1. leht 2-st

E61 vedrustus

Postitatud: 12.03.2017 12:18 41
Postitas Maku
Hei!

Endised ja praegused E61 omanikud, kes on leidnud enda auto liiga jäik, andke palun nõu, mis vedrustuse vastu olete stock vedrustuse vahetanud. Auto ei ole M-paketiga.

Tänud ette

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 12.03.2017 16:29 50
Postitas kaupo.k
Ma vahetasin esiamordid koos läbilöögipukside ja tugilaagritega. Läks oluliselt pehmemaks kuigi vanad amordid tunnistati eelnevalt normaalseteks. Rehvidest oleneb ka palju.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 12.03.2017 18:29 00
Postitas Teijo
275/30/19 ja 245/35/19 oli ennem ja panin 5% kõrgemad rehvid 275/35/19 ja 245/40/19 ja muutus kõvasti pehmemaks (tavaline vedrustus).
autoks E60

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 12.03.2017 18:50 40
Postitas Maku
kaupo.k kirjutas:Ma vahetasin esiamordid koos läbilöögipukside ja tugilaagritega. Läks oluliselt pehmemaks kuigi vanad amordid tunnistati eelnevalt normaalseteks. Rehvidest oleneb ka palju.
Mis amordid asemele laksid? Minu auto puhul pole rehvid naitajad, sest auto oli jaik ka suvekatega. Praegu on 225/50R17 talvekad.

Btw, kaisin amorditestis ja koik naidud olid vaga head.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 12.03.2017 20:06 57
Postitas teet82
E61 ongi mõttetult jäik ja ebamugav auto, mingiks pereautoks see kindlasti ei sobi.
Vahel tuleb sõita mõne kliendi autoga, siis ikka imestad, et kuidas küll viitsivad inimesed sõita selliste vedruvankritega. Ju ma olen lihtsalt liiga vana juba sellisteks asjadeks :D

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 13.03.2017 04:40 41
Postitas kaupo.k
Amortideks ikka sach. Vaatab,et kuidas kestavad. E61 just mugavuse pärast saigi ostetud :D . Igapäevaselt e39ga võrreldes ehk veidi on jäigem,aga ei tea ka :? Kui tahad võime mõnikord autosid kusagil võrrelda,et kas on mingi vahe.

E61 vedrustus

Postitatud: 13.03.2017 08:09 31
Postitas S1lv3r
Minu E61 muutus palju palju paremaks peale runflatide vahetamist tavaliste rehvide vastu.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 13.03.2017 09:03 33
Postitas Rainer.K
Võin kinnitada, et Runflat rehvide vahetamine tavaliste vastu teeb selle auto märksa mugavamaks.
Näiteks rööpas teel ei otsi ta teed enam ja kruusateed on ka võimalik sõita talutavalt.
Kes sellist rehvi maha on võtnud teab kui kõva seinaga see on.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 14.03.2017 13:49 10
Postitas Maku
RunFlat pole antud juhul teemaks. Jäikuse kohapealt on midagi Bilstein B8 sarnast.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 14.03.2017 17:52 37
Postitas myself
E61 teeb jäigaks taga olev õhk vedrustus,sedaaniga võrreldes öö ja päev.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 14.03.2017 19:26 33
Postitas Maku
myself kirjutas:E61 teeb jäigaks taga olev õhk vedrustus,sedaaniga võrreldes öö ja päev.
Selgita palun, mismoodi taga olev õhkvedrustus auto jäigaks teeb?

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 14.03.2017 19:43 28
Postitas Volum
Õhk punnitab patja ikka korralikult jäigaks. X5 õhkpatjadel on ka paras puuvanker võrreldes tavalise vedrustusega.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 14.03.2017 21:27 55
Postitas kaupo.k
myself kirjutas:E61 teeb jäigaks taga olev õhk vedrustus,sedaaniga võrreldes öö ja päev.
Siis on midagi katki. Igapäevaselt on kasutusel e39 sedaan ja e61. Vahe ainult selles,et kui suurem raskus peal,siis e61 tagaosa ei vaju alla vaid säilitab oma norm kõrguse. Pigem paneks ette ka õhkpadjad :D

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 15.03.2017 03:31 32
Postitas myself
On olnud nii 2x e39 touring ja sedaan,mõlemad touringud olid jäigad tagant,muutes kogu auto jäigaks,nüüd aasta hiljem olnud 2x e61 ja mõlemad rõvedalt jäigad tagant olnud võrreldes sõbra e60-ga,olen sõitnud nii mõnegi e61 veel ja kõik samajäigad või tahad väita,et kõik katki olnud v?

