1. leht 2-st

E34 525tds plokikaane vahetus

Postitatud: 12.11.2006 19:04 02
Postitas ferdinand
Kas keegi oskab jagada näpunäiteid 94'ndast aastast pärineva diiselmootori plokikaane eemaldamise, samuti paigaldamise kohta. Mismoodi saab lahti/paika keti või ketid, mida peaks üleüldse silmas pidama, mismoodi ja kui suure momendiga pingutatakse plokikaanepolte, kas ja kus saab plokikaant keevitada/lihvida jne jne. Eriti oleks oodatud kommentaarid inimestelt kes on ise sellist tööd teinud, tundub, et seda tüüpi mootorid on plokikaante kohapealt üsna hellakesed?
Tänud!

Postitatud: 12.11.2006 19:22 11
Postitas hollow
plokikaane remonti soovitan lasta teha OÜ Tõukuris... netis kasuta otsingut saad aadressid ja telefonid teada... konkreetse mootori lahkamisega ise pole tegelenud

525 tds plokikaane vahetus

Postitatud: 13.11.2006 10:28 57
Postitas mäger
endal on 93a. masin ja sai ka vahetadud plokikaan. lased jahutusvedeliku välja, kakud maha kõik mis on plokikaane küljes(sisselaske kollektor,voolikud,vaakum juhtmed jne) ise võtsin maha ka viskosiduri. starteri all on kork, mille kaudu saad lukku panna hooratta. selle tulemusena peavad esimese silindri nukad jääma V-kujuliselt ülesse poole(selle jaoks on ka sabloon olemas) kui mootor on lukus siis tuleb stoperdada/ vikseerida ära ülemise ketti pingutus. soovitatav oleks teha nukkvõllile ja selle hammasrattale märk peale. Siis krutid kaane maha. üldiselt kaane keevitusele vist kindlat garantiid ei anta. endale sai otsitud uus korralik kaan ja lastud klapid ära teha,survestus ning lihv. keevituse puhul on hinnaks 1000 eek/silinder. Momendid ja skeem , millega keeratakse kinni plokikaan on tihendiga kaasas. paned kõik asjad tagasi mis ära võtsid, kindlasti tuleb ära võtta ka kettileevendi v pinguti stoperdanud tihvt. ära ei tohi unustada ka hooratta lukustuspolti. jahutusvedelik sisse ja varsti varsti saad proovida. Kui ise hakkad tegema pead kindlasti hankima endale torx padrunid(plokikaan ja klapikambrikaane poldid) ning väljalaske kollektori kinnitusmutrid (oli mingi 15 - 16 pardun).

Postitatud: 13.11.2006 17:54 56
Postitas teet3
Ma just lasin vahetada, kogu nali läks kokku 13 000.
Kaan 5000.-
tihendid ja mahlad 1500
filtrid 500
tööraha 6000

Postitatud: 14.11.2006 14:03 08
Postitas erikred
teet3 kirjutas: tööraha 6000
kas selle sees oli ka plokikaane tööd(lihvimine jne)??

Postitatud: 14.11.2006 20:51 29
Postitas ferdinand
suured aitähhid vastanutele :D !
Miks on sel mootoril kaks ketti? kas nukkvõlli ja pumpa aetakse erinevate kettidega ringi? :shock: Oskab keegi ütelda mis mõõdus torx'e kasutatakse klapikambrikaane ja plokikaane juures? Ja mismoodi ikkagi plokikaane polte pingutatakse?

525 tds plokikaane vahetus

Postitatud: 15.11.2006 08:18 11
Postitas mäger
Pean ennast parandama. väljalaske kollektori kolm polti on oopis 12 padrun. Üks kett tuleb väntvõllilt pumbani ja teine pumbast nukkvõllini. Pumbal on selline kaheastmeline hammasrattas. Klapikambri kaane torx on E10 ja plokikaane oma E14. Palun parandage võibolla ütlen selle võtme nime valesti aga plokikaane polte keeratakse kinni dünamomeetriga vms. igatahes sellel on tugevusskaala peal ja pingutus toimub keskelt äärte poole. selleks on ka skeem olemas. Kui huvi siis võin sulle nädalalõpus saata skeemi mis järjekorras peab pingutama(siin foorumis on ka sellest juttu ja skeem peaks ka olemas olema)

edu!

