F-seeria põnevad arutelud

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
BumBum
Huviline
Postitusi: 1099
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas BumBum » 27.08.2019 23:07 30

capmoq kirjutas:
26.08.2019 11:40 22
Volvol läks 6 kuuse vahega 2 manuaalkasti (jah, pommikindel auto ja mida iganes, aga **** võivad asjad ikka minna.. samuti uuest peast suguvõsas olnud auto). Siiani olen mugavuse/sõiduomaduste ja tehnika koha pealt kõige rohkem bemmidega rahul.
Need olid uued kastid ja kasutajas viga ei olnud?
capmoq
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 18.12.2018 16:36 36
Peamine sõiduk: BMW F11 535D '15

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas capmoq » 28.08.2019 12:07 34

Volum kirjutas:
27.08.2019 22:56 25
capmoq kirjutas:
27.08.2019 10:07 26
Ma olen ka väga palju selle kohta uurinud ja päris mitmes foorumis mainitud erinevaid asju. Isegi roolilatt on ära mainitud. Kusjuures huvitav lugemine on ka siin: https://e84.xbimmers.com/forums/showthr ... ?t=1491958
BM Autost öeldi ka, et esimesena peaks vahetama tugilaagri (31306850031) ja kui see ei tööta, siis arvatavasti ongi amort. Kui kellelgi kokkupuuteid, siis huviga ootan veel pakkumisi.
8 aastase kogemusega pole kordagi kolksuvat tugilaagrit F10'l näinud, küll aga amorte nii ees kui taga - ja seda mitmeid kordi. :!:
Kummipuks ei kolise ju. :roll:
Kusjuures kolks esineb ainult siis, kui gaasi vajutada või roolikeeramisega teatud asendites/kurvis. Kohapeal ei tee midagi, samuti ei tee mitte mingit häält siis kui sõita üle luukidest/aukudest/küngastest/lamavatest politseinikest. Kolksu tunneb läbi koopa ja on jalaga paku peal selgelt tuntav.
BumBum kirjutas:
27.08.2019 23:07 30
capmoq kirjutas:
26.08.2019 11:40 22
Volvol läks 6 kuuse vahega 2 manuaalkasti (jah, pommikindel auto ja mida iganes, aga **** võivad asjad ikka minna.. samuti uuest peast suguvõsas olnud auto). Siiani olen mugavuse/sõiduomaduste ja tehnika koha pealt kõige rohkem bemmidega rahul.
Need olid uued kastid ja kasutajas viga ei olnud?
Originaalkast sõitis 160k km ja siis öeldi, et peavõlli laager undab. Sain Maardust kasutatud kasti (oli veel mingi special kast, millel oli vist 4.00:1 final drive). Sellel hakkas 3 kuu pärast sama moodi midagi undama ja pärast lasin ära vahetada kogu komplekti (sidurid, survelaagrid jms) koos "uue" kasutatud käigukastiga. Enne seda saagat oli juba mõte auto maha müüa, sest ei viitsinud manuaalkastiga iga päev Tallinna kesklinnas tiksuda. Kui auto sai korda, siis müüsin maha (leidsin uue omaniku enne viimaste tööde tegemist). Uus omanik on nüüd 1,5 aastaga 40k maha sõitnud ja ainult kallanud-tallanud. Käisin mitu "eksperti" läbi, keegi ei osanud midagi öelda (ka Tartus). Parim pakkumine (puhas spekuleerimine) on see, et auto seisis 2-3 aastat garaažis, sest perefirma läks põhja ja igapäevasõite enam ei tehtud. Peale seda võeti auto kasutusse ja viga tuli ~3 aasta pärast esile. Tont seda teab kaua need varuosakastid riiulitel vedelesid. Teine spekulatsioon on shortshifter, mis oli paigaldatud enne minu aega. PS käigukastiõli oli enne esimese kasti õhtaleminekut vahetatud ja kõik oli tipp-topp.
AndresX
Huviline
Postitusi: 110
Liitunud: 30.06.2016 11:36 49
Peamine sõiduk: N57d30

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas AndresX » 30.08.2019 11:05 46

Võrdlusbaas Saabiga. Sõitsin pikalt 9-5 turbokaga. Ostes oli <70k ja minu käes kogunes 10 aastaga 130k km. Õli vahetused 10k tagant. Peale kuluosade oli väga vähe probleeme. Paar korda tegeleda ABS-i juhtplokiga, uued tagaamordid (120k pealt), ekraanil piksleid taastada, starteri ennetav remont. Aastatega õlikulu kasvas, lõpuks 2-3l/10 000 km. Ketid on tüüpviga aga minul kestsid.

