1. leht 1-st

E39 käigukast 5L40e ja 5hp24

Postitatud: 10.02.2022 22:36 27
Postitas Rayan
Tere foorumlased!

Mind ei jäta pikemat aega rahule üks mõte. Nimelt e39 530d tulid välja GM-i 5L40e kastiga, mis paljudele teada et ei pea juba originaalis M57D30 võimsus näitajadele vastu, eriti veel kui tahaks rohkem sellest mootorist välja pigistada.
Aga E38 730d mis omab sama mootorit 530d-ga tuli hoopis ZF toodetud 5hp24 kastiga. Tean et e39 d10 omab sama kasti. Aga kas keegi teinud ümber asja ja vahetanud 5L40e välja 5hp24 vastu?
Mootori otsa istutamiseks vaja ainult flexplate vahetada kuna turbiin 5hp24 omab 4 kinnitust.
Aga kas kardaan sobib? Palju vaja juhtmestikuga jamada ja mis saab TCU? Kuidas kastitross istuma jääb? Ja mis veel tähelepanu vajaks?

Re: E39 käigukast 5L40e ja 5hp24

Postitatud: 10.03.2022 20:05 51
Postitas Gerde
huvitab sama mõte. Mõni targem võiks nüüd sõna võtta :)

Re: E39 käigukast 5L40e ja 5hp24

Postitatud: 11.03.2022 11:16 28
Postitas kurikristjan
TCU ja kasti juhtmestik vaja ilmselt E38 pealt panna, võib-olla saab kohandada, on suht lihtsalt mootorijuhtmestikust eemaldatav ja asendatav - enda oma rookisin puhtaks, kui manuaaliks ehitasin. Kardaani sobivuse kohta jään vastuse võlgu.

Palju põnevam oleks muidugi 6hp kast, aga see ilmselt tark koos M57TÜ mootoriga juba panna. :D

Re: E39 käigukast 5L40e ja 5hp24

Postitatud: 11.03.2022 23:08 38
Postitas Rayan
6hp oleks kõige toredam jah, aga 5hp24 peaks taskukohasem olema.
Kardaani usun et saaks parajaks teha vajadusel ja last tasakaalustada, kui just mõni juba originaalis ei sobi.
Kastile oleks vaja uus tala ka keevitada, aga need nö pisiasjad. Tähtsaim osa olekski et kuidas mootori ja kastiaju toimim saada ja et ei tekkiks elektroonilise probleeme sellel ehitusel

Re: E39 käigukast 5L40e ja 5hp24

Postitatud: 12.03.2022 08:25 47
Postitas kurikristjan
Elektroonika poolelt on vaid õigesti ühendamise ja tarkvara küsimus. Võid tõsta ringi koos E38 DDEga selle kasti ja ta toimib kindlasti. Proovimise ja katsetamise asi.