Postitatud: 15.11.2006 17:07 49
Postitas teet3
erikred kirjutas:
teet3 kirjutas: tööraha 6000
kas selle sees oli ka plokikaane tööd(lihvimine jne)??
Ei olnud mingit lihvimist, aga vanalt kaanelt tuli kogu mudru uuele üle viia, ise jamasin mitmeid tunde veel, tõin asjad kõik ise kohale, sõitsin kaks korda tallinna vahelt jne.
Üpris kallis lõbu muidugi... mis teie arust oleks norm hind olnud? Töötunde kulus muidu 19h. Kui palju remondimanuaali järgi kaane vahetus aega võtab?

Re: 525 tds plokikaane vahetus

Postitatud: 15.11.2006 21:07 03
Postitas ferdinand
mäger kirjutas:Pean ennast parandama. väljalaske kollektori kolm polti on oopis 12 padrun. Üks kett tuleb väntvõllilt pumbani ja teine pumbast nukkvõllini. Pumbal on selline kaheastmeline hammasrattas. Klapikambri kaane torx on E10 ja plokikaane oma E14. Palun parandage võibolla ütlen selle võtme nime valesti aga plokikaane polte keeratakse kinni dünamomeetriga vms. igatahes sellel on tugevusskaala peal ja pingutus toimub keskelt äärte poole. selleks on ka skeem olemas. Kui huvi siis võin sulle nädalalõpus saata skeemi mis järjekorras peab pingutama(siin foorumis on ka sellest juttu ja skeem peaks ka olemas olema)

edu!
Tänud veelkord väga asjalike näpunäidete eest, esialgu on asi lammutamise faasis, püüan leida selle torx E14 padrunit. Plokikaane pingutuse kohta info huvitab kindlasti, kasvõi see, et kas seda tüüpi mootoril on vaja plokikaanepoldid vahetada või mitte? Kas ja mismoodi kettide pingutamine käib? kui üldse muidugi pingutada saab?
Tänud!

525 tds plokikaane vahetus

Postitatud: 16.11.2006 08:08 53
Postitas mäger
E14 torx padruni saad peterburi mnt tööriistamarketist (ca. 40 eeku). Ideaalis soovitatakse plokikaane poldid ka vahetada uute vastu. UM-is oli ca.800 eek/kompl. Ise jätsin vanad. Kui sa plokikaane maha võtad siis alumist ketti sa üldse ei puutu. Keti pingutuse kohta ma täpselt öelda ei oska aga mina saan asjast nii aru, et kuna on hooldusvaba kett siis selle vahetus võetakse ette siis kui see on väljaveninud. Kas eraldi pingutuada v pealekeerata saab ei tea.

Postitatud: 16.11.2006 19:00 00
Postitas Viljar
Kett ei veni, kett kulub ;)
Ketipinguti pingutab ise vastavalt vajadusele.

Ise teen alati korralikud märgid peale, hiljem endal lihtsam kokku panna.
Muidugi kui kaan käib lihvimises, siis tuleks hiljem ka süütenurk üle vaadata, kuna see võib muutuda.
Poldid peaks tegelikult uued panema, kuna 2.5 poldid tuleb päris kõvasti kinni tirida.
Kohe ei tule täpselt meelde, aga järjestus on midagi sellist: 40 nm, 180 kraadi lahti, 60 nm kinni, 90 kraadi, 90 kraadi, 25 minutiks tööle ja siis veel 90 kraadi peale tirida.

to teet3:
kunagi ei ole palju, kõik sõltub palju keegi hinda küsib :) , aga minuarust, kaan maha asjad uue kaane külge ja kaan peale on 6 kilo päris palju makstud. No äkki tehti midagi imehästi ja vägevalt.

Postitatud: 16.11.2006 20:18 18
Postitas teet3
Viljar kirjutas: No äkki tehti midagi imehästi ja vägevalt.
Ei ütleks et väga hästi nüüd, auto on suht uimane, kui pöörded alla 2000, kui turbo taha läheb, siis hakkab alles liikuma, aga siiski uimasemalt kui enne.
Ma ei otsigi diislilt mingit erilist tõmmet, aga nüüd on veel seda viimastki vähendatud.

Postitatud: 16.11.2006 20:29 18
Postitas Viljar
Äkki nukk natuke paigast ära ja mudugi tuleks üle vaadata süüde.