F-il oli <100k ees, mina olen 46k peale sõitnud. Enne mind õlivahetused 30k pealt. Nüüd 10-12k pealt.Käigukastis dünaamiline 125k pealt. Olen optimist ja hetkel ei näe põhjust miks ei võiks F-iga veel ~100k maha sõita :). Tegelt põhjuseid on aga need pole seotud margi ega mudeliga. Linnaliiklus kisub selliseks, et kohati on mõistlikum teha oma sõidud ühistranspordiga, veloga, särtsutõukekaga jne.
Viimati muutis AndresX, 06.11.2019 15:35 38, muudetud 1 kord kokku.
val
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 17.02.2015 09:54 23
Peamine sõiduk: BMW 530XD

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas val » 05.09.2019 22:17 04

Täna käisin töökojas ja tehti pakkumine 1400€ tagumisele paremale veovõllile. Webasto remont ootab ees ja varsti peab vahetama ka tagumised õhkvedrud ca 500€.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 10384
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Saab 9-5 Aero, BMW 540i '94, Scania R500 '18
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas AARE540 » 06.09.2019 01:54 56

Tegelt suht karm, et autod lähevad järjest keerulisemaks ja hooldus/remondiarved järjest jõhkramaks. Kuid isegi mina, kes ma uudiseid ei vaata ega loe, kuulsin raadiumist, et keskmine palk on üle 1400€, seega pole vist hullu :mrgreen:
Tegelt on ikka päris hullud numbrid...
PS! Ära tsiteeri eelnevat postitust!
capmoq
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 18.12.2018 16:36 36
Peamine sõiduk: BMW F11 535D '15

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas capmoq » 13.09.2019 11:35 33

val kirjutas:
05.09.2019 22:17 04
Täna käisin töökojas ja tehti pakkumine 1400€ tagumisele paremale veovõllile. Webasto remont ootab ees ja varsti peab vahetama ka tagumised õhkvedrud ca 500€.
Mis seal Webastol tuksi läks? Annab neid kuidagi ka vältida?
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 3788
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas PeeterA » 13.09.2019 13:40 57

Webasto põleti läheb neil tavaliselt katki. Hakkab tossama ja kütust lekkima.
tel. 51 949 859
Rainer.K
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 09.12.2015 10:43 10

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas Rainer.K » 14.09.2019 22:07 54

See põleti läheb neil pekki kes talvel ei lase mootorit soojaks saada ja tihti seisma jätavad.
Näiteks minnes külma mootoriga minema ja käies 5 poes, kus jäetakse auto 10 minutiks seisma käivitub Webasto 6 korda, jõudmata ühtki tsüklit lõpuni käia.
capmoq
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 18.12.2018 16:36 36
Peamine sõiduk: BMW F11 535D '15

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas capmoq » 08.10.2019 15:10 23

Volum kirjutas:
26.08.2019 20:49 58
capmoq kirjutas:
26.08.2019 11:40 22
Hetkel autos 1 kolks, mis on 90% tõenäosusega eesmise vasaku amordi tugilaager.
Pigem kolksub amort ise. Tugilaagrit kui sellist pole, on ainult kummipuks.
Olen vahepeal ennast natukene harinud ja jutt kõik õige. Tänud.
val
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 17.02.2015 09:54 23
Peamine sõiduk: BMW 530XD

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas val » 13.10.2019 22:09 45

capmoq kirjutas:
13.09.2019 11:35 33
val kirjutas:
05.09.2019 22:17 04
Täna käisin töökojas ja tehti pakkumine 1400€ tagumisele paremale veovõllile. Webasto remont ootab ees ja varsti peab vahetama ka tagumised õhkvedrud ca 500€.
Mis seal Webastol tuksi läks? Annab neid kuidagi ka vältida?
Webastol põlemiskamber läbi ja kütusepump vajas vahetust. Remont nats üle 800.
Margusja
Huviline
Postitusi: 1600
Liitunud: 06.11.2005 16:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas Margusja » 07.11.2019 07:29 07

Olen F10 (bensiin, manuaal) omanik ligi kolm aastat olnud. Saksamaalt toodud. Esimese asjana vahetasin lolli peaga kõik pihustid. Pikas perspektiivis ilmselt tasub ära.
Rohkem suuremaid kulusid pole olnud. Pidurikettad, mõned sillavidinad ja hooldused.
Kui vaadata oma BNW'de ajalugu, siis pean tõdema, et nii murevaba autot pole mul veel olnud.

