:cry

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
rkraimar
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 22.06.2019 16:53 48
Peamine sõiduk: BMW 525TDS E39 Touring
Telefon: 37258138844

:cry

Postitus Postitas rkraimar » 03.08.2019 10:36 18

:mrgreen:
Viimati muutis rkraimar, 05.08.2019 04:37 02, muudetud 2 korda kokku.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi pärast, ära võta isiklikult!
aronz12
Huviline
Postitusi: 780
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: 525TDSi el.ventikas

Postitus Postitas aronz12 » 03.08.2019 14:11 26

Siit leiad lihtsalt paigaldatava elektri vendi omale : https://www.ebay.co.uk/b/12V-Car-Fan-in ... 7023076675

Ilmselt nii kaua kui sa mõistlikku põhjust välja ei too ei viitsita sind ka aidata.
Küsimuste põhjal ütleks, et see töö käib sulle ülejõu nagunii ja kui ikka tõsine soov siis mine mõnda asutusse kus selliste asjadega tegeletatakse ja küsi pakkumist/lase paigaldada.
TEL 57703395
Kasutaja avatar
rkraimar
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 22.06.2019 16:53 48
Peamine sõiduk: BMW 525TDS E39 Touring
Telefon: 37258138844

Re: 525TDSi el.ventikas

Postitus Postitas rkraimar » 03.08.2019 14:15 31

El. ventikas pidi imesid tegema, nagu saab mootorile 5kw juurde, pidi vähem maailma saastma ja pidi kütust ka vähem võtma kui tavalise ventikaga. Tavaline ventikas ei kesta kaua, olen juba 8sat visco sidurit vahetanud välja sellel.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline
Postitusi: 10187
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Saab 9-5 Aero, BMW 540i '94, Scania R500 '18
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: 525TDSi el.ventikas

Postitus Postitas AARE540 » 03.08.2019 14:22 39

No ei tea, ma vahetasin E34-l 7 aasta jooksul viskot vaid korra, see aeg oleks kindlasti veel pikem olnud, kui ma autot seisma poleks jätnud.
Kui visko siuke saast oleks, ei pandaks seda tehaseski külge.
PS! Ära tsiteeri eelnevat postitust!
Kasutaja avatar
rkraimar
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 22.06.2019 16:53 48
Peamine sõiduk: BMW 525TDS E39 Touring
Telefon: 37258138844

Re: 525TDSi el.ventikas

Postitus Postitas rkraimar » 03.08.2019 14:40 22

Mulle ei meeldi ka see kuuma mootoriga kohalt minnes vendi ulgumine ja mootori poomine.
Kas keegi saaks mulle lingi saata, kust saaks EL. venti.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi pärast, ära võta isiklikult!
aronz12
Huviline
Postitusi: 780
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: 525TDSi el.ventikas

Postitus Postitas aronz12 » 03.08.2019 15:09 07

Kliima/kont ka kasutusel? Selle elektri vent toimib?
Koik muu korras siis ikka naljalt see visko undama ei hakka ka. Eriti veel nii, et mootori jõust kohe tunda on.

Kuna sellel tehasest pole el venti sellisel kujul pandud siis ilmselt sellist bolt on lahendust polegi.
TEL 57703395
Kasutaja avatar
rkraimar
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 22.06.2019 16:53 48
Peamine sõiduk: BMW 525TDS E39 Touring
Telefon: 37258138844

Re: 525TDSi el.ventikas

Postitus Postitas rkraimar » 03.08.2019 19:38 19

Ma ei soovi seda originaal viscot sinna peale jätta ja kõik.
Löö või maha, aga paigaldan sinna el.sundventika ja asi korras nagu Norras. Siit ilmselt tarka juttu ei saa.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 3755
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: 525TDSi el.ventikas

Postitus Postitas PeeterA » 04.08.2019 07:54 49

Visko vent on seal vajalik, kuna tagab pidevalt kapotialuse ruumi õhuringluse-jahutuse. TDS on suht tundlik ülekuumenemisele. Võid nõnda Jaan Tatikat mängides plokikaanest lahti saada.
See kui juba mitmendat korda visko venti sidurit vahetad, tähendab et oled valinud odava või kasutatud praakvaruosa. Osta 1 kord uus OEM osa ja asi unustatud.
Ja mis imelik isend see on kus tehase el. venti pole? Enamus E39-d, mis minu juurest läbi käinud olid ninas asuva kliimaventikaga. See rakendub ka häda olukorras kui mootor üle kuumenema peaks. Enamus isenditel on see vanuse tõttu paraku pärsias, aga kuna visko teeb oma tööd siis midagi hullu pole juhtunud. Konditsioneer ainult lülitub kohapeal töötava mootoriga seistes välja kuna kuumeneb üle ilma toimiva vendita.
Isegi kui sajoob peas on tugev ja kindel soov plaan ellu viia, siis oleks mõistlik panna pwm tüüpi juhtimisega ventikas sarnane nagu uuematel(E39 facelift, E60 jne), mis on varieeruva pöörlemiskiirusega. Sellele muidugi eraldi kontrollerit vaja, orikaid juhib mootori aju.
tel. 51 949 859
aronz12
Huviline
Postitusi: 780
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: 525TDSi el.ventikas

