3. leht 4-st

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 27.08.2019 23:07 30
Postitas BumBum
capmoq kirjutas: 26.08.2019 11:40 22 Volvol läks 6 kuuse vahega 2 manuaalkasti (jah, pommikindel auto ja mida iganes, aga **** võivad asjad ikka minna.. samuti uuest peast suguvõsas olnud auto). Siiani olen mugavuse/sõiduomaduste ja tehnika koha pealt kõige rohkem bemmidega rahul.
Need olid uued kastid ja kasutajas viga ei olnud?

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 28.08.2019 12:07 34
Postitas capmoq
Volum kirjutas: 27.08.2019 22:56 25
capmoq kirjutas: 27.08.2019 10:07 26Ma olen ka väga palju selle kohta uurinud ja päris mitmes foorumis mainitud erinevaid asju. Isegi roolilatt on ära mainitud. Kusjuures huvitav lugemine on ka siin: https://e84.xbimmers.com/forums/showthr ... ?t=1491958
BM Autost öeldi ka, et esimesena peaks vahetama tugilaagri (31306850031) ja kui see ei tööta, siis arvatavasti ongi amort. Kui kellelgi kokkupuuteid, siis huviga ootan veel pakkumisi.
8 aastase kogemusega pole kordagi kolksuvat tugilaagrit F10'l näinud, küll aga amorte nii ees kui taga - ja seda mitmeid kordi. :!:
Kummipuks ei kolise ju. :roll:
Kusjuures kolks esineb ainult siis, kui gaasi vajutada või roolikeeramisega teatud asendites/kurvis. Kohapeal ei tee midagi, samuti ei tee mitte mingit häält siis kui sõita üle luukidest/aukudest/küngastest/lamavatest politseinikest. Kolksu tunneb läbi koopa ja on jalaga paku peal selgelt tuntav.
BumBum kirjutas: 27.08.2019 23:07 30
capmoq kirjutas: 26.08.2019 11:40 22 Volvol läks 6 kuuse vahega 2 manuaalkasti (jah, pommikindel auto ja mida iganes, aga **** võivad asjad ikka minna.. samuti uuest peast suguvõsas olnud auto). Siiani olen mugavuse/sõiduomaduste ja tehnika koha pealt kõige rohkem bemmidega rahul.
Need olid uued kastid ja kasutajas viga ei olnud?
Originaalkast sõitis 160k km ja siis öeldi, et peavõlli laager undab. Sain Maardust kasutatud kasti (oli veel mingi special kast, millel oli vist 4.00:1 final drive). Sellel hakkas 3 kuu pärast sama moodi midagi undama ja pärast lasin ära vahetada kogu komplekti (sidurid, survelaagrid jms) koos "uue" kasutatud käigukastiga. Enne seda saagat oli juba mõte auto maha müüa, sest ei viitsinud manuaalkastiga iga päev Tallinna kesklinnas tiksuda. Kui auto sai korda, siis müüsin maha (leidsin uue omaniku enne viimaste tööde tegemist). Uus omanik on nüüd 1,5 aastaga 40k maha sõitnud ja ainult kallanud-tallanud. Käisin mitu "eksperti" läbi, keegi ei osanud midagi öelda (ka Tartus). Parim pakkumine (puhas spekuleerimine) on see, et auto seisis 2-3 aastat garaažis, sest perefirma läks põhja ja igapäevasõite enam ei tehtud. Peale seda võeti auto kasutusse ja viga tuli ~3 aasta pärast esile. Tont seda teab kaua need varuosakastid riiulitel vedelesid. Teine spekulatsioon on shortshifter, mis oli paigaldatud enne minu aega. PS käigukastiõli oli enne esimese kasti õhtaleminekut vahetatud ja kõik oli tipp-topp.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 30.08.2019 11:05 46
Postitas AndresX
Võrdlusbaas Saabiga. Sõitsin pikalt 9-5 turbokaga. Ostes oli <70k ja minu käes kogunes 10 aastaga 130k km. Õli vahetused 10k tagant. Peale kuluosade oli väga vähe probleeme. Paar korda tegeleda ABS-i juhtplokiga, uued tagaamordid (120k pealt), ekraanil piksleid taastada, starteri ennetav remont. Aastatega õlikulu kasvas, lõpuks 2-3l/10 000 km. Ketid on tüüpviga aga minul kestsid.