Mäletan, et sama teema oli, siis kui E39 tuli. Siis võrreldi E34'ga.
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1527
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas Roland325 » 07.11.2019 10:01 56

Bensiin ja manuaal ongi kõige murevabam komplekt. Diislimehed vahetavad pidevalt kette, pumpasi, pihusteid, eelsüüteküünlaid(ja plokke), turbosi, sisselaskekollektoreid, egr jne jne.
Viimati muutis Roland325, 08.11.2019 10:50 44, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Frenzi
Huviline
Postitusi: 541
Liitunud: 02.04.2016 21:28 47
Peamine sõiduk: f10 535i

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas Frenzi » 07.11.2019 10:20 15

Samamoodi N55 turbobensiini mootoril vahetad kette, pihusteid, vanoseid (tehasekatsiooniga tasuta) ja lisaks veel kepsusaalesi.
N54 olid kõrgsurvepumbad ka nõrk koht, N55 vist see korras.
Pole ju parem?
Volum
Huviline
Postitusi: 3140
Liitunud: 26.02.2010 20:59 57
Asukoht: BMW Diagnostika Tartus

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas Volum » 07.11.2019 19:43 33

Kepsusaalesi? :roll: Diislite teema ju. Raamsaaled lähevad ka neil. (N57)
Vahe on selles, kuna diisel nõuab ülimat täpsust ja puhtust, siis vastavad varuosad on ka kallimad võrreldes bensukatega.
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1527
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas Roland325 » 08.11.2019 10:52 14

Diisli metallipuru pumpadest parem ei hakka rääkimagi. Kui võtta ilma turbota bensukas, siis see on ikka kordades töökindlam diislist.
Ilves
Huviline
Postitusi: 1380
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas Ilves » 08.11.2019 12:18 56

Ma ei taha nüüd ära sõnada, aga just 2 ja 3 liitriste diislite tüüpvead oli minu jaoks oluliseks põhjuseks N55 peale üle kolimiseks. Ja mootorihääl.

Kepsusaaled on 4 sil. turbobensukatel teatav teema, aga N55 puhul võib ameerikamaa foorumites lugeda üksikutest juhtudest, kellel N55 hapuks läinud. Arvestades N55 tootmismahtu siis tüüpvigadeks igatahes neid asju nimetada ei saa, erinevalt M57/N57 diislitest.

Ligi juba 100k läbisõidu juures algab diislitel lõputu EGRi, pihustite, eelsüüteküünla blokkide ja ummistuvate DPFide kadalipp, mida ma pea 10 aastat oma eelmise autoga läbi tegin. Enam lihtsalt ei viitsi, elu tahab elamist ja bensukas teeb paremat häält ka :mrgreen:

Frenzi kirjutas:
07.11.2019 10:20 15
Samamoodi N55 turbobensiini mootoril vahetad kette, pihusteid, vanoseid (tehasekatsiooniga tasuta) ja lisaks veel kepsusaalesi.
N54 olid kõrgsurvepumbad ka nõrk koht, N55 vist see korras.
Pole ju parem?
oja86
Huviline
Postitusi: 683
Liitunud: 18.07.2005 17:36 43
Peamine sõiduk: ///M
Asukoht: turku

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas oja86 » 11.11.2019 08:17 18

Roland325 kirjutas:
08.11.2019 10:52 14
Diisli metallipuru pumpadest parem ei hakka rääkimagi. Kui võtta ilma turbota bensukas, siis see on ikka kordades töökindlam diislist.
See pumpade teema on teil seal eestis. Just saksast 200k tulnud autodel. Soome foorumid ei räägi midagi sellest. Muud tüüpvead ilusti mainitud. (vb teil **** küte ka seal)
BMW e46 M3 ET 13.144@172.35 60ft 2.159
Volum
Huviline
Postitusi: 3140
Liitunud: 26.02.2010 20:59 57
Asukoht: BMW Diagnostika Tartus

