1. leht 1-st

E34 kiirushoidiku valmidus

Postitatud: 09.02.2004 13:25 04
Postitas Raivo
Keegi oskab öelda, et kas kõikidel E34'l on tõesti cruise-control'i juhtmed rooli alla ära veetud? Et piisab kõigest hoova ostmisest ja kinnitamisest :?

Naised saunas rääkisid...

Postitatud: 09.02.2004 13:45 30
Postitas vallo
Kapoti all peab ka ikka vastav seade ja trossisüsteem ka olema mida see hoob juhib. ;)

Postitatud: 09.02.2004 15:43 51
Postitas eero
Mina olen omal sealt vasaku esitule tagant iga nurga alt üritanud tempomaadi pistikut leida, aga pole õnnestunud. Samas tean, et siin on üks meez nimega Priitv8, kes omale selle installis ja kõik juhtmed, kusjuures isegi juhtplokk oli tehasest olemas. :?

Postitatud: 09.02.2004 22:51 34
Postitas Raivo
eero kirjutas:Mina olen omal sealt vasaku esitule tagant iga nurga alt üritanud tempomaadi pistikut leida, aga pole õnnestunud. Samas tean, et siin on üks meez nimega Priitv8, kes omale selle installis ja kõik juhtmed, kusjuures isegi juhtplokk oli tehasest olemas. :?
Äkki on see on miskitmoodi seotud mõne konkreetse mudeliga? Või pigem siiski kunagise ostja tellitud lisavarustuse nimekirjaga...

Postitatud: 10.02.2004 09:25 22
Postitas eero
Vat ei tea.
Priidul on üks esimesi 3.0 V8-id, mul 4,0 V8, umbes sama vana. Krt seda teab, mille järgi see kaabeldus sinna valitud on...

Postitatud: 10.02.2004 10:09 02
Postitas patrik
varustuse järgi

Postitatud: 10.02.2004 14:36 07
Postitas priitv8
eero kirjutas:Vat ei tea.
Priidul on üks esimesi 3.0 V8-id, mul 4,0 V8, umbes sama vana. Krt seda teab, mille järgi see kaabeldus sinna valitud on...
Mul on jah 09/92 valmistusaasta. www.e34.de-s teadis keegi rääkida, et BMW juurutas 93.l aastal kulude kokkuhoiu programmi. Enne seda installiti E34-desse täiskaablipuu (OK, E34-l on tegelt kaks erinevat kaablipuu versiooni: Low=518i, 520i, diislid ja High=525i...M5), hiljem aga ainult minimaalselt vajalik.
See võib ka naiste saunajutt olla, aga minu ja Eero (tal oli vist 93 keskpaik) autode erinevus seda kinnitab.
Samuti on töökaaslase 92 525i Touringul ja teise tuttava 06/92 730i-l mõlemal vajalik kaabeldus mootoriruumis olemas. Sellele 7-le on tempomat ka hiljem paigaldatud.

Priit
'92 530i

PS vajalikud juhised saab siit:
saksakeelne: http://www.e34.de/tips_tricks/tempomat/tempomat.pdf
ingliskeelsed tekstid ka alles: http://www.7er.com/modelle/e32/geschwin ... gelung.pdf

Postitatud: 10.02.2004 14:49 38
Postitas Tarmo
kas sama kehtib siis ka e34 530 88' kohta?

Et kui kaablid olemas siis vaja ainult kang installida ja olemas?
Või on veel midagi vaja?

Loll nagu ma olen , äkki selgitate

Postitatud: 10.02.2004 15:01 35
Postitas eero
Tarmo kirjutas:Et kui kaablid olemas siis vaja ainult kang installida ja olemas?
Või on veel midagi vaja?
Eino ikka aktuaator (see, mis plokist saadud impulsside järgi trossitõmbab) ja tross ka tarvis. Siibri küljes peaks vastav kinnituskoht ka olema, võimalik, et seda ka pole kohe. Ja lüliti piduri või siduripedaali külge.