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 15.03.2017 03:34 25
Postitas myself
Ja kui võrdluseks tuua eklassi millel taga õhk või a8 või phaetoni millel 4x õhk siis need ülimugavad olnud,niiet kas bemmi insenerid millegagi pange pannud või milles asi ei tea.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 15.03.2017 07:34 52
Postitas kaupo.k
Ei tea, siis milles asi...rehvi kõrguses,amortides,padja tootjas,auto seadistuses.... Sõbra e39 touringul vedrud taga ja tal pigem jäigem kuna kasutab madalamat rehvi. Üldiselt peakski ju jäikus rohkem amortidest olenema kui "vedrudest":?

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 15.03.2017 12:34 43
Postitas Maku
No vaevalt te rõõmustavalt oma puuvankritega sõidate. Ilmselt on mõni läbi proovitud vedru ja amordi kombinatsioon. Seda infot palusingi jagada.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 16.03.2017 16:51 46
Postitas teet82
Täna oli üks E61 tõstukil tagasilla remondis, sai vaadatud sellise pilguga, et miks ta nii jäik on.
Taga olid mingid Bilstein amordid ja tolmukatted olid ära alla kukkunud mingil põhjusel. Seetõttu oli ilusti näha, et amordil oli umbes 5-6cm käiguruumi, enne kui põhjalöögi padi vastu tuleb. See oli siis kui auto oli tõstukil rattad õhus, maha lastes jäi sellest heal juhul pool alles. Ei tea kui originaal see asi oli seal, aga selle põhjal pakuks, et amordil on liiga vähe käiguruumi ja peksab põhja lihtsalt.

Pilt on tehtud auto tõstukil ja padjad tühjad, ratast pole küljes.
Pilt

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 18.03.2017 09:59 05
Postitas myself
Kui pikk see läbilöögi puks on?Saaks seda lühemaks lõigata või hakkab see patjade peale?

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 18.03.2017 19:20 08
Postitas teet82
Nagu ütlesin, siis ei pruukinud seal originaal olla kõik, vähemalt amordid ei olnud, aga see läbilöögi puks oli päris pikk ikka. Amordi käigupikkust oleks vist kõige lihtsam kontrollida kanalil, lihtsalt võtta käega kinni sellest puksist ja tõmmata jõuga alla. Kui tõesti on seal ainult paar cm ruumi, siis ei saagi see auto eriti mugav olla.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 18.03.2017 20:23 33
Postitas myself
See ebareaalne jaa,et paar senti asi liikuda saab seal,vaatan endal üle ja ilmselt hakkan järjest lõikuma ja testima.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 19.03.2017 02:45 19
Postitas kaupo.k
Huumor vä? :shock: :lol:

