E39 Automaatkast!

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
ANON1MOU5
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 24.11.2023 08:59 07
Peamine sõiduk: BMW 530D E39
Telefon: 59813001
Asukoht: Tallinn

E39 Automaatkast!

Postitus Postitas ANON1MOU5 »

Tervist!

Uuriks ehk keegi oskab mulle seletada miks need 39 kastid kolmandale kinni jäävad. Omal on selline asi et pigem külma mootoriga vahetab ilusti esimesest kolmandani, aga soojalt jääb kolmas lukku. Kas seal osaline õlivahetus aitkas või on juba plokki, solenoidi teema?
Ja kas nende kastide päästmine tasub ära või lihtsam uus osta?

Tänud ette ära!!
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1294
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E39 Automaatkast!

Postitus Postitas LEDBeam »

Uue mõistet ikka tead? Millise hinnaga saaksid uue? Enne tasub järgmine ja uuem auto osta, kus seda loodusõnnetust küljes ei ole või tee käsikastiks, kui juppe leiad ja teha oskad.
Õlivahetus ei remondi.
See kast on "optimeeritud" lagunema kõigi sõlmede osas. Olen neid kunagi remontinud 10-te viisi ja võin väita, et hullemat saasta annab otsida, kui see kast. Lõpetasin ära, kuna sellele polnud võimalik pärast remonti mingitki garantiid anda.
ANON1MOU5
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 24.11.2023 08:59 07
Peamine sõiduk: BMW 530D E39
Telefon: 59813001
Asukoht: Tallinn

Re: E39 Automaatkast!

Postitus Postitas ANON1MOU5 »

Uue all oli mõeldud kasutatud kasti aga okei. Ja küsimus oli et mis nendel seal sees otsa saab, kui ta oma esimesed 300k sõitis siis vast saab ta selliseks ikka teha et 100k veel sõidaks.
Uuema sõiduki vastu hetkel huvi puudub ja kepikastiks ka teha ei soovi seda.
Aga tänud tähelepanu pööramast...
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 3004
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: E39 Automaatkast!

Postitus Postitas Oliver.L »

Ise sõitsin selle 5-käigulise GM kastiga küll muretult. Ju siis joppas. Mõnedele pandi ka ZF, siiani ei saa aru millest see oli tingitud.
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: E39 Automaatkast!

Postitus Postitas m2x »

ANON1MOU5 kirjutas: 24.11.2023 11:30 39 Uue all oli mõeldud kasutatud kasti aga okei. Ja küsimus oli et mis nendel seal sees otsa saab, kui ta oma esimesed 300k sõitis siis vast saab ta selliseks ikka teha et 100k veel sõidaks.
Uuema sõiduki vastu hetkel huvi puudub ja kepikastiks ka teha ei soovi seda.
Aga tänud tähelepanu pööramast...
Saab ikka. Lihtsalt maksab. Küsisin ka Recrost, mis hinnaga selle GM korda saaks. 2400€. Ütlesivad, et poolikult üldse ette ei võta. Pidi äärmiselt loll ja keeruline kast oma ajastu kohta olema. Ainult rebuild kit maksab tellides 900€ koos paari paigaldustööriistaga, ise teen selle mingi aeg laua peal ära ja saan ilmselt selle 100Kkm rahulolu remapi jaoks kätte, aga igaveseks seda ei saa. 3.0 mootorist tuleb 410nm, kast on tehasest dimensioneeritud 360nm jaoks. See ütleb nii mõndagi. Ma olen juba rahu teinud sellega, et ühel hetkel tuleb kas kast laiali või manuaaliks teha. Naisele ei meeldi, aga eks sõidab Jeebiga siis :mrgreen:
Samas endal on 450kkm vastu pidanud, ei saa öelda ka et hullu halb oleks. Samas ma olen keskmisest pedantsemalt õlivahetusi ka teinud.
Martin750
Huviline
Postitusi: 341
Liitunud: 26.03.2008 21:46 28
Peamine sõiduk: BMW 530XD F11, Volvo S80
Asukoht: Tallinn

Re: E39 Automaatkast!

Postitus Postitas Martin750 »

Eks need kastid ju kõik vähemalt 500k sõitnud ja on normaalne, et vajavad remonti. Tallinnas soovitan automaatkast.ee ja teevad korda.
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: E39 Automaatkast!