Postitatud: 16.11.2006 21:36 42
Postitas teet3
Viljar kirjutas:Äkki nukk natuke paigast ära ja mudugi tuleks üle vaadata süüde.
Jah ongi nukk nats valesti, nad ei teinud märke peale, ja polnud neil ka millegagi seda paika ajada, öeldi, et algul oli suitsend ja päris uimane olnud.
Vbolla sellest tuligi nii suur tööraha, et sepad seal katse-eksitus meetotiga nuka asendit paika ajasid. Samas, kas mina peaksin siis nende saamatuse kinni maksma? Ma enne küsisin, kui kaua võib selline töö aega võtta, äkki oskab keegi mõnele manualile viidata, kus on umbkaudu öeldud kui kaua selline toiming meistri käes aega võtab. On ju kindlad tunnid iga töö jaoks, mitte et mõni natukene saamatu paneb seda 60 tundi kokku ja siis mina maksan aga rõõmsalt 60x300kr/h=18 000

Postitatud: 16.11.2006 23:50 16
Postitas priitv8
tds-i plokikaane vahetus 114AW = 570min
nukkade ajastuse kontrollimine 10AW = 50min

Postitatud: 17.11.2006 16:58 31
Postitas ferdinand
Kas keegi oskab ikkagi jagada infot plokikaane pingutamise kohta? Uurisin poest ja väidetavalt tihendiga sellist infot kaasas pole. Kustkohast üleüldse oleks kasulikum tihendit otsida?
Tänud!

Postitatud: 17.11.2006 19:52 12
Postitas kadakas
AUTODATA - E´34 1994 aasta
1.80 Nm
2.180 kraadi lahti
3.50Nm
4.90 kraadi
5.90kraadi
6.25 min tööle
7.90 kraadi

Postitatud: 17.11.2006 21:57 22
Postitas teet3
priitv8 kirjutas:tds-i plokikaane vahetus 114AW = 570min
nukkade ajastuse kontrollimine 10AW = 50min
Kus kohast need ajad pärinevad? Äkki annad mingi aadressi, ma saaksin siis arve veel vaidlustada, kuna nukkade ajastamise võib kohe maha kanda- nukad pole ju korralikult ajastatud. Nendel kulus aega 1140 minutit.

Postitatud: 18.11.2006 07:55 19
Postitas truumu
teet3 kirjutas:
priitv8 kirjutas:tds-i plokikaane vahetus 114AW = 570min
nukkade ajastuse kontrollimine 10AW = 50min
Kus kohast need ajad pärinevad? Äkki annad mingi aadressi, ma saaksin siis arve veel vaidlustada, kuna nukkade ajastamise võib kohe maha kanda- nukad pole ju korralikult ajastatud. Nendel kulus aega 1140 minutit.
Need UM-i normatiivid
Tavaline töökoda esinduse aega harilikult ei mahu...

Postitatud: 18.11.2006 12:36 13
Postitas ferdinand
kadakas kirjutas:AUTODATA - E´34 1994 aasta
1.80 Nm
2.180 kraadi lahti
3.50Nm
4.90 kraadi
5.90kraadi
6.25 min tööle
7.90 kraadi
Tänud! Ainult sellest ei saa aru, et mis selle "80NM & 180 kraadi lahti" mõte on? Et lihtsalt ühtlaselt vastu tõmmata? Ja on need andmed ikka kindlasti õiged? 3x 90 kraadi tundub ikka jõletumalt palju olevat??!

Ning ehk keegi kommenteerib nende kaante kohapealt ka, kas ongi nii, et kõik kasutatud kaaned on pragudega? Ja läbi hakkab laskma just 5 silindri kohalt?

Postitatud: 19.11.2006 21:49 47
Postitas ferdinand
Oskab keegi kindlalt väita, et need autodata andmed tõele vastavad? 3x90 kraadi pingutamist tundub nagu jube palju olevat?

Postitatud: 20.11.2006 11:23 01
Postitas kadakas
teema

Postitatud: 20.11.2006 12:50 07
Postitas Hans
Plokikaane vahetus ei ole toidu valmistamine, et vaatad retseptist järgi kui palju peab aega minema.

Pole mõtet näpuga remondimanualist järge ajada, kui siin Eestis on valdav suhtumine selline, et asje vahetatakse siis kui nad läbi juba lasevad või segavad sõitu. Või keegi teeb oma mootorile hooldustöid läbitud kilometraazi või mootori töötundide järgi - nii nagu remondimanual ette näeb?