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 19.03.2017 06:30 37
Postitas Jaks
Mina küll ei kurdaks, et E61-ga oleks ebamugav sõita olnud. Oli M paketiga ja eks ta veidi jäik oli, aga ei midagi hullu. Mina kasutasin rehvides rõhku 2,2-2,3 bar ja siis oli päris ok. Kui paned niipalju kui tehas on ette näinud siis on tunduvalt jäigem.
Ehk siis soovitan ka rehvirõhud üle vaadata. Endal oli kogemus kui rehviparanduses aeti sisse 3bar ja siis oli päris ebamugav.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 19.03.2017 06:45 55
Postitas teet82
kaupo.k kirjutas:Huumor vä? :shock: :lol:
Huumorit pole siin midagi, on ju pandud pilt spetsiaalselt, et palju oli mänguruumi tagaamordil ühel konkreetsel autol. Mis mõte oleks panna samasugused uued amordid, need on tavaliselt ikka jäigemad kui vanad kasutatud? Mingi tagumikutunne pole mõõteriist ja kui raha on kulutatud, siis hakkab ikka tunduma, et läks paremaks.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 19.03.2017 07:17 18
Postitas kaupo.k
Kui padjad tühjaks lasta,siis tagaots vajub ikka päris alla. Mille arvelt see tagaosa,siis vajub kui mitte amortide võimaluse piirides. :? Esiamordid vahetasin,siis ei olnud mingit kahtlust,et mugavamaks läks. Tagumisi pole viitsinud vahetada kuna midagi ei häiri, aga kui amort on autol üle kahesaja tuhhi all olnud,siis ega ta enam uus ei ole. Kõige kiirem variant on pagasnikusse paarsada kilo raskust sisse tõsta siis muutub sõit pehmeks nagu vedruvankriga. Rehvirõhk jah mõjutab väga palju. Statis lasin 2,4 sisse ja muutus puuvankriks. Kodus kontrollisin,siis oli tegelik rõhk 3,1. Ja kui ikkagi häirib võib ju 5% kõrgemad rehvid panna,kuid mina alustaks amortide vahetusega kui pole viimase viie aastasees vahetanud. Läbilöögipuksid ja tolmukatted on originaalil pehmemad kui sachi omad. Need võtan um ist.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 19.03.2017 14:06 29
Postitas Maku
Vaatasin see nädalavahetus, mis amordid autol all on. Nii ees kui taga on BMW kleebistega amordid. Esimene kõrvalistujapoolne 3131 6768796 04 (24-09-09), esimene juhipoolne 3131 6768795 04 (24-09-09), tagumine kõrvalistujapoolne 3352 6786524 01 (25-09-09), tagumine juhipoolne 3352 6786524 01 (25-09-09). Googli järgi on tegemist tava amortidega, st pole sport. Kui suur keskklassi auto on tavavedrustusega jäigem kui väike keskklassi sama ajajärgu Audi A4, siis on BMW-l midagi valesti läinud. Keskmine pereisa ei taha osta seitsmest BMW-d või Audi A8-t ja valib midagi vahepealset, kuid see BMW on imelikult jäik. Käisin Ehitajate tee ülevaatuspunktis amorte kontrollimas ja seal öeldi, et amordid on väga heas korras. Ka sillast ei leitud ühtegi lõtku.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 19.03.2017 19:32 03
Postitas kaupo.k
Tahaks su autot täitsa proovida,et võrrelda kuidas originaalid tunduvad äsja vahetatud amortidega. Tagumised mul vanad.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 20.03.2017 20:31 09
Postitas Maku
Aastaid tagasi oli mul tavavedrustusega E38 730d ja sellele võisid ka 19" rattad alla panna ning auto oli ikka mugav. Pane või E61-le vana auto vedrustus alla. Nali naljaks aga ..

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 02.05.2017 18:53 41
Postitas Maku
Lugu selline, et sai vahetatud esiamordid, nende ülemised padjad ja ühed šarniirid. Padjad olid väsinud ja šarniirid pehmed. Resultaat - kolin on kadunud ja autoga kannatab sõita ka Tallinna tänavatel. Müstika! Uued amordid on firmalt KYB.

Re: E61 vedrustus

Postitatud: 22.05.2017 21:57 08
Postitas teet82
Üks semu just väitis, et peale tagavedrustuse kõrguse kalibreerimist läks asi paremaks.
Sai lihtsalt läbi tehtud see protsess arvutiga ja auto arvas, et on tagant 10-15mm liiga madal velje suurust arvestades ning tõstis ennast natuke kõrgemaks. Seega kisub asi ikka sinna kanti nagu eelnevalt siin pakkusin, et vedrustuse käik on liiga lühike. Kui valetada neid mõõte autole ja veel kõrgemaks ajada teda, siis võib-olla läheks veel mugavamaks, keegi võib katsetada oma autoga.