2.5 tds suurema turbo valikud

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Truu1
Huviline
Postitusi: 1
Liitunud: 21.03.2024 21:00 14
Peamine sõiduk: BMW 525tds

2.5 tds suurema turbo valikud

Postitus Postitas Truu1 »

Uurind ja puurind foorumis ringi aga ei ole leidnud kordagi normaalset vastust, et mis turbo oleks või turbod oleksid sobilikud.

Ise vaadanud 3.0 turbot aga vnt juhtimine tundub paras peavalu ja ei saa normaalselt seda tööle.

Või siis vaadata ikkagi vnt turbot nt gt2556v ja panna labad ühte asendisse

Mis auto pealt või mis mudelit turbot peaks otsima mis käib wg pealt ja ei ole vnt

Ise algaja niiet ootan soovitusi ja näpunäiteid
Rainer.K
Huviline
Postitusi: 124
Liitunud: 09.12.2015 10:43 10

Re: 2.5 tds suurema turbo valikud

Postitus Postitas Rainer.K »

Truu1 kirjutas: 22.03.2024 14:28 14 Uurind ja puurind foorumis ringi aga ei ole leidnud kordagi normaalset vastust, et mis turbo oleks või turbod oleksid sobilikud.

Ise vaadanud 3.0 turbot aga vnt juhtimine tundub paras peavalu ja ei saa normaalselt seda tööle.

Või siis vaadata ikkagi vnt turbot nt gt2556v ja panna labad ühte asendisse

Mis auto pealt või mis mudelit turbot peaks otsima mis käib wg pealt ja ei ole vnt

Ise algaja niiet ootan soovitusi ja näpunäiteid
Mis ootused sellele turbole on ja palju ta rõhku peaks hoidma ning kui madalalt spoolima?
Mina olen sõitnud GT255V turboga ja rõhk hakkab üles minema 1300 pöörde pealt kui väikse suitsuga seades ja 1500 pöördega ilma nähtava suitsuta.
Muutuvat geomeetriat ei pea tänapäeval kartma sest Arduinod ja muud miniarvutid on vabalt saada mis suudavad ka tervet mootorit juhtida mitte ainult turbot.
Sama tulemuse saab ka mehaanilise rõhukambriga kui vaeva näha. Kindlasti on vajalik väljalaske vasturõhu näidik ja selle järgi tuleb panna geomeetria piirdekruvi nii paika et maanteesõidul oleks vasturõhk piisavalt madal et mitte asjatult kütust raisata.
Rõhu suhe maanteesõidul võiks olla 1/1,2 ja maksimum mitte üle 1/1,8 ehk kui sisselaskes on 1 bar siis väljalaskes mitte üle 1,8.
Märksa parema tulemuse annab elektrooniline kontroll ja selle põhimõte on lugeda pöörete ja kütusekoguse suhet millele vastab geomeetria asend.
Kaval on kasutada elektrilist aktuaatorit turbol millel on juba asendiandur ka sees.
Kütusekoguse saab pumba tagasiside ahelast, pöörded tahhomeetri signaalist ja sisselaske rõhu sisselaske rõhuandurist.
Kood näeb välja selline, et kütusekoguse signaal teisendatakse 500 ja ka pöörded teisendatakse 500. Ka geomeetria signaal teisendatakse 500 ja nüüd saab hakata nendega tehteid tegema. Näiteks pöördeid jagama kütusekogusega. Kui pöörded ja kütusekogus annavad vastuse 250 siis neid jagades peab geomeetria asend olema ka 250 et vastus oleks 0. Kui vastus on üle nulli tehakse geomeetriat lahti ja kui alla siis kinni.
Vasta