Postitus Postitas aronz12 » 04.08.2019 09:32 36

PeeterA kirjutas:
04.08.2019 07:54 49
Ja mis imelik isend see on kus tehase el. venti pole? Enamus E39-d, mis minu juurest läbi käinud olid ninas asuva kliimaventikaga.
Kui see küsimus mulle oli siis mõtlesin just, et sellisel mootori jahutuse mõttes neil pole.
E39 ilma kondita üldse on!? Siis vast seda el venti poleks.
Katkine kliima vent ja kohapeal kliima üle kuumenemine ongi üks põhjus mis teema algataja kogalt stardi/undamist põhjustada võib. Seda ka küsisin aga vastust ju ei tule.
TEL 57703395
Kasutaja avatar
rkraimar
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 22.06.2019 16:53 48
Peamine sõiduk: BMW 525TDS E39 Touring
Telefon: 37258138844

Re: 525TDSi el.ventikas

Postitus Postitas rkraimar » 04.08.2019 09:52 08

Kliima ise on korras, ventikas korras, isegi külma puhub.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 3755
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: 525TDSi el.ventikas

Postitus Postitas PeeterA » 04.08.2019 10:24 31

TDS jt sama ajastu E39 kliimaventikad on 3-astmelise kiirusega. Esimene aste(madalaim kiirus) konditsioneeri tavajahutuseks. Teine kiirus kondi jahutuseks, kui selle rõhk liiga kõrgeks läheb. Kolmas kiireim aste mootoriradika jahutuseks. Selle jaoks on radika küljes termolüliti.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... ns/wzynP48
tel. 51 949 859
m2x
Huviline
Postitusi: 476
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: 525TDSi el.ventikas

Postitus Postitas m2x » 04.08.2019 20:01 17

Ma mitte paha pärast, aga kas sa oled kindel et kliimavent on "korras"? Nagu Peeter selgitas, siis see on kahe takisti ja full triggeriga süsteem. Külma puhub see süsteem täiesti ilma selle vendita ka täiesti edukalt ja alla 30 kraadise päevaga linnasõidul sa ei saagi aru et midagi ära oleks.
Lihtsalt oma kogemus 530d pealt: Visco vahetasin ära uue vastu- kaks teemat allpool linkisin ka selle sulle. Samas sai vahetatud kliimaradikas ja sellega seoses kõik esiotsa radikad pedantselt puhtaks pestud. Külma puhus nagu metsaline, aga sama häda et paari kõvema kuuma ilmaga linnas kippus viscovent vuhisema. El vent käis käega ilusti ringi, elektrit otse peale andes ehk thermo trigger töötas aga takistid olid surnud. Ehk tegelikult see vent ei töötanud. Võib-olla on Sul näiteks ainult üks takisti läbi, niiet madalam aste nt töötab, aga kuumemaks minnes jääb puudu.
Praegune seis on mul selline, et kliimavent töötab perfektselt, kõik radikad lasevad õhku ideaalselt läbi ja visco on korras. Samuti on kõik tuulekojad omal kohal. No ei ole enam ühtegi venti vuhisema saanud, bemari õhusüsteem seal ees on tegelikult päris asiselt disainitud.

Ehk- ikka veel soovitaks vaadata kriitiliselt üle punktid- kas kliimavent töötab igas astmes; kas radikad ei ole õlitolmusitta täis; kas mingi muu tehniline probleem ei põhjusta mootori liigset kuumenemist (veepump, vähe jah vedelikku, mis seisus see üldse on, kaanetihend hoidku selle eest jne jne)
Sundvent ei lahenda su esialgset probleemi, miks sul seal üldse nii kuumaks läheb. Kahtlane sümptom on muidu see ka, et sa mingit poomist tunnetad, üldiselt ei ole isiklikult täheldanud ei praeguse 142kw,kahe eelneva omega 96kw TD, E34 2,0 ja isegi 1,8 otsas et visco nii palju oleks võimeline takistama et tuntavalt jõudu maha kisuks.

Ja kui sa ikka nui neljaks selle ära tahad teha, siis pead ikka kõva inseneritöö ära tegema. Vent peaks sul ikkagi kuidagi temperatuurist sõltuvaks saama, muidu on sul kaks varianti- kas ta on sul vaikne ja kena ja paari kõvema tõmbega lased kaane kõveraks; või paned turvalisuse huvides vendi kiiremini tööle, niiet ikka jääb sulle sinna kapoti alla midagi vuhisema. Teiseks vale arusaam on see, et see sulle kilowatti juurde annab. Ega see el vent õhust ja armastusest ei tööta, koormus läheb lihtsalt veepumba võlli otsast geneka otsa. Üks ja sama rihm ja mootorilt jõudu küsib samamoodi. Vendi leidmine on ehk kõige lihtsam, aga sinna on vaja leiutada kinnitused, tuulekoda, juhtseaded.. Lihtsalt tiivik kipsikaga ette ja juhe aku peale läheb vist natuke lappama

Samuti jääb arusaamatuks, kuidas on võimalik ühel autol kaheksa korda viscot vahetada. Tõsiselt, lihtsalt jääb. Omega TDS sõitis mul kõriseva viscoga pool aastat, enne kui ära viitsisin vahetada, ei lenda nad nii lihtsalt laiali et iga kuu vahetada saaks... Isegi Thermoteci toodang uuest peast toimetab ideaalselt vähemalt kolm aastat, pole küll väga kuulnud et kõigil nad massiliselt otsad annaks...
m2x
Huviline
Postitusi: 476
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: :cry

Postitus Postitas m2x » 05.08.2019 18:31 01

We broke the guy...
Vasta