1. leht 1-st

E34 esimeste piduriketaste vahetamine.

Postitatud: 11.10.2006 09:49 55
Postitas Margusja
Viimasel ajal üle 90 kilomeetri tunnis pidurdades viskab rooli korraliku vibra sisse. Võtsin lahti ja noh, suhteliselt kulunud välimusega olid need kettad. Ok, mis seal ikka! Tellisin siis uued kettad ja klotsid. Täna siis plaan vahetama hakata.
Teab keegi ütelda mis suurusega kuuskant seda ketast kinnihoidvat polti keerab?
Ja ehk veel midagi, mida esimese korraga ei oska ette mõelda...

Terv, Margusja

Postitatud: 11.10.2006 10:33 42
Postitas raimo_r
No sadul tuleb ka maha võtta ;)
Paarist lehtvõtmest ja mõnes väiksest tööriistakomplektist peaks piisama. Üks viil ka, et support klotsi liikumise koha juurest roostest puhtaks lükata.
See peaks iseenesest nr5 kuuskant seal olema aga vaata, et kante maha ei keera ;)
Kui ilu ka oluline on võib nö "trumli" osa ära värvida :D

Postitatud: 11.10.2006 10:40 34
Postitas Margusja
Tnx. just seda nr5 numbrit oli vaja. Ülejäänud peaks olemas olema.

Postitatud: 11.10.2006 12:19 17
Postitas priitv8
Vanasti käis sadula sõrm BMW-l ikka nr. 7 kuuskantvõtmega (mis mõnes komplektis vahele on jäetud).

Postitatud: 11.10.2006 12:20 51
Postitas Margusja
Sadula keeramiseks on mul kuuskant olemas. Pidasin silmas seda võtit millega saab piduriketta kätte. Seal on tiba väiksem kuuskant.

Postitatud: 11.10.2006 12:23 49
Postitas priitv8
Margusja kirjutas:Sadula keeramiseks on mul kuuskant olemas. Pidasin silmas seda võtit millega saab piduriketta kätte. Seal on tiba väiksem kuuskant.
OK, selles on Sul õigus. Aga endal olid nad nii kinni mädanenud, et tuli 12-täht sisse vasardada ja sellega keerata. Sest 6-kant keeras kohe esimesel katsel üle.

Postitatud: 11.10.2006 12:26 19
Postitas Margusja
See täht on mul ka olemas. Samas olen tagant lahti võtnud ja need tulid väga lihtsalt. Seal kasutasin just seda tähte. Mõtlesin lihtsalt et siis on olemas ka see võti :)

Postitatud: 13.10.2006 10:54 41
Postitas Margusja
Nonii kenasti vahetatud... Aega võttis ehk tunnikese. Üllatus oli see, et ... ma ei tea isegi kuidas neid jubinain nimetada, mille küljes suport käib, ei pidanudki lahti keerama. Piduriketas tuli üra ja mahtus sinna niisama.
Loomulikult kadus ka vibreerimine pidurdamisel. Samas alles jäi imelik vibra 90km-h peal ja väikese hooga pisut keerates...
Selgus et juhipoolne esimene kumm on suvega niipalju kulunud, et viskas korralikult ülesse ja alla. Isegi silmaga oli näha et ühelt poolt oli muster peaaegu täielikult kulunud ja teiseltpoolt oli veel küll. Huvitav millest. ABS ja blokki pole pidurdanud.
Igaljuhul jah suurem hirm möödas, mõtlesin, et on juba aeg õõtshoobade käes. Seekord siis läks kergelt.

Postitatud: 31.03.2007 16:08 48
Postitas kait
tunnikene jah...panin just ratta tagasi all. pool päeva läks selle kuuskant junni lahti kakkumiseks...teine pool päevast üritasin suporti kinnituskruvi lahti peksta...mis osutus võimatuks. mõistus otsas ühesõnaga.

Postitatud: 02.04.2007 10:43 51
Postitas Margusja
Kuuskantide eest need kummijullad kadunud? Supordi kinnituskruvi? See peaks p2ris korralik suur polt olema. Lase mingit keemiat vahele s6ida v2heke... lase veel. Proovi korraliku v6tmega keerata. Mul on k6ik supordi poldid kenasti lahti tulnud. P2rast kinni pannes j2lle mingit 6li ka vahele et siis j2rgmisele vennal lihtsam oleks v6i endal.

