1. leht 2-st

E34 aku ööga tühjaks

Postitatud: 17.10.2006 12:35 27
Postitas pec
Hei

sain just hiljti E34-ja omanikuks ja paar päeva peale ostu oli nagu kõik korras, aga eile ilmnes juba ka probleem. nimelt ühe ööga tõmbas aku äkitselt tühjaks. kusjuures voolu on piisavalt, et tulukesed ja salongivalgustus saaks põleda, aga mootorit käima ei saa. nii kui teise auto pealt lisavoolu anda, läheb laksust käima. tegin eile veel ka paarikümne kilomeetrise ringi, et aku saaks natuke laadida ning parikisin jälle ära. peale seda läks ka auto veel kenasti käima. tähendab, et akut siiski laeb sõidu ajal. täna hommikul läksin proovima ja jälle ei ole piisavalt voolu.
silmaga ei ole näha midagi sellist, mis tarbiks üleliia voolu. autol on installitud signa, immo. samuti on tal ka tehase telefon küljes, mille ma siiski viimaseks ööks ära võtsin.
aku paistab olevat bmw enda originaal. minu teada on see auto paar aastat juba eestis olnud, seega siin seda vahetatud ei ole ja eksisteerib võimalus, et aku on tõesti väga väga läbi.
siit küsimus suurele ringile:
1) mitu ampertundi peab E34 2.0 mootoriga masinal aku olema (praegu on 60Ah)
2) mis võiks aku ühe ööga nii tühjaks imeda? (spekulatsioonid)

Postitatud: 17.10.2006 13:18 50
Postitas Hans
Alustuseks võiks kuhugi akukeskusesse sõita, kus kontrolliakse su aku korrasolek ära vastava mõõteriistaga.

Postitatud: 17.10.2006 14:00 31
Postitas siim_s
Hakka kontrollima: Tester voolutarve reziimile ja aku + klemmi vahele.
Proovi siis kui salongi tuled kustus, valve maas ning siiskui valve peal (kui sul on istmealune aku siis näed läbi klaasi tarvet, kui kapotialune siis vea tester kapoti praost välja.)
Siit saab kohe aru kas tegemist on valvega/immo veaga.
Tarve peaks valvega jääma minu meelest kuhugi 0,1-0,2A juurde. Parandage mind kui selles eksin.
Aku tuleks muidigi hiljem üle vaadata. 60Ah on täitsa sobilik aku.

Re: E34 aku ööga tühjaks

Postitatud: 17.10.2006 14:31 21
Postitas Indrek_M
pec kirjutas: siit küsimus suurele ringile:
2) mis võiks aku ühe ööga nii tühjaks imeda? (spekulatsioonid)
Alarm. Suht tihti on aku tühjaks imejaks alarm. Mina alustaks esimesena selle kontrollist.

Postitatud: 17.10.2006 16:09 58
Postitas pec
kuna niikuinii paistis olevat ka tegu vana akuga, siis ostsin uue asemele. kasutusjuhendis aga on kirjas, et kui autol on palju elektrilisi lisasid, siis aku vahetusel tuleb nendele seadmetele aku vahetuse ajaks kusagilt mingit voolu pinget ikkagi pakkuda. ma kuulen esimest korda sellisest asjast. kas ma siis lihtsalt ei või vana akut maha võtta ja uut asemele panna?
ah jaa, kas uut akut on vaja ka laadida enne kui vana asemele panna?

Postitatud: 17.10.2006 17:01 45
Postitas seppa
Uut akut pole jah vaja laadida, aga kui sul 2,5l siis peaks olema 75ah. :)

Postitatud: 17.10.2006 17:29 33
Postitas priitv8
Ja vahetada võid ka kivi näoga. Ei juhtu nende lisadega midagi.

Postitatud: 17.10.2006 18:30 14
Postitas 53088
minul oli enne mingisugune kala sees, et kui süüte välja keerasid, siis istmesoojendus jäi ikka taha. nüüdseks korda saanud(ise) aga samamoodi tõmbas aku kuivale.

Postitatud: 17.10.2006 18:52 24
Postitas AARE540
Spekulatsioonid siis- ülemöödunud talvel ühel ilusal talvehommikul autot käivitades seisin silmitsi sama probleemiga- aku tühi ja mitte üks kõss, alarm ainult vigises käivituse hetkel. Asja põhjus- pagassinupp oli jäänud poolde vinna ning seoses sellega ei olnud ta korralikult sulgunud, mis omakorda põhjustas pagassivalgustuse põlemajäämise. Kusjuures- siin foorumis on silma hakanud, et nii mõnelgi teisel on sama kala olnud. Kuigi see ei tähenda, et sul sama asi võib olla. See siis minupoolne spekulatsioon :cool:

Postitatud: 17.10.2006 19:09 01
Postitas yksMees
omal oli aasta tagasi samma jama ja aru ei saa mis värk on kuna sai just tutikas suure mahutavusega aku ostetud siis kohe mitte ei tahtnud uskuda et kohe aku viga. sai ka mõõdetud siit ja sealt aga ei midagi... lõppuks võtsin tagumise istme alt suure kaitsme blokki välja ja voilaa auto läks tööle ka. oli teine vist ära väsinud ja sõi kogu voolu kogu aeg ära..... see oli minu viga, ei tea kas sinul aitab .....aga proovida võid....

Postitatud: 01.11.2006 01:29 23
Postitas Madis.
kui võimas aku oleks sobilik 525'le kui sõidan palju lühikesi otsi? 65ah? mõnda firmat oskate ka esile tõsta?

Postitatud: 01.11.2006 02:11 36
Postitas Hans
Automanual soovitab sinu mootorile ikka 65 Ah (bensiin) ja 85 Ah (diisel) aga ei tea palju sul igasugu heli jne peale veel pandud on. Suurema akuga võib see olla, et ei lae ära. Erinevus tuleb veel sellest, et erinevatel mootoritel lajatab genekas ka erinevat pinget (2,5 80 A, 2,5 diisel 95 A, 3,0 100 A)

Ise kasutan CENTRA akusid (natuke lugemist) ja ei kurda.

Postitatud: 01.11.2006 12:23 47
Postitas twosand
mul täpselt sama jama...lambist on aku hommikul nii tühi et uksigi lahti ei saa. avastasin tagaistme alt kaitsmeplokist ühe suht näraka kaitsme(arvatavasti keskluku kaitse). äkki oskab keegi öelda mitmene kaitse sinna käib..mul pole nande kaitsmete skeemi.äkki keegi saab copyda või midagi?
aga jah..üritan ka valgusteid ja lampe otsida mis äkki põlema jäävad.

Postitatud: 01.11.2006 12:36 28
Postitas Hans
twosand kirjutas: äkki oskab keegi öelda mitmene kaitse sinna käib..mul pole nande kaitsmete skeemi.äkki keegi saab copyda või midagi?
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ht=#236640

Postitatud: 01.11.2006 14:25 48
Postitas twosand
väga hea aga nende kaitsmete skeemi mis taguistme all on...

Postitatud: 01.11.2006 14:43 40
Postitas Hans
Skeemi?

Kui mõtled kaitsmeid siis minu toodud tabelis parempoolse tulba alates viiendast kirjareast allapoole loetelu nagu ei piisa?
Või on vaja tõlget :)

Postitatud: 01.11.2006 14:55 39
Postitas twosand
kuule ei ole tõlget vaja..vaata minu e-34 -l on kahes kohas kaitsmed!
kapoti all ja taguistme all. mul see esimene on olemas..viimast oleks vaja :? see mis sa saatsid on ju kapotialune...

Postitatud: 01.11.2006 15:35 11
Postitas Hans
twosand kirjutas:kuule ei ole tõlget vaja..vaata minu e-34 -l on kahes kohas kaitsmed!
kapoti all ja taguistme all. mul see esimene on olemas..viimast oleks vaja :? see mis sa saatsid on ju kapotialune...
Fuses under left side of rear seat.

Ehk mõni autoriteet tõlgib siis ära. :)

Postitatud: 01.11.2006 15:36 20
Postitas TanelE34
AARE530 kirjutas:Spekulatsioonid siis- ülemöödunud talvel ühel ilusal talvehommikul autot käivitades seisin silmitsi sama probleemiga- aku tühi ja mitte üks kõss, alarm ainult vigises käivituse hetkel. Asja põhjus- pagassinupp oli jäänud poolde vinna ning seoses sellega ei olnud ta korralikult sulgunud, mis omakorda põhjustas pagassivalgustuse põlemajäämise. Kusjuures- siin foorumis on silma hakanud, et nii mõnelgi teisel on sama kala olnud. Kuigi see ei tähenda, et sul sama asi võib olla. See siis minupoolne spekulatsioon :cool:
kusjuures tundub et mul sama jama, pagassi tuled jäävad peale ja lüliti näppimine ei paranda olukorda. Järelikult jääb üle lüliti lahtivõtmine ja puhastamine vms? :roll:

endiselt aku ööga tühjaks...

Postitatud: 03.11.2006 08:22 37
Postitas twosand
pec!!! kas sa said korda? mina ei ole saand...juran külmade ilmadega edasi..ööseks aku klemm maha jne. fu*kd up! aga mis teema selle akuvahetusega oli et pidi selleks vahetuse ajaks mingi teise toiteallika järgi panema vms. kontrollisin kõik tulukesed ja asjad üle...ükski põlema ei jää. ma ei saa aru mis värk on...

Re: endiselt aku ööga tühjaks...

Postitatud: 03.11.2006 09:02 57
Postitas pec
twosand kirjutas:pec!!! kas sa said korda?
ma ostsin autospetsifikatsioonidele vastava uue excide aku ning peale seda ei ole enam probleeme olnud. mul võis tõesti olla lihtsalt tegu sellega, et aku täiesti läbi. aga eks lähitulevik näitab.
ma küll plaanin minna lähiajal autoelektriku juurde, et lasta üle kontrollida, et ega mingit üleliigset voolutarbijat peale ei jää, aga ei ole ajapuudusel sinna veel jõudnud. soovitan sul seda igal juhul ka teha, siis peaks üsna kindlasti teada saama, et miks ööga tühjaks läheb.

Postitatud: 03.11.2006 09:18 44
Postitas twosand
ok.. ma mõtlesin et ega diagnostika ka paha ei tee.
aga mis aku sulle seal välja kirjutati siis? mis mootor sul oligi?

Postitatud: 03.11.2006 10:13 33
Postitas Hans
twosand, vaata aku pealt järgi kui mitu aastat vana ta juba on.
Aku eluiga olenevalt omanikust on 3-4 aastat.
Igasugu akukeskused üldjuhul teevad tasuta akukontrolli, võtab aega mingi pool minutit.

Postitatud: 03.11.2006 10:37 12
Postitas twosand
olen päris mitut akut proovinud..ei tohiks aku viga olla..

Postitatud: 03.11.2006 10:51 13
Postitas Hans
Pane siis Patriku juurde aeg kinni :)

Postitatud: 03.11.2006 11:56 39
Postitas pec
twosand kirjutas:aga mis aku sulle seal välja kirjutati siis? mis mootor sul oligi?
mul on vanosega kahe liitrine M50 mootor. sellele on ette nähtud 65 ampertundi aku. ostsin siis vastava Exide Excell aku.

Postitatud: 03.11.2006 13:01 14
Postitas twosand
aku vahetasid ise ära? :lol: juhiste järgi??? :D

Postitatud: 03.11.2006 15:00 58
Postitas pec
ise vahetasin jah. võtsin maha kõige pealt miinuse, siis plussi ja uus aku asemele. juhtmed tagasi (pluss, siis miinus) ja oligi kõik. midagi katki ei läinud. ma lugesin küll seda aku installi juhendit ja jäin ka toppama selle juures, kus oli hoiatus, et tuleks olemasolevatele elektriseadetele kusagilt aku vahetuse ajaks muu toide muretseda, aga siit samast foorumist öeldi, et see pole tegelikult oluline. lülita lihtsalt kõik elektriseadmed välja, mida saad lülitada ja vaheta aku ära.

Postitatud: 03.11.2006 15:35 23
Postitas twosand
normaalne

Postitatud: 13.11.2006 13:22 20
Postitas twosand
ei hakand uut teemat tegema...tähendab mul jooksis ka aku tühjaks! otsisin kõikvõimalikke tulukesi mis põlema võiks jääda jne. a nüüd käisin diagnostikas ja öeldi et generaatoris on ainuke voolukadu..et arvatavasti dioodisillas lühis vms. võtsin siis geneka maha ja viisin remonti...remondimees ütles et genekas jumala korras tarbib normaalselt ja laeb normaalselt.. remontija on usaldusväärne, diagnostika on usaldusväärne koht! mida krdit pean tegema? :?