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas Volum » 11.11.2019 23:18 28

oja86 kirjutas:
11.11.2019 08:17 18
Roland325 kirjutas:
08.11.2019 10:52 14
Diisli metallipuru pumpadest parem ei hakka rääkimagi. Kui võtta ilma turbota bensukas, siis see on ikka kordades töökindlam diislist.
See pumpade teema on teil seal eestis. Just saksast 200k tulnud autodel. Soome foorumid ei räägi midagi sellest. Muud tüüpvead ilusti mainitud. (vb teil **** küte ka seal)
Kui tehas väljastab SIB antud olukorra kohta, mis kehtib üle maailma, siis vaevalt, et ainult Eestis probleemid on.
Kasutaja avatar
Otter
Huviline
Postitusi: 168
Liitunud: 31.10.2017 16:27 31
Peamine sõiduk: e90 318d

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas Otter » 12.11.2019 21:09 58

Kuna siin nii palju igast kaadrit siis mainin nii mööda minnes enda e90 kulud 318d siis ja 9 kuu peale kokku kulunud umbes 4-5k euri auto suht plank :D.
Pigem siis ise pisut pedant aga juppe vaadates siis enamus jupid on originaal tehase oma ja 270k kellal seega on ka loomulik, et asjad juba kulunud aga endale see auto väga meeldib ja küttekulu umbes 5- 5,5l/100km. Plaanis on küll järgmisena f seeria. Võimalik, et järgmine üldse g seeria. Ei paanitse üldse nii väga nende vigade üle. Lihtsalt autot tuleb õigeaegselt hooldada. Eks kasutatud auto ost on ka nii nagu on. Üsna kindel, et petta saab igal-juhul.
If something's hard to do, then it's not worth doing! - Homer Simpson
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3436
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas Tauri_J » 13.11.2019 07:58 43

Mis seal vahetanud oled? Auto ise maksab juba sellise hinna.
Kasutaja avatar
teritaja
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 19.12.2003 11:00 21
Peamine sõiduk: f11 xdrive
Asukoht: võru-tartu

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas teritaja » 24.11.2019 23:41 33

võibolla kellelegi abiks, 2011a f11 320tkm sõitnud, 4talve eesti soola saanud
aku juhe mis tagant ette starterini tuleb sai otsa, ei mingit hoiatust ega käivitus/laadimis anomaaliat, sõidu ajal tuli generaatori laadimis viga ning peale seismajäämist oli treileri lugu.

üllatuseks endalegi on tegu alumiinimust lindiga mida remontida ei saa, vahetus oli ka väidetavalt tore, pool tagasilda koos paagiga tuleb eest rebida.
korduvalt näinud sama jama e60 peal ning ei oleks uskunud, et järgmisel mudelil veel debiilsem lahendus on tehtud.

Pilt

Pilt

Pilt
Volum
Huviline
Postitusi: 3140
Liitunud: 26.02.2010 20:59 57
Asukoht: BMW Diagnostika Tartus

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas Volum » 25.11.2019 22:25 28

See eest on lahendus palju ohutum kui E60'l. Ja tegelikult piisab ainult ühe poole paagi lahti laskmisest. (parem kui paak täis on, vajub paremini alla. :mrgreen:)
Kasutaja avatar
marek555
Huviline
Postitusi: 2579
Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
Asukoht: Tartu

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitus Postitas marek555 » 03.02.2020 18:47 52

teritaja kirjutas:
24.11.2019 23:41 33
võibolla kellelegi abiks, 2011a f11 320tkm sõitnud, 4talve eesti soola saanud
aku juhe mis tagant ette starterini tuleb sai otsa, ei mingit hoiatust ega käivitus/laadimis anomaaliat, sõidu ajal tuli generaatori laadimis viga ning peale seismajäämist oli treileri lugu.
Peal seda, kui kasutaja allanasi F10-l sama olukord juhtus, kontrollisin ka enda 2011 F10-l selle probleemse koha üle ja paistab, sain õigel ajal veel jaole.
Autol läbisõit hetkel ca 222000 km, nendest Eesti teedel natuke üle 5 a ja 69000 km:
Pilt
Vasta