 diisel on täpselt sama janune linnas kui bensiin, maanteel jah võidad need eurod, aga tasub see kõik ära diislist tulevnevate probleemidega? ei pruugi küll, kui on reaalselt korras ja hooldatud auto, aga siiski siiski, palju neid on? paneb mõtlema..

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 14:47 25
Postitas kapa
2.0 diisel ja otsustatud.Miks kõik nii keeruliseks ajada?

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 14:53 33
Postitas ttsys
Osta diisel selle jaoks ja siis see ära köndistada nagu täna pea iga E60 juba? :mrgreen:

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 15:00 29
Postitas Tauri_J
automaat+diisel on väga mõnus linnas sõita

Natu pedaali vajutad ja maksimaalne vääne olemas. Muidugi ainult linnasõidu jaoks diisel pigem ei sobi kuna tahmafilter tahab ennast puhastada.

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 15:11 43
Postitas erkya
võib-olla väljendasin natuke valesti ennast. ainult linnas ikka ei ole aga eestis seda maanteesõitu ka niipalju nüüd ei ole, tartu-tallinn vaheline ots on selline pikem ja satub ikka ette korra kuus umbes, aga nendes linnades sees ka ikka liiklemist palju. mõni kord nädalas selliseid ~100km otsasid ka kindlasti.

Re: F10 mootorivalik

Postitatud: 17.09.2016 15:17 22
Postitas erkya
õe peres on e61 525d 120kw+chip, automaat, maanteel jääb kütusekulu umbes 6-7 kanti ja linnas 9-10. ei näe küll erilist ökonoomsust seal