F-il oli <100k ees, mina olen 46k peale sõitnud. Enne mind õlivahetused 30k pealt. Nüüd 10-12k pealt.Käigukastis dünaamiline 125k pealt. Olen optimist ja hetkel ei näe põhjust miks ei võiks F-iga veel ~100k maha sõita :). Tegelt põhjuseid on aga need pole seotud margi ega mudeliga. Linnaliiklus kisub selliseks, et kohati on mõistlikum teha oma sõidud ühistranspordiga, veloga, särtsutõukekaga jne.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 05.09.2019 22:17 04
Postitas val
Täna käisin töökojas ja tehti pakkumine 1400€ tagumisele paremale veovõllile. Webasto remont ootab ees ja varsti peab vahetama ka tagumised õhkvedrud ca 500€.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 06.09.2019 01:54 56
Postitas AARE540
Tegelt suht karm, et autod lähevad järjest keerulisemaks ja hooldus/remondiarved järjest jõhkramaks. Kuid isegi mina, kes ma uudiseid ei vaata ega loe, kuulsin raadiumist, et keskmine palk on üle 1400€, seega pole vist hullu :mrgreen:
Tegelt on ikka päris hullud numbrid...

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 13.09.2019 11:35 33
Postitas capmoq
val kirjutas: 05.09.2019 22:17 04 Täna käisin töökojas ja tehti pakkumine 1400€ tagumisele paremale veovõllile. Webasto remont ootab ees ja varsti peab vahetama ka tagumised õhkvedrud ca 500€.
Mis seal Webastol tuksi läks? Annab neid kuidagi ka vältida?

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 13.09.2019 13:40 57
Postitas PeeterA
Webasto põleti läheb neil tavaliselt katki. Hakkab tossama ja kütust lekkima.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 14.09.2019 22:07 54
Postitas Rainer.K
See põleti läheb neil pekki kes talvel ei lase mootorit soojaks saada ja tihti seisma jätavad.
Näiteks minnes külma mootoriga minema ja käies 5 poes, kus jäetakse auto 10 minutiks seisma käivitub Webasto 6 korda, jõudmata ühtki tsüklit lõpuni käia.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 08.10.2019 15:10 23
Postitas capmoq
Volum kirjutas: 26.08.2019 20:49 58
capmoq kirjutas: 26.08.2019 11:40 22Hetkel autos 1 kolks, mis on 90% tõenäosusega eesmise vasaku amordi tugilaager.
Pigem kolksub amort ise. Tugilaagrit kui sellist pole, on ainult kummipuks.
Olen vahepeal ennast natukene harinud ja jutt kõik õige. Tänud.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 13.10.2019 22:09 45
Postitas val
capmoq kirjutas: 13.09.2019 11:35 33
val kirjutas: 05.09.2019 22:17 04 Täna käisin töökojas ja tehti pakkumine 1400€ tagumisele paremale veovõllile. Webasto remont ootab ees ja varsti peab vahetama ka tagumised õhkvedrud ca 500€.
Mis seal Webastol tuksi läks? Annab neid kuidagi ka vältida?
Webastol põlemiskamber läbi ja kütusepump vajas vahetust. Remont nats üle 800.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 07.11.2019 07:29 07
Postitas Margusja
Olen F10 (bensiin, manuaal) omanik ligi kolm aastat olnud. Saksamaalt toodud. Esimese asjana vahetasin lolli peaga kõik pihustid. Pikas perspektiivis ilmselt tasub ära.
Rohkem suuremaid kulusid pole olnud. Pidurikettad, mõned sillavidinad ja hooldused.
Kui vaadata oma BNW'de ajalugu, siis pean tõdema, et nii murevaba autot pole mul veel olnud.

Mäletan, et sama teema oli, siis kui E39 tuli. Siis võrreldi E34'ga.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 07.11.2019 10:01 56
Postitas Roland325
Bensiin ja manuaal ongi kõige murevabam komplekt. Diislimehed vahetavad pidevalt kette, pumpasi, pihusteid, eelsüüteküünlaid(ja plokke), turbosi, sisselaskekollektoreid, egr jne jne.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 07.11.2019 10:20 15
Postitas Frenzi
Samamoodi N55 turbobensiini mootoril vahetad kette, pihusteid, vanoseid (tehasekatsiooniga tasuta) ja lisaks veel kepsusaalesi.
N54 olid kõrgsurvepumbad ka nõrk koht, N55 vist see korras.
Pole ju parem?