Postitatud: 20.11.2006 14:52 58
Postitas priitv8
ferdinand kirjutas:Oskab keegi kindlalt väita, et need autodata andmed tõele vastavad? 3x90 kraadi pingutamist tundub nagu jube palju olevat?
Kõik on õige, mis Autodata loetleb, ainult selle unustab ta lisamata, et poldid peavad olema uued, pestud ja õlitatud.
Kuna tegu on venivate poltidega (Dehnschraube), siis ongi selle protseduuri mõte neile õige kuju anda.

Postitatud: 20.11.2006 15:48 17
Postitas peedu.
Viljar kirjutas:Äkki nukk natuke paigast ära ja mudugi tuleks üle vaadata süüde.
kes ja kus teeks seda ? autoks siis e34 525tds. ning mis oleks umbkaudne hind ?

Postitatud: 20.11.2006 17:36 22
Postitas teet3
Hans kirjutas:Plokikaane vahetus ei ole toidu valmistamine, et vaatad retseptist järgi kui palju peab aega minema.

Pole mõtet näpuga remondimanualist järge ajada, kui siin Eestis on valdav suhtumine selline, et asje vahetatakse siis kui nad läbi juba lasevad või segavad sõitu. Või keegi teeb oma mootorile hooldustöid läbitud kilometraazi või mootori töötundide järgi - nii nagu remondimanual ette näeb?
Kui on tegemist detaili asendamisega siis ei ole ju vahet, kuidas detaili on hooldatud. Kuidas see plokikaane hooldamine üldse käib?

Postitatud: 21.11.2006 14:37 36
Postitas ferdinand
Mõttetu teema küll :D , aga nüüd veel infot tarvis nukapoldi pingutamise kohta. Millise momendiga ja kas on asja juures oluline mingi nipu? Keermeliimi vajalikkus?

Postitatud: 22.11.2006 09:52 35
Postitas pec
teet3 kirjutas:
Hans kirjutas:Plokikaane vahetus ei ole toidu valmistamine, et vaatad retseptist järgi kui palju peab aega minema.

Pole mõtet näpuga remondimanualist järge ajada, kui siin Eestis on valdav suhtumine selline, et asje vahetatakse siis kui nad läbi juba lasevad või segavad sõitu. Või keegi teeb oma mootorile hooldustöid läbitud kilometraazi või mootori töötundide järgi - nii nagu remondimanual ette näeb?
Kui on tegemist detaili asendamisega siis ei ole ju vahet, kuidas detaili on hooldatud. Kuidas see plokikaane hooldamine üldse käib?
mina tahaks ka teada, et mida mõeldakse plokikaane hoolduse all? keegi kusagil teises teemas väitis, et see on täiesti normaalne, et plokikaande mingil hetkel praod tekivad??? on see tõsi? mina olen aru saanud, et praod võivad tekkida siis, kui see üle kuumeneb ehk ei saa korralikult jahutatud.

Postitatud: 23.11.2006 20:18 23
Postitas ferdinand
Nüüdseks siis kaan vahetatud ja asi korras. Ei tea miks siinne rahvas info jagamise kohapealt nii kade on? :roll:
Tähelepanu tasuks pöörata ketipinguti fikseerimisele enne kaane eemaldamist. Seda saab teha ploki eesotsast punni eemaldades ja varda torkamises õigesse kohta. Mina nägin seetõttu päris tõsist vaeva, et ma seda ei teadnud. :D Päris raske oli ketipinguti vedru ja kolbi peale kaane paigaldamist oma kohale saada.
Ülejäänuga ei tohiks erilisi probleeme olla- kaane vahetus nagu kaane vahetus ikka.
See on ka imelik miks see teema kuidagi sujuvalt viieste alla libises?! :shock: Sama mootor ju ka teistel masinatel? Konkreetsel juhul oopis oopliga tegu.
A muidu minupoolest mõttetu teema :D lukku ja tänud kõigile nõuandjatele!

318tds

Postitatud: 10.12.2006 14:16 51
Postitas max1
mul selline probleem, et võtsin hammasratta nukkvõlli küljest lahti, kuid ei saa enam tagasi. Asi tõenäoliselt selles, et ketipinguti surub peale. Kas on mingi nipp, kuidas pingutit lödvemaks lasta, et saaks hammasratta nukkvõllile tagasi panna.