Postitatud: 02.04.2007 11:02 03
Postitas BMW POWER
Margusja kirjutas:Nonii kenasti vahetatud... Aega võttis ehk tunnikese. Üllatus oli see, et ... ma ei tea isegi kuidas neid jubinain nimetada, mille küljes suport käib, ei pidanudki lahti keerama. Piduriketas tuli üra ja mahtus sinna niisama.
Loomulikult kadus ka vibreerimine pidurdamisel. Samas alles jäi imelik vibra 90km-h peal ja väikese hooga pisut keerates...
Selgus et juhipoolne esimene kumm on suvega niipalju kulunud, et viskas korralikult ülesse ja alla. Isegi silmaga oli näha et ühelt poolt oli muster peaaegu täielikult kulunud ja teiseltpoolt oli veel küll. Huvitav millest. ABS ja blokki pole pidurdanud.
Igaljuhul jah suurem hirm möödas, mõtlesin, et on juba aeg õõtshoobade käes. Seekord siis läks kergelt.
Tere lase oma autol sillastend ära teha

Postitatud: 02.04.2007 21:23 55
Postitas kait
margusja, ma mõtlesin neid 19 polte seal suporti taga. aga suva, lasen teeninduses need lahti väänata.

Postitatud: 02.04.2007 21:43 53
Postitas raimo_r
kupata haamriga poldile lagipähe paar korda, nii et midagi ära ei riku. kannatus on tore asi vanade poltide lahti keeramisel, jõuga saab asjad ainult puruks keerata :)

Postitatud: 04.04.2007 15:10 40
Postitas ilmari
Margusja kirjutas:Nonii kenasti vahetatud... Aega võttis ehk tunnikese. Üllatus oli see, et ... ma ei tea isegi kuidas neid jubinain nimetada, mille küljes suport käib, ei pidanudki lahti keerama. Piduriketas tuli üra ja mahtus sinna niisama.
Loomulikult kadus ka vibreerimine pidurdamisel. Samas alles jäi imelik vibra 90km-h peal ja väikese hooga pisut keerates...
Selgus et juhipoolne esimene kumm on suvega niipalju kulunud, et viskas korralikult ülesse ja alla. Isegi silmaga oli näha et ühelt poolt oli muster peaaegu täielikult kulunud ja teiseltpoolt oli veel küll. Huvitav millest. ABS ja blokki pole pidurdanud.
Igaljuhul jah suurem hirm möödas, mõtlesin, et on juba aeg õõtshoobade käes. Seekord siis läks kergelt.
see ,et ühelt poolt rohkem kulunud ei raaägi alati sellest et, sillas midagi viltu olesks. nagu mina aru sain pole kulunud ju mingi teatud äär (vastavalt kas seestpoolt või väljaspoolt) vaid muster üleni rehvi pealt mingis kohas- järeldasin seda ,et oli öeldud ABS ja blokki pole lasknud (ehk rehv nati kandiliine või munakujuline) vaheta rehvid korralike vastu ära. arvatavasti on sul muhk rehvis just mustri kohal.
ja tee seda kiiremas korras kuna see on esimesel rattal ja järgmine sõit kiirusega 90 km/h võib osutuda viimaseks. sellised rehvid võivad pauku teha ja kui see juhtub suurel kiirusel ja esimesel rattal siis igaühe fantaasia võib siit teemat edasi arendada.- teemal mis siis saab.

Postitatud: 04.04.2007 18:11 30
Postitas toivoku
mul polegi osadel ratastel neid kuuskante :P

Postitatud: 04.04.2007 18:15 11
Postitas Oliver525
raimo_r kirjutas:kupata haamriga poldile lagipähe paar korda, nii et midagi ära ei riku. kannatus on tore asi vanade poltide lahti keeramisel, jõuga saab asjad ainult puruks keerata :)
Õige jutt ma koputasin ika päris vägevalt sinna pihta ennem ja lahti tulid
kus nad pääsesid:D

Postitatud: 21.05.2007 20:33 18
Postitas vull
mul ka lähiajal suppordi kallale minek. aga mis number see support siin pildil on?
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/c/76.png
ja kas esipiduri ketastel peab ka sellist asja järgima?:
http://img2.bimmerdiy.com:8007/diy/e36b ... brake1.jpg

Postitatud: 22.05.2007 09:20 46
Postitas Martin_S
supord on ikka nr1 det. ja seda teist lehte mu arvuti igatahes ei leidnud :roll:

Postitatud: 25.05.2007 08:35 48
Postitas vull
Martin530 kirjutas:supord on ikka nr1 det. ja seda teist lehte mu arvuti igatahes ei leidnud :roll:
njah, see teine pilt vist polegi oluline.
aga mul oli selle suppordi kolvi kumm sealt pealt lahti ja ilmselt sai sinna igast kräppi sisse. tsipa oli ikka roostest ka, näppudega lükates imo tagasi ei läinud. a mismoodi ma selle kummi sinna tagasi saan? kolv välja ja siis kumm sinna otsa panna?

Postitatud: 25.05.2007 14:24 29
Postitas erikred
siis on tipa tapa poodi, ostad suporti remontkomplekti ja ilmselt pead ostma ka uue kolvi.
Remontkomplekti juures on õpetus olemas kuidas mida teha

terv
erich