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 07.11.2019 19:43 33
Postitas Volum
Kepsusaalesi? :roll: Diislite teema ju. Raamsaaled lähevad ka neil. (N57)
Vahe on selles, kuna diisel nõuab ülimat täpsust ja puhtust, siis vastavad varuosad on ka kallimad võrreldes bensukatega.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 08.11.2019 10:52 14
Postitas Roland325
Diisli metallipuru pumpadest parem ei hakka rääkimagi. Kui võtta ilma turbota bensukas, siis see on ikka kordades töökindlam diislist.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 08.11.2019 12:18 56
Postitas Ilves
Ma ei taha nüüd ära sõnada, aga just 2 ja 3 liitriste diislite tüüpvead oli minu jaoks oluliseks põhjuseks N55 peale üle kolimiseks. Ja mootorihääl.

Kepsusaaled on 4 sil. turbobensukatel teatav teema, aga N55 puhul võib ameerikamaa foorumites lugeda üksikutest juhtudest, kellel N55 hapuks läinud. Arvestades N55 tootmismahtu siis tüüpvigadeks igatahes neid asju nimetada ei saa, erinevalt M57/N57 diislitest.

Ligi juba 100k läbisõidu juures algab diislitel lõputu EGRi, pihustite, eelsüüteküünla blokkide ja ummistuvate DPFide kadalipp, mida ma pea 10 aastat oma eelmise autoga läbi tegin. Enam lihtsalt ei viitsi, elu tahab elamist ja bensukas teeb paremat häält ka :mrgreen:

Frenzi kirjutas: 07.11.2019 10:20 15 Samamoodi N55 turbobensiini mootoril vahetad kette, pihusteid, vanoseid (tehasekatsiooniga tasuta) ja lisaks veel kepsusaalesi.
N54 olid kõrgsurvepumbad ka nõrk koht, N55 vist see korras.
Pole ju parem?

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 11.11.2019 08:17 18
Postitas oja86
Roland325 kirjutas: 08.11.2019 10:52 14 Diisli metallipuru pumpadest parem ei hakka rääkimagi. Kui võtta ilma turbota bensukas, siis see on ikka kordades töökindlam diislist.
See pumpade teema on teil seal eestis. Just saksast 200k tulnud autodel. Soome foorumid ei räägi midagi sellest. Muud tüüpvead ilusti mainitud. (vb teil **** küte ka seal)

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 11.11.2019 23:18 28
Postitas Volum
oja86 kirjutas: 11.11.2019 08:17 18
Roland325 kirjutas: 08.11.2019 10:52 14 Diisli metallipuru pumpadest parem ei hakka rääkimagi. Kui võtta ilma turbota bensukas, siis see on ikka kordades töökindlam diislist.
See pumpade teema on teil seal eestis. Just saksast 200k tulnud autodel. Soome foorumid ei räägi midagi sellest. Muud tüüpvead ilusti mainitud. (vb teil **** küte ka seal)
Kui tehas väljastab SIB antud olukorra kohta, mis kehtib üle maailma, siis vaevalt, et ainult Eestis probleemid on.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 12.11.2019 21:09 58
Postitas Otter
Kuna siin nii palju igast kaadrit siis mainin nii mööda minnes enda e90 kulud 318d siis ja 9 kuu peale kokku kulunud umbes 4-5k euri auto suht plank :D.
Pigem siis ise pisut pedant aga juppe vaadates siis enamus jupid on originaal tehase oma ja 270k kellal seega on ka loomulik, et asjad juba kulunud aga endale see auto väga meeldib ja küttekulu umbes 5- 5,5l/100km. Plaanis on küll järgmisena f seeria. Võimalik, et järgmine üldse g seeria. Ei paanitse üldse nii väga nende vigade üle. Lihtsalt autot tuleb õigeaegselt hooldada. Eks kasutatud auto ost on ka nii nagu on. Üsna kindel, et petta saab igal-juhul.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 13.11.2019 07:58 43
Postitas Tauri_J
Mis seal vahetanud oled? Auto ise maksab juba sellise hinna.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 24.11.2019 23:41 33
Postitas teritaja
võibolla kellelegi abiks, 2011a f11 320tkm sõitnud, 4talve eesti soola saanud
aku juhe mis tagant ette starterini tuleb sai otsa, ei mingit hoiatust ega käivitus/laadimis anomaaliat, sõidu ajal tuli generaatori laadimis viga ning peale seismajäämist oli treileri lugu.

üllatuseks endalegi on tegu alumiinimust lindiga mida remontida ei saa, vahetus oli ka väidetavalt tore, pool tagasilda koos paagiga tuleb eest rebida.
korduvalt näinud sama jama e60 peal ning ei oleks uskunud, et järgmisel mudelil veel debiilsem lahendus on tehtud.

Pilt

Pilt

Pilt

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 25.11.2019 22:25 28
Postitas Volum
See eest on lahendus palju ohutum kui E60'l. Ja tegelikult piisab ainult ühe poole paagi lahti laskmisest. (parem kui paak täis on, vajub paremini alla. :mrgreen:)

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 03.02.2020 18:47 52
Postitas marek555
teritaja kirjutas: 24.11.2019 23:41 33 võibolla kellelegi abiks, 2011a f11 320tkm sõitnud, 4talve eesti soola saanud
aku juhe mis tagant ette starterini tuleb sai otsa, ei mingit hoiatust ega käivitus/laadimis anomaaliat, sõidu ajal tuli generaatori laadimis viga ning peale seismajäämist oli treileri lugu.
Peal seda, kui kasutaja allanasi F10-l sama olukord juhtus, kontrollisin ka enda 2011 F10-l selle probleemse koha üle ja paistab, sain õigel ajal veel jaole.
Autol läbisõit hetkel ca 222000 km, nendest Eesti teedel natuke üle 5 a ja 69000 km:
Pilt

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 23.02.2020 02:10 41
Postitas marek555
BMWeast näitab taaskord N47N F10 näitel, kuidas tuleks korrektselt ketivahetust teha.
Aga seekord mainitakse videos ka Eestit(13:00), et kuidas meil mõned spetsialistid ketivahetust teevad :mrgreen:
Nii et tasub enne ketivahetust uurida, kuidas seda protseduuri läbi viiakse ;)

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 23.02.2020 10:10 43
Postitas Volum
Ma isegi tean ühte inimest kes nii on teinud. :mrgreen:

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 23.02.2020 10:19 37
Postitas Artur_L
Eestis tasub alati seljataga seista ja vaadata. Selleks, peab muidugi ise ka poolsoetsialist olema, et teada, kuidas õigesti tegema peaks.
Aga krt, ketti lahti neetida.. wtf?! :mrgreen:
Keerake neil kuttidel näpid tagurpidi palun.
Pärast ongi tulemusteks pooleks läinud väntvõllid- selliste spetside remondi tagajärjel :roll:

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 23.02.2020 13:43 18
Postitas mikuuu
Sama ka kanali ühte teist videot jagati ka, samuti venekeelne. Valides subtiitrid on võimalik valida vaid venekeelsed. Eelmise video all kommenteeriti, et saab neid subtiitreid ka inimese keelde panna. Keegi oskab aidata ?

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 23.02.2020 13:54 39
Postitas aronz12
Paned sub peale ja siis sub nupu kõrval seaded(hammasratas) alt saab keelt valida.

Telos hetkel ei leia, arvutis nii sai igatahes.

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 23.02.2020 14:04 24
Postitas TiitR
aronz12 kirjutas: 23.02.2020 13:54 39 Paned sub peale ja siis sub nupu kõrval seaded(hammasratas) alt saab keelt valida.

Telos hetkel ei leia, arvutis nii sai igatahes.
Proovisin pullipärast panna eesti k subtiitrid - hull värk ma ütlen! :mrgreen:

Re: F-seeria põnevad arutelud

Postitatud: 23.02.2020 14:14 50
Postitas mikuuu
aronz12 kirjutas: 23.02.2020 13:54 39 Paned sub peale ja siis sub nupu kõrval seaded(hammasratas) alt saab keelt valida.

Telos hetkel ei leia, arvutis nii sai igatahes.
Telefoniga ma netis käingi, vb selles ongi asi, et ei saa inglise keele peale panna.