Postitus Postitas m2x »

Pmst nii on jah, E39 puhul ei ole erilist mõtet enam järelturu kasutatud kasti peale loota, kõvem joppamine peab olema, et korralik saada. Eks nad töötavad enamuses, aga kuidas ja kaua... Aasta tagasi lihtsalt kui ise küsisin, nii hõbenool kui recro seletasid ilusti lahti, miks see konkreetne kast maksab 1,5x rohkem kui sama ajastu ükskõik millise muu levinuma kasti remont.
Tulles teemaalgataja jutuni tagasi.. Võib-olla tõesti piisab sellest kui hüdroplokk korda teha, avariis kolmanda käigu peal ilmselt sinnapoole viitab. Samas maksad miinimum 1K ainult remondi eest kui joppab ja garantiid ikka ei saa, sest kui plokist juba materjali lahkunud, siis 100% on ka turbiin kulunud ja kogu see mannapudru seal sees ka kettad viimasele piirile kulutanud. (Üldiselt tegelikult turbiinist jamad algavad) Ehk 1,5a tagune hinnang oli 2290€ lätis ja 2700€ Hõbenooles täisremont. Recro poolikult teha ei nõustu, hõbenoolest ei küsinud.
Ehk lühike hinnang- kui plaanid autot pikemalt hoida, siis arvestad kas taastamisega või manuaaliks (eelduseks siis kere ja muu tehnika hea seis), kui mitte, siis 150-400€ kasutatud kast, ise tead kui kalli loteriipileti ostad.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1294
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E39 Automaatkast!

Postitus Postitas LEDBeam »

Avariis 3. käik viitab selle kolvi lekkele. Tüüpviga. Asendada on sinna Hiina jupp, mis kaua ei kesta. Mitte ükski remondifirma ei saa sinna originaalosa. Ehk, kes remondib, pakub õhku ca 1-2-ks aastaks ja siis on trall uuesti. Ja selle kolvi vahetus ei saa kuidagi maksta selliseid hindasid.
Sellel kastil tuleb kasutada Texmatic ETL7045E õli, see on selleks spets väljatöötlusega. Kasti õlivannil on isegi hoiatus koos originaal õlikoodiga, et muud vedelikud keeravad kasti pekki. Võimalik, et paljud hädad alguse sellest saavaki, et topitakse KST mida.
Kasti juhtplokile tuleks proovida valida tarkvara, mis ei jäta turbiini libisema. Tehase timbulimbud tundub, et on osasid tarkvarasid teinud spets selle "lisaga".
Kasutaja avatar
kurikristjan
Huviline
Postitusi: 437
Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 53858447
Asukoht: mandri keskel

Re: E39 Automaatkast!

Postitus Postitas kurikristjan »

Milles see turbiini libisema jätmine väljendub, et ei lukusta üldse viiendal käigul peale x kiiruse saavutamist?
Tallis: E39 525d Touring, E30 325e, E38 750i, E39 530d 35d, E30 318is
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1294
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E39 Automaatkast!

Postitus Postitas LEDBeam »

Jääb ca 100-ga sõites 100 p/min vahet mootori ja kasti sisendi vahel.
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: E39 Automaatkast!

Postitus Postitas m2x »

BMW kasti originaaltarkvara on imho natuke jura ilma viienda käigu 1:1 lukustusetagi. Täiesti saan aru, et teataval määral mugavuse ja mootori efektiivse võimsusvahemiku peale ehitatud, kui agressiivselt kiirendada, siis hoiab mootoripöördeid stabiilselt kuskil 3,5K ja järjest vahetab. See aga tähendab et turbiin peab kõik selle aja iga käigu alguses päris palju jõudu läbi libistama. Sport mode vahetab vähe konkreetsemalt, iga käiguvahetusega pöörded ikka kukuvad kuhugi. Siis jälle aga laseb pöörded punaseni, mida ma ka alati ei taha. Seepärast ise sõidan tihti manuaalreziimis. Ei ole jõudnud tarkvaraspetsialisti juurde, kuigi juba paar aastat on plaanis mootor+kast soft üle lasta teha.
Omegal mäletan hoidis turbiini libisemist märksa vähemana, käiguvahetusel pöörded langesid igas asendis, praegu Jeebiku mersu kastil samamoodi. Mulle see ühtlane libistamine kuidagi ei meeldi...
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1294
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E39 Automaatkast!

Postitus Postitas LEDBeam »

Erinevad kastimudelid käituvad erinevalt.
Vasta