Postitatud: 10.02.2004 15:10 32
Postitas priitv8
Tarmo kirjutas:kas sama kehtib siis ka e34 530 88' kohta?
Kui armaturi all see 8-otsaga valge, vasaku alumise kõlari taga sinine 26-otsaga ja mootoriruumis suur ümmargune must pistik olemas, siis on kaabelduse poolest kõik valmis tõesti.
Detaile vt. mainitud PDF-idest.
Tarmo kirjutas:Et kui kaablid olemas siis vaja ainult kang installida ja olemas? Või on veel midagi vaja?
Kuna Sinu autol ei ole EML-i (ehk e-gaas, ainult 535i-l), siis on vaja ka aktuaatorit e. seda mootorit, mis trossi kaudu hakkab gaasi tallama. R6 jaoks sobiv tross võiks tal isegi küljes olla, kui romulast ostad. Tegelt on mul üks poolpidune ka üle, sest V8-le see ei sobinud. NB! trossi kinnitamiseks seguklapiajami külge on veel vajalik selline plastmassist poolkuu (vt pilti installijuhendis), mis _ei kuulu_ trossi komplekti.
Siis on veel vaja tempomadi aju, see käib sinna sinise 26-otsaga pistiku otsa, vasaku esimese kõlari taga. Mingil arusaamatul põhjusel oli mul see juba autos olemas. NB! neid on kahte sorti, mis ei ole omavahel vahetatavad. Juba kaablite paigutus seal sinises pistikus on erinev. Vanematel ei ole Recall-funktsiooni (kangi otsas ei ole sellist pressitavat nuppu, analoogne suunatule kangi otsas oleva BC funktsiooniga).
Ja kõige viimaks on veel vaja kas:
-siduripedaali lüliti koos kinnituskronsteiniga kui manuaalkastiga
-traadijuppi sidurilüliti asemele kui automaat.
See sidurilüliti ja kinnitus jäid mul esialgu ostmata sest kuskil lammarites ei sattunud sellist olema. Nüüd on nii, et kui piloodiga sõidad ja siduri alla vajutad, kütab tempomat kohe tahho piirajasse.

Priit

Postitatud: 10.02.2004 17:07 55
Postitas raits
Minu 96a. tds-ile e34 oli vaja ainult kangi ja piloot olemas ja el. istmete jaoks olid ka juhtmed olemas.

Postitatud: 10.02.2004 21:36 54
Postitas janar
Noh, minu auto on sünnipäraselt kah ju 535, nii et peaks siis lihtsam olema.
Mis te arvate, kui palju see install rahaliselt maksma võiks minna?

Mul on muide kapoti vasakus servas üks pistik, mida remondikojas algul ABS pistikuks peeti, aga aukude arv on nagu teine (ühel vist kaks, teisel kolm)

Postitatud: 10.02.2004 21:55 41
Postitas priitv8
janar kirjutas:Noh, minu auto on sünnipäraselt kah ju 535, nii et peaks siis lihtsam olema.
Aga EML-i jaoks ei sobi see tempomadi aju, mis trossiga variandil.
Tegelt lahmin praegu, selle EML-i versiooni kohta peab eraldi ETM-is kaevama.
janar kirjutas:Mis te arvate, kui palju see install rahaliselt maksma võiks minna?
Sõber ostis Sauelt Igori käest kogu kraami 2500 eest (aju, kang, mootor ja V8 pikk tross). Mina kulutasin mootorile 500 (KB kuulutus), kangi sain 200-ga varuosaeksperdist ja trossi ostsin UM.ist, maksis nac üle 300 krooni.
janar kirjutas:Mul on muide kapoti vasakus servas üks pistik, mida remondikojas algul ABS pistikuks peeti, aga aukude arv on nagu teine (ühel vist kaks, teisel kolm)
Sedasi ei oska küll arvata. Aga see cruise aktuaatori pistik on üsna suur ja erilise kujuga, vt. pos. 5 lehel 8500.0-01 siin:
http://www.carsoft.ru/avtorepair/bmw_e3 ... index.html

Priit

Postitatud: 11.02.2004 10:10 07
Postitas raits
535 ja 530-il peaks olema elektrooniline trosselklapp, peaks ainult kangist piisama.

Postitatud: 11.02.2004 13:44 46
Postitas Raivo
Niisiis, sai ka veel asja veidi uuritud.

UM'ist öeldi, et 525TDS'A'l pump toetab seda hoidiku asja. Peab ostma kangi ja juhtmed, mis maksavad u 2000.- (esinduses siis).

Konsulteerides aga paari bmw lammutajaga (varuosade müüjatega), siis nemad väitsid, et peab ainult kangi lisama.

Kas tõde on kusagil vahepeal :?:

Postitatud: 13.02.2004 10:36 32
Postitas raits
Mina panin tds-ile ainult kangi, umbes 10-ne min. töö ja asi töötas.

Postitatud: 15.02.2004 00:15 13
Postitas priitv8
Peale asja veelkordset uurimist võib tõdeda järgmist:

1) diislil on autopiloodi funktsioon ehtatud mootori ajusse (DDE) sisse.
Sellest johtuvalt on piloodi jaoks vajalik ainult kangi paigaldus, täpselt analoogselt EML bensiinimootoritega.

2) diislile sobib sama kang, mis EML-iga bensiinimudelitele. Need on
E32: 730i(L) M30, 735i(L) M30, 750i(L) M70
E34: 535i M30, 524td, 525td, 525tds
Ühine tunnusjoon - gaasipedaalil puudub tross, drosselklapp on elektrilise juhtimisega.

EML vs. tavapiloodi kangi tunneb ära järgmise tunnuse alusel:
1) EML/diisli kang - pistikus on ühendatud ainult 2 juhet, klemmid 5 ja 6
2) tavakang - pistikus on ühendatud 5 juhet, kl. 1, 2, 3, 4, 7

Priit.

Postitatud: 27.09.2004 23:13 51
Postitas Olts
Nüüd on siis plaanis omale ka selline asi ära installida ja sobiv komplektki välja valitud. Omal autoks 525 '91 ja cruise controli komplekt mida plaanin installida pärineb täpselt samalt mudelilt. Enne installi on tekkinud aga mõned küsimused. Esiteks tundub et nendel kahel autol on asja paigaldus vähe teistmoodi tehtud kui eelnevalt teemas kirjeldatud, sest tempomaadi aju ei käi mitte esikõlari taha vaid kapoti alla motronicu aju kõrvale, pistik on muidu sama 26 otsaga sinine. Teisel autol oli kõlari taga hoopis aju mis juhtis ventilatsiooni sõltuvalt heitgaasidest auto ees. Mõtlesin, et vahest on nii et Priidul on uuema tüübi oma ehk siis recall funktsiooniga ja mul vanem ning sellest on tingitud erinevused paigalduses. Kui vaadata installi juhendit e34.de-st siis see peaks kehtima masinatele alates 09/91 ja on recalliga variant. Ehk siis sellest ajast paigaldus muutus(oma auto on 06/91).Teinevaid mure tekkis seoses sellega et UM-st teati rääkida, et kui asi niimoodi lihtsalt peale panna siis ei pruugigi ta tööle hakata vaid nemad peavad suure raha eest asja arvutile taha lükkama ja siis alles tempomaadi ülejäänd elektroonikaga ühildama. Kas selles võib ka mingi tõetera sees olla või on tegu UM-i müügimeeste jutuga, et too aga auto siia me teeme $$$ korda ja ära ise jumala eest midagi näpi???

Postitatud: 28.09.2004 11:06 11
Postitas priitv8
Olts kirjutas:sest tempomaadi aju ei käi mitte esikõlari taha vaid kapoti alla motronicu aju kõrvale, pistik on muidu sama 26 otsaga sinine. Teisel autol oli kõlari taga hoopis aju mis juhtis ventilatsiooni sõltuvalt heitgaasidest auto ees.
Kui see pistik on e-Boksis siis pane ta sinna. Vaata, et ikka kaablite värvid ka sobiksid, siis on kindel, et õige pistik!
Olts kirjutas:Teinevaid mure tekkis seoses sellega et UM-st teati rääkida, et kui asi niimoodi lihtsalt peale panna siis ei pruugigi ta tööle hakata vaid nemad peavad suure raha eest asja arvutile taha lükkama ja siis alles tempomaadi ülejäänd elektroonikaga ühildama. Kas selles võib ka mingi tõetera sees olla või on tegu UM-i müügimeeste jutuga, et too aga auto siia me teeme $$$ korda ja ära ise jumala eest midagi näpi???
Nad ajasid ilmselt E39-ga segamini! E32/E34-l ei suhtle tempomaat muu autoga eriti kuidagi, digitaalse info fahetust ei toimu kindlasti mitte. Ma ei ole isegi kindel, kas ta diagnostikavõimeline on.
Seega ei tea Tempomaadi aju su auto VIN-ist midagi. On ka praktikas sõbra E32 peal järgi proovitud, Sauelt ostetud komplekt hakkas kohe tööle ja mingit UM-i külastust ei olnud küll vaja.

Postitatud: 28.09.2004 13:22 03
Postitas Olts
Loodame, et asi hakkab toimima, siis peaks auto nädalavahetusel ühe lisa võrra jälle rikkamaks saama :)

Postitatud: 28.09.2004 17:09 16
Postitas priitv8
Ja ära unusta seda sidurilüliti pistikut (peab seal roolisamba juures kuskil olema, 2-ne valge pistik), kui seal vahel ühendust ei ole, siis tööle ei hakka! Automaatkastiga mudelitel peabki seal vahel traadijupp olema, manuaalidel peaks siduripedaali kohale ka lüliti installima. Seda lülitit ja kinnitust on aga palju raskem leida kui ülejäänd nänni. Seega panin ka enda manuaalil sinna lihtsalt traadi vahele. Saab vähemalt sõita, ainult et kruiisi ajal ei ole eriti tark sidurit lahutada, pöörded jooksevad piirajasse.

Postitatud: 07.01.2008 18:37 34
Postitas Madis.
vabandan, et kaevan vana teema üles, kuid ei hakanud uut ka tegema.

auto on 525 01/91 toodetud. realoemi järgi sobivad kuni 91 mudeliaasta ajud. küsimus olekski selles, kas 92 ja üles mudeliaasta ajud mu autole sobivad? hetkel oleks võimalus omandada 540'i aju, kuid kas see sobib?

samuti ka kang on erinev nagu lugesin. mudeliaastal 91 vahetus kang (seega siis tuli juurde recall funktsioon). seega minu autole peaks sobima uuem kang?

Postitatud: 07.01.2008 20:54 21
Postitas Rain.
Madis_M kirjutas:vabandan, et kaevan vana teema üles, kuid ei hakanud uut ka tegema.

auto on 525 01/91 toodetud. realoemi järgi sobivad kuni 91 mudeliaasta ajud. küsimus olekski selles, kas 92 ja üles mudeliaasta ajud mu autole sobivad? hetkel oleks võimalus omandada 540'i aju, kuid kas see sobib?

samuti ka kang on erinev nagu lugesin. mudeliaastal 91 vahetus kang (seega siis tuli juurde recall funktsioon). seega minu autole peaks sobima uuem kang?
Kui sul on vanema tüübi kaabeldus siis ei tohiks need asjad tööle hakata. Aga vaheta kaabeldus ka ära ja siis peaksid saama selle uuema tüübi asjad omale peale panna. PS. kui seda 540-lt maha lähed keerama, lase see juhtmestik ka igaks juhuks tervelt maha keerata kui viitsid. Vaataks seda ise ka lähemalt, et äkki on minu oamga erinev.

Postitatud: 08.01.2008 17:56 27
Postitas Madis.
priitv8 kirjutas:Vana ja uus tempomaadi aju/kang/kaabeldus omavahel vahetatavad ei ole. Suurim erinevus ongi aju pistikus, olgugi et mõlemal juhul on ta sinine ja 26 otsaga. Pole kindel, äkki oli mehhaaniline erinevus ka.
Vana süsteem: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW/19 ... /fig06.pdf
Uus: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW/19 ... MS/299.pdf

Re: E34 kiirushoidiku valmidus

Postitatud: 13.10.2009 10:27 09
Postitas Marky
Tänan nõu eest. Armatuuri-aluse katte all pistikut kahjuks ei olnud. Leidsin siiski selle üles tänu roolisamba katte eemaldamisele, kuid mitte sealt, kus müüja väitis selle olevat - süüteluku lähedal (ju tema autol oli seal), vaid kusagil kaugel roolisamba all juhtmepundarte juures paistis valge otsik vaevu välja :).Püsikiirusehoidja toimib iseenesest ilusti.

Kusjuures vaibanoaga plastikuga nikerdada on päris haige - annab ikka kannatada. Tavalise metallsaelehega sai asja palju kiiremini korda aetud pluss viilida.