1. leht 1-st

E39 530d rool väga raske

Postitatud: 14.03.2021 18:53 00
Postitas Cryptopsy
Mure selline, et E39-l on rool väga raske, kahe käega peab täiega lappama seda rooli kui keerata vaja.
Rool niivõrd raske, et käed lausa libisevad roolil kui seda keerata... :lol:
Vahel keerates on korraks tunne nagu rool läheb kergemaks aga kui sirgeks keerata rool, siis see kerguse tunne kaob ära ruttu.

Keerasin selle roolivõimu anumalt korgi maha, õli oli selline puhas heleroosa, anum oli õli täis ilusti.
Rooli keerates mingeid hääli ei kuulnud.

Eelmine omanik väidetavalt vahetas kõik õlid ära enne müümist.
Kas võib asi olla selles, et pole õhutatud vms? :D

Igasugune info teretulnud. :)

Re: E39 530d rool väga raske

Postitatud: 14.03.2021 19:10 16
Postitas mikuuu
Tuttaval oli sarnane jama. Sõitsin ise ka. Väga raske oli. Roolilatis asi. Lammarist uus latt, külge ja asi korras. Ju siis oli keegi kulunud latti peale keeranud vms. Võid ka roolikardaani kontrollida, tema omal oli see ka veidi kinni.

Re: E39 530d rool väga raske

Postitatud: 14.03.2021 19:13 19
Postitas Cryptopsy
mikuuu kirjutas: 14.03.2021 19:10 16 Tuttaval oli sarnane jama. Sõitsin ise ka. Väga raske oli. Roolilatis asi. Lammarist uus latt, külge ja asi korras. Ju siis oli keegi kulunud latti peale keeranud vms. Võid ka roolikardaani kontrollida, tema omal oli see ka veidi kinni.
Seda annab kuidagi täpselt kindlaks ka teha kas on ikka roolilatt vigane või mingi lambi viga?
Mis hinnaga neid latte üldse liigub umbes? :D

Re: E39 530d rool väga raske

Postitatud: 14.03.2021 19:48 31
Postitas Mart_L
Töötava mootoriga on potsikus õli ringlemist/liikumist näha ikka? Rattad maast lahti ka raske seisva mootoriga?

Re: E39 530d rool väga raske

Postitatud: 14.03.2021 20:02 03
Postitas Cryptopsy
Mart_L kirjutas: 14.03.2021 19:48 31 Töötava mootoriga on potsikus õli ringlemist/liikumist näha ikka? Rattad maast lahti ka raske seisva mootoriga?
Pole kumbagi järele proovinud ega vaadanud.
Proovin järgi mingi päev. :D

Kui õli ei ringle potsikus või/ja rattad on rasked üles tõstmisel, siis võib järeldada mida?

Re: E39 530d rool väga raske

Postitatud: 14.03.2021 20:13 31
Postitas Mart_L
Seisva mootoriga rool raske rattad üleval, siis miski mehaaniline takistus, rist või latt. On olnud isegi kogemus, kus rool on väga raske olnud amordi tugilaagrite pärast, ilma, et vedrude naksumist/paukumist oleks olnud. Kui ringlust pole, siis pumba teema.

Re: E39 530d rool väga raske

Postitatud: 14.03.2021 21:03 06
Postitas Günther
Servoga latt?

Re: E39 530d rool väga raske

Postitatud: 14.03.2021 21:05 56
Postitas mikuuu
Cryptopsy kirjutas: 14.03.2021 19:13 19
mikuuu kirjutas: 14.03.2021 19:10 16 Tuttaval oli sarnane jama. Sõitsin ise ka. Väga raske oli. Roolilatis asi. Lammarist uus latt, külge ja asi korras. Ju siis oli keegi kulunud latti peale keeranud vms. Võid ka roolikardaani kontrollida, tema omal oli see ka veidi kinni.
Seda annab kuidagi täpselt kindlaks ka teha kas on ikka roolilatt vigane või mingi lambi viga?
Mis hinnaga neid latte üldse liigub umbes? :D

Foorumis nägin alates 25 .- tuttav sai lammarist 50nega. Ilma servota. Servoga latte näinud foorumis 50nega müügil.

Lase rooliotsad lahti ja liiguta latti.

E: endal servoga latt ja vahepeal läheb raskemaks, arvan et servo klapp/andur jamab. Auto välja suretada siis läheb kergeks tagasi.

Aga see raskus pole võrreldav raskusega mis tuksis latil oli.

Re: E39 530d rool väga raske

Postitatud: 14.03.2021 21:19 21
Postitas Cryptopsy
Günther kirjutas: 14.03.2021 21:03 06 Servoga latt?
Ilma, kahjuks või õnneks. :D

Re: E39 530d rool väga raske

Postitatud: 14.03.2021 21:19 43
Postitas Cryptopsy
mikuuu kirjutas: 14.03.2021 21:05 56
Cryptopsy kirjutas: 14.03.2021 19:13 19
mikuuu kirjutas: 14.03.2021 19:10 16 Tuttaval oli sarnane jama. Sõitsin ise ka. Väga raske oli. Roolilatis asi. Lammarist uus latt, külge ja asi korras. Ju siis oli keegi kulunud latti peale keeranud vms. Võid ka roolikardaani kontrollida, tema omal oli see ka veidi kinni.
Seda annab kuidagi täpselt kindlaks ka teha kas on ikka roolilatt vigane või mingi lambi viga?
Mis hinnaga neid latte üldse liigub umbes? :D

Foorumis nägin alates 25 .- tuttav sai lammarist 50nega. Ilma servota. Servoga latte näinud foorumis 50nega müügil.

Lase rooliotsad lahti ja liiguta latti.

E: endal servoga latt ja vahepeal läheb raskemaks, arvan et servo klapp/andur jamab. Auto välja suretada siis läheb kergeks tagasi.

Aga see raskus pole võrreldav raskusega mis tuksis latil oli.
Ehk, siis suht kommiraha. :lol:

Re: E39 530d rool väga raske

Postitatud: 14.03.2021 21:21 09
Postitas Cryptopsy
Mart_L kirjutas: 14.03.2021 20:13 31 Seisva mootoriga rool raske rattad üleval, siis miski mehaaniline takistus, rist või latt. On olnud isegi kogemus, kus rool on väga raske olnud amordi tugilaagrite pärast, ilma, et vedrude naksumist/paukumist oleks olnud. Kui ringlust pole, siis pumba teema.
Tänan, vaatan ja proovin järgi. :)

Re: E39 530d rool väga raske

Postitatud: 15.03.2021 17:13 34
Postitas Cryptopsy
Täna nokitsesin veits auto kallal.

Kui mootor töötas, siis keerasin potsikult korgi maha ja mingit erilist õli liikumist/ringlemist ei olnud näha, värin oli ainult aga see ilmselt tekkis mootori töötamisest.

Siis jäi mootor tööle ja kork oli maas ning proovisin rooli keerata ja vaata aga, rool muutus kergeks täiesti lampi.
Sai ühe käega täitsa edukalt ja kergelt paremale-vasakule keerata. :D
Alles eile pidi seda rooli tirima kahekäega nii, et käed libisesid kergelt rooli peal.

Mida see peaks veel tähendama? :lol:

Re: E39 530d rool väga raske

Postitatud: 15.03.2021 18:28 58
Postitas RazzKalbass
Kindel et õige vedelik ka seal potsikus on?

Võid ju odavamast alustada, sebi mingi seebi pumba otsik ja pumpa reservoir tühjaks ja pane uus vedelik sissse.

Re: E39 530d rool väga raske

Postitatud: 15.03.2021 18:49 16
Postitas Cryptopsy
RazzKalbass kirjutas: 15.03.2021 18:28 58 Kindel et õige vedelik ka seal potsikus on?

Võid ju odavamast alustada, sebi mingi seebi pumba otsik ja pumpa reservoir tühjaks ja pane uus vedelik sissse.
Ei ole kindel, õlid ja filtrid on eelmise omaniku poolt vahetatud.
Proovin järgi igastahes. :)

Unustasingi märkida, et nüüd enne uuesti vaadates ei olnud enam õli